عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

مقایسه دو گیتار یاماها C70 و C40

مقایسه دو گیتار یاماها C70 و C40

آغاز روند تعلیم یک ساز جدید، آن هم ساز شگفت انگیزی همچون گیتار که سبک های متفاوتی را حمایت می کند، یک واقعه شگفت انگیز است. در این موقع است که خرید یک ساز مناسب اهمیت به خصوصی پیدا می کند. بدون شک انتخاب بهترین گیتار در این موقعیت یکی از سخت ترین تصمیم گیری ها به حساب می آید. به همین علت تصمیم گرفتیم در این مقاله از فروشگاه موسیقی بتهوون، دوتا از بهترین، با کیفیت ترین، خوش صدا ترین و زیباترین گیتارهای موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.از گرانبها ترین و معروف ترین برندهای گیتار در جهان می توان به گیتار یاماها، گیتار الحمبرا، گیتار کورت و … اشاره کرد که معمولا تولید کننده انواع گیتار هستند.

اما اگر بخواهیم به طور کاملا اختصاصی و بر اساس قیمت گیتار به معروف ترین گیتارهای کلاسیک بازار بپردازیم، بدون شک گیتار یاماها C40 و گیتار یاماها C70، بهترین این جدول است .گیتارهایی که به خاطر قیمت مناسب، با کیفیت بودن، صدای جذاب و بازار دست دوم مطلوب، طرفداران زیادی دارند. ما در این مطلب می خواهیم در ادامه این مطلب، شما را با مشخصات فنی هر دو ساز بیشتر آشنا می کنیم.

گیتار کلاسیک یاماها C70

گیتار یاماها c70 یکی از پرطرفدارمحبوب ترین گیتارها برای شروع روند یادگیری گیتار و پرفروش ترین گیتار در بازار جهانی است که علاوه بر کیفیت بسیار بالا، قیمت مقرون به صرفه ای به عنوان یک گیتار آموزشی دارد. این گیتار همچنین مانند دیگر گیتارهای کلاسیک، دسته ای پهن دارد و به همراه سیم های نایلون استفاده می شود. بسیاری از نوازندگان گیتار اولین سازشان همین گیتارهای سری C شرکت یاماها بوده است. گیتارهای سری C که معروف ترین آن ها یاماها C40 و یاماها C70 هستند قدمتی سی ساله دارند و یاماها هنوز هم این دو مدل را تولید می کند می سازد.

صفحه انگشت گذاری گیتار کلاسیک یاماها C70 از جنس چوب رزوود است که باعث می شود نوازنده نتیجه خوبی در حین نواختن داشته باشد. همچنین جنس جعبه صدای این گیتار، از چوب کاج است که باعث ایجاد صدایی پر حجم می شود. چوبی که برای قسمت پشت و کناره جعبه صدای این ساز به کار گرفته شده چوب شوریا است که باعث بهتر شدن رزونانس صدا می شود.

از نظر اندازه، این گیتار دارای سایز استاندارد است و مناسب برای استفاده بزرگسالان می باشد. ماشین هد یاماها C70 کیفیت کاملا مقبولی دارد و به حفظ کوک ساز کمک به سزایی می کند. کیفیت ساخت، کیفیت صدا و اکشن این گیتار به هیچ وجه حس ارزان بودن قیمت گیتار یاماها c70  را به نوازنده آن القا نمی کند. با این که این گیتار در رده ی گیتارهای مبتدی کمپانی یاماها قرار می گیرد، اما افراد مبتدی با خرید آن تا مدت ها به گیتار سطح بالاتری نیاز پیدا نخواهند کرد.

خصوصیات گیتار کلاسیک یاماها C70 :

• صفحه انگشت گذاری و بریج از جنس رزوود
• دوام و ماندگاری قابل توجه
• قیمت مقرون به صرفه
• ساخت اندونزی

گیتار کلاسیک یاماها C40

گیتار کلاسیک یاماها C40 یکی از معروف ترین گیتارها برای شروع یادگیری و پرفروش‌ ترین گیتار بازار است، تا جایی که در اکثر خانه ها یک یاماها C40 در کنار بقیه لوازم خانه دیده می شود. همچنین بسیاری از اساتید، خرید این گیتار کلاسیک را به هنرجویان خود پیشنهاد می کنند. دلیل این محبوبیت، کیفیت ساخت بسیار مناسب این گیتار، صدای مناسب و در عین حال قیمت ایده آل آن است. بسیاری از گیتارهای رقیب یاماها C40 از مواد اولیه رده پایین ساخته شده اند. در صورتی که گیتار یاماها C40 نه تنها طراحی و مواد اولیه‌ فوق العاده با کیفیتی دارد، بلکه توسط سازندگان متخصص کشور اندونزی تولید می شود و به همین علت کیفیت ساخت بهتری نسبت به نمونه های مشابه موجود در بازار دارد. این گیتار همچنین مانند دیگر گیتارهای کلاسیک، دسته ای پهن دارد و به همراه سیم های نایلون استفاده می شود که فرایند یادگیری آموزش را برای هنرجویان این ساز ساده تر می کند.

با بهره‌ گیری از مواد اولیه‌ خوب و کیفیت ساخت بسیار بالای کمپانی یاماها و صدای بسیار دلچسب، قیمت گیتار یاماها c40 ثابت می کند که قیمت مناسب می‌تواند با کیفیت مناسب همراه باشد. بدنه این گیتار کلاسیک از چوب ساخته شده و جنس صفحه رویی آن از صنوبر است که به دلیل صدای تر و تازه و انتقال خوب ارتعاشات، اولین انتخاب بسیاری از نوازندگان گیتار است. فرت بود این گیتار نیز از چوب Rosewood ساخته شده که صدایی گرم دارد و محبوب ترین گزینه در ساخت فرت بورد گیتارهای حرفه ای است. کمپانی یاماها همچنین از ماشین هدهای کروم در این ساز استفاده کرده که به خوبی از کوک آن محافظت می کنند.

خصوصیات گیتار کلاسیک یاماها C40 :

• صفحه‌ی رویی از جنس صنوبر با صدایی زنده
• صفحه‌ انگشت‌گذاری و بریج از جنس رزوود
• بهترین گیتار کلاسیک برای آغاز یادگیری
• قسمت های فلزی از جنس کروم
• دسته‌ی پهن ۵۲ میلی‌متری
• قیمت مقرون به صرفه
• تولید کشور اندونزی
• صدای مناسب

گیتار C40 برای چه کسانی مناسب است؟

یاماها C40 مستقیماً در نوازندگان سطح مبتدی به فروش می رسد. از آنجایی که سایز کامل است، برای بزرگسالان مبتدی یا کودکانی که از مدل های سایز ¾ بالاتر می روند، ایده آل است. این گیتار بسیار مقرون به صرفه است.

اگر قصد خرید گیتار C40  یاماها را دارید و می خواهید آن را در یک جمله بشناسید باید بگوییم که این گیتار، گیتاری شگفت انگیز برای افراد تازه کار و معمولی است؛ زیرا برای این دسته از افراد راحتی و صدای بسیار خوبی دارد و گیتار کلاسیک برای بیشتر افراد لذت بخش است. اگر هنوز هم در خرید آن مطمئن نیستید، باید گفت که گیتارC40 یک گیتار مقرون به صرفه است و برای آشنایی با ساز گیتار شروع خوبی می تواند باشد؛ اما به هر حال این شما هستید که انتخاب می کنید آن را خریداری کنید یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا