عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نحوه راه اندازی خانه بازی کودکان

چرا خانه بازی کودک؟ در عصر حاضر بدلیل سبک زندگی آپارتمان نشینی و کمبود فضای کافی برای بازی های کودکان، خانه های بازی کودک رونق پیدا کرده است و به علت افزایش تعداد خانه های بازی کودک و پارک های مشابه برای موفقیت باید ایده های جدید و خلاقانه را وارد کار کنید و به حداقل امکانات لازم اکتفا نکنید.

تفاوت خانه بازی کودک یا پلی هاوس با مهد کودک و مجوز آن

تاسیس پارک بازی کودک، خانه بازی کودک یا پلی هاوس شاید به اندازه تاسیس مهد کودک ساختار مشخصی نداشته باشد و نتوان گفت که کدام سازمان مشخصا عهده دار صدور مجوز برای این کار است در واقع بسته به محل سکونت و محلی که می خواهید خانه بازی کودک را در آن تاسیس کنید سازمان صادر کننده مجوز متفاوت است و کاملا وابسته به شهر و استان شماست و بستگی دارد که در آن شهر کدام ارگان مسئولیت این کار را پذیرفته باشد که احتمالا باید به شهرداری، اداره اصناف، بهزیستی، وزارت ارشاد و اداره تربیت بدنی و … مراجعه کنید و از ادارات مذکور پرس و جو کنید. ممکن است در یک شهر بهزیستی اعلام کند که تاسیس خانه بازی کودک به او مربوط نیست اما در شهر دیگری خانه های بازی که از بهزیستی مجوز نگرفته اند دچار مشکل شوند و تعطیل شوند!

ضمن اینکه نوع فعالیت شما هم در نوع ارگان صادر کننده مجوز،نقش خواهد داشت.برخی افراد نیز ابتدا خانه بازی کودک خود را تاسیس و تجهیز می کنند و در این روش بعد به سراغ مجوز می روند یا منتظر می مانند تا سازمان مربوط به آن ها مراجعه کند که البته جریمه ها و ریسک هایی وجود دارد حتی ممکن است مرکز شما کاملا تعطیل شود!

خانه بازی کودک مشارکتی

معمولا شهرداری مجوز خانه کودک مشارکتی صادر می کند!مجوزی که شهرداری به عنوان خانه بازی می دهد در واقع با عنوان خانه کودک مشارکتی اعلام می شود و مجوزی تحت عنوان خانه بازی کودک ندارند -همانطور که درقسمت قبل توضیح داده شد- اما در توضیحات خانه مشارکتی ذکر شده است که مرکزی برای امور تفریحی، آموزشی و پژوهشی برای کودکان زیر 6 سال است(مشابه خانه بازی کودک) و طبق تعریف هایی که خود شهرداری برای آن گفته است و با استناد به افرادی که چنین مراکزی را راه اندازی کرده اند شما هم می توانید فعالیتی همانند مهدکودک داشته باشید و  با خرید وسایل خانه بازی  هم صرفا فضایی برای بازی و نگهداری ساعتی کودکان داشته باشید و یا در کنار این فعالیت ها کارگاه هایی برای والدین و کودکان نیز برگزار کنید.اما نام آن خانه کودک مشارکتی است (نه خانه بازی کودک) و برای تاسیس آن میزان تحصیلات و سابقه کاری مرتبط در زمینه کودک مورد نیاز و اجباری است.

بخشی از شهرداری که مسئول این مجوز هست بخش فرهنگی هنریاست که با مراجعه به شهرداری شهر خود آدرس بخش فرهنگی هنری را از آن ها بخواهید.

مدارکی که برای راه اندازی خانه کودک مشارکتی نیاز است:

در صورتی که مدارک کامل باشد جلسه ای برای مصاحبه و آزمون صورت گرفته می شود که پس از قبولی در آن پرونده تان برای بررسی و پیگیری به شورای مراکز مشارکتی فرستاده می شود و پس از آن باید گواهی عدم اعتیاد و عدم سو پیشینه کیفری را تحویل دهید.پس از تاییدیه مرکز مشارکت ها فرصت دارید ظرف 3 ماه ملکی را با شرایط تعیین شده که حداقل باید 150 متر فضای مفید داشته باشد معرفی کنید و حداکثر 2 هفته زمان میبرد تا کارشناس مربوطه ملک را بررسی و نظر مربوطه را اعلام کند و پس از تایید کارشناس قرارداد را منعقد کنید و اصل و کپی سند مالکیت یا اجاره نامه با کد رهگیری را تحویل دهید سپس از آن پروانه فعالیت به مدت 2 سال برایتان صادر می شود که می توانید فعالیت خود را شروع کنید.

توجه داشته باشید که آدرس ملک بخشی از مجوز است و در آن حتما درج می شود در نتیجه در صورت هر گونه تغییر آدرس باید آن را به اطلاع مرکز مشارکت ها برسانید تا بررسی و صلاح دید مجدد انجام شود.این مجوز قابل واگذاری نیست و در صورت انجام این کار مجوز باطل می شود.توجه داشته باشید که همه مسئولیت ها بر عهده شخصی که مجوز به نامش صادر می شود است و در صورت شراکت با افراد دیگر این نکته را رعایت کنید و مبلغی باید به عنوان حق شهرداری به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت شود.

کلیه مراحل در صورت آماده بودن مدارک معمولا 6 ماه زمان می برد که ممکن است بسته به میزان تقاضا این زمان کمی بیشتر یا کمتر شود.در واقع مجوزی که شما از بخش فرهنگی هنری شهرداری دریافت میکنید می تواند برای راه اندازی خانه کودک که شامل بخش آموزش و بازی است استفاده بشود و برخی صرفا یک خانه بازی راه اندازی کرده اند و برخی نیز فعالیت های آموزشی نیز کنار آن دارد. توجه داشته باشید که شرایط تحصیلی و سابقه کاری ممکن است بر اساس گفته های افرادی که مجوز دریافت کرده اند در شهرهای مختلف متفاوت باشد در نتیجه حتما قبل از هر اقدامی ابتدا به مرکز مربوطه در شهر خود مراجعه کنید تا از شرایط اطلاع پیدا کنید.

نکته: مربی های آموزشی باید بین سن 20 الی 45 سال و 2 سال حسن سابقه کار داشته باشند، کارت بهداشت داشته باشند و در دوره های ابلاغی از سوی مرکز مشارکت های فرهنگی شرکت کنند.

شهر بازی کوچک:

مجوزی تحت عنوان “شهربازی کوچک” صادر می شود که برای تاسیس باید حداقل 2 نفر باشید و تحصیلات مرتبط مثلا روانشناسی، علوم تربیتی یا مدرک مربیگری کودک که مورد پذیرش بهزیستی باشد را دارا باشید و همچنین ملکی با شرایط لازم را باید معرفی کنید.در مجوزی که تحت عنوان “شهربازی کوچک” دریافت می کنید صرفا برای بازی و نگهداری ساعتی کودک باید فعالیت داشته باشید و هیچ گونه بحث آموزشی در آن نباید وجود داشته باشد.

گرفتن مجوز خانه بازی کودک از بهزیستی حقیقت دارد یا خیر؟

در پاسخ باید این موضوع را هم در نظر گرفت که خانه های بازی کودک (پلی هاوس) در دسته ای متفاوت نسبت به مهد های کودک قرار می گیرند و با توجه به تفاوت هایی که دارند، در حال حاضر بهزیستی بخش نامه ای را در خصوص ارائه یا پیگیری مجوز تاسیس خانه های بازی کودک صادر نکرده است، اما مهد های کودک موظف به دریافت مجوز و گذر از مراحل اداری برای کسب موافقت نامه می باشند،  اما این شامل  خانه های بازی کودک نمی شود.

خانه بازی کودک باید در حدود خودش خدمات ارائه دهد و نباید یکسری خدمات که فقط مخصوص مهدکودک ها ( مثل نگهداری بلند مدت کودکان) است ارائه دهد در این صورت شما به یک مهدکودک تبدیل خواهید شد و وظایف یک مهد کودک را خواهید داشت که البته برای آن نیاز به مجوز مهد کودک دارید. خانه های بازی محلی مانند یک پارک بازی سرپوشیده هستند که کودکان برای مدت زمانی کوتاه در آن قرار می گیرند و تنها در حوزه تفریحی مورد استفاده هستند. در مقابل مهد های کودک یک فضای تفریحی- آموزشی هستند با نقش پررنگ تر آموزش. در مهد های کودک کودکان برای گذر از مرحله کودکی و ورود به جامعه و مدرسه آماده می شوند.

سرمایه لازم برای تاسیس خانه بازی کودک

میزان سرمایه مورد نیاز برای خانه بازی یا پلی هاوس می تواند بسیار متفاوت باشد ولی بدون در نظر گرفتن مکان خانه بازی کودک، صرفا برای تجهیز و لوازم و ادوات و اینکه شما چه نوع خانه بازی با چه خدمات و فعالیت هایی راه اندازی می کنید از مبلغی بین 20میلیون تا مثبت500 میلیون تومان برای تجهیز و راه اندازی یک خانه بازی کودک یا خانه مشاغل(شهر مشاغل) هزینه انتظار می رود (همانطور که ذکر شد بستگی به متراژ و نوع هدف شما دارد)!

اما چرا این همه تفاوت بازه قیمتی ؟!این میزان تفاوت بازه قیمتی برای تجهیز و راه اندازی کاملا به شهر و منطقه ای که در آن قصد راه اندازی خانه بازی را دارید ، میزان کشش منطقه، تعداد رقبا و شرایط فضای رقبا و نوع خانه بازی شما بستگی دارد.

مثلا ممکن است شما یک زمین ویلایی یا یک طبقه از ساختمان معروفی را رهن یا اجاره کنید یا شما بخواهید یک خانه بازی کودک با پارک مشاغل بزرگ راه اندازی کنید یا یک خانه بازی کودک با حداقل وسایل بازی برای کودکان زیر 6 سال داشته باشید. همچنین فراهم کردن بخش های بازی مختلف و وسایل بازی متعدد برای رده های سنی گسترده تر و تخصصی تر هزینه ی بیشتری را شامل میشود و میزان هزینه به حداکثر نزدیک تر می شود.

مسلما نوع وسایل بازی و تجهیزاتی که برای گروه سنی های مختلف متفاوت است و قیمت ها نیز کاملا متفاوت است مثلا اگر شما بخواهید از تکان دهنده یا انواع وسایل بازی بادی بزرگ یا انواع وسایل مورد نیاز شهر مشاغل استفاده کنید مبلغی که باید برای هر وسیله در نظر داشته باشید چندین میلیون تومان است.

اطلاعات بیشتر در مورد تاسیس خانه بازی کودک

خانه بازی کودک یا پلی هاوس به صورت ساعتی از کودکان نگهداری می کند و برخی از آن ها نیز در صورتی که ثبت نام ماهانه داشته باشند کلاس های آموزشی نیز برای کودکان ارائه می دهند اما روند کاری خانه بازی کودک با مهد کودک کاملا متفاوت است و در اصل برای سرگرمی و نگهداری موقت کودک راه اندازی شده است (مطابق همان تفاوت خانه بازی کودک و مهد کودک که در ابتدای مقاله گفته شد).

یکی از مهمترین نکات، وسایل بازی موجود است که کودکان را به خود جذب می کند؛ البته کنار وسایل بازی و فضا باید برنامه های متفاوت،جدید و کاربردی داشته باشید واز خلاقیت خود استفاده کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت خانه بازی کودک خود جذب کنید و در نظر داشته باشید صرفا راه اندازی و تجهیز آن تضمینی برای کسب درآمد مناسب از آن نخواهد بود!

استاندارد و خانه بازی کودک

مهمترین مساله ای که برای مجوز ها باید در نظر بگیرید گرفتن تاییدیه از سازمان استاندارد کشور است.البته باید گفت هیچگونه قانون رسمی برای این مسئله در سازمان استاندارد وجود ندارد اما حفظ امنیت کودکان بر عهده ی شما است و باید محصولاتی را خریداری کنید که استاندارد های لازم را داشته باشد.از آنجایی که تجهیزات خانه بازی ها از نظر طراحی ،تنوع رنگ ، جنس و … بسیار متنوع هستند باید دقت داشته باشید از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا وسایل تمام استانداردهای متعارف را داشته باشند.

شما با مراجعه به سایت فروشگاه پیکو تویزمی توانید تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز استاندارد خود را با اطلاعات کامل و قیمت مشاهده و ساعت بیشتری کودکان را سرگرم کنید در مقابل درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

درآمد خانه بازی کودک

در واقع یک پاسخ ثابت برای جواب این سوال وجود ندارد، چون عوامل مختلفی بر درآمد خانه بازی کودک تاثیر گذار است!

ممکن است خانه بازی کودک در یک مجتمع بزرگ و شلوغ ومعروف واقع شده باشد ، خوب در این شرایط درآمد این مرکز با درآمد یک خانه بازی کودک(پلی هاوس) که در یک کوچه فرعی و خلوت قرار دارد بسیار متفاوت است…

عوامل بعدی بازاریابی درست و تبلیغات هستند که در مقدار درآمد تاثیر بسیار زیادی دارد.

نکته ی بعدی این است که باید بچه ها را در مرکز خود نگهداری کنید، چون هزینه این مراکز به صورت ساعتی محاسبه می شود و شما اگر بتوانید میزان ساعت بیشتری کودکان را سرگرم کنید در مقابل درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

جمع بندی

با توجه به نوظهور بودن این کسب و کار، صنف و اتحادیه مشخصی برای خانه بازی ها وجود ندارد و هیچ ارگانی صراحتا مسئولیت صدور این مجوز را بر عهده ندارد؛ لازم به ذکر است دریافت مجوز تاسیس خانه بازی کودک وابسته به شهر و استان شماست و بستگی دارد که در آن شهر کدام ارگان مسئولیت این کار را پذیرفته باشد که احتمالا باید به شهرداری، اداره اصناف، بهزیستی، وزارت ارشاد و اداره تربیتامروزه زندگی شهری و آپارتمان نشینی باعث شده تا کودکان برخلاف گذشته نتوانند به راحتی با هم سن وسال های خود در کوچه ها مشغول بازی شوند. این امر علاوه بر ایجاد نگرانی برای والدین، تاثیرات منفی روی سلامت کودکان می گذارد. این روزها کودک یکی از مراکزی است که با توجه به عدم دسترسی آسان به شهربازی ها، از گزینه های تفریحی مناسب محسوب می شود که جای کوچه های خاکی قدیمی را برای کودکان پرکرده است. اگر به دنبال تاسیس یک کسب و کار در حوزه کودک هستید، تاسیس خانه بازی با توجه به نیاز موجود جامعه، یک گزینه کارآفرینی بسیار مناسب است. طبیعتا نیز یکی از موارد مهم برای انتخاب یا عدم انتخاب این کار خواهد بود.

از آنجایی که تاسیس خانه بازی با سرمایه کم و متوسط نیز قابل انجام است و از طرفی به سرمایه درگردش چندانی نیاز ندارد، تاسیس آن می تواند یکی از مشاغل پرسود باشد. با ما همراه باشید تا را مورد بررسی قرار دهیم.

پیشنهاد می کنیم مقالات قبلی ما در شهر کودک را نیز که مرتبط با تاسیس خانه بازی است مثل “” و “” مطالعه کنید.

که پیش از هر چیز لازم است بدانید لزوم استاندارد بودن تجهیزات خانه بازی است که سازمان استاندارد به دلیل حفظ امنیت بیشتر و جلوگیری از خطرات احتمالی، بسیار روی آن حساس است. پس مطلب “” را نیز بخوانید!

قیمت های ذکرشده برای اجاره مکان ها در این مطلب بر حسب مبلغ ودیعه یا رهن سالیانه است و در صورتی که نقدینگی کمتری دارید می توانید طبق شرایط خود و صاحب ملک، از مبلغ آن کم کنید و در ازای آن اجاره پرداخت کنید. توجه داشته باشید که اعداد ذکر شده در این مطلب مربوط به آبان 1398 است و با گذر زمان تغییر خواهد کرد. البته ما سعی می کنیم این مقاله را همیشه به روز نگاه داریم!

همچنین این مسئله را در نظر بگیرید که کسب و کارها دو نوع هزینه دارند که شامل هزینه ثابت و هزینه متغیر است. این کسب و کار خوشبختانه هزینه متغیر بسیار پایینی دارد و با پرداخت یکباره هزینه ثابت، نیاز نیست که نگران هزینه متغیر آن باشید. در این مطلب هر دو نوع این هزینه ها تا حد زیادی را پوشش داده ایم.

اگر چه هزینه مورد نیاز برای ، بسیار کمتر از سرمایه موردنیاز برای تأسیس بسیار از مشاغل در حوزه کودک و نوجوان است، اما باز هم بایستی فکرشده عمل کنید. کل به چند دسته مختلف تقسیم می شود که مهم ‎ترین آن ها هزینه اجاره یا خرید مکان، وسایل موردنیاز، هزینه استخدام نیروی انسانی و هزینه های جانبی است. میزان هزینه در هر کدام از این بخش ها بستگی به مقیاس و اندازه خانه بازی تاسیس شده توسط شما دارد. برای فهم بهتر مسئله می توان این هزینه ها را به سه دسته مقیاس بالا، مقیاس متوسط و مقیاس کوچک تقسیم کرد. در ادامه به بررسی هر کدام از این دسته ها می پردازیم.

مقدار سرمایه لازم برای اجاره محل برای به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل شهری است که قصد دارید کسب و کار خود را در آن راه بیندازید. ما در این مطلب شهر تهران را مبنای هزینه در نظر گرفته ایم. اگر ساکن شهرهای بزرگی مثل مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز یا کرج هستید هزینه های مربوط به اجاره محل تقریبا نزدیک به ارقام ذکر شده، ولی کمتر از آن است.

یکی دیگر از مسائلی که روی تاثیر می گذارد، نوع مکان است. مکانی که اجاره می کنید، باید یک فضای تجاری و فلت باشد که حتی الامکان در مسیر عبور ور مرور مردم باشد. به عنوان مثال یک محیط اجاره در طبقه چندم یک برج، محیط چندان مناسبی برای تاسیس خانه بازی محسوب نمی شود.

هزینه اجاره مکان خانه بازی چقدر است؟

هزینه اجاره یک فضای بیشتر از دویست متر در نقاط مختلف متفاوت است. به طور متوسط هزینه رهن سالیانه برای یک مکان دویست متری در مرکز تهران بیشتر از چهارصد میلیون تومان است. طبیعی است که این رقم در نقاط جنوبی تر تهران کمتر و در نقاط شمالی تری تهران ممکن است بیشتر نیز باشد.

پس اگر می خواهید فضایی با مقیاس بزرگ که بیشتر از دویست متر است را رهن کنید، باید مبلغی بیشتر از چهارصد میلیون تومان بپردازید که با افزایش متراژ آن، این عدد تغییر می کند. مثلا اگر می خواهید یک فضای تجاری سیصدمتری رهن کنید، باید مبلغ هفتصد و پنجاه میلیون در سال به صورت ودیعه در اختیار صاحب ملک قرار دهید.

به همین ترتیب سرمایه رهن مکان با متراژ حدود دویست متر، در حدود سیصد میلیون تومان و سرمایه موردنیاز برای رهن یک فضای تجاری مقیاس کوچک که آن را صدمتر در نظر گرفته ایم، دویست و پنجاه میلیون تومان است.

یکی دیگر از هزینه های لازم که جزو هزینه های ثابتی است که باید حین تهیه در نظر داشته باشید، سرمایه لازم برای خرید است. تنوع بسیار بالا است و انواع مختلفی از آن ها مثل ، ، ، ، و غیره به راحتی قابل تهیه هستند. سرمایه موردنیاز شما در این بخش برای یک مکان در مقیاس بزرگ (حدود یا بالاتر)، چیزی در حدود است.

در صورتی که می خواهید فضایی با مقیاس متوسط (حدود ) داشته باشید، حدودا به مبلغ نیاز دارید تا در قسمت تجهیزات را فراهم کنید. به همین ترتیب اگر در نظر دارید که فضایی با مقیاس کوچک رهن یا اجاره کنید، احتمالا به مبلغی در حدود نیاز خواهید داشت تا فضای خود را پر کنید. در نظر داشته باشید که تنوع تجهیزات بسیار می تواند به رونق خانه بازی شما کمک کند.

( بخاطر نوسانات قیمت دلار قیمت ها در سال 1399 افزایش داشته، برای قیمت های جدید به لینک بالا مراجعه کنید!)

دقت داشته باشید شهری که می خواهید خانه بازی را در آن تاسیس کنید، تأثیر زیادی در این مبلغ ندارد و از آن جایی که تجهیزات معمولا در تمام ایران از چند مرکز خاص خریداری می شوند، این هزینه برای همه شهرها یکسان خواهد بود. این مراکز لیست خریدی در اختیار شما قرار می دهند که می توانید آن دسته از که علاقمند به خرید آن هستید را مطابق با نظر خود تهیه کنید و می توانید وسایلی که هزینه اضافی برای شما دارند را از لیست خرید خود خط بزنید.

البته اگر در شهرهای کوچک قصد راه اندازی خانه بازی دارید و رقیبی هم در نزدیکی شما فعالیت ندارد، می توانید با تعداد وسیله بازی کمتر و در نتیجه هزینه کم تری کار خود را شروع کنید و پس از رونق گرفتن کسب وکارتان اقدام به سرمایه گذاری بیشتر برای خودتان کنید.

یکی دیگر از بخش هایی که باید حین تهیه سرمایه و به آن توجه داشته باشید، نیروی انسانی است که جزو هزینه ها متغیر محسوب می شود و به شکل ماهانه باید حقوق آن ها را پرداخت کنید. تقریبا هر خانه بازی به چند نفر پرسنل نیاز دارد که به امورات مختلف از جمله راهنمایی یا مراقبت از کودکان حین بازی مشغول باشند یا با مشتری های شما هنگام ورود و خروج تعامل داشته باشند.

این هزینه هم به متراژ مکان شما بستگی دارد. در صورتی که شما مکانی با مقیاس بزرگ (مثلا حدود سیصد متر) داشته باشید، احتمالا به سه نفر پرسنل نیاز خواهید داشت که باید به شکل ماهیانه به آن ها حقوقی پرداخت کنید. هزینه متوسط استخدام شخصی که ویژگی های مناسب با کار در این محیط را داشته باشد، در شهری مثل تهران بین 1 تا 2 میلیون است و برای استخدام سه نفر باید مبلغی بین 3 تا 6 میلیون تومان به صورت ماهانه پرداخت کنید. اگر می خواهید اشخاص بیشتری استخدام کنید، طبق تعداد موردنظر می توانید هزینه های مربوطه را محاسبه کنید.

در صورتی که  می خواهید فضایی در مقیاس متوسط (در حدود دویست متر) اجاره کنید، احتمالا با دو نفر پرسنل می توانید آن را بچرخانید. با توجه به مبلغ مورد نظر چیزی در حدود 2 تا 4 میلیون باید به شکل ماهیانه هزینه کنید. برای فضایی در مقیاس کوچک ( در حدود صدمتر ) احتمالا یک نفر پرسنل کافی باشد و با پرداخت همان مبلغ 1 تا 2 میلیون تومان در ماه می توانید این بخش از را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که این مبالغ ذکر شده برای وقتی است که شما بخواهید تمام پرسنل خود را استخدام کنید. ولی اگر خود یا افراد خانواده شما بتوانند همراه با شما در خانه بازی حضور داشته باشند، طبیعتا این هزینه کاهش می یابد. مثلا اگر شما فضایی صدمتری اجاره کنید و تمام وقت نیز در آن جا حضور داشته باشید، هزینه لازم برای تامین نیروی انسانی شما تقریبا به صفر می رسد. با وجود هزینه های سرسام آور این روزهای جامعه و پس از تورم های اخیر، استفاده از افراد خانواده می تواند هزینه متغیر تامین نیروی انسانی شما را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

یکی دیگر از بخش های ، هزینه های متغیر است. این هزینه ها نسبت به موارد قبلی بسیار کمتر هستند و اگر چه ممکن است جزیی از سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار شما به نظر برسند ولی مقدار آن ها چندان زیاد نیست. از طرف دیگر، بسیاری از هزینه های متغیر را باید پس از راه اندازی کسب و کار پرداخت کنید و بنابراین می توانید از محل درآمدهای خانه بازی خودتان، از عهده این هزینه ها برآیید.

از جمله این هزینه های جانبی، هزینه های امور اداری و دریافت که به طور قانونی در مدت حداکثر چهار ماه پس از راه اندازی خانه بازی باید انجام شود. رقم تقریبی که برای این نوع هزینه ها پیش بینی می شود چیزی در حدود 1 الی 3 میلیون تومان است که در شهرهای مختلف نیز متفاوت است. این هزینه نیز جزو هزینه های ثابت است و فقط یک بار نیاز به پرداخت آن دارید.

یکی دیگر از هزینه هایی که باید به آن توجه کرد، هزینه قبض های امور خدماتی محل کار شما است. طبیعتا در صورتی که از استفاده کنید که برای روشن شدن به برق نیاز داشته باشند، هزینه شما افزایش می یابد ولی از آن جایی که اکثریت برقی نیستند (مثل )، احتمالا باید مبلغ بسیار ناچیزی به شکل ماهیانه پرداخت کنید.

در صورتی که از وسایل گرمایشی استفاده می کنید احتمالا باید هزینه گاز را نیز بپردازید و طبیعتاّ هزینه گاز در ماه های سرد سال برای شما افزایش می یابد. در مجموع هزینه این قبوض برای فضایی با مقیاس کوچک احتمالا به 1 میلیون تومان در ماه نیز نخواهد رسید. در صورتی که بخواهید در فضایی با مقیاس بزرگ و با وسایل برقی زیاد و وسایل سرمایشی و گرمایشی زیاد کار خود را آغاز کنید، ممکن است این رقم به 2 میلیون تومان در ماه برسد.

هزینه های دیگری نیز با توجه به نوع خانه بازی شما ممکن است وجود داشته باشند. مثلا برخی افراد علاقمند هستند مبلغی از سرمایه تاسیس خانه بازی خود را به امر اختصاص بدهند که گونه های مختلفی نیز دارد و با توجه به نوع و روش تبلیغ هزینه های متفاوتی را ممکن است به شما متحمل کند. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند که را در جایی تاسیس کنند که بتوانند تبلیغات خود را به شکل دهان به دهان و سنتی انجام بدهند و پولی برای این مسئله پرداخت نکنند.

در این مطلب نگاهی به در سه مقیاس کوچک (حدود صدمتر)، متوسط (حدود دویست متر) و بزرگ ( بیشتر از دویست متر) انداختیم. مبالغ به شکل تقریبی ذکر شده اند. شما می توانید با توجه به مطالب ذکرشده، به راحتی مبالغ مورد نیاز مربوط به هزینه اجاره، پرداختی به پرسنل، تجهیزات و موارد مصرفی را محاسبه و دو هزینه  ثابت و متغیر را به خوبی ارزیابی کنید.

در صورتی که علاقمند به کار در این عرصه هستید و سرمایه متوسط یا کمی در اختیار دارید، اصلا از نترسید چرا که این کسب و کار یکی از مشاغل پرسود است و علت آن نیز به این خاطر است که برخلاف مشاغل کالامحور (آن دسته از مشاغل که به ارائه محصولات مشغول هستند) به علت هزینه کم خرید تجهیزات، به هزینه ثابت کمتری نیاز دارد و نسبت به مشاغل خدماتی (آن دسته از مشاغل که افراد زیادی را برای ارائه خدمت باید استخدام کنند) نیز به هزینه متغیر ماهیانه کمتری نیاز دارد.

اگر این مطلب را با دقت خوانده باشید و محاسبات مربوط به تامین را به دقت محاسبه کرده باشید، با خیال راحت می توانید پای در این عرصه بگذارید و در مدت زمان کوتاهی به یکی از موفق ترین افراد این حرفه تبدیل شوید. از آن جایی که قسمت اعظم سرمایه به مکان اختصاص می یاید، در صورتی که سرمایه کمی دارید، کار خود را با اجاره یا رهن مکان هایی با هزینه کم آغاز کنید و به تدریج کسب و کار خود را توسعه دهید. همچنین اگر فضایی متعلق به خود دارید که مناسب این کسب و کار است، پیشاپیش یکی از گزینه های موفق شدن در این کسب و کار را در اختیار دارید و یک گام بزرگ از سایرین پیش هستید.

همین مطلب را می توانید در قالب یک پادکست 16 دقیقه ای گوش بدهید، تنها کافیست روی دکمهٔ پلی (پخش) کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 45

این مطالب را هم حتما بخوانید

بدنی و … مراجعه کنید و از ادارات مذکور پرس و جو کنید. شما باید تماما استاندارد های لازم رو داشته باشید چون سازمان استاندارد ناظر بر فعالیت ها و تجهیزات شما است.

خانه بازی ها رویکرد عمدتا تفریحی و تا حدودی در کنار آن آموزشی دارند و مسئولیت نگهداری کودکان مانند مهد کودک ها را ندارند. درآمد خانه بازی کودک با توجه به عوامل مختلفی متغیر است شما با نیاز سنجی مناسب، ارتقا دائمی خانه بازی خود و تبلیغات می توانید درآمد مناسبی را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا