عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی نی نی سایت

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

 

یکی از مشکلات ماشین لباسشویی ثابت ماندن تایمر است، خرابی تایمر نیز ممکن است به کلیه عملکردهای لباسشویی آسیب برساند، زیرا تایمر لباسشویی یکی از قطعات اساسی و مهم می باشد که در صورت از کار افتادگی یا خرابی آن بسیاری از امکانات دستگاه از کار خواهد افتاد.

خرابی هایی که باعث حرکت نکردن و ثابت ماندن تایمر می شود تخصصی بوده و نیاز به استفاده از یک متخصص می باشد.

در ادامه با بیشتر آشنا خواهید شد.

چرا تایمر ماشین لباسشویی ثابت مانده و حرکت نمی کند؟

اگر تایمر ماشین لباسشویی شما بر روی یک شماره ثابت مانده و جلو نمی رود می توان به خرابی موتور، میکروسوئیچ، دکمه تایمر و یا خرابی سوپاپ درب و… اشاره کرد که حتما باید شرایط را بررسی و ایراد قطعات را برطرف و یا خود تایمر را تعمیر و یا تعویض نمایید.

عدم اتصال برق می تواند از علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی باشد در ابتدا حتما از وجود جریان برق اطمینان حاصل نمایید زیرا ممکن است قطعی برق باعث کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی شما باشد.

در برخی موارد جلو نرفتن تایمر به دلیل خرابی موتور تایمر است، (در بعضی از مدل های تایمر، موتور به تایمر متصل است و در بعضی از مدل ها موتور به تایمر متصل نمی باشد)

بسته نگه داشتن درب ماشین لباسشویی برعهده میکرو سوئیچ درب می باشد وقتی درب ماشین لباسشویی بسته می شود، بسته شدن درب توسط میکروسوئیچ به اطلاع تایمر می رسد، در صورت خرابی این قطعه هیچ فرمانی را به تایمر نمی تواند برساند و به همین علت تایمر ثابت می ماند و کار نخواهد کرد.

جنس این دکمه پلاستیکی می باشد که به تایمر متصل است و ممکن است در اثر استفاده زیاد دچار ساییدگی شده باشد و اتصال آن به تایمر نیز دچار مشکل شده و برای همین تایمر ثابت مانده است.

خرابی سوپاپ درب نیز می تواند یکی از علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی باشد، سوپاپ یک قطعه کوچک است که پس از بستن درب ماشین لباسشویی فرمان بسته شدن از میکروسوئیچ به سوپاپ می رسد و ماشین لباسشویی کار خود را آغاز می کند اگر سوپاپ خراب شده باشد فرمان به درستی دریافت نخواهد شد و باعث جلو نرفتن تایمر می شود.

جنس دستگیره تایمر پلاستیکی می باشد و ممکن است به خاطر استفاده زیاد فرسوده شده و خراب شود ضمن اینکه تایمر لباسشویی از اجزای مختلفی تشکیل شده که شامل شفت، گیربکس، چرخ دنده می باشد و ممکن است که خرابی یکی از این موارد علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی باشد.

وظیفه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی هدایت و خالی کردن آب داخل دیگ به شلنگ تخلیه می باشد اگر پمپ دچار مشکل شود تخلیه آب صورت نخواهد گرفت و ماشین لباسشویی وارد مرحله بعد نمی شود زیرا فرمان خالی شدن دیگ به تایمر نمی رسد و باعث ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی خواهد شد.

اگر شیر ورودی آب دچار مشکل شود آبگیری به صورت صحیح انجام نخواهد شد و در صورتی که به هنگام پر شدن دیگ از آب مشکلی پیش بیاید باعث جلو نرفتن تایمر خواهد شد برای رفع این موضوع باید شیرهای ورودی را بررسی و ایراد آن را پیدا کنید.

  • وجود مشکل در سیستم کنترل سطح آب

وظیفه این قطعه تنظیم میزان سطح آب در ماشین لباسشویی است پس از آبگیری و رسیدن آب به سطح مشخص،فرمان قطع شدن آب به به تایمر می رسد.

در صورتی که آب به اندازه مورد نظر برسد ولی تایمر کار نکند، ممکن است سیستم کنترل دچار ایراد و خرابی شده باشد که این اتفاق از دلایل ثابت ماندن تایمر می باشد.

در صورتی که با هر یک از مواردی که در بالا ذکر شد رو به رو شدید برای برطرف کردن مشکل با مرکز دکتر آچار تماس بگیرید و درخواست تکنسین بدهید چرا که تعمیر ماشین لباسشویی کار تخصصی است و در صورت تعمیر نادرست ممکن است به قطعات دیگر آسیب برسد و باعث هزینه های بیشتری شود.

پس بهتر است در صورت هر گونه مشکل در ماشین لباسشویی خود با تکنسین های شرکت تماس حاصل نمایید تا بلافاصله به محل اعزام و کار تعمیر و یا تعویض قطعه را به درستی و در اسرع وقت در محل انجام دهند.

سخن پایانی

در این مطلب 9 علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشوییی را بیان کردیم و به بررسی آن ها پرداختیم در نهایت راهکاری برای رفع این مشکلات مطرح کردیم، امیدواریم از مطلب علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی رضایت داشته باشید و بهتر است بدانید که تعمیر و یا تعویض قطعات لباسشویی مانند تایمر ماشین لباسشویی نیاز به تخصص دارد و باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود تا با خسارت های جبران نشدنی مواجه نشوید، در این صورت می توانید از خدمات مرکز دکتر آچار استفاده کنید.

تعمیرگاه مجاز دکتر آچار یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی است که با به کارگیری بهترین تکنسین ها باکیفیت ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهد برای دریافت خدمات این مرکزثابت ماندن تایمر لباسشویی از جمله مشکلات رایجی می باشد که نشان دهنده خرابی های جدی در قطعات داخلی دستگاه است. این مشکل زمانی نگران کننده است که دستگاه در حال کار بوده اما متوجه جلو نرفتن تایمر لباسشویی میشوید و حتی ممکن است در نهایت باعث توقف و خاموش شدن دستگاه نیز شود. رفع اغلب مشکلات و خرابی هایی که باعث حرکت نکردن تایمر لباسشویی میشوند تخصصی بوده و نیاز به استفاده از مهارت تیم های دارد. تکنوپشتیبان در ادامه به بررسی علت حرکت نکردن تایمر لباسشویی پرداخته و راهکارهایی را برای رفع این مشکل ارائه خواهد داد.

نکته: دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، دوو، کنوود، کروپ، آاگ، مجیک، حایر، هایسنس، هیوندای ، هاردستون، برفاب و… در بسیاری از مواقع یکسان است.

آنچه در این مطلب می خوانید:

چرا ثابت ماندن تایمر لباسشویی نگران کننده است؟

برای درک اهمیت و ضرورت صحت عملکرد تایمر لازم است به نقش آن در ماشین های لباسشویی اشاره شود. تایمر یکی از قطعات و بخش های بسیار مهم می باشد که از آن حتی می توان به عنوان مغز دستگاه نیز یاد کرد. این قطعه نقش هماهنگ کننده را بیش حسگرها و سایر بخش های لباسشویی با موتور و پمپ را برعهده دارد. به عنوان مثال، هیدروستات پس از تشخیص میزان آب موجود در دیگ، استاندارد بودن اندازه آن را به تایمر اطلاع داده و در نهایت تایمر به موتور دستور چرخش و شروع برنامه شستشو را ارسال می کند. به همین دلیل است که جلو نرفتن تایمر می توان یک زنگ خطر برای سلامت دستگاه به شمار رود و باید بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام شود.

چطور مشکل ثابت ماندن تایمر لباسشویی را رفع کنیم؟

برای رفع مشکل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ، دوو، ال جی و غیره، لازم است ابتدا با دلایل رخ دادن این مشکل آشنا شویم که برخی از آنها عبارتند از:

خرابی سوپاپ درب لباسشویی

از رایج ترین دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی می توان به خرابی درب آن اشاره نمود. سوپاپ قطعه ای کوچک می باشد که به میکروسوئیچ های درب متصل بوده و به محض بسته شدن درب، فرمان از میکروسوئیچ به آنها ارسال و در نهایت سوپاپ باعث وصل شدن جریان برق موتور و شروع به کار دستگاه میشود. لازم به ذکر است که سیستم داخلی ماشین های لباسشویی به گونه ای طراحی شده است که تنها در صورت بسته شدن درب دستگاه موتور آن شروع به کار و اجرای برنامه شستشو خواهد کرد. لذا در صورتیکه سوپاپ خراب باشد و بسته بودن درب را به اشتباه به موتور اطلاع رسانی کند، در نهایت باعث میشود تا تایمر جلو نرود.

خرابی میکرو سوئیچ لباسشویی

همان طور که اشاره شد، باز و بسته شدن درب ماشین لباسشویی توسط میکروسوئیچ ها ابتدا شناسایی و به سوپاپ اطلاع رسانی می گردد. هر گونه خرابی در این سوئیچ ها می تواند علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی بدیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی مکانیکی یا الکترونیکی را همراه با نحوه عیب یابی و رفع عیب از 0 تا 100 برای شما عزیزان در این مقاله از آی پی امداد شرح داده ایم. علت علت کار نکردن تایمر لباسشویی یا علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی از مهم ترین اطلاعاتی است که باید در هنگام استفاده یا عیب یابی این دستگاه بدانید. ما در آی.پی امداد در مورد اینکه چرا تایمر لباسشویی گیر میکند و یا علت ایستادن آن چیست برای شما توضیحاتی را آماده کرده ایم که در وحله اول در مورد این مشکل بدانید و در مرحله بعد در مورد چگونگی تعمیر تایمر لباسشویی بدانید و اگر نیاز شد اقدام به تعویض تایمر ماشین لباسشویی کنید.

کاربران گرامی، سوالات خود را در زمینه راهنمای عیب یابی تایمر لباسشویی در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) یا بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا کارشناسان به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

دلیل کار نکردن یا جلو نرفتن تایمر لباسشویی

چرا تایمر لباسشویی کار نمیکند؟ علت ایستادن تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ برای اینکه به جواب این سوال بپردازیم، در ابتدا لازم است با فرایند شستشو در ماشین لباسشویی آشنا شوید و سپس مشخص شود که ماشین لباسشویی شما برد الکترونیکی یا تایمر دارد؟ فرایند شستشو در ماشین لباسشویی باید منظم و دقیق انجام شود تا تایمر به مرحله بعد برود.

  • در ابتدا اگر میکروسوئیچ درب عمل کند (یعنی درب ماشین لباسشویی برای شستشوی ایمن بسته است) فرایند شستشو آغاز میشود.
  • سپس توسط شیربرقی آبگیری انجام میشود و هیدروستات تشخیص میدهد تا چه میزان آب وارد دستگاه شود.
  • سنسور المنت یا ترموستات، دمای آب را به اطلاع میدهند و سپس المنت در مدار قرار میگیرد.
  • موتور چپ گرد و راستگرد آبکش دیگ را انجام میدهد، آب تخلیه میشود و این فرایند چندین مرحله تکرار میشود و در آخر مرحله خشک کن انجام میشود.

اگر تایمر یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد و یا هر کدام از مراحل بالا به علت خرابی قطعات انجام نشود، تایمر لباسشویی گیر میکند.

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی الکترونیکی چیست؟

  • در ماشین لباسشویی هایی که برد الکترونیکی دارند، اولین دلیل ثابت ماندن تایمر مربوط به خرابی در برد است.
  • احتمال دارد؛ خازن، مقاومت، آی سی یا قطعه ای از برد مشکل داشته باشد.
  • برد الکترونیکی، قطعات را مدیریت میکند و در زمان تعیین شده آن ها را در مدار قرار میدهد.
  • حالا اگر برد الکترونیکی مشکل داشته باشد، فرایند شستشو مختل میشود و یا اصلا شروع به کار نمیکند.
  • آبگیری، گرم کردن آب، تخلیه و خشک کردن، فرایند شستشو در ماشین لباسشویی است.
  • حالا فرض کنید قسمتی از برد مشکل دارد. آبگیری انجام میشود، اما هیدروستات در مدار قرار نمیگرد و یا برد، فرمان تخلیه را نمیدهد.
  • در این حالت تایمر ماشین لباسشویی استوپ میکند و به مرحله بعد نمیرود.
  • همچنین احتمال دارد که برد الکترونیکی سالم باشد، اما قطعات دیگر مشکل داشته باشند و تایمر به مرحله بعد نرود.
  • فرض کنید، آبگیری توسط شیربرقی انجام میشود، اما هیدروستات که وظیفه تنظیم آب را بر عهده دارد، عمل نکند.
  • آب وارد لباسوشویی و سپس تخلیه میشود.
  • فرض کنید، آب وارد لباسشویی میشود و هیدروستات هم به درستی کار میکند، اما سنسور المنت در مدار قرار نمیگیرد.
  • باز هم تایمر به مرحله بعد نمیرود.
  • بنابراین علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی، مربوط به خرابی در برد الکترونیکی و یا قطعات: شیربرقی، المنت، سنسور، پمپ تخلیه، میکروسوئیچ و … می باشد.

در مدل های جدید، خرابی هر کدام از قطعات با کد خطا یا ارور بر روی صفحه نمایش مشخص می شود. وقتیکه لباسشویی ارور میدهد، تایمر گیر میکند و به مرحله بعد نمیرود. بنابراین اگر بر روی صفحه نمایش کد خطایی مشاهده کردید، علت را در سایت آی پی امداد جویا شوید و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

دلیل ایستادن تایمر ماشین لباسشویی مکانیکی چیست؟

  • اولین دلیل ایستادن تایمر ماشین لباسشویی مکانیکی مربوط به خرابی خود تایمر است.
  • امکان دارد، چرخ دنده شکسته باشد، موتور تایمر مشکل داشته باشد و یا شفت تایمر گیر کرده باشد.
  • همچنین اگر میکروسوئیچ عمل نکند و یا درب به درستی بسته نشود، تایمر شروع به کار نمیکند.
  • چنانچه هر کدام از قطعات اعم از: شیربرقی، هیدروستات، ترموستات / سنسور المنت، پمپ تخلیه یا … مشکل داشته باشند، تایمر لباسشویی به مرحله بعد نمیرود.
  • یعنی اگر در مرحله آبگیری، گرم شدن آب، تخلیه، خشک کردن، چپ و راست کردن موتور مشکلی باشد، باعث ایستادن تایمر لباسشویی میشود.

بررسی 7 دلیل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

تا اینجا متوجه شدید که ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی، میتواند مربوط به مشکل در برد الکترونیکی / تایمر مکانیکی یا دیگر قطعات باشد. در ادامه به بررسی خرابی قطعات که دلیل ایستادن تایمر ماشین لباسشویی است میپردازیم.

  1. تایمر مکانیکی یا برد الکترونیکی
  2. میکروسوئیچ و مجموعه قفل درب
  3. موتور یا دستگیره برنامه تایمر
  4. هیدروستات (تنظیم کننده سطح آب)
  5. سنسور المنت / ترموستات و خود المنت
  6. موتور
  7. مسدود بودن مسیر تخلیه یا خرابی پمپ تخلیه

1.ایراد در میکروسوئیچ درب اولین علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی

مجموعه قفل درب ماشین لباسشویی، از آن به عنوان یک ویژگی ایمنی در لباسشویی طراحی و تعبیه شده است.

  • مجموعه شامل: میکروسوئیچ، زبانه درب، قفل و سوپاپ میباشد.
  • سوپاپ درب به طور معمول در زیر صفحه بالایی ماشین لباسشویی قرار گرفته است و با یک پین به درب متصل است.
  • تا زمانی که درب بسته شد؛ میکروسوئیچ درب را فعال کند.
  • در واقع سوپاپ درب برق را در تایمر و موتور به جریان در می آورد.
  • اولین کاری که برای پیدا کردن علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی باید انجام دهید چک کردن سوئیچ درب ماشین لباسشویی است.
  • اگر در سوئیچ برق جریان پیدا نمیکند میتوان حدس زد که علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشوی سوپاپ است که مشکل پیدا کرده است.
  • اما اگر برق در سوئیچ جریان میکند باید بدانید که علت کار نکردن تایمر لباسشویی، سوئیچ درب است که معیوب شده است.
  • به اهرم و سیم های متصل به سوئیچ نیز توجه کنید شاید سوئیچ سالم باشد و سیم های متصل به آن مشکل پیدا کرده باشند.
  • پس از اطمینان از اینکه علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی سوئیچ درب دستگاه است ابتدا باید برق دستگاه را قطع کنید تا بتوانید را آغاز کنید.
  • سپس سیم های متصل به سوئیچ و سوئیچ را به طور جداگانه توسط یک اهم سنج تست کنید و هر کدام از آن ها که نیاز به تعویض داشت اقدام به این کار کنید.
  • همچنین توجه داشته باشید که اگر درب لباسشویی دفرمه شده باشد و یا تاب داشته باشد، زبانه درب یا قفل معیوب باشد، درب لباسشویی بسته نمیشود و میکروسوئیچ عمل نمیکند.

2.مشکل در موتور تایمر دومین علت گیر کردن تایمر لباسشویی

موتور تایمر لباسشویی برای کنترل تمام مراحل چرخه لباسشویی و جلو بردن تایمر لباسشویی استفاده میشود.موتور تایمر لباسشویی که دومین علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی است متشکل از سیم ها و مجموعه الکتریکی است که توسط یک گردان بادامکی عمل میکند و موجب جلو رفتن تایمر میشود. باید بدانید قطعاتی در تایمر وجود دارد که برای کنترل موتور تایمر استفاده میگردد.بنابراین برای پیدا کردن علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی در این قسمت باید سه نکته را بررسی کنید:

خرابی دستگیره برنامه لباسشویی چهارمین علت کارنکردن تایمر لباسشویی

دستگیره برنامه لباسشویی مستقیما به تایمر لباسشویی متصل است و در جلو رفتن تایمر لباسشویی تاثیر مستقیم دارد. شما با حرکت دادن دستگیره برنامه تعیین میکنید که چه چرخه ای در طول عملکرد لباسشویی اجرا شود. با حرکت دادن آن و زدن دکمه استارت تایمر لباسشویی شروع به حرکت رو به جلو میکند. این دستگیره به طور معمول از پلاستیک ساخته شده است و با یک گیره فلزی که در آن قرار دار به شفت تایمر متصل می شود. این دستگیره در معرض سایش است و ممکن است در اثر این سایش ارتباط آن با تایمر قطع گردد و چهارمین علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی را ایجاد کند.

برای حل این مشکل باید:

بسیای از دستگیره های برنامه دارای شماره گیری های مجزا می باشند که با چرخاندن دستگیره عمل میکنند برای برداشتن دستگیره باید توجه کنید که به این شماره گیری ها آسیب وارد نشود.در بعضی از مدل ها برای جدا کردن دستگیره نیاز دارید که آن را از مرکز جدا کنید و در بعضی مدل ها دستگیره را باید از پشت پنل جلویی جدا کید.

3.خرابی کنترل کننده سطح آب ( هیدروستات ) سومین علت ایستادن تایمر ماشین لباسشویی

کنترل کننده سطح آب (هیدروستات) در ماشین لباسشویی برای کنترل باز و بسته شدن تعبیه شده است همچنین این ویژگی زمانی که سطح آب به حد مناسبی میرسد فرمان تامین و جریان پیدا کردن برق موتور را صادر میکند.

اگر لباسشویی از آب پر میشود ولی تایمر لباسشویی حرکت نمیکند میتوان گفت علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی معیوب شدن کنترل کننده سطح آب است. در این صورت باید کنترل کننده سطح آب را بررسی کنید. برای اینکار :

  • ابتدا باید برق دستگاه را قطع کنید سپس سیم های متصل به کنترل کننده سطح اب را جدا کرده و کنترل کننده را بررسی کنید.
  • پایین هیدروستات لباسشویی یک مخزن هوا دارد، آن را فوت کنید تا هواگیری شود.
  • اگر درست نشدن باید اقدام به تعویض هیدروستات نمایید.

4.مشکل در سنسور المنت، ترموستات باعث گیر کردن تایمر لباسشویی می شود

بعد از آبگیری در ماشین لباسشویی، نوبت گرم شدن آب فرا میرسد. اما چگونه آب در ماشین لباسشویی گرم میشود؟

  • ترموستات یا سنسور المنت، کار تشخیص دمای آب را بر عهده دارند.
  • توجه داشته باشید که در بعضی از مدل های قدیمی به جای سنسور المنت، ترموستات تعبیه شده.
  • زمانیکه آبگیری انجام می شود، ترموستات یا سنسور المنت به برد الکترونیکی یا تایمر مکانیکی(در مدل های قدیمی به جای برد، تایمر وجود داشت.)، دمای آب را گزارش میدهند.
  • سپس برد الکترونیکی یا تایمر، المنت را در مدار قرار میدهد.
  • زمانیکه آب به دمای مطلوب طبق برنامه شستشوی لباسشویی رسید، ترموستات یا سنسور المنت به تایمر یا برد الکترونیکی؛ اطلاع میدهد و المنت از مدار خارج می شود.
  • اگر سنسور المنت / ترموستات، المنت یا برد الکترونیکی در این فرایند وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، آب گرم نمیشود.
  • به همین دلیل تایمر لباسشویی گیر میکند و به مرحله بعد نمیرود.

5.ایراد در موتور یا قطعات داخلی آن باعث ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی می شود

موتور وظیفه چرخاندن آبکش دیگ لباسشویی را برعهده دارد. خازن، تاکو، ذغال یا برد الکترونیکی کنار موتور اینورتر وظیفه راه اندازی موتور را بر عهده دارند. اگر آبکش نمیچرخد و یا خشک کن انجام نمیشود، موتور یا قطعات داخلی آن ایراد دارد. چنانچه موتور مشکل داشته باشد، روی صفحه نمایش ارور نمایان میشود و یا تایمر لباسشویی ثابت میماند.

6.مسدود بودن مسیر تخلیه یا خرابی پمپ باعث جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی می شود

همانطور که در ابتدای مقاله “علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی” توضیح دادیم، با فرایند شستشو در این دستگاه آشنا شدید. تخلیه آب در چندین مرحله انجام می شود. اگر مشکلی در تخلیه آب اتفاق بی افتد، تایمر لباسشویی جلو نمیرود. در ادامه فرایند تخلیه و دلایل مسدود شدن آن را توضیح میدهیم.

  • تخلیه آب در ماشین لباسشویی از طریق شیلنگ خروجی، فیلتر، پمپ تخلیه و فاضلاب انجام می شود.
  • اگر در هرکدام از مسیرهای ذکر شده گرفتگی وجود داشته باشد، آب تخلیه نمیشود.
  • همچنین احتمال دارد به پروانه های پمپ تخلیه، پُرز لباس یا چیز دیگری گیر کرده باشد و مانع کار پمپ تخلیه شود.
  • سریعا اقدام به تعویض پمپ تخلیه نکنید.
  • موارد بالا را بررسی نمایید و احتمالا با رفع مسدودیت، مشکل برطرف خواهد شد.

]چرا تایمر لباسشویی گیر میکند و برنامه بعدی را اجرا نمیکند؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چرا تایمر لباسشویی برنامه بعدی را اجرا نمیکند و یا به عبارتی چرا تایمر به برنامه بعدی نمیرود، به موارد زیر دقت نمایید:

  • تایمر لباسشویی مغز دستگاه میباشد.
  • فرایند شستشو در لباسشویی از آبگیری، تخلیه آب تا خشک کن انجام میشود.
  • توجه داشته باشید که لباسشویی در مرحله اول آبگیری میکند، اگر در همین مرحله، آبگیری مشکلی داشته باشد، تایمر لباسشویی گیر میکند و به مرحله بعد نمیرود.
  • اگر مرحله آبگیری درست انجام شود، زمان کار هیدروستات فرا میرسد.
  • در صورتیکه هیدروستات تشخیص درستی؛ برای تنظیم سطح آب را ندهد، آب وارد شده، از آن طرف تخلیه میشود و این فرایند تکرار شده و در نهایت تایمر لباسشویی مرحله بعد را اجرا نمیکند.
  • اگر و هیدروستات کار خود را به درستی انجام دهند، اما مسیر تخلیه مسدود باشد و تخلیه به درستی انجام نشود، تایمر لباسشویی در همان مرحله گیر میکند.
  • در زمان خشک کردن لباس ها که وظیفه آن به عهده موتور میباشد، این قطعه ایرادی داشته باشد، باز تایمر لباسشویی به مرحله بعد نمیرود.
  • توجه داشته باشید که تایمر لباسشویی هدایت کننده قطعات برای یک فرایند شستشوی مناسب میباشد و اگر در هر مرحله تداخلی ایجاد شود و یا قطعه ای مشکل داشته باشد تایمر به درستی فرمان نمیدهد و در نتیجه به مرحله بعد نمیرود.
  • یکی دیگر از دلایل بارز جلو نرفتن تایمر لباسشویی، مربوط به خرابی خود تایمر یا برد الکترونیکی میباشد، که معمولا با تعمیر این مشکل حل خواهد شد و نیازی به تعویض نیست.

نظر تعمیرکار درباره ثابت ماندن تایمر لباسشویی

تعمیرکار آی پی امداد نسبت به تجربه خود، در ادامه به دلایل کار نکردن تایمر لباسشویی و یا به عبارتی جلو نرفتن تایمر میپردازد:

  • اولین میکروسوئیچ لباسشویی، میکروسوئیچ درب میباشد، که اگر این قطعه مشکل داشته باشد، فرایند شستشو انجام نمیشود و در نتیجه تایمر لباسشویی کار نمیکند.
  • توجه داشته باشید، تا زمانیکه میکروسوئیچ اطلاع بسته شدن قفل درب لباسشویی را ندهد، تایمر شروع به کار نمیکند.
  • اگر شیربرقی و هیدروستات که در زمان آبگیری و تنظیمم سطح آب شروع به کار میکنند، مشکلی داشته باشد، شاید تایمر شروع به کار بکند، اما چرخش دیگ بدون آب انجام میگردد.
  • خرابی تاخو یا خازن موتور و اتصالات برقی از دیگر عوامل کار نکردن تایمر لباسشویی میباشند.
  • اگر ولوم تایمر هرز میچرخد، مربوط به مشکل در شکستگی شفت تایمر میباشد.
  • مسدود بودن مسیر تخلیه از دیگر علت های ثابت ماندن تایمر لباسشویی است.

توجه داشته باشید که تایمر لباسشویی دارای یک چرخ دنده، موتور تایم و شفت تایمر در مدل های مکانیکی میباشد، که معمولا خرابی تایمر، به مشکل در چرخ دنده ها بر میگردد که با تعمیر رفع عیب خواهد شد. در مدل های الکترونیکی تایمر لباسشویی، توسط برد الکترونیکی فرایند شستشو را انجام میدهد.

نتیجه گیری مقاله علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی

اگر تایمر لباسشویی شما کار نمیکند یا جلو نمیرود دانستید که برای رفع این مشکل باید قطعات زیر چک شود :

  • میکروسوئیچ درب که میتواند دلیل کار نکردن تایمر لباسشویی باشد
  • خرابی در موتور تایمر میتواند علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی باشد
  • عدم تنظیم هیدروستات لباسشویی یا خرابی این قطعه میتواند علت جلونرفتن تایمر باشد
  • خرابی دستگیره برنامه دیگر علت جلونرفتن تایمر لباسشویی است

در اینجا به صورت خلاصه مشکلاتی که میتواند علت کار نکردن تایمر لباسشویی باشد را شرح دادیم ، در نظر داشته باشید که خود تایمر به دلیل استفاده زیاد یا عدم استفاده مناسب میتواند خراب شود و کار نکند که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

در هر خانواده ای با سلیقه های مختلف لباسشویی های مختلف با برندهای مختلف وجود داردکه میتواند مشکل آنها برای تعمیرات ، علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی باشد ، آی.پی امداد نمایندگی تعمیرات لباسشویی با شعبات مختلف در سراسر تهران به تعمیرات لباسشویی برندها مختلف میبپردازد ، در نظر داشته باشید که چنانچه برند لباسشویی شما آاگ ، بوش ، زیمنس ، ارج ، کنوود ، بکو ، فریجیدر ، اسنوا ، دوو ، آریستون ، ایندزیت ، الگانس و یا … باشد تفاوتی نمیکند ، شما عزیزان برای برطرف کردن علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی میتوانید با آی پی امداد در ارتباط باشید. در واقع میتوان گفت هر مشکلی که برای ماشین لباسشویی پیش بیاید و موجب نیاز به   گردد میتواند اذیت کننده باشد. جلو نرفتن تایمر لباسشویی یکی از مشکلات است که ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.

اشد. با مولتی متر بررسی کنید که آیا در سوئیچ ها برق جریان دارد یا خیر و در صورت خرابی نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید. در بخش اشاره شده است که خرابی میکروسوئیچ می تواند منجر به توقف لباسشویی گردد.

جلو نرفتن تایمر لباسشویی به دلیل خرابی هیدروستات

یکی از مهم ترین مراحل در شستشوی لباس ها آب گیری می باشد که با توجه به مقدار لباس موجود در دستگاه، آب از شیر ورودی به درون دیگ انتقال پیدا می کند. در نهایت پس از ورود آب به اندازه کافی به درون دیگ، هیدورستات تکمیل شدن ظرفیت دستگاه را به اطلاع تایمر رسانده و باعث میشود تا برنامه شستشو شروع به اجرا شود. خراب بودن هیدروستات که در واقع کنترل کننده سطح آب می باشد می تواند عدم تکمیل بودن ظرفیت آب درون دیگ را به درستی به تایمر اطلاع نداده و برنامه شستشو اجرا نشده و تایمر نیز حرکت نخواهد کرد.

ثابت ماندن تایمر لباسشویی به دلیل خرابی پمپ تخلیه

برنامه شستشو در ماشین های لباسشویی شامل آبگیری، شستشو، تخلیه آب و آبکشی و تخلیه مجدد و خشک شدن لباس ها می باشد که البته با توجه به مدل دستگاه ممکن است تغییراتی در آن وجود داشته باشد. لازمه شروع هر مرحله از شستشو، اتمام مراحل قبل و اطلاع رسانی آن به تایمر می باشد. لذا در صورتیکه پمپ تخلیه به درستی عمل نکند، تایمر برای شروع مرحله بعد شستشو به جلو حرکت نخواهد کرد. خراب بودن پمپ تخلیه در اغلب مواقع به دلیل مسدود شدن مسیر تخلیه با سکه و پرز بوده و لازم است به صورت مرتب نسبت به تمیز کردن آن اقدام شود.

خرابی موتور تایمر ماشین لباسشویی

موتور تایمر از قطعات بسیار مهمی می باشد که منجر به حرکت کردن تایمر میشود و در واقع کنترل کننده نحوه عملکرد سایر به شمار می رود. در صورت عدم حرکت درست تایمر لازم است موتور آن به طور کامل بررسی شود.

خرابی دکمه تایمر لباسشویی

بر روی صفحه تایمر دکمه پلاستیکی وجود دارد که به تایمر متصل است. با توجه به اینکه این دکمه پلاستیکی بوده و به مرور ممکن است سائیدگی در آن ایجاد شود، در نتیجه اتصال آن به تایمر با مشکل مواجه خواهد شد و نمیتوان تایمر را چرخاند. نحوه باز کردن این دکمه برای بررسی مشکلات موجود در آن با توجه به برند دستگاه متفاوت خواهد بود. لذا پیشنهاد می کنیم با توجه به برند دستگاه با تیم های و سایر برندها برای تعمیر تماس بگیرید تا دستگاه با مشکل جدی تری مواجه نشود.

جلو نرفتن تایمر به دلیل خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

اولین مرحله از شستشوی لباس ها، آبگیری آن می باشد که در صورت عدم اجرای صحیح آن، تایمر برای اجرای گام های بعدی به جلو حرکت نخواهد کرد. خرابی شیر برقی دستگاه می تواند یکی از دلایل بروز این خرابی باشد و آب مورد نیاز برای شستشوی لباس ها را تامین نمی کند. بررسی ولتاژ این قطعات کاملا تخصصی بوده و نیاز است برای اتصالات سلوئیدی این جریان توسط مولتی متر اندازه گیری شود.

با توجه به اینکه اغلب دلایل ثابت ماندن تامیر لباسشویی به اندازه گیری جریان قطعات داخلی دارد و با توجه به نوع طراحی داخلی سیستم دسترسی به هر قطعه متفاوت می باشد، لذا پیشنهاد می کنیم برای تعمیر ماشین لباسشویی با تیم های تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا