سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

پودر جوانه گندم چه ارزش غذایی دارد

جوانه گندم منبع عالی فیبر و بخش بسیار مفیدی از گندم است که سرشار از مواد مغذی متعدد است. این منبع عالی از ویتأمین ها، مواد معدنی، چربی و پروتئین داراست. فواید جوانه گندم بسیار زیاد است و عمدتاً به مواد مغذی آن نسبت داده می شود. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. روغن جوانه گندم از عصاره آن به دست می آید که به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، کاربرد های متعددی در صنایع آرایشی و بهداشتی دارد. با این حال، جوانه گندم معمولاً در طول فرآوری به دلیل وجود اسید های چرب غیراشباع چندگانه (که مستعد فساد هستند) دور ریخته می شود. در حالیکه جوانه گندم برای چاقی معجزه می کند!

جوانه گندم چیست؟

جوانه گندم یکی از سه قسمت هسته گندم به همراه سبوس و آندوسپرم است. جوانه گندم به تکثیر گیاه و تخم ریزی دانه های جدید کمک می کند. در طی فرآیند آسیاب از آندوسپرم خارج می شود و می تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد. می توانید جوانه گندم را به اسموتی ها، شیک های پروتئینی، کلوچه ها و نان های مورد علاقه خود اضافه کنید. جوانه گندم حدود 2.5-3.8 درصد از وزن کل دانه را تشکیل می دهد از این رو جوانه گندم سرشار از مواد مغذی ضروری است. سبوس برنج بین استار برای لاغری یک محصول فوق العاده برای لاغری محسوب میشود.

جوانه گندم برای چاقی کارشناسان می گویند جوانه گندم به عنوان یک مکمل غذایی ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. جوانه یک منبع عالی از پروتئین های گیاهی، همراه با فیبر و چربی های سالم است. همچنین منبع خوبی از منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر است. همچنین جوانه گندم برای چاقی نیز در کنار یک رژیم غذایی کاربرد دارد.

جوانه گندم سرشار از ویتامین E است، یک ماده مغذی ضروری با خواص آنتی اکسیدانی. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در جوانه گندم رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهند. پودر جوانه گندم دکتر بیز ، محصولی می باشد که روند تولید مناسبی دارد و به دلیل ارزش غذایی بالای آن بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است. ساختار جالب این پودر، مانند یک پشتیبان از بدن شما مراقبت می کند. فواید زیادی را در خود جای داده و به فکر همه نواحی بدن می باشد. هم برای مقابله با سرطان و هم برای هدیه دادن پوستی سالم و زیبا به شما، پیشگام می باشد. در این مطلب از گیاه سبز به بررسی ویژگی های این پودر شگفت انگیز و اثراتی که روی انسان می گذارد، می پردازیم.

جوانه گندم چیست و چه خصوصیاتی را داراست ؟ خواص جوانه گندم بیشتر از آن است که فکرش را هم بکنید. ساختار و مواد مغذی درون جوانه گندم به شکلی است، که یک سری خصوصیات منحصر به فرد را در این محصول به وجود آورده است. جوانه گندم سرشار از مواد معدنی و ویتامین های گوناگون می باشد. از هر نوع ماده مغذی، امتیازاتی را برای خود در نظر گرفته است. جوانه گندم از مهمترین و کاربردی ترین مواد غذایی سالمی است که برای تهیه غذا ها و خوراکی های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که تا الان باید متوجه شده باشید، تاکید داریم که این جوانه بسیار سالم است. واقعا نمی توان از همچین جوانه ای که به این اندازه سالم است و آوازه خوبی هم دارد، دست کشید. جوانه گندم علاوه بر اینکه اثرات شگفت آوری روی پوست و مو دارد، برای درمان ضعف جسمانی هم به کمک مصرف کننده می آید. با توجه به گفته متخصصان، افرادی که به عارضه سوء تغذیه دچار شده اند، می توانند از جوانه گندم به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی مفید، استفاده کنند. برای استفاده آسان و بهره بیشتر، این جوانه به پودر تبدیل شده است. هر ماده ای به شکل پودر مصرف آسان تری دارد. همچنین جابجایی و نگهداری مواد غذایی به صورت پودر راحت تر خواهد بود.

روش تهیه پودر جوانه گندم

با توجه با فواید استفاده از جوانه گندم به شکل پودر، باید با روند تولید پودر جوانه گندم آشنا بشویم. برای تهیه این محصول ابتدا دانه گندم در شرایط مناسب و سازگار با جوانه زنی قرار می گیرد. سپس جوانه ها را خشک کرده و در آخر هم آن ها آسیاب شده و به پودر تبدیل می شوند. پروتئین ها و چربی های پودر جوانه گندم خیلی آسان تر هضم و جذب می شود؛ چرا؟ زیرا در زمان جوانه زنی پروتئین و چربی های موجود در دانه گندم به قسمت های کوچکتری تجزیه می شوند. تبدیل جوانه گندم به پودر جوانه گندم برای چاقی صورت ما بسیار سود آور می باشد. در فرآیند تبدیل جوانه گندم به پودر جوانه گندم، ارزش غذایی این ماده بالا می رود.

با توجه به ویژگی هایی که از پودر جوانه گندم می دانیم، در روند تولید پودر مقدار و میزان مواد معدتی، پروتئین ها و ویتامین ها افزایش پیدا کرده و افزون بر آنارزش غذایی و خواص پودر جوانه گندم تا الان طرز تفکر شما را آماده نگه داشته بودیم تا به اصلی ترین بخش مطلب، یعنی ارزش و خواص غذایی پودر جوانه گندم، برسیم. سعی کردیم که فواید و مزایای این محصول را به طور دست و پا شکسته خدمت شما معرفی کنیم، تا زمانی که به این نقطه از مطلب رسیدیم، شما عزیزان، آمادگی فکری در مورد این محصول داشته باشید.همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، ارزش غذایی جوانه گندم، زمانی که که به پودر تبدیل شود، ارتقا پیدا می کند.

بد نیست این نکته را هم بدانید که ارزش غذایی یک کف دست نان، با ارزش غذایی 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم یکسان می باشد. در ادامه ارزش غذایی 100 گرم جوانه گندم را مشاهده می کنیم.،  میزان کالری و کربوهیدرات هم کاهش پیدا می کند. تنوع در رژیم غذایی باعث می شود بدن انسان با غذاهای مختلف آشنا شود و موادمغذی هرکدام را جذب خود کند. یکی از مواد غذایی که می تواند با طیف وسیعی از خوردنی ها ترکیب شود، جوانه گندم است. جوانه گندم محصولی گیاهی و شگفت انگیز است که دارای خواص فوق العاده زیادی بوده و با افزوده شدن به دیگر غذاها می تواند موادمغذی خود را به شکل موثرتری آزاد کند. این ماده غذایی با طعم دوست داشتنی و نوستالژیک خود، ذائقه ایرانی را تحریک می کند و یقینا با یک بار مصرف، به طرفدار آن تبدیل خواهید شد.

در ادامه این مطلب می خواهیم از خواص جوانه گندم صحبت کنیم. خواص بی شمار این ماده غذایی شما را حیرت زده خواهد کرد. با ما همراه باشید. قسمت قابل خوردن مغز گندم، شامل سه بخش مختلف مختلف می شود؛ جوانه، سبوس و اندوسپرم. غلات کامل با استفاده از این سه بخش اساسی، عناصری مانند ویتامین ها، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده، مواد معدنی، اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان ها را تولید می کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا