عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

پرچم چیست؟ و چاپ پرچم چه اهمیت و کاربردی دارد ؟

پرچم نوعی پارچه است که به دلیل داشتن اشکال یا نوشته هایی متفاوت، نشان دهنده نمادی خاص است. در گذشته برای نشان دادن هر کشور از پرچم مخصوص آن استفاده می کردند؛ اما پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن روش های باعث شده است که بتوان طرح های متفاوتی را روی پرچم ایجاد کرد. این موضوع سبب شده است که امروزه از پرچم ها برای مراسم های مختلفی چون محرم، عزاداری، جشن ها و… استفاده شود.

البته چاپ پرچم در دنیای امروز بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است و در اکثر مواقع از پرچم برای نشان دادن برندی خاصی و نشان دادن آن برای تبلیغات بیشتر کسب و کار استفاده می شود. به همین دلیل چاپ پرچم از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر صاحبان برند و کسب و کارهای مختلف به دنبال پرچم هایی هستند که از کیفیت چاپ بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی داشته باشد. استفاده از پرچم برای تبلیغات باید دیده شدن بیشتر یک برند و اعتبار و عظمت آن نیز می شود.

انواع مدل های مختلف چاپ پرچم

پرچم ها دارای شکل های مختلفی هستند و هر کدام از آن برای مناسب و مراسم خاصی استفاده می شوند. در اغلب اوقات پرچم ها در سایز، جنس پارچه، نوع طرح و روش چاپ با هم متفاوت هستند. انواع مدل های مختلف چاپ پرچم عبارتند از:

  • چاپ پرچم اهتزاز: پرچم اهتزاز نوعی پرچم بلند و سبک است که در اغلب اوقات برای دیزاین معابر شهری، روی پل و…استفاده می شود. معمولاً برای چاپ این پرچم ها از پارچه هایی استفاده می شود که سبک وزن هستند و باد می تواند به راحتی آن ها را به حرکت در بیاورد. بیشتر اوقات برای چاپ پرچم اهتزاز از پارچه ساتن استفاده می شود. این پرچم ها به دو شکل افقی و عمودی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چاپ پرچم رومیزی: پرچم رومیزی یکی از پرچم های پر کاربردی است که از آن ها برای نشان دادن نماد یک کشور یا نماد یک برند و شرکت استفاده می شود. چاپ پرچم رومیزی در اغلب موارد به صورت لیزری و با استفاده از پارچه های ساتن انجام می شود.
  • چاپ پرچم تشریفات: پرچم تشریفات نوعی پرچم زینتی است که از آن ها در مناسبت های مختلف برای دیزاین محیط و به نمایش در آوردن عظمت یک شرکت یا برند استفاده می شود. در بیشتر مواقع از پرچم تشریفات برای نشان دادن یک برند، لوگو یا طرحی خاص نیز استفاده می شود.

چه پارچه هایی برای چاپ پرچم مناسب هستند؟

یکی از عواملی که در کیفیت چاپ پرچم حائز اهمیت است، جنس پارچه است. برای چاپ پرچم از پارچه های مختلفی استفاده می شود. در اغلب اوقات جنس پارچه به عوامل متعددی چون روش چاپ، نوع طرح، نوع پرچم و…بستگی دارد. برای مثال برای چاپ پرچم به روش لیزری در اغلب اوقات از پارچه های ساتن استفاده می شود . بهترین پارچه ها برای چاپ پرچم عبارت است از: ساتن، مخمل، حریر و…که هر کدام برای روش چاپ متفاوتی مناسب هستند.

چاپ پرچم به چند روش انجام می شود؟

مهم ترین عاملی که باعث زیبایی و متفاوت دیده شدن یک پرچم می شود، نحوه چاپ آن است. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که امروزه چاپ پرچم با کیفیت بالاتری انجام شود. در اکثر مواقع، نوع نوشته یا طرح، جنس پارچه، رنگ پرچم و…در انتخاب روش چاپ پرچم تاثیر گذار هستند. امروزه در اغلب موارد برای چاپ پرچم از دو روش دیجیتال و سیلک استفاده می شود. با این وجود روش های متعددی برای چاپ پرچم وجود دارد که عبارت است از:

  • چاپ پرچم به روش سیلک اسکیرین
    یکی از کارآمد ترین روش های چاپ پرچم در کشور ایران، چاپ به روش سیلک اسکیرین است. البته چاپ سیلک به روش های دیگری انجام می شود اما رایج ترین روش انجام چاپ پرچم، سیلک اسکیرین است. چاپ تصویر روی پارچه برای تهیه پرچم به روش سیلک اسکیرین به دو صورت ماشینی و دستی اعمال می شود. مهم ترین نکته ای که در انجام چاپ سیلک اسکیرین باید به آن توجه شود، نوع پارچه است. برای انجام این روش در اغلب موارد از پارچه هایی که دارای ظرافت بیشتری هستند و پارچه های توری شکل استفاده می شود. بهتر است پارچه هایی که برای پرچم در این روش استفاده می شود از جنس ابریشم باشد تا کیفیت پارچه پس از چاپ حفظ شود.
    برای انجام چاپ سیلک اسکیرین از نوعی ورقه استنسیل به همراه جوهر استفاده می شود. برای این روش چاپ، ابتدا طرح مورد نظر پرچم روی ورقه استنسیل چاپ می شود. استنسیل ورقه ای است مشبکی شکل که باعث نفوذ جوهر به درون پارچه پرچم و ایجاد طرح مورد نظر روی پرچم می شود.
  • چاپ دیجیتال پرچم
    امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که دستگاه های دیجیتالی با امکانات پیشرفته تولید و روانه بازار شوند. چاپ دیجیتال یکی از روش های نوین برای چاپ پرچم است که به دلیل سهولت در کار و سرعت بالا، با استقبال بی نظیری رو به رو شده است. در روش چاپ دیجیتال طرح مورد نظر ابتدا درون کامپیوتر ذخیره می شود و با کمک دستگاه دیجیتال، عین همان طرح روی پارچه ایجاد می شود. چاپ پرچم برای کسانی که به دنبال چاپ پرچم عمده و چاپ پرچم با تیراژ کم هستند بسیار مناسب است. در واقع چاپ دیجیتال برای چاپ انواع پرچم تشریفات، رومیزی، ایستاده، محرم و…انجام می شود. بهترین پارچه برای چاپ دیجیتال پرچم، پارچه ساتن است که باعث زیبایی کار نهایی می شود.
  • چاپ لیزری پرچم
    یکی از جدید ترین و مدرن ترین روش هایی که برای چاپ پرچم انجام می شود، چاپ لیزری است. در این روش از دستگاه های مخصوصی برای چاپ و برش پرچم استفاده می شود. برش های لیزری بسیار دقیق بوده و برش پرچم با استفاده از دستگاه های لیزری باعث زیبایی منحصر به فرد آن می شود. پرچم هایی که به روش لیزری چاپ می شوند معمولا از جنس ساتن هستند و در پایان کار هیچ ریشه یا دیزاین در اطراف پارچه وجود ندارد.

سایز مناسب برای تهیه و چاپ پرچم چیست؟

پرچم ها با توجه به مدلی که دارند، در سایز های متفاوتی تهیه و به چاپ می رسند. به طور کلی پرچم ها در مدل های رومیزی، اهتزاز، تشریفات و… به چاپ می رسند . سایز استاندارد برای انواع پرچم عبارت است از:

  • سایز پرچم رومیزی: سایز استاندارد برای پرچم رومیزی سایز 30*20 است.
  • سایز پرچم اهتزاز: یکی از زیباترین پرچم هایی که امروزه از طریق روش های سیلک و دیجیتال به چاپ می رسد، پرچم اهتزاز است. سایز استاندارد برای چاپ پرچم اهتزاز عمودی، 2*1، 3*1، 4*1، 5*1 متر است. همچنین پرچم اهتزاز افقی در سایز های 120*70، 120*80 و…با توجه به نیاز مشتری به چاپ می رسد.
  • سایز پرچم تشریفات: پرچم تشریفات یکی از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین پرچم هایی است که از گذشته تا به آن در مناسبت های مختلف استفاده می شود. سایز مناسب برای پرچم تشریفات، 150 در 90 سانتی متر است.

چاپ پرچم اهتزاز ریشه دار جز پر طرفدار ترین و پرمصرف ترین پرچم های قابل چاپ در این مجموعه و بازار می باشد

دکمه بازگشت به بالا