سلامتی و پزشکی

چگونه از پوست حساس مراقبت کنیم؟ راهنمای حفظ زیبایی پوست های حساس

چگونه از پوست حساس مراقبت کنیم؟  دستورالعمل های مراقبت از پوست حساس

فلورا استی نکاتی را در مورد مراقبت از پوست حساس بیان کرده است. میلیون ها نفر در سراسر جهان پوست حساسی دارند.

طبق آمار منتشر شده توسط آکادمی پوست آمریکا، 50 درصد از بیمارانی که به متخصص پوست مراجعه می کنند، پوست حساسی دارند. این بیماران از علائم مختلفی از جمله خارش، خشکی پوست، جوش های قرمز، آکنه و عفونت های پوستی شکایت دارند.

پاسخ شما به درمان به مراقبت روزانه از پوست و نوع محصولاتی که استفاده می کنید بستگی دارد. پوست حساس نیاز به مراقبت ویژه دارد. شناخت نوع پوست و استفاده از محصولات مناسب تفاوت بین پوست سالم و ناسالم است.


اطلاعاتی در مورد پوست شما

پوست بزرگترین عضو بدن است؛ قابل مشاهده ترین اندامی که وظایف زیادی دارد. بخشی از عملکرد آن: محافظت در برابر تغییرات دما و از همه مهمتر محافظت در برابر آسیب های خارجی و همچنین ضد آب!

با این حال، پوست به راحتی توسط بسیاری از مواد، از جمله روغن‌های ضروری، رنگ‌ها، و مواد شیمیایی موجود در لوسیون‌ها، کرم‌ها، لباس‌ها و هر چیزی که با پوست ما تماس پیدا می‌کند، آسیب می‌بیند.

چندین لایه پوست وجود دارد. لایه بیرونی، یعنی لایه مرئی، لایه بیرونی یا پوست نامیده می شود.

سلول های این لایه سلول های اپیتلیال هستند که یکی از چهار سلول اصلی بدن هستند. ساختار این لایه مدام در حال تغییر است و شکل جدیدی جای آن را می گیرد. با افزایش سن، تغییر لایه کاهش می یابد.

اگر به درستی از پوست مراقبت نشود، تغییرات لایه ها ضعیف شده و در نتیجه سلول های پوست مسدود شده و پیری زودرس می شود.

درونی ترین لایه پوست درم نام دارد که از ساختار، یکپارچگی و خاصیت ارتجاعی پوست محافظت می کند. کلاژن و الاستین از این لایه پوست ساخته می شود. خون مورد نیاز پوست خارجی نیز در این ناحیه از پوست تشکیل می شود.

پوست شما دارای یک سیستم مرطوب کننده طبیعی است که از خروج آب از بدن جلوگیری می کند. هنگامی که رطوبت پوست کاهش می یابد، سلول های زنده پوست از بین می روند و در نتیجه پوست خشک، چروکیده و پوسته پوسته می شود. اما با مراقبت روزانه خوب و آبرسانی منظم، پوست برای سال های آینده نرم و لطیف می ماند.


علت تحریک پوست

محرک هایی هستند که به پوست آسیب می رسانند که از بدن محافظت می کنند، باعث کم آبی بدن می شوند و در نهایت داشتن پوستی نرم غیرممکن به نظر می رسد. این شامل:

محصولات پاک کننده پوست حاوی سدیم لوریل سولفات

استفاده از صابون قوی

آگاهی از محصولات مراقبت از پوست روزانه مانند اسید سالیسیلیک، اسانس ها و عصاره های گیاهان یا روغن های ضروری

پوست را از آلودگی، باکتری یا سلول های مرده به طور کامل تمیز نکنید

از محصولاتی مانند روغن ها، موم عسل، لانولین و اسانس ها استفاده کنید

اگر به این موارد رسیدگی نکنید و به مدت طولانی از محصولات محرک استفاده کنید، نتایجی جز اگزما، پسوریازیس، خشکی کامل پوست، پیری زودرس و سایر علائم حساسیت یا عدم تحمل پوست به دست خواهید آورد.

همچنین، اگر استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی حاوی تحریک کننده برای پوست باشد، آسیب سلولی اجتناب ناپذیر است. تا زمانی که محصولات اثر محرک و ماندگارتری در استفاده از خود داشته باشند، آسیب قابل ترمیم نیست.


نوع پوست خود را بشناسید

اولین قدم این است که نوع پوست خود را بشناسید و به طور روزانه از آن مراقبت کنید:

پوست خشک:

پوست خشک در زمستان ظاهر می شود. کاهش رطوبت یکی از دلایل خشکی پوست است. پوست شما کدر و بی رنگ به نظر می رسد.

این نوع پوست نیاز به مراقبت ویژه دارد، پوست برای حفظ سلامت خود نیاز به آبرسانی و آبرسانی دارد. برای پاکسازی پوست از لوسیون پاک کننده ملایم استفاده کنید و بیش از دو بار در روز پوست را شستشو ندهید، مخصوصاً صبح ها بعد از خواب و شب ها قبل از خواب.

در صورت لزوم در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید. در صورت لزوم، با ماسک با گل دریایی و ماسه سفید ترکیب کنید و مواد مغذی لازم را برای پوست فراهم کنید و آن را نرم و مرطوب نگه دارید.

چرب و به راحتی آکنه:

پوست پشه ها باید همیشه تمیز شود. پوست خود را دو یا سه بار در روز بشویید تا رطوبت و روغن های طبیعی متعادل شود.

از محصولات ضد آکنه استفاده کنید. پس از پاکسازی پوست، از مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید. حتی اگر پوست شما چرب است، استفاده از یک مرطوب کننده ملایم بسیار مهم است.

هفته ای یک یا دو بار پوست خود را با فیبر نرم بشویید که هم برای درمان آکنه و هم برای از بین بردن سلول های مرده و جایگزینی سلول های جدید مفید است.

پوست ترکیبی:

مراقبت از پوست ترکیبی برای پوست های خشک و چرب هستند، بسیار دشوار است.

با چنین پوستی، پیشانی، بینی و چانه اغلب چرب هستند، اما گونه ها به عنوان مناطق خشک در نظر گرفته می شوند. استفاده از یک پاک کننده ملایم و یک مرطوب کننده ملایم همیشه ضروری است. یک یا دو بار در روز صورت خود را کاملا تمیز کنید.


مفیدترین مرطوب کننده برای پوست های حساس

پوست های حساس به سرعت رطوبت خود را از دست می دهند و برای جبران این رطوبت و آسیب ناشی از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

برای پوست های حساس آبرسانی لازم است. یک مرطوب کننده خوب باید حاوی مرطوب کننده هایی مشابه مواد طبیعی پوست باشد.

آبرسانی به پوست از آسیب پوست جلوگیری می کند و از خشکی محافظت می کند. موادی که به پاکسازی پوست کمک می کنند:

  • اسید لاکتیک
  • آلفا هیدروکسیل اسید
  • گلیسیرین
  • ماهاسالاما

اهمیت استفاده از ضد آفتاب

خورشید برای تولید ویتامین دی این امر ضروری است، اما یکی از دشمنان اصلی پوست قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است.

اشعه و امواج طولانی مدت خورشید به عمق پوست نفوذ می کند و باعث آسیب به پوست می شود. اما امواج کوتاه نمی توانند به عمق پوست نفوذ کنند و باعث شوند خورشید می سوزد بودن.

قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد و محافظت نشده باعث پیری پوست می شود و از کلاژن سازی و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست خارجی جلوگیری می کند و اگر آسیب عمیق تر باشد حتی می تواند منجر به سرطان پوست شود.

پوست را با لایه ضخیم نور خورشید محافظت کنید این یکی از مهمترین موارد در مراقبت از پوست است. بهترین و بی خطرترین آنهایی هستند که حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند.

با مراقبت از پوست حساس خود زیبایی و سلامت خود را تضمین کنید. زیبایی باید از درون بیاید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا