سلامتی و پزشکی

میوه انار چه خواصی دارد؟ خاصیت های انار برای سلامتی بدن

خواص انار چیست؟

انارها و آب آن مواد مغذی زیادی را به بدن می رساند و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

برخی از افراد اغلب تمایلی به خوردن پوست انار ندارند، زیرا پوست کندن و مالیدن آن دشوار است. این میوه های خوشمزه طعم تلخ و گزنده ای نسبت به پوشش سفید اطراف خود دارند.

مانند توت فرنگی، انار نیز غنی است ویتامین سی و آنتی اکسیدان خواص ضد التهابی و فیبر آن نیز انار را به میوه ای شگفت انگیز تبدیل می کند. علاوه بر این، مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه انار یا آب آن می تواند از بدن در برابر بیماری هایی مانند سرطان و آلزایمر محافظت کند.

کارشناسان بر این باورند که انار یکی از میوه های بومی ایران است و همانطور که قبلا اشاره کردیم به دلیل سختی تهیه آن، اکثر مردم به خوردن آن اهمیتی نمی دهند. قدمت انار به 3000 سال قبل از میلاد می رسد.

این میوه فواید زیادی برای سلامت بدن انسان دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.


انار، سرشار از پتاسیم

آنتی اکسیدان های موجود در انار می توانند از بیماری های مرتبط با کلیه و همچنین بیماری های شدید قلبی محافظت کنند.

مطالعه ای در سال 2010 نشان داد که پتاسیم موجود در آب میوه می تواند بیماری کلیوی را کاهش دهد. خوردن این میوه نیز میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

همچنین بخوانید : خواص آب میوه

انار گرسنگی را برطرف می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، انار حاوی ویتامین C است. خوردن انار 40 درصد از نیاز روزانه بدن انسان به ویتامین C را تامین می کند، اما خوردن آن باعث کاهش فشار خون می شود.

این میوه به دلیل داشتن فیبر بالا می تواند گرسنگی را برطرف کند. اگر نمی خواهید فقط از دانه های انار استفاده کنید، می توانید آن را با بلغور جو دوسر، کینوآ یا ماست بریزید و با آن میل کنید. انار میوه خوبی برای مکمل غذاهایی مانند مرغ و بوقلمون است.


با ایجاد پلاک از بدن محافظت می کند

یک خبر خوب برای کسانی که دوست دارند آبمیوه بنوشند وجود دارد. خوردن آب انار می تواند از تشکیل پلاک جلوگیری کند.

تحقیقات منتشر شده در Ancient Science of Life نشان داده است که خوردن آب انار می تواند تشکیل پلاک را تا 32 درصد کاهش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در انار به نام پلی فنول ها دارای فعالیت ضد باکتریایی هستند.


ضد سرطان انار

مطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که ترکیب موجود در آب انار می تواند از گسترش سلول های سرطانی پروستات جلوگیری کند.

علاوه بر این، ترکیب موجود در انار می‌تواند سیگنال‌های شیمیایی را که باعث ایجاد این نوع سرطان می‌شود، کاهش دهد. محققان دریافته اند که آب انار می تواند به سلول های سرطان سینه آسیب برساند و از رشد آنها جلوگیری کند.


سطوح PSA بر اساس مصرف انار

بیماران مبتلا به سرطان پروستات زمانی که روزانه 8 اونس آب میوه می نوشند، ممکن است آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) را تجربه کنند. این مطالعه توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است.

موسسه ملی سرطان و موسسه ملی بهداشت گزارش می دهند که PSA پروتئینی است که توسط سلول های پروستات تولید می شود.

اگرچه سطح PSA نرمال یا غیر طبیعی وجود ندارد، اما مطالعات نشان می دهد که مردان مبتلا به سرطان پروستات دارای چهار PSA هستند.

همچنین بخوانید : خواص روغن نارگیل انار

مصرف انار خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد

پلی فنول خاصی در انار وجود دارد که پونیکالاگین نامیده می شود. کارشناسان معتقدند این ترکیب منبع اصلی انار در برابر بیماری های چشمی است.

مطالعات حیوانی نشان داده است که موش هایی که انار مصرف می کنند دارای صفحات آمیلوئید پایینی هستند.

پلاک های آمیلوئید نوعی پلاک هستند که بین سلول های عصبی مغز جمع می شوند و نشانه آلزایمر هستند. استفاده از انار باعث بهبود کارایی این افراد در فعالیت های ذهنی خاص می شود.


چند اطلاعات مهم:

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خوردن میوه اهمیت نمی دهید و ترجیح می دهید آب میوه بنوشید، از مارک های مورد نظر آگاه باشید. برخی از نوشیدنی های انار مواد خالصی ندارند.

تحقیقات نشان می دهد که آب میوه های خالص می توانند خواص شگفت انگیزی داشته باشند. این مطالعات نشان داد که آب انار نسبت به آب انگور، زغال اخته و آب پرتقال آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا