سلامتی و پزشکی

15 نکته مهم روتین مراقبت از پوست برای نوجوانان

مراقبت از پوست برای جوانان

آیا در اوج جوانی هستید؟ اگر آکنه دارید ، این تعجب آور نیست. هرگز نگران نباشید! اگرچه آکنه از هر 10 مورد 9 مورد را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما به دلیل نرم بودن پوست جوانان ، می تواند به سرعت درمان شود.

برای جلوگیری از مشکلات زیاد ، ما تمام اطلاعات مربوط به پوست جوان را برای شما جمع آوری کرده ایم و راهی ساده و م toثر برای ایجاد عادت مراقبت از پوست جوان.

قبلاً اشاره کردم. بیایید با شناختن پوست خود شروع کنیم.

تفاوتهای پوست نوجوانان و بزرگسالان را بیاموزید

وقتی بدن وارد دوران نوجوانی می شود ، تغییر می کند.

تغییرات سیستم

در دوران کودکی می توان پوست را تازه کرد. اما با شروع نوجوانی ، میزان عود کاهش می یابد. به طور کلی ، پوست جوانان قوی تر و مقاوم تر از کودکان است. با این حال ، در دوران نوجوانی هنوز شکننده است و می تواند به سرعت ترمیم شود.

پوست صورت مقدار زیادی کلاژن (بیشترین پروتئین در بدن شما) ذخیره می کند. اما با ورود به بزرگسالی ، تولید کلاژن کاهش می یابد. این باعث حساسیت بیشتر پوست ، خطوط و چین و چروک های بیشتر می شود.

تغییرات هورمونی

در پاسخ به تغییرات هورمونی در بدن ، مشکلات پوستی زیادی وجود دارد. شاید بزرگترین تغییر در پوست افزایش تولید چربی یا سبوم باشد. تجمع بیش از حد چربی و تعریق خاک را روی پوست و بقایای آرایش را در سلول های پوست شما به دام می اندازد. این منجر به انسداد پوست و ایجاد جوش های جوان می شود.

بزرگسالان نیز از آکنه محافظت نمی شوند. با این حال ، این بیماری در بزرگسالان کمتر اتفاق می افتد ، مگر در مواردی که به دلیل بیماری و سوء تغذیه است. در بزرگسالان ، زنان به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری و قاعدگی بیشتر مستعد آکنه و جوش هستند. با این حال ، هورمون ها برای بزرگسالان دارای نوسان و تغییر هستند ، که دیگر منجر به جوش نمی شود.

مراقبت از پوست برای دختران جوان

اهمیت ورزش در مراقبت از پوست جوان

مراقبت خوب از پوست باید در دوران کودکی و زمانی که بدن شما تغییرات زیادی ایجاد می کند شروع شود. این به شما کمک می کند تا پوست خود را در وضعیت مطلوب نگه دارید ، از پیری زودرس جلوگیری کرده و از مشکلات پوستی ناشی از پیری جلوگیری کنید.

اجرای برنامه مراقبت از پوست موثر برای نوجوانان موفق آسان است. برای شروع ، فقط به محصولاتی نیاز دارید که مناسب نوع پوست ، تکنیک های مراقبت از پوست و انگیزه شما باشد.

نکات مراقبت از پوست برای نوجوانان

در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای شروع روند آماده سازی برای مدیتیشن انجام دهید.

1. از تماس مکرر با دست خودداری کنید

دستان خود را قبل از لمس صورت یا آرایش بشویید. هر بار که صورت خود را لمس می کنید ، روغن ، خاک و باکتری هایی روی آن پخش می کنید که می تواند به پوست شما آسیب برساند!

جوش های خود را نیز کوتاه نکنید! این می تواند بیماری را گسترش دهد ، به بافت پوست آسیب برساند و تورم بیشتری ایجاد کند. برای پاکسازی چشم از باکتری های ایجاد کننده آکنه ، به سراغ یک درمان ملایم و م effectiveثر بر روی این موضوع بروید. بنزوئیل پراکسید اغلب به عنوان یکی از بهترین درمان های آکنه برای نوجوانان توصیه می شود. قبل از تصمیم گیری می توانید با متخصص پوست مشورت کنید.

مراقبت از پوست

2. اهمیت استفاده از پاک کننده های ملایم در مراقبت از پوست دوران کودکی

برای شستشوی کامل صورت ، از شوینده ای استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما باشد تا از خشکی و تحریک پوست جلوگیری شود. پوست صورت را کاملاً تمیز نکنید ؛ از حرکات ملایم و دایره ای استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام صورت خود را پوشانده اید. از صابون استفاده نکنید (مگر اینکه صورت خود را بشویید) ، زیرا باعث تحریک چشم و ایجاد جوش و لک می شود.

اگر پوست چرب یا معمولی / ترکیبی دارید ، از یک پاک کننده روزانه با سالیسیلیک اسید برای کنترل تولید چربی اضافی و افزایش آب رسانی استفاده کنید. پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک یا اسید لاکتیک به حذف ناخالصی ها و روغن ها کمک می کند ، بنابراین منافذ باز می شوند. همچنین می توانید از مکمل های ویتامین A یا روی برای کنترل تولید سبوم و کاهش ظاهر جوش های سرسیاه استفاده کنید.

برنامه مراقبت از پوست جوانان

3. تغذیه پوست جوان با مرطوب نگه داشتن پوست

دوبار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما نرم و تمیز بماند و از ظهور زود هنگام خطوط و چین و چروک جلوگیری شود.

اگر پوست چربی دارید ، حتماً از مرطوب کننده غیر چرب برای جلوگیری از لکه های پوستی مسدود استفاده کنید. اگر پوست شما مستعد آکنه است ، می توانید از مرطوب کننده های حاوی ژل نیز استفاده کنید.

همچنین می توانید مرطوب کننده با کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید تا از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کند. اگر پوست حساسی دارید ، از مرطوب کننده با رایحه اضافه استفاده نکنید.

4. هفته ای یکبار مصرف کنید

ما روزانه 50 میلیون سلول از دست می دهیم. بیشتر آنها روی پوست می مانند و ظاهر تیره تری به پوست می دهند. برای مقابله با این امر ، باید محصولی با pH خنثی انتخاب کنید تا پوست شما در حین استفاده خشک نشود. فقط به صورت راضی نباشید ؛ پوست بدن نیز باید برداشته شود.

برای جلوگیری از لکه های پوستی ناشی از تغییرات هورمونی ، پوست خود را بردارید. به دنبال محصولات حاوی خاک رس باشید زیرا خاک رس دارای یک ضد عفونی کننده طبیعی و قابض است.

مراقبت از پوست برای پسران کوچک

5. آکنه و جوش را درمان کنید

اگرچه آکنه می تواند در هر گروه سنی ایجاد شود ، اما جوانان می توانند به دلیل تغییرات هورمونی دچار آکنه شوند. برای خشک کردن پوست خود از پاک کننده و ماسک گوگرد استفاده کنید. آنها روی پوست ملایم تر از سالیسیلیک اسید هستند.

پاک کننده های صورت ، روغن ها ، لوسیون ها و ژل هایی که حاوی بنزوئیل پراکسید هستند ضد میکروب و ضد التهاب هستند و برای درمان آکنه ضروری هستند.

6. محافظت در برابر آسیب های نور خورشید

از پرایمر نازک حاوی اکسید روی (حداقل 7٪) و SPF 30 یا بالاتر (بسته به رنگ یا رنگ پوست) برای رنگ UVA و UVB در طول سال استفاده کنید.

اگر بیرون از خانه می روید ، پیراهن بلند و کلاه بلند بپوشید تا از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید.

7. از لب های خود مراقبت کنید

درست مانند صورت شما ، لب های شما نیز نیاز به مراقبت دارند! بالم لب قبل از خواب.

همچنین می توانید لب های خود را بمالید. کمی کرم روی مسواک کودک بگذارید ، لب های خود را چرب کنید و برس را به آرامی به مدت یک دقیقه بمالید. سپس لب های خود را بشویید و بالم لب بزنید.

مراقبت از پوست برای جوانان

۸- شیوه زندگی سالم را انتخاب کنید

بدن خود را از سنین پایین مدیریت کنید. سلامت پوست شما بستگی به سلامت بدن شما به طور کلی دارد. ورزش کنید ، مدیتیشن کنید ، غذای سالم بخورید و هیدراته شوید. از رژیم های عجیب و غریب و روند مراقبت از پوست پیروی نکنید.

9. برای تمرینات مراقبت از پوست از کرم دست استفاده کنید

اگر دستان شما خشک است ، کمی کرم بزنید. استفاده منظم از کرم (شامل صبح و قبل از خواب) به پوست رطوبت مورد نیاز را می دهد. فقط مطمئن شوید که از کرم زیاد استفاده نمی کنید ، زیرا دستان شما چرب و صاف می شوند.

10. لوازم آرایشی خود را تمیز نگه دارید

به طور مرتب برس ها و برس های آرایشی خود را تمیز کنید تا از تجمع باکتری ها جلوگیری شود. همچنین زیبایی خود را با دیگران ، به ویژه محصولات چشم ، در میان نگذارید.

11. آرایش را قبل از خواب بشویید

اگر از لوازم آرایشی استفاده می کنید ، از Micellar Water برای از بین بردن بقایای آرایش ، ناخالصی ها و چربی ها از پوست استفاده کنید. بدون پاکسازی نخوابید ، زیرا این کار باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شود. قبل از خواب از مرطوب کننده ، بالم لب و کرم دست استفاده کنید.

12. از آب ولرم استفاده کنید

همیشه صورت خود را دوبار در روز با آب ولرم بشویید. این به حذف آلاینده ها کمک می کند. استفاده از روغن های طبیعی آبرسان را برای محافظت از پوست فراموش نکنید.

مراقبت از پوست در سنین پایین

13. از رژیم غذایی متعادل پیروی کنید

رژیم متعادل سبزیجات و میوه های سبز مصرف کنید. از غذاهای چرب و غذاهای شیرین که مشکلات پوستی را تشدید می کنند خودداری کنید.

سعی کنید از محصولات لبنی مانند شیر گاو اجتناب کنید. می توانید شیر بادام یا شیر جو دوسر را جایگزین کنید. غذاهایی مانند ماهی قزل آلا ، آووکادو و بادام زمینی بخورید که دارای چربی مفید زیادی هستند.

14. محصول مناسب را انتخاب کنید

برای حفظ رطوبت پوست در تمام دوران جوانی ، باید از پاک کننده های ملایم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید ، محصول بدون صابون و برای پوست های چرب ، اسید سالیسیلیک را انتخاب کنید.

مرطوب کننده حاوی روغن در آب یا ژل را انتخاب کنید تا پوست شما از چربی پاک شود. همچنین می توانید از کرم های ضد آفتاب -ترجیحاً حاوی آب یا ژل استفاده کنید.

برنامه جوانسازی پوست

15. به برنامه روزانه خود پایبند باشید

مهمتر از ایجاد یک سبک مراقبت از پوست در سنین پایین ، پیروی کامل از آن است! ممکن است خسته شوید و به دنبال پاسخ سریع باشید. اما به یاد داشته باشید که مراقبت از پوست یک فرایند و همچنین یک دارو است!

به تمرین پایبند باشید و منتظر ظاهر شدن نتایج باشید. اگر از محصول خاصی مناسب با نوع پوست خود استفاده می کنید ، مرتباً از آن استفاده کنید. از تغییرات مکرر در برنامه روزانه خود اجتناب کنید.

آخرین کلمه

کلید حفظ جوانی پوست این است که ابتدا عادات سالم را تمرین کنید. تغییرات هورمونی و استرس بیشتر باعث انتشار آکنه در جوانان می شود. با این حال ، با چند نکته و تمرین ساده در مورد محصولات مراقبت از پوست برای نوجوانان ، می توانید پوست خود را شاداب و منحصر به فرد نگه دارید!

منابع:

استحکام پوست

Young.webmd

timeofindia.indiatimes

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا