اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

شکایت پلاک خودرو چیست؟

 استعلام شکایت از پلاک خودرو، از موارد مهمی است که افراد متقاضی خرید خودرو، در هنگام انجام معاملات خود، باید به آن توجه ویژه داشته باشند. نحوه استعلام شکایت از پلاک خودرو، تماس با پلیس 110 و یا مراجعه به دفاتر پلیس 10+ می باشد. در خصوص نحوه پیگیری اینترنتی باید گفت، هنوز امکان پیگیری اینترنتی و استفاده از برنامه و اپلیکیشنی برای این استعلام، فراهم نشده است. جهت پیدا بهترین وکیل تصادفات رانندگی در مشهد می توانید از پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد کمک بگیرید.

 

امروزه، با توجه به کلاهبرداری های فراوانی که اتفاق می افتد، ضروری است، افراد، تا حد امکان از راه های پیشگیری آن با خبر باشند. یکی از زمینه هایی که افراد بسیاری در آن، مورد کلاهبرداری قرار می گیرند، هنگام خرید یک خودروی تازه است. بدین نحو که فرد خریدار، با اعتماد نابجا به فروشنده و بدون هیچگونه استعلامی، اقدام به انعقاد معامله می نماید. جهت آگاهی از عملکرد بهترین وکیل مشهد کلیک کنید.

بر اساس گزارشات مستر وکیل، از جمله موارد مهمی که هر فرد، قبل از خرید خودرو های کارکرده، باید مورد توجه قرار دهد، آگاهی از وضعیت پلاک خودرویی است که قصد خریداری آن را از فروشنده دارد. گاه، پلاک خودرویی که فرد قصد خرید آن را دارد، مورد شکایت توسط افراد دیگر یا گزارش مامورین پلیس قرار گرفته یا توقیف است و عدم اطلاع از این موضوع، کار را در مراحل بعدی، برای خریدار، دشوار می کند.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم به مبحث استعلام شکایت از پلاک خودرو بپردازیم و نحوه استعلام شکایت از پلاک خودرو به صورت حضوری و نحوه پیگیری اینترنتی را بیان نمائیم. چنانچه سوالاتی پیرامون موضوع استعلام شکایت از پلاک خودرو دارید، یا مایل به دانلود برنامه مربوط به استعلامات پلاک خودرو می باشید، با ما همراه باشید.

استعلام شکایت از پلاک خودرو چیست؟

در خصوص پاسخ به این پرسش که استعلام شکایت از پلاک خودرو، من جمله  چیست، باید اشاره داشت، این امر به معنای اطلاع یافتن از شکایتی بودن یا نبودن پلاک خودرو است. از جمله موارد لازم و ضروری، هنگام انجام هر گونه معامله، اعم از ملک، یا معامله اموال منقولی نظیر خودرو و موتور سیکلت، استعلام از وضعیت موضوع و مورد معامله، می باشد که خوشبختانه امروزه امکان آن، برای متقاضیان، فراهم گردیده است.

گاه ممکن است، پلاک خودرویی که ما قصد خرید آن را داریم، به علت موارد متعددی نظیر ارتکاب با آن خودرو، سرقتی بودن خودرو، انجام اعمال قاچاق به وسیله آن خودرو، تصادف منجر به قتل و فرار از صحنه با آن خودرو، تخلفات رانندگی خطرناک یا ایجاد مزاحمت برای افراد، مورد شکایت قرار گرفته باشد و عدم توجه به این امر و آگاهی نداشتن از آن، عواقب زیان باری را برای خریدار به همراه خواهد داشت.

به همین علت، استعلام شکایت از پلاک خودرو، از موارد مهم و ضروری در خرید خودرو است. افرادی که قصد خرید خودرو کارکرده و دست دوم را دارند، پیش از هر امر دیگری، باید از طریق نهادهای مورد نظر برای استعلام، اقدام به استعلام پلاک خودرو نموده و از وضعیت پلاک خودروی مورد نظر خود و شکایتی یا عدم شکایتی بودن آن، آگاه گردند.

 

استعلام شکایت از پلاک خودرو اینترنتی

در خصوص نحوه پیگیری اینترنتی استعلام شکایت از پلاک خودرو باید گفت، هنوز سامانه ای فراهم نشده است و متقاضیان استعلام شکایت از پلاک خودرو، صرفا می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 یا تماس با 110، اقدام به استعلام شکایت از پلاک خودروی مورد نظر خود نمایند. اما در خصوص سایر امور مربوط به خودرو، امکان پیگیری اینترنتی، فراهم است.

در خصوص سایر امور، مانند استعلام در خصوص اموری مانند خلافی خودرو، تخلفات رانندگی، نمره منفی گواهینامه، تصادفات، استعلام مدارک سازمانی، نحوه پیگیری اینترنتی بدین صورت است که متقاضیان می توانند به مراجعه نمایند و با وارد نمودن اطلاعات لازم، اقدام به استفاده از خدمات این سامانه و پیگیری اینترنتی نمایند.

نحوه گرفتن استعلام شکایت از پلاک خودرو

در قسمت های قبل، در خصوص نحوه پیگیری اینترنتی شکایت از پلاک خودرو و با استفاده از برنامه خودروی من، صحبت کردیم و توضیح دادیم، برای استعلام شکایت از پلاک خودرو به صورت اینترنتی یا با استفاده از برنامه، هنوز اقدامات لازم صورت نگرفته است. در این قسمت، قصد داریم در خصوص نحوه استعلام شکایت از پلاک خودرو، برای متقاضیانی که قصد استعلام را دارند، صحبت کنیم. نحوه استعلام شکایت از پلاک خودرو، مطابق مراحل زیر می باشد:

تماس با پلس 110: در این شیوه، متقاضیان استعلام شکایت از پلاک خودرو، می توانند با شماره پلیس 110، تماس حاصل نموده و با دادن پلاک خودروی مورد نظر خود، از وضعیت شکایت از پلاک آن، اگاه شوند.

مراجعه حضوری به دفاتر الکترونیک قضایی پلیس +10: در این شیوه، متقاضیان، با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و دادن شماره پلاک خودرو، می توانند از وضعیت پلاک خودروی مورد نظر آگاه گردند. همچنین در این روش، امکان استعلام خلافی خودرو و اطلاع از عوارض سالیانه آن نیز، امکان پذیر می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد استعلام شکایت از پلاک خودرو در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام شکایت از پلاک خودرو پاسخ دهند.

شکایت از پلاک خودرو به چه معناست؟

شکایت از پلاک ماشین به این مفهوم است که راننده مرتکب تخلف یا جرمی شده است و فرد یا افرادی از آن خودرو شکایت کرده اند. شکایت از پلاک ماشین تنها زمانی مفهوم دارد که هویت راننده مشخص نباشد. در این شرایط، تنها اطلاعات در دسترس پلاک است و به همین دلیل ثبت شکایت روی پلاک خودرو انجام می شود.

برای شکایت از پلاک خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

برای شکایت از پلاک ماشین باید به دفاتر الکترونیک خدمات قضایی و سپس دادسرا مراجعه کنید. در این مراکز باید شماره پلاک خودرو و ادله کافی برای اثبات جرم را ارائه کنید تا ثبت شکایت انجام شود.

شکایت از پلاک خودرو چند روز طول می کشد؟

مدت زمان شکایت از پلاک ماشین بستگی به دفتر قضایی دارد که به آن مراجعه می شود. برخی از دفاتر قضایی پرونده های بسیاری دارد که این امر زمان رسیدگی به شکایت را طولانی تر خواهد کرد.

نحوه شکایت گذاشتن روی پلاک خودرو

برای شکایت گذاشتن روی پلاک خودرو، فرد شاکی باید از روش قانونی اقدام کند. اگر هویت راننده مشخص باشد، شاکی می تواند در دادسرا علیه او شکایت تنظیم کند. در صورت عدم شناسایی راننده، شاکی باید با در دست داشتن شماره پلاک به مقامات قضایی مراجعه کند. شکایت از پلاک خودرو در شورای حل اختلاف و اداره ثبت اسناد هم میسر است. تفاوت این دو روش ثبت شکایت، در مجازات راننده خواهد بود.

مراحل شکایت از پلاک خودرو

برای شکایت از پلاک ماشین باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و برای ثبت شکایت الکترونیک اقدام کنید. باتوجه به اینکه هویت راننده مشخص نیست، پس شکایت برای خودرو یا به عبارتی برای پلاک خودرو ثبت می شود. پس از ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، پرونده به دادسرا منتقل می شود و مراحل قانونی را طی خواهد کرد.

سامانه شکایت از پلاک خودرو

برای شکایت از پلاک ماشین، سامانه، سایت یا اپلکیشنی طراحی نشده است. بنابراین کسانی که مایل به ثبت شکایت از پلاک یک ماشین هستند، باید به صورت حضوری اقدام کنند. کافی است با در دست داشتن شماره پلاک خودرو و همین طور دلیل شکایت به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در نزدیکی منزل خود مراجعه کنید و سپس فرایند شکایت از پلاک خودرو مزاحم، خودروی سرقتی یا خودروی متواری از صحنه تصادف را انجام دهید.

شکایت از پلا ک چه تاثیری در معامله خودرو دارد؟

اگر شکایتی روی پلاک یک خودرو ثبت شده باشد، خریدار برای تعویض پلاک دچار مشکل خواهد شد. در این شرایط، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می شود. لازم به ذکر است، تا زمانی که شکایت قضایی رفع نشده باشد، خودروی مذکور در توقیف می ماند.

بدترین حالت این است که خریدار، معامله خودرو را به صورت وکالتی انجام دهد. در این شرایط تمامی مسئولیت ها بر عهده خریدار خواهد بود. معامله وکالتی خودرویی که شکایت از پلاک دارد، مشکلات قضایی فراوانی برای خریدار به وجود می آورد.

چگونه بفهمیم پلاک خودرو شکایت دارد؟

برای اطلاع از شکایتی بودن پلاک خودرو، باید با پلیس 110 تماس بگیرید و شماره پلاک را ارائه کنید. البته می توانید حضوری به یکی از دفاتر پلیس +10 هم مراجعه کنید. در این شرایط، امکان بررسی کامل وضعیت خودرو هم فراهم خواهد بود. بنابراین اگر فرصت دارید، روش مراجعه حضوری را انتخاب کنید.

استعلام شکایت از پلاک ماشین قبل از انجام معامله

تمامی کسانی که قصد خرید خودروی دست دوم را دارند، باید علاوه بر خلافی، برای استعلام شکایت از پلاک خودرو هم اقدام کنند. اگر از خودروی موردنظر شکایت شده باشد، خریدار در زمان تعویض پلاک دچار مشکلات قضایی خواهد شد. بنابراین هرگز برای معامله وکالتی اقدام نکنید و قبل از خرید برای استعلام شکایت از پلاک ماشین و همین طور مدت اعتبار و سقف خسارات اقدام کنید. این موارد منجر به خریدی امن خواهند شد و در نتیجه خریدار دچار ضرر مالی و مشکلات حقوقی نمی شود.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا