دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نحوه دریافت مدرک icdl برای استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402

آیا رشته کامپیوتر در آزمون استخدامی ارائه می شود

آیا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته  کامپیوتِر ارائه می شود؟ این آزمون رشته های متنوعی را در بر می گیرد که از جمله پر متقاضی ترین آنها رشته های روانشناسی ، علوم تربیتی ، آموزش ابتدایی و … هستند. از رشته های گروه فنی مهندسی نیز تعداد محدودی دایر هستند که یکی از آنها رشته کامپیوتر می باشد.

بنابراین اگر مدرک رشته کامپیوتر را دارید ، مجاز به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشید و طبق مدرک تحصیلی که ارائه می دهید ، امکان انتخاب رشته شغلی مرتبط را خواهید داشت.

 زمان استخدام آموزش و پرورش در رشته کامپیوتر 1402

گواهی icdl  آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری برگزار می شود و زمان آن نیز در تاریخ 8 اردیبهشت ماه 1402 می باشد. متقاضیان این آزمون می بایست در اسفندماه 1401 اقدامات لازم برای ثبت نام را در سایت سنجش انجام دهند. البته لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که در آزمون استخدامی 1402 ، پذیرش فقط در رشته های شغلی آموزگاری ابتدایی و آموزگاری کودکان استثنایی انجام می شود و سایر رشته های شغلی همچون دبیری شیمی ، دبیری ادبیات و … ارائه نمی شوند.

برای رشته های شغلی آموزگاری ابتدایی و آموزگاری کودکان استثنایی نیز به مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد یکسری از رشته ها نیاز می باشد و رشته کامپیوتر ، مورد نیاز آزمون استخدامی این مشاغل نیست.

 شرایط آزمون استخدامی رشته کامپیوتر آزمون استخدامی

داوطلبان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته کامپیوتر می توانند در رشته های هنر آموز کامپیوتر و استادکار کامپیوتر آزمون دهند و اگر دارای شرایط لازم باشند و در مصاحبه و معاینات پزشکی نیز قبول شوند ، جزو پذیرفته شدگان دوره مهارت آموزی خواهند بود. شرایط لازم برای استخدام از رشته کامپیوتر از طریق آزمون استخدامی عبارتند از :

مصاحبه استخدام آموزش و پرورش در رشته کامپیوتر

پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، نتایج آن به فاصله چند هفته اعلام می گردد که طبق این نتایج ، اسامی دعوت شدگان به مصاحبه مشخص می شوند. مصاحبه آزمون متشکل از بخش های مصاحبه حضوری ، معاینات پزشکی به شرح مراحل چشم پزشکی ، شنوایی سنجی ، قد و وزن ، روانشناسی ، دندانپزشکی و … می باشد.

داوطلبان در صورت کسب حد نصاب لازم در هر یک از این مراحل ، در نهایت پذیرفته خواهند شد و وارد دوره مهارت آموزی می شوند. لازم به ذکر است که زمان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش فعلا اعلام نشده است اما معمولا یک الی یک و نیم ماه بعد از برگزاری آزمون می باشد.

مدارکی که برای مصاحبه نیاز هستند عبارتند از :

بله ، دارندگان مدارک دانشگاهی رشته کامپیوتر می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

رشته های هنر آموز کامپیوتر و استادکار کامپیوتر آزمون استخدامی را می توان با داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس کامپیوتر انتخاب کرد

لینک ثبت نام  در این مقاله قرار داده شده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 را دارند، باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده در این مقاله، فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

برای اطلاع از با ما همراه باشید.

با برگزاری آزمون و جذب تقریبا 35 هزار نفر صورت می پذیرد. بنابراین کلیه علاقه مندان به فعالیت در این وزارتخانه باید در زمان مقرر با مراجعه به سایت sanjesh.org مراحل نام نویسی خود را تکمیل و با حضور در جلسه آزمون استخدام آموزش و پرورش شانس خود را برای حضور در بین لیست پذیرفته شدگان افزایش دهند. بعد از برگزاری آزمون، دو برابر ظرفیت، برای مصاحبه دعوت شده و افراد واجد شرایط از بین آنها انتخاب می شود.

ستاری فر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ، تقریبا 35 هزار نفر در استان های مختلف کشور جذب خواهند شد، جزئیات جدیدی از این آزمون را اعلام کرد. وی درباره برگزاری آزمون اظهار کرد: با توجه به صحبت  هایی که با سازمان اداری و استخدامی انجام شد، اعلام کردند که احتمالا تا اواسط اسفند ماه دفترچه را بارگذاری می  کنند و امکان ثبت  نام برای متقاضیان ایجاد می شود.

قرار است ثبت  نام از نهم یا دهم اسفند امسال شروع شود که ظرفیت پذیرش شامل 24 هزار و 694 آموزگار ابتدایی، 2332 آموزگار استثنایی و 992 آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است و در مجموع تعداد 28 هزار و 18 نفر آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری طی این آزمون جذب می شوند.

همانطور که ذکر شد آزمون 8 اردیبهشت 1402 برای جذب معلم ابتدایی در مدارس عادی، مدارس استثنایی و مدارس عشایری و مرزی برگزار می شود. به گفته صادق ستاری فرد بعد از برگزاری آزمون جذب دبیر و هنرآموز برگزار خواهد شد که از رشته  های متناسب با این بخش دعوت به شرکت در آزمون استخدام آموزش و پرورش به عمل می آید.

برای کسب اطلاعات لازم برای ثبت نام   کلیک نمایید.

همچنین با توجه به آزمون اردیبهشت 1402 آخرین فرصت برای استخدام است و کلیه داوطلبان باید در بازه زمانی مقرر شده برای نام نویسی اقدام نمایند. در بخش های بعد قرار گرفته است. با ما همراه باشید.

با توجه به اینکه 80 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد برای دوره ابتدایی تا پایان اسفند آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برگزار و حدود 25 هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون استخدامی و جذب شوند.

? وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، از میان طلاب و دانشجویان واجد شرایط سراسر کشور از طریق استخدام می نماید. بر اساس اعلام مسئولین آموزش و پرورش فرآیند ثبت نام و برگزاری آزمون و از طریق سامانه سازمان سنجش انجام خواهد پذیرفت.

در رابطه با می توان گفت که روحانیون و طلاب گرامی سهمیه جداگانه ای برای استخدام در آموزش و پرورش ندارند و طلاب واجد شرایط همانند سایر داوطلبین از طریق آزمون استخدامی (مسیر دوم) امکان جذب و استخدام دارند.

?

برای استخدام در آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد.

مسیر اول : شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهار ساله به عنوان معلم مشغول تدریس می شوند.

مسیر دوم : بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح 2 یا کارشناسی و بالاتر دارند، پس از قبولی در آزمون استخدامی، حدود یکسال در دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی را طی نموده و سپس جذب آموزش و پرورش می شوند.

ظرفیت استخدامی برای سال جاری حدود 25 از طریق (مسیر دوم) جذب ماده 28 خواهند شد.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

در ادامه بیان شده است اما زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 هنوز اعلام نشده است.

طبق آخرین اخبار قرار است در سال 1402، انجام شود. کلیه متقاضیانی که مایل به استخدام در آموزش و پرورش هستند باید در تاریخ مذکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به اقدام نمایند.

⏳ شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش احتمالا از 9 یا 10 اسفند ماه خواهد بود.

به محض شروع فرآیند ثبت نام، در این مقاله قرار خواهد گرفت. در آزمون استخدامی جدید که ثبت نام آن از 10 اسفند ماه 1401 آغاز خواهد شد آموزش و پرورش  سهمیه جذب حدودا 35000 نیرو را گرفته است.

زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402  10 اسفند ماه 1401 تا 16 اسفند 1401تعیین گردیده است.

دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

انتشار  تا اواسط اسفند ماه صورت گرفته و کلیه متقاضیان واجد باید این دفترچه را دانلود و به دقت مطالعه نمایند.

رئیس مرکز برنامه  ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق این آزمون، گفت: آماده توزیع است. به دلیل هماهنگی هایی که باید با دستگاه های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شود تا اواسط اسفند ماه این دفترچه منتشر خواهد شد.

توجه داشته باشید که به محض انتشار  لینک در این مقاله قرار خواهد گرفت.

منبع : هرمس

دکمه بازگشت به بالا