سلامتی و پزشکی

چگونه از سرطان جلوگیری کنیم؟ (۱۱ راه پیشگیری از سرطان)

چگونه از سرطان پیشگیری کنیم

در حین پیشگیری از سرطان به ذهن متبادر می‌شود که عقل سلیم می‌گوید بیش از 40 درصد سرطان‌ها نتیجه شیوه‌های بد زندگی مانند سیگار کشیدن، پرخوری و ورزش نکردن است.

گرگوری مسترز، پزشک و متخصص در مرکز سرطان هلن اف. گراهام در نیویورک، می گوید: «سیگار کشیدن یکی از علل اصلی سرطان ریه است. بسیاری از سرطان های پوست با نور خورشید و بسیاری از سرطان های رحم با التهاب مرتبط هستند.

وی گفت: از سوی دیگر، ژن ها نقش کمی در ابتلا به سرطان دارند. به معنای واقعی کلمه، روی رفتارهای سالم موثرترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است است.

برای رفتن، مجلات سلامت را دنبال کنید 11 روش موثر برای کاهش خطر سرطان از طریق یک سبک زندگی سالم وارد:


  1. هرگز سیگار نکشید

این ممکن است درست نباشد، اما ترک سیگار در پیشگیری از انواع سرطان مهم است. سیگار عامل 30 درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطان است. این امر به ویژه در مورد سرطان ریه صدق می کند که بیشتر از هر سرطان دیگری باعث مرگ و میر می شود.

به گفته متخصصان، یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، پرهیز از دخانیات است. بر اساس یک مطالعه در سال 2010 در مجله انجمن پزشکی آمریکا، حتی کاهش سیگار کشیدن روزانه از 20 به کمتر از 10، خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری را تا 27 درصد کاهش می دهد.

به گفته کارشناسان، ترک سیگار کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. می توانید از آژانس ترک سیگار کمک بگیرید.

مقاله مرتبط: بهترین راه برای ترک سیگار

  1. به وزن خود توجه کنید

به گفته موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان (AICR)، چربی اضافی نه تنها به کمر شما آسیب می رساند، بلکه اضافه وزن خطر ابتلا به 10 سرطان از جمله مری، کلیه ها و کیسه صفرا را افزایش می دهد.

بافت چربی پروتئین هایی تولید می کند که باعث بیماری چشم، تقویت سلول های سرطانی و افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود.

علاوه بر این، موسسه تحقیقات سرطان آمریکا تخمین می زند که سالانه بیش از 120000 مورد سرطان در ایالات متحده به دلیل اضافه وزن وجود دارد.

دکتر گفت. پاتریشیا گانز که اکنون برخی از شیوه های زندگی حفظ وزن طبیعی را دشوارتر می کند. فست فود ارزان است و بیشتر ما را صرف تلویزیون و کامپیوتر می کند تا بیرون رفتن.

پیشنهاد او این است که به طور منظم تعادل داشته باشید و با افزایش تعادل اقدام کنید. علامت مقدس بدن خود را زیر 25 نگه دارید.


  1. حداقل 30 دقیقه در هفته عرق کنید

وقتی صحبت از سرطان به میان می آید، ورزش به اندازه قانون تغذیه مهم است. یک سوم مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده در هر سال مربوط به رژیم غذایی و ورزش است.

با این حال انجمن تحقیقات سرطان آمریکا150 دقیقه ورزش متوسط ​​(75 دقیقه کار سخت) در هفته را توصیه می کند و تحقیقات نشان می دهد که ورزش با شدت کم نیز می تواند موثر باشد.

30 دقیقه ورزش در هفته برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان تا 35 درصد کافی است. در ایالات متحده، از هر هشت زن، یک زن از این بیماری رنج می برد. “فعالیت بدنی، علاوه بر کمک به حفظ وزن طبیعی، التهاب را کاهش می دهد و از پیشرفت سلول های سرطانی به سرطان جلوگیری می کند.” گانز.


پیشگیری از سرطان، عوارض الکل و خطر ابتلا به سرطان

عوارض جانبی الکل و خطر ابتلا به سرطان

  1. نوشیدن الکل را متوقف کنید

الکل باعث ایجاد انواع سرطان ها از جمله دهان، گلو، روده بزرگ و سینه می شود. علت دقیق آن مشخص نیست، اما محققان گمان می کنند که الکل به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند. به عنوان مثال، در روده بزرگ، باکتری ها می توانند الکل را به استالدئید (ماده ای شیمیایی که در آزمایشگاه های حیوانی به عنوان سرطان زا شناخته می شود) تبدیل کنند.

در زنان، مصرف لیکور (الکل) سطح استروژن (هورمونی در بافت سینه) را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به سرطان سینه را بی‌صدا افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید : مضرات نوشیدن شراب

پیشگیری از سرطان، بروکلی بخارپز با کلم بروکلی

مصرف کلم بروکلی برای سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف

  1. عاشق کلم بروکلی

سبزیجات نه تنها بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، بلکه دارای خواص ضد سرطانی نیز هستند. به همین دلیل روزانه ۲ و نیم میوه و سبزی مصرف کنید.

سبزیجات سبز، به ویژه کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم پیچ حاوی ماده شیمیایی گلوکزامین هستند که در دستگاه گوارش به هنری تبدیل می شود که بر سرطان تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، مطالعه ای که در سال 2000 در مرکز انکولوژی زنان انجام شد، نشان داد که یکی از این ترکیبات رشد سلول های غیر طبیعی در رحم را کاهش می دهد.

سایر سبزیجات ضد سرطان: گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، یک ماده شیمیایی گیاهی که مولکول های آسیب رسان سلولی را مهار می کند. این مولکول ها رادیکال های آزاد نامیده می شوند.

بادمجان حاوی ناسونین است، آنتی اکسیدانی که مانع از خون رسانی به سلول های سرطانی برای رشد می شود. علاوه بر این، داشتن چنین رژیم غذایی جایی برای سایر مواد غذایی از جمله گوشت قرمز باقی نمی گذارد. مطالعات نشان می دهد که خوردن 600 گرم گوشت قرمز در هفته می تواند باعث سرطان روده بزرگ شود.


  1. عینک آفتابی بزن

زنان 18 تا 39 ساله بیشتر مستعد ابتلا به ملانوم (کشنده ترین نوع سرطان پوست) هستند. در چهل سال گذشته میزان رشد این بیماری به 800 درصد رسیده است.

برنزه کردن پوست پرتوهای فرابنفش نقش دارند، اما نور مستقیم خورشید خطرناک تر است. خوشبختانه این خطر با مصرف چند لیوان ساده کاهش می یابد.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ روی ۱۶۰۰ نفر در مجله Clinical Oncology منتشر شد، افرادی که روزانه از ضد آفتاب استفاده می‌کنند ۵۰ درصد کمتر از افرادی هستند که این کار را نمی‌کنند. دکتر می گوید: «هر روز مقدار کمی SPF 15 را اعمال کنید. گانز.

از نور خورشید حتی در زمستان و در روزهای تاریک استفاده کنید. او توصیه می کند از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر که اشعه ماوراء بنفش زیاد است از خانه خارج نشوید و استفاده از کرم ضد آفتاب به عنوان برس عادت شود.


پیشگیری از سرطان، فواید تعطیلات برای سلامتی شما

فواید تعطیلات برای سلامتی شما

  1. تونی

استرس به تنهایی ممکن است باعث سرطان نشود، اما به گفته دکتر. جان، استرس می تواند محیط را در بدن تغییر دهد تا زمانی که یک حالت پیش سرطانی تشخیص داده شود.

یک مطالعه در سال 2013 در دانشگاه اوهایو نشان داد که استرس مداوم با تحریک روان (یعنی محروم کردن بدن از هورمون‌ها) مانند کورتیزول، عملکرد سلول‌های ایمنی را تغییر می‌دهد.

اگرچه این کار ضروری نیست، اما خطر ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش می دهد، که می تواند باعث تغییر بی صدا سلول های سرطانی شود. خوشبختانه با برنامه ریزی می توان استرس را کاهش داد. به عنوان مثال، با انجام یوگا و چک نکردن ایمیل خود بعد از ساعت 7 بعد از ظهر.

دکتر. گانز معتقد است که انجام کارهایی برای حفظ سلامتی مطلوب بدن و دیگر جایی برای رشد سلول های سرطانی وجود ندارد.


  1. به وضعیت خود نگاه کنید

اگرچه غربالگری از سرطان جلوگیری نمی کند، اما می توانند پزشکان را در مورد علائم هشدار دهنده سرطان سینه (مانند پولیپ در روده بزرگ یا خال های مشکوک) آگاه کنند.

به همین دلیل، پزشکان توصیه می کنند که پس از 20 سال، باشد پیشگیری از سرطان هر از چند گاهی دوباره چک کنید. زنان باید هر سه تا چهل سال یک بار معاینه سینه انجام دهند و سپس سالی یک بار ماموگرافی انجام دهند (تا 25٪ خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد).

برای جلوگیری از سرطان رحم (از دهه 1950 تا کنون 75 درصد کاهش داشته است) مرگ و میر پاپ را هر سه سال یک بار انجام دهید.

استخوان های خود را از سن 50 سالگی بررسی کنید (اگر سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را دارید، سریع این کار را انجام دهید.) به گفته متخصصان سرطان، این بیماری به موقع قابل درمان است.


  1. مراقب کپک و کپک باشید.

مایکوتوکسین ها و آفلاتوکسین های موجود در کپک از شایع ترین انواع سرطان هستند.

اگر لوله آب در خانه شما شکسته است یا زیرزمین یا حمام شما بوی کپک زدگی دارد، از یک متخصص کمک بخواهید تا منطقه خانه شما را بررسی کند و خطرات احتمالی را از بین ببرد.


  1. صرفه جویی.

تحقیقات بالینی نشان داده است که داوطلبانه، پیشگامی و سایر رفتارهای بشردوستانه و همگن باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

برای سلامتی شما خوب است که به طور منظم در فعالیت های ارزشمند شرکت کنید. و یکی از رضایت بخش ترین کارها کمک به دیگران است.


  1. مکمل های ویتامین D مصرف کنید.

احتمالاً در مورد آن زیاد شنیده اید، اما ویتامین D از بسیاری جهات برای سلامتی شما بسیار مفید است و یکی از این فواید این است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. به گفته مک کی، مشکل کمبود ویتامین شماست.

راه حل ساده این است که بیشتر وقت خود را در فضای باز بگذرانید. تنها ده دقیقه طلوع خورشید در میانه یک روز گرم تابستان ده ها هزار ویتامین D را به بدن شما می رساند. اما با نزدیک شدن به فصل زمستان، خورشید انرژی کافی برای تولید این مقدار را ندارد، بنابراین باید از منابع بیشتری از ویتامین D مانند ماهی های چرب در رژیم غذایی خود استفاده کنید و این مکمل ویتامین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگرچه موسسه داروسازی مصرف روزانه حداقل 600 ویتامین D را توصیه می کند، انجمن متخصصان غدد و بیشتر پزشکان مصرف روزانه 2000 ویتامین D را برای محافظت از سلامتی خود توصیه می کنند. از مکمل های ویتامین D با برندهای معروف و تایید شده در طب گیاهی استفاده کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا