سلامتی و پزشکی

خواص روغن سیر برای پوست، مو و سلامتی بدن [طرز تهیه روغن خانگی]

خواص روغن سیر

قبل از شروع طب مدرن، اجداد ما برای حفظ سلامتی خود به شگفتی های طبیعی اعتماد می کردند و همانطور که می دانید سیر یکی از محبوب ترین داروهای سنتی است.

سیر از خانواده پیاز است و یکی از رایج ترین غذاها و طعم دهنده ها در جهان است. سیر به دلیل توانایی منحصر به فرد خود در مبارزه با بسیاری از بیماری ها مشهور است.

در مقیاس کوچک، سیر را با رنده چرب کنید و سیر را با روغن نباتی خرد کنید به دست آید. برای آماده سازی های بزرگ، این روغن مفید با تقطیر با بخار آب تولید می شود.

روغن سیر مانند خود سیر ارزش سلامتی بالایی دارد و می تواند به رشد مو، بهبود سلامت قلب و درمان برخی بیماری های پوستی کمک کند. در این مقاله به مزایا و مضرات روغن سیر می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.


10 خاصیت روغن سیر برای سلامتی و تندرستی


  1. روغن سیر می تواند رشد مو را تقویت کرده و قدرت را تقویت کند

آلوپسی یا ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. ژنتیک، محرک های محیطی، انتشار مواد شیمیایی، داروها، استرس اکسیداتیو و بیماری های مزمن از جمله دلایل ریزش مو هستند.

یکی از محرک های آلوپسی که قابل اصلاح است سوء تغذیه است. مواد معدنی مانند روی، کلسیم، آهن، مس، کروم، ید و منیزیم برای فیبر مو ضروری هستند. بیوتین، ویتامین های گروه B (اسید فولیک، پیریدوکسین و اسید پانتوتنیک)، ویتامین A و ویتامین E سلامت پوست سر و فولیکول ها را حفظ می کنند.

استفاده از این مواد معدنی در رژیم غذایی ساده ترین راه برای تحریک رشد مو است. اسفناج، بروکلی و سیر سرشار از این ریزمغذی ها هستند. بنابراین خوردن سیر یا روغن سیر می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

رایحه درمانی با روغن سیر نیز گزینه خوبی است. این می تواند جریان خون را در پوست سر شما بهبود بخشد. روغن سیر به دلیل ترکیبات فیتوشیمیایی خود دارای فعالیت ضد باکتریایی نیز می باشد. می توانید آن را مستقیماً روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید.


  1. روغن سیر به عنوان یک درمان موثر برای بیماری های پوستی و زخم ها استفاده شده

روغن سیر دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ترمیم زخم است. این خواص این روغن مفید را جایگزین آنتی بیوتیک ها و آنتی بیوتیک های رایج می کند.

تجویز روغن سیر به موش های ماده باعث کاهش عفونت چشم پس از عمل می شود. ترکیب گوگرد موجود در عصاره سیر باعث تسریع تشکیل چربی جدید و تحریک خون رسانی به زخم های باز می شود.

علاوه بر این، روغن سیر در درمان بیماری های پوستی مختلف مانند درماتیت آتوپیک، آکنه، پسوریازیس، عفونت های قارچی، زخم ها، چین و چروک ها و سایر علائم پیری موثر است.


  1. سلامت قلب و روغن سیر

تحقیقات نشان داده است که روغن سیر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. ماده فعال آن، دی آلیل دی سولفید، مسئول اثرات ضد آترواسکلروتیک آن است.

تجمع پلاکتی یکی از اولین مراحل تشکیل پلاکت است. هنگامی که این لخته ها در رگ های خونی مغز یا رگ های خونی ایجاد می شوند، می توانند منجر به بیماری قلبی (سکته قلبی) شوند. رژیم غذایی سرشار از سیر می تواند از تجمع پلاکت ها یا ترومبوز جلوگیری کند.

روغن سیر خاصیت ارتجاعی رگ های خونی و گردش خون را افزایش می دهد. بنابراین، ممکن است خطر بیماری قلبی (CVDs) را کاهش دهد.


  1. با خوردن روغن سیر عفونت های قارچی را بهبود می بخشد

مطالعات تجربی نشان داده است که روغن سیر دارای فعالیت ضد قارچی قابل توجهی است. از رشد گونه های قارچی مانند کاندیدا آلبیکنس و پنی سیلیوم فونیکولیزوم جلوگیری می کند.

روغن سیر می تواند به پوشش اندام های قارچی نفوذ کند. مطالعات میکروسکوپی نشان داده است که روغن سیر به میتوکندری و واکوئل قارچ‌ها آسیب می‌زند و ژن‌های ضروری درگیر در فعالیت بیماری‌زایی قارچ را تغییر می‌دهد.

روغن سیر را می توان برای درمان کاندیدیازیس استفاده کرد. سایر عفونت های قارچی مانند آلوپسی آره آتا (عفونت سطحی پا)، قارچ های سطحی (عفونت پوست) و اتومیکوز (عفونت گوش) را می توان با این پماد یا عصاره درمان کرد.


  1. خواص ضد التهابی روغن سیر

روغن سیر و مشتقات آن از سیر دارای اثرات ضد التهابی و محافظتی است. می تواند تولید سلول های پیش التهابی مانند اکسید نیتریک (NO)، پروستاگلاندین ها و اینترلوکین ها را سرکوب کند.

اسید آراشیدونیک پیش ساز چندین ترکیب ضد التهابی مانند پروستاگلاندین ها است. تحقیقات نشان داده است که روغن سیر اسید آراشیدونیک را مهار می کند. پروستاگلاندین ها و سایر ایکوزانوئیدها ممکن است آنزیم های دخیل در سنتز را مهار کنند.

مطالعات حیوانی اثرات تعدیل کننده ایمنی روغن سیر را نشان داده است. گفته می شود که درمان با این روغن باعث تغییر تعادل سلول های Th1 و Th2 به سلول های Th2 می شود. در حالی که سلول های Th1 مسئول تولید سلول های التهابی هستند، سلول های Th2 پاسخ ایمنی را برای سرکوب التهاب تحریک می کنند. این فرآیند حاوی آنتی بادی ها و سلول های خاص است و اثر ضد التهابی دارد.


  1. خواص روغن سیر برای سلامت روان

روغن سیر تصفیه شده حاوی ترکیبات گوگردی مختلفی مانند دی آلیل دی سولفید (DADS) و دی آلیل تری سولفید (DAT) است. این ترکیبات آلی از اکسیداسیون و تجمع کلسترول جلوگیری می کنند.

پراکسیداسیون لیپید یکی از دلایل اصلی پیری است. کلسترول یا لیپیدهای اضافی می تواند برگردانده شده و باعث ایجاد پلاک آهن یا آمیلوئید در مغز، قلب و عروق خونی شود.

پلاک های آمیلوئید می توانند رگ های خونی را منقبض کنند و باعث لخته شدن لخته های خونی شوند که در نهایت می تواند به نورون ها آسیب برساند. مرگ سریع سلول های عصبی منجر به از دست دادن حافظه یا زوال عقل می شود. این می تواند منجر به بیماری آلزایمر (AD)، زوال عقل و آترواسکلروز در مراحل بعدی شود.


  1. با روغن سیر از شر دندان درد و دهان خلاص شوید

سیر به دلیل خواص دارویی آن اغلب به عنوان ادویه استفاده می شود. جویدن سیر باعث آزاد شدن روغن های ضروری و فیتوکمیکال ها در دهان می شود. این مواد فعال می توانند زخم های دهان، دندان درد و دندان درد را درمان کنند.

سیر دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است. استفاده مستقیم از خمیر سیر روی دندان های آسیب دیده می تواند التهاب لثه را تسکین دهد.

علاوه بر این، سیر می تواند با مسدود کردن باکتری های دهان از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری کند.


  1. خواص روغن سیر برای سلامت روده ها

روغن سیر اثر ضد میکروبی گسترده ای در برابر عفونت های روده ای نشان می دهد. همچنین می تواند باکتری های روده ای را که باعث مسمومیت غذایی می شوند، مسدود کند.

آلیسین و سایر اجزای گوگرد آلی موجود در این روغن به عنوان مواد فعالی شناخته می شوند که اثرات بازدارنده ای در برابر عفونت های روده ای که باعث سرطان معده و اختلالات گوارشی (GI) می شوند، نشان می دهند.


  1. خواص ضد ویروسی روغن سیر

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، روغن سیر خاصیت ضد ویروسی دارد. سیتومگالوویروس انسانی (HCMV)، آنفلوانزا B، ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1، ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2، ویروس پاراآنفلوآنزا نوع 3، ویروس واکسن و ویروس سرماخوردگی انسانی یا رینوویروس از جمله ویروس هایی هستند که به این روغن حساس هستند.

همچنین آزمایش ها نشان داده اند که آلیسین می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند. آجون، آلیسین و آلیتریدین برخی از ترکیبات ضد ویروسی هستند که در عصاره سیر یافت می شوند. آنها فعالیت سلول های NK (سلول های کشنده طبیعی) را افزایش می دهند. این سلول های ایمنی سلول های آلوده را از بین می برند.

فیتوکمیکال های موجود در سیر همچنین ژن های مهم ویروسی را سرکوب می کنند و تولید آنتی بادی های خنثی کننده را در خون شما افزایش می دهند.


  1. روغن سیر برای دفع حشرات

روغن سیر به عنوان یک دافع قوی شناخته شده است. اثرات ضد التهابی بر روی انگل های مکنده خون نشان می دهد. حدود 97 درصد از داوطلبان زمانی که روغن سیر را به پوست خود زدند از نیش مگس در امان ماندند.

روغن سیر همچنین باعث کاهش باروری (باروری) حشرات می شود. کنه های عنکبوتی، سوسک ها و سایر گونه های مشابه به راحتی با روغن سیر آلوده می شوند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که روغن سیر یک کنه کش بهتر از روغن رزماری، روغن جوجوبا یا روغن سویا و روغن آفتابگردان است.


آیا روغن سیر عوارضی دارد؟

اگرچه تحقیقات زیادی در مورد عوارض جانبی سیر انجام شده است، اما تحقیقات کمی در مورد عوارض استفاده از روغن سیر انجام شده است.

قطعا نمی توان گفت که این روغن برای ما کاملا بی خطر است. زیرا روغن سیر حاوی فیتوکمیکال هایی مانند آلیسین است که به کبد آسیب زیادی می زند.

شواهد موجود تأثیر این مواد زیست فعال را بر سلامت انسان نشان می دهد. برخی از علائم عبارتند از:

  • درماتیت
  • هالیتوزیس
  • آسم
  • اختلالات انعقادی
  • بیماری یا ناراحتی قلبی
  • نارسایی دستگاه گوارش
  • اگزما
  • تشویق زخم های باز

با این حال، سیر و روغن سیر به عنوان غیر سمی طبقه بندی می شوند. سیر و روغن سیر توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) به عنوان مواد سرطان زا شناسایی نشده اند. این نشان می دهد که بیشتر ما می توانیم از روغن سیر استفاده کنیم.


چگونه از روغن سیر استفاده کنیم؟ چقدر پیشنهاد می شود؟

دوز یا دوز خاصی برای استفاده از روغن سیر وجود ندارد. مطمئن ترین گزینه مراجعه به یک پزشک حرفه ای است. دلیل استفاده از روغن سیر را با آنها در میان بگذارید. جوانب مثبت و منفی را بسنجید. برای بهترین نتیجه، مجموعه دوز را دنبال کنید.

روغن سیر خالص محصولی از تقطیر سیر است. با اینکه خوراکی است اما بوی تند دارد.


طرز تهیه روغن پیاز در خانه

  • چهار حبه سیر را مستقیماً در یک قابلمه داغ خرد کنید.
  • نصف فنجان روغن زیتون (120 میلی لیتر) بریزید.
  • سیر را با یک حبه یا ملاقه مستقیم در قابلمه بریزید.
  • سیر و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا سیر به طور مساوی در قابلمه پخش شود.
  • مخلوط را به مدت 3 تا 5 دقیقه روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید.
  • هر از گاهی هم بزنید تا سیر کمی سرخ شود و کمی سرخ شود.
  • اجازه ندهید روغن بجوشد. از مصرف زیاد سیر خودداری کنید. اگر سیر خیلی تیره باشد، روغن تلخ می شود.
  • ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و مخلوط را داخل کاسه بریزید.
  • اجازه دهید مخلوط کاملا خنک شود.
  • اگر کمی سیر در روغن را دوست ندارید، می توانید وقتی در ظرف ریخته شد، مخلوط را جمع کنید. قرار دادن سیر در روغن باعث طعم قوی تر می شود.
  • محتویات را در یک ظرف در بسته قرار دهید و درب آن را ببندید.
  • روغن را به مدت 5 روز در یخچال نگهداری کنید.

هر از گاهی ظرف را هم بزنید تا طعم ها با هم ترکیب شوند.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا