سلامتی و پزشکی

6 نکته طلایی برای انتخاب دکتر اعصاب و روان

چگونه بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران را انتخاب کنیم؟ امروزه با وجود تراکم جمعیت، بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی و حضور روزافزون فناوری، اختلالات روانی و عصبی و به تبع آن نیاز به روانپزشک افزایش یافته است. اما کدام پزشک را برای درمان خود انتخاب کنیم ، در این مقاله قصد داریم شما را با ۶ نکته طلایی برای انتخاب دکتر اعصاب و روان آشنا کنیم با ما همراه باشید .

6نکته طلایی برای انتخاب دکتر اعصاب و روان

۶ نکته طلایی برای انتخاب دکتر اعصاب و روان

متاسفانه ما دانش و مهارت روانپزشکان را نمی دانیم و چیزی که ما را به مطب روانپزشک جذب می کند تبلیغات است. پس به یاد داشته باشید که تبلیغات همانطور که از نامش پیداست یک روش جذب است و لزوما حاوی اطلاعات صحیح نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توان از آنها برای انتخاب یک روانپزشک خوب استفاده کرد در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد :

  1. هرگز فریب نام مستعار را نخورید. تبلیغات گاهی در عنوان و تابلوی پزشکان پنهان می شود، مثلا عنوان پروفسور یک تبلیغ است. در مقاطعی که در ایران وجود دارد پروفسور نداریم. فقط افرادی که در فرانسه تحصیل کرده اند دارای مدرک استادی هستند که فقط در کشور خودشان قابل اجرا است.
  2.  اما بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران لزوماً عضو هیئت علمی نیست و برعکس، همه اعضای هیئت علمی روانپزشک خوبی نیستند
  3. عضویت در انجمن روانپزشکی آمریکا هیچ مزیتی برای روانپزشک ندارد. هر روانپزشکی می تواند با پرداخت هزینه سالانه عضو انجمن روانپزشکی آمریکا شود. همانطور که می دانید، اطلاعات بیمار محرمانه است. زمانی که بیماران به اتاق روانپزشک مراجعه می کنند، باید مطمئن باشند که صحبت های آنها توسط افراد دیگر شنیده نمی شود.
  4. بسیاری از افراد باور دارند که پزشکان مسن به دلیل تجربه بیشتر در تشخیص و درمان بهتر هستند. اگرچه تجربه غیرقابل انکار است، اما امروزه علم به گونه ای تولید می شود که هزاران پزشک و دانشمند در سراسر جهان در حال کسب تجربه برای تولید علم هستند.
  5. روانپزشک خوب کسی است که به روز باشد. این بدان معناست که او دائماً به دنبال منابع جدید باشد.
  6. یک روانپزشک خوب دسترسی بیمار به رزومه اش را آسان می کند و شما می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

ویژگی بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران

بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران حداقل نیم ساعت را به جلسه اول (ارزیابی و تشخیص) اختصاص می دهد. همیشه نگرانی های خود در مورد داروهای اعصاب را با روانپزشک خود در میان بگذارید. بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران سعی می کند به نگرانی های شما رسیدگی کند و خواسته های شما را هنگام تجویز دارو در نظر بگیرد. فردی که از مطب روانپزشکی بیرون می آید قطعا حالش خوب نیست. یک روانپزشک خوب کسی است که وقتی مطب او را ترک می کنید احساس بهتری در شما ایجاد می کند.

6نکته طلایی برای انتخاب دکتر اعصاب و روان

اطلاعات و سوابق کلیه بیماران به ویژه بیماران اعصاب و روان کاملا محرمانه است. روانپزشک خوب کسی است که سوابق را در پوشه ای در مطب نگهداری کند تا توسط سایر بیماران، همراهان بیمار و منشی دیده نشود. به بیماران اطمینان دهید که اطلاعاتی که ارائه می دهند محرمانه خواهد بود. روش های درمانی در طول زمان متنوع شده اند. امروزه در زمینه روانپزشکی درمان های مختلفی از جمله درمان دارویی، روان درمانی، درمان با دستگاه ها را داریم. بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران فردی است که به بیمار اجازه می دهد در انتخاب درمان مشارکت کند و به نظرات بیماران خود احترام بگذارد.

روانپزشک خوب کسی است که در مطب خود شرایطی را فراهم کند که صدای بیماران از اتاق بیرون نرود. به عنوان مثال، برای رسیدن به این هدف باید از تنظیم های آکوستیک در معماری یا موسیقی استفاده کرد. البته به یاد داشته باشیم که در روانپزشکی گاهی خطراتی بیمار و نزدیکان او را تهدید می کند که این امر نیازمند اقدامات مناسب و ویژه روانپزشک است.

برای آشنایی با بهترین کلینیک روانشناسی در تهران اینجا کلیک کنید و می توانید به سایت پزشکا مراجعه فرمایید و با بهترین پزشکان در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص خود را انتخاب کنید.

دکتر اعصاب و روان چه بیماری هایی را درمان می کند ؟

برای درک بهتر تخصص یک روانپزشک، باید بدانید که این متخصص چه بیماری هایی را تشخیص داده و درمان می کند. دکتر اعصاب و روان طیف وسیعی از بیماری ها و مشکلات روانی را تشخیص می دهد. در ادامه به مهم ترین و شایع ترین بیماری هایی که توسط این متخصص درمان می شود اشاره می کنیم.

  • افسردگی: افسردگی یک اختلال خلقی است که با احساس غم، عصبانیت یا از دست دادن مشخص می شود. افسردگی با اندوهی که بعد از از دست دادن عزیزانمان تجربه می کنیم متفاوت است. یک فرد افسرده معمولاً احساس تنفر از خود و عزت نفس پایین دارد. افسردگی می تواند آنقدر شدید باشد که بر فعالیت های روزانه تأثیر منفی بگذارد یا بر روابط و برخی بیماری های مزمن تأثیر بگذارد.
  • اختلال اضطراب: اضطراب بخشی طبیعی از زندگی است که همه ما در طول زندگی تجربه می کنیم. اما در اختلال اضطراب، فرد اغلب نگرانی ها و ترس های جدی دارد. این ترس بیش از حد است و مدام تکرار می شود. بیمار در اثر اضطراب حملات پانیک مکرر دارد. حمله پانیک یک احساس شدید نگرانی و ترس است که به طور ناگهانی ایجاد می شود و در عرض چند دقیقه به اوج خود می رسد.
  • اختلال شخصیت مرزی: اختلال شخصیت مرزی بر نحوه تفکر و احساس بیمار در مورد خود و دیگران تأثیر می گذارد. هنگامی که علائم شدید می شود، می تواند تأثیر زیادی بر زندگی روزمره داشته باشد. بیمار مشکلاتی با تصویر خود، مدیریت عاطفی و رفتاری و الگوهای روابط ناپایدار دارد. این بیماران معمولاً ترس شدید از رها شدن و بی ثباتی دارند. تحمل تنهایی برایشان سخت است. اما به دلیل عصبانیت شدید و نوسانات خلقی، دیگران از آنها دوری می کنند.

6نکته طلایی برای انتخاب دکتر اعصاب و روان

کلام آخر

برای مراجعه به اعصاب و روان، بهتر است با بهترین دکتر اعصاب و روان در تهران که در سایت پزشکا یا pezeshka.com  به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین دکتر اعصاب و روان مراجعه کردید و درمانی برای شما صورت گرفته است تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از روش های درمانی برای شما بهتر بوده است ؟

به نظر شما دوستان درمان های غیر دارویی اضطراب چه چیزهایی هستند؟

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا