سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چه موقع از آبرسان پوست استفاده کنیم

یکی از نشانه های پوست سالم، صاف بودن و درخشندگی آن است. راز داشتن همچین پوستی استفاده از کرم و نهادن مصرف آن  در روند روتین روزانه پوست است. امروزه به علت اهمیت بسیاری که اشخاص به داشتن پوست سالم می دهند، کرم ها و محصولات آبرسان در صدر فهرست محصولات پرطرفدار انواع فروشگاه قرار گرفته اند. به همین علت با توجه به نوع پوستی که دارید، بدون شک محصولی مناسب برای آبرسانی به آن پیدا خواهید کرد.

ما قصد داریم در این مقاله نکاتی در رابطه با روش صحیح استفاده از کرم آبرسان برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید. یکی از مراحل اصلی در روتین مراقبت از پوست، استفاده از انواع آبرسان پوست است؛ مرحله ای که غالبا آن را نادیده گرفته یا به استفاده از مرطوب کننده اکتفا می کنند. در حالی که کاربرد استفاده از آبرسان و مرطوب کننده متفاوت است. برخی گمان می کنند تنها کسانی که پوستی خشک دارند، باید از کرم های آبرسان استفاده کنند. در صورتی که هیدراته و مرطوب بودن پوست شما، ربطی به چربی آن نداشته و چه بسا پوست های چرب به آبرسانی بیشتری هم نیاز داشته باشند

کرم آبرسان چیست و به پوست شما چه کمکی می کند؟

به طور خلاصه، مهم ترین کاربرد آبرسان پوست حفظ رطوبت موجود در پوست است. این کرم ها با پدید آوردن لایه ای بسیار نازک روی پوست صورت و بدن شما از تبخیر رطوبت موجود جلوگیری می کنند. به خاطر اینکه پوست به دلایل متفاوت مثل سن، نوع پوست، اقلیم جغرافیایی که در آن زندگی می کنید و … نمی تواند به سادگی رطوبت خود را حفظ نماید، لازم است که با استفاده از کرم  آبرسان ( که وظیفه آبرسانی عمقی به پوست را به عهده دارند) این کار را انجام بدهید. قابل ذکر است که استفاده از کرم آبرسان در بارداری بیش از پیش ضرروی است، چرا که به علت تغییرات هورمونی و افزایش وزن ناگهانی در این دوران، احتمال خشک شدن پوست را افزایش می دهد.

کرم آبرسان و مرطوب کننده با هم فرقی دارند؟

با تنوع و کارایی محصولات گوناگونی که جهت نگهداری و به بازار ارائه شده است، کرم های آبرسان و مرطوب کننده در دو گروه متفاوت محصولات پوستی ارائه شده اند و با اینکه در نقش مکمل هم هستند تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند. جهت آنکه اطلاعات کاملی نسبت به تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده داشته باشید بهتر است به این مطلب مراجعه نمایید. اما به طور کلی:

  • کرم های آبرسان به طور عمقی رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می نمایند درصورتی که کرم های مرطوب  کننده به علت وجود روغن در فرمولاسیون ساخت آن ها، از چربی پوست شما حفاظت کرده و اجازه نمی دهند سطح پوست شما خشک شود.
  • زمان استفاده از انواع کرم آبرسان بلافاصله پس از شستشوی صورت با انواع شوینده های به خصوص است. جهت نتیجه بهتر از انواع کرم های آبرسان شوینده های صورت را هم متناسب با نوع پوست خود انتخاب نمایید.
  • کرم های آبرسان باید در روتین روزانه مراقبتی پوست قبل از انواع کرم مرطوب کننده استفاده شوند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

همان گونه که می دانید استفاده از آبرسان ها در روتین پوستی جهت داشتن پوستی شفاف و سالم ضروری است. اما امکان دارد این سوال پیش بیاید که در طی روز چند مرتبه از این محصول پوستی استفاده می شود. توصیه ما این است که پس از هر بار شستشوی صورت از آبرسان مخصوص نوع پوست خود استفاده نمایید. در حقیقت با توجه به نیاز پوستی خود به صورت معمول حداقل دو مرتبه در روز، صبح و شب باید از مرطوب کننده ها یا کرم های آبرسان  استفاده نمایید. بدین ترتیب می توانید رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین و از خشک شدن آن پیشگیری نمایید.

زمان استفاده از کرم آبرسان

بنابر اصول کلی مراقبت های پوستی، بهترین زمان جهت استفاده از کرم آبرسان، دقیقا پس از انجام پاکسازی است. در این بازه، آلودگی های پوستی و سلول های مرده با شوینده ها از بین رفته  و سطح پوست جهت دریافت رطوبت و مواد مغذی آماده می شود. توصیه و پیشنهاد متخصصان پوست و زیبایی بر استفاده از انواع کرم های آبرسان، قبل از خشک شدن پوست صورت است. وجود کمی رطوبت روی سطح پوست باعث افزایش قدرت جذب کرم آبرسان شده و همچنین تقویت عملکرد آن می شود. برای نگه داشتن هیدراته و محافظت از آن، تمدید مجدد آبرسان ها در طی روز امری واجب است. زمان مناسب و تعداد دفعات استفاده مجدد از آبرسان، برای هر شخص فرق می کند. در حقیقت این مسئله تا حد بسیاری به جنس و نیازهای پوستی شما وابسته است، به همین علت بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان برای هر شخص با توجه به نیاز پوست او، می تواند بدین ترتیب باشد:

  • کسانی که پوست دهیدراته و خشکی دارند، بهتر است هر چند ساعت یک بار از آبرسان ها استفاده نمایند. کرم آبرسان، آب و رطوبت از دست رفته سلول های پوستی را احیا کرده و از حساسیت، خشکی و التهاب آن جلوگیری می کند.
  • درصورتی که پوست چرب یا معمولی دارید، زمان استفاده از ژل هیدرودرمی هایلایف برای شما روزی دو الی سه مرتبه خواهد بود. آبرسان ها افزون بر هیدراته نگه داشتن پوست، به افزایش ایمنی سلول ها و تقویت سد لیپیدی هم کمک می کنند.

چند دقیقه پس از آبرسان مرطوب کننده بزنیم؟

استفاده از مرطوب کننده ها پس از آبرسان، نکته  مهمی در روتین مراقبت پوستی است. مرطوب کننده ها قادرند آب و مواد مغذی را در منافذ پوستی حبس نمایند و از دهیدراتاسیون پوست و خشکی آن جلوگیری کنند. افزون بر این، از پوست شما در مقابل آلودگی ها و صدمات محیطی محافظت می نمایند. اما همیشه این سوال وجود داشته که “چند دقیقه پس از آبرسان مرطوب کننده بزنیم؟” به علت آنکه سرعت جذب انواع کرم آبرسان، بسته به محصول انتخابی و جنس پوست شما فرق دارد، توقف به صورت میانگین 5 الی 10 دقیقه، زمانی مناسب است تا کرم آبرسان به طور کامل جذب شود و سپس مرطوب کننده خود را استفاده نمایید. در این فاصله زمانی، عناصر مغذی کرم به منافذ پوستی نفوذ خواهند کرد.

عوارض استفاده از کرم آبرسان

درصورتی که کرم های آبرسان اورجینال باشند، فاقد عوارض هستند اما امکان دارد به علت استفاده  زیاد و نادرست از آن ها عوارضی در اثر مصرف به دنبال پوست بیاید. ممکن است این عوارض به شکل ایجاد جوش، حساسیت، افتادگی و پیری پوست و تیره شدن آن به سراغ پوست بیایند.

کرم آبرسان، بهترین دوست پوست شما

کرم های آبرسان از آن دسته محصولات آرایشی و بهداشتی می باشند که جهت بسیار حائز اهمیت هستند و برای جلوگیری از پدید آمدن عوارض پس استفاده از آن ها باید به شیوه ای  صحیح استفاده شوند تا برای پوست مشکل به وجود نیاورند. بنابراین بهتر است از انواع کرم آبرسان خارجی و ایرانی از برندهای معتبر همچون کرم آبرسان بیوآکوا یا کرم آبرسان کامان استفاده نمایید. منبعبه گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، روتین های پوستی مختلفی وجود دارد که برای سالم و شاداب نگه داشتن پوست از آن ها استفاده می شود که در بیشتر آن ها استفاده از کرم آبرسان یک اصل به شمار می آید.

داشتن پوست سالم و زیبا هدف نهایی همه است، و به همین بیشتر افرادی که روتین پوستی دارند ابتدا به دنبال محصول مناسب می گردند و بعد به دنبال استفاده درست از این محصولات هستند. دانستن اینکه چگونه و چه زمانی باید پوست صورت خود را آبرسانی کنید تا بتوانید اثرگذاری آن را به حداکثر برسانید، به اندازه محصولاتی که استفاده می کنید اهمیت دارد. کاری که زمانی بسیار ساده بود، در حال حاضر برای بسیاری گیج کننده شده است. به عنوان مثال میزان و زمان استفاده از کرم آبرسان با توجه به تغییر فصل فرق می کند. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا با شما درباره زمان درست استفاده از کرم آبرسان بگوییم.

1. بلافاصله بعد از شستن صورت از کرم آبرسان استفاده کنید

در این لیست این زمان همان موقعی است که همه آن را می دانند و بیشتر مواقع کرم های آبرسان خود را در این زمان می زنند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که بلافاصله پس از شستن صورت خود باید روی پوست مرطوب خود کرم آبرسان بزنید. بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان زمانی است که پوست شما مرطوب است، زیرا این امر می تواند باعث شود که رطوبت در پوست شما باقی بماند و از دست نرود و به اصطلاح در پوست قفل شود. قبل از خشک شدن پوست پس از تمیز کردن، از کرم آبرسان خود استفاده کنید.

2. قبل از خواب آبرسان بزنید

با استفاده از یک آبرسان فوق العاده قوی قبل از خواب، پوست را برای خواب خود آماده کنید و آن را در طول شب هیدراته می کنید. پوست شما در حالت خواب به حالت ترمیمی می رود، بنابراین اگر از محصولات حاوی مواد مفید برای خود استفاده کنید، می توانید مزایای بسیاری برای آن به ارمغان آورید.

3. صبح ها از آبرسان استفاده کنید

ممکن است با خود بگویید که شب را با آبرسان خوابیدم و پوست هنوز آبرسان را دارد و بعد از شستشوی صورت در صبح (که باید این کار را انجام دهید)، تنها سراغ استفاده از مرطوب کننده بروید. توجه داشته باشید که مرطوب کننده با آبرسان تفاوت دارد. تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در این است که مرطوب کننده بعد از آبرسان استفاده می شود تا به نوعی جلوی از بین رفتن رطوبت پوست را بگیرد. مرطوب کننده باید آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست شما قبل از استفاده از پرایمر یا کرم های پایه باشد. حتی در یک روتین آرایش نیز این ترتیب وجود دارد.

4. قبل و بعد از پرواز کرم آبرسان بزنید

در حالی که در سفرها از ذوق خود سفر پا به هواپیما می گذاریم، اما باید بدانید که محیط هواپیما بسیار خشک و سرد است. این می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد، بنابراین بعد از شستشوی پوست صورت خود بدون استفاده از شوینده و تنها با یک میسلار واتر، پوست خود را برای زدن آبرسان و بعد مرطوب کننده آماده کنید. پس از فرود نیز، در صورت احساس خشکی پوست، این عمل را تکرار کنید.

5. هنگامی که در حال خروج از خانه هستید آبرسان استفاده کنید

بیشتر افراد در زمان خارج شدن از خانه تنها به این فکر می کنند که یا مرطوب کننده بزنند و یا تنها از ضد آفتاب استفاده کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که پوست شما در طول زمان رطوبت خود را از دست می دهد و شما باید قبل از زدن مرطوب کننده و ضد آفتاب حتما آن را با آبرسان رطوبت رسانی کنید. ثابت نگه داشتن روتین مراقبت از پوست – که شامل کرم آبرسان دو بار در روز است – همیشه یک ایده هوشمندانه است. از بین رفتن رطوبت لازم پوست می تواند تأثیر نامطلوبی داشته باشد که ممکن است این اثر منفی چیزی بیشتر از زدن جوش ها و آکنه های ناگهانی باشد.

6. وقتی می خواهید آرایش کنید، کرم آبرسان بزنید

استفاده از کرم های آبرسان قوی راهی قوی برای شادابی، آبرسانی و طبیعی جلوه دادن پوست در زمان آرایش است. در حالی که ممکن است فکر کنید که لوازم آرایش می توانند لایه زیرین پوست را پوشش دهند و کم آب بودن پوست نمایان نشود، اما باید بدانید که عدم آبرسانی و خشک بودن پوست آرایش را نیز بد نشان می دهد .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا