دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

در چه سنی نمی توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

یادگیری زبان انگلیسی در هر سنی ممکن است؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای یادگیری زبان جدید باید جوان باشند. اما واقعیت این است که در برخی موارد، افراد بزرگسال بهترین یادگیرندگان زبان هستند. در ادامه دلایلی را برای اینکه شما می توانید در هر سنی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید، بیان می کنیم.

یکی از سوالات رایجی که به عنوان یک معلم زبان انگلیسی می شنوم این است: “بزرگ شدم و برای یادگیری زبان انگلیسی دیر شده .”و یا برعکس مادرانی که دنبال آموزش زبان کودک در بارداری هستند. اعتقاد به “سن مناسب” برای یادگیری زبان یکی از رایج ترین افسانه ها در میان افرادی است که می خواهند زبان انگلیسی یاد بگیرند.

بسیاری از بزرگسالان احساس ناامیدی می کنند زیرا فکر می کنند بزرگسالان به طرزی معمولاً ضعیف تر از کودکان و نوجوانان در یادگیری زبان جدید هستند. اینجا هستم تا شما را با برخی اخبار خوب اساسی آرام کنم: شما می توانید در هر سنی زبان انگلیسی یاد بگیرید و یادگیری چیزهای جدید در هر سنی برای شما مفید است. پس اگر رویای یادگیری یک زبان دوم را دارید، زمانی بهتر از الان برای شروع وجود ندارد. در اینجا افسانه را که تنها در دوران جوانی می توانید زبانی را یاد بگیرید را رد کنید. در ادامه دلایلی را بیان می کنیم که هرگز برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی دیر نیستید.

آیا تنها در دوران کودکی می توان زبانی را یاد گرفت؟

یکی از ایده های رایج این است که برای یادگیری زبان یک دوره حیاتی وجود دارد که قبل از دوران نوجوانی به پایان می رسد. این ایده توسط جراحان مغز کانادایی به نام و. پنفیلد و ال. رابرتس در کتاب آنها “گفتار و مکانیزم های مغز” (1959) معروف شد. درست است که به نظر می رسد برای زبان اول ما یک “دوره حیاتی” وجود دارد. اگر کودکان قبل از دوران نوجوانی به زبان برخورد نکنند، به نظر می رسد که قادر به یادگیری زبان پس از آن نباشند.

اما شواهدی برای “دوره حیاتی” در مورد زبان های دوم وجود ندارد. بله، نوزادان و کودکان توانایی خاصی برای فراگیری زبان دارند. با تمام توسعه مغزی که در کودکان اتفاق می افتد، آنها مانند یک اسفنج برای یادگیری زبان طراحی شده اند. اما این بیشتر شبیه “پنجره ای از فرصت” است که مغز ما در آن قادرت به فراگیری زبان را بهتر دارد.

بزرگسالان همچنان می توانند به طور موثر زبان ها را یاد بگیرند. در واقع، برخی از پژوهشگران می یابند که بزرگسالان مسن تر در برخی از جنبه های یادگیری زبان بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، زمانی که دو گروه سنی به همان میزان آموزش در یک زبان خارجی معرفی می شوند، گروه بزرگسالان در دوره کوتاه، متوسط و بلند مدت به طور ثابت بهتر عمل می کنند. آنها همچنین به نظر می رسد توانایی بهتری در تمرکز و بهتر به خاطر سپردن معنی نسبت به یادگیرندگان جوان داشته باشند.

اگر می خواهید شواهد بیشتری داشته باشید، یک مطالعه از دانشگاه MIT نشان می دهد که بسیاری از “یادگیرندگان زبان دیرکرا” می توانند به مهارت زبانی همانند بومی زبان در زبان دوم برسند تقریباً به خوبی کودکان. البته شروع زودتر مزیتی دارد، بعضی از خانواده ها به فکر آموزش زبان کودک 3 تا 7 ساله خود هستند اما شما در هر سنی می توانید زبانی را یاد بگیرید.

آیا تاکنون عبارت نوروپلاستیسیته شنیده اید؟

این عبارت به توانایی مغز برای بازسازی نورون ها و مدارهای عصبی، شکل دادن به ساختارهای مغزی از طریق یادگیری و تجربه اشاره دارد.

برای بسیاری از تاریخچه علم اعصاب مدرن، مغز بزرگسال را به عنوان یک ساختار ثابت در نظر می گرفتند که تغییر یا رشد نمی کند. اما تحقیقاتی که از دهه 1960 انجام شده است نشان داده است که مغز ما در واقع یک ساختار بسیار پویا و قابل تغییر است و خود را در پاسخ به تجربه و یادگیری جدید تغییر می دهد.

از آنجا که مغز کودکان در حال توسعه است، آنها عالی در یادگیری چیزهای جدید به سرعت هستند. اما مغز شما به عنوان یک بزرگسال همچنان در حال رشد است. حتی در سن بزرگسالی همچنان توانایی ایجاد شبکه های عصبی جدید در مغز دارید. بنابراین شما به طور مطلق قادر به یادگیری چیزهای جدید مانند زبان انگلیسی هستید.

مهم ترین عامل در شکل گیری ارتباطات مغزی چیست؟

تمرین. به نظر می رسد تمرین آگاهانه عامل مهم تری در یادگیری و ایجاد ارتباطات عصبی جدید است، پس، مهم نیست چند سال شما دارید، هر چه بیشتر تمرین کنید، مغز شما بهترین خود را بروز خواهد کرد و شبکه های عصبی جدیدی خواهد ایجاد کرد و شما بیشتر یاد خواهید گرفت. نوروپلاستیسیته یکی از دلایلی است که هرگز برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی دیر نیستید: مغز شما در هر سنی آماده یادگیری است.

با پیر شدن مغز ما، عملکردهای ذهنی مانند حافظه و تمرکز می توانند کاهش یابند. وقتی این فرآیند با نرخی شتاب زده اتفاق می افتد، می تواند منجر به برخی از شرایط مانند زوال عقل یا بیماری آلزایمر شود. خوشبختانه، ما می دانیم که چالش برانگیز کردن مغز خود، آنچه که دانشمندان به آن ژیمناستیک مغز می گویند، می تواند از زوال مغزی ما جلوگیری کند. و اخبار خوب این است که یادگیری زبان یکی از بهترین تمرینات برای حفظ سلامتی مغز شما است.

مطالعات اخیر نشان می دهند که یادگیری زبان دوم می تواند فرآیند زوال عقل را کند و حتی به تأخیر بیندازد. دوزبانگی همچنین به عنوان عاملی محافظ در برابر بیماری آلزایمر می باشد. علاوه بر حفظ سلامتی مغز، یادگیری زبان دوم به افراد کمک می کند تا خلاق تر باشند و به صورت بحرانی فکر کنند. احتمالاً حافظه، تمرکز و حل مسئله وسایل دیگری از مهارت های شناختی نیز بهبود می یابد.

یاد گیری زبان انگلیسی در بزرگسالان بهتر است یا کودکان؟

همچنین بسیاری از دلایلی وجود دارد که وقتی شما بزرگتر هستید یادگیری زبان انگلیسی آسان تر است ، شما آزادید که به هر روشی که می خواهید یاد بگیرید.

یادگیری زبان به عنوان یک بزرگسال به معنی این است که می توانید به هر روشی که دوست دارید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. اگر نمی خواهید کلاس های زبان انگلیسی بگیرید، شما مسئولیت یادگیری خود را بر عهده دارید. سن در آموزش زبان انگلیسی تاثیر مهمی دارد، سن شما هرچقدر بیشتر شود تمایل شما به یادگیری کمتر می شود.

بزرگسالان از طریق سال ها صحبت کردن، نوشتن و مطالعه زبان مادری خود، مقدار زیادی از دانش و مهارت های زبانی کسب کرده اند .

 نوزادان ممکن است یادگیرندگان سریعی باشند، آنها نه تنها باید معنای زبان را یاد بگیرند، بلکه باید یاد بگیرند چگونه صداها را ایجاد کنند، مهارت های اجتماعی یاد بگیرند، یاد بگیرند چگونه مودب باشند و به طور کلی انسان باشند.

بزرگسالان (به طور معمول) همه این ها را قبلاً فهمیده اند. آنها برای بیشتر آنچه در اطراف خود رخ می دهد، فهمیدن زیادی دارند، بنابراین می توانند بر روی موضوع مورد نظر، یعنی یادگیری زبان، تمرکز کنند.

دکمه بازگشت به بالا