عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

روش های نگهداری از چمن مصنوعی مدرسه

استفاده از چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی صرفه جویی در هزینه ها را در پی دارد. درواقع چمن های مصنوعی به مراقبت های جزئی تر نیاز دارند. اما اگر در نگهداری از آنها دقت نداشته باشید ممکن است به قیمت از دست دادن آنها تمام شود. نگهداری از چمن مصنوعی نیاز به رعایت یک سری نکات دارد که شاید برای همه مصرف کنندگان بدیهی به نظر نرسد. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

توصیه های نگهداری از چمن مصنوعی

برای افزایش طول عمر به عنوان یک کفپوش کاربردی لازم است با روش نگهداری از آن آشنا شویم؛ نگهداری از چمن مصنوعی کار چندان تخصصی و سختی نیست اما با این حال باید کار هایی برای سالم ماندن و نگهداری از چمن مصنوعی انجام شود. خوشبختانه تهدیدهای چمن های طبیعی در موردچمن های مصنوعی اتفاق نمی افتد بنابراین کار نگهداری از آنها به مراتب ساده تر خواهد بود. با این حال در معرض آسیب های دیگر مثل جذب گرد و غبار، کوبیدگی و پوسیدگی و ساییدگی قرار دارند. بنابراین برای نگهداری از آنها به مراقبت متفاوت تری نیاز خواهید داشت. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

خرید ابزارهای مخصوص نگهداری از چمن مصنوعی

پس از آنکه مرحله نصب چمن مصنوعی بدرستی انجام شد برای زیبا نگه داشتن آن نیاز به ابزارهایی خواهید داشت. درواقع برخلاف چمن طبیعی در نگهداری از چمن مصنوعی نیاز به فرچه، جارو دستی و جارو برقی خواهید داشت. این ابزارها به جهت زدودن گرد و غبار و آلودگی ها از روی چمن مورد استفاده قرار می گیرد.

جاروکشی به منظور نگهداری از چمن مصنوعی

عملیات جاروکشی باید در فواصل زمانی نه تنها طولانی صورت بگیرد. این کار باعث می شود گرد و غبار و آلودگی از روی چمن زدوده شود. در غیر اینصورت تجمع آلودگی ها باعث کاهش کیفیت و زیبایی چمن خواهد شد. همچنین، برای آنکه بتوانید ذرات حاصل از کنده شدن و الیاف پوسیده را جمع کنید از جاروبرقی استفاده کنید.

برس زنی به منظور نگهداری از چمن مصنوعی

یکی از مهم ترین مواردی که در زیبا به نظر رسیدن چمن مصنوعی نقش دارد استفاده از برس مناسب است. برسی که برای چمن های مصنوعی مناسب باشد باید حداقل دارای ارتفاع 12 سانتی متر باشد. از طرفی شاخک ها نباید فلزی باشد زیرا در این صورت احتمال آسیب دیدگی بیشتر خواهد شد. همچنین در هنگام برس زنی باید با دقت و با فشار مناسب کار صورت بگیرد تا الیاف و پشت کار از آسیب دیدگی در امان باشد.

شستشوی مکرر چمن

می توان چمن مصنوعی را با آب شستشو داد و آلودگی ها را از روی آن شست. با این کار خورده الیاف و آلودگی ها براحتی از روی چمن زدوده می شود. حتی می توان برای تمیز شدن بیشتر از مواد شوینده ملایم نیز استفاده کرد. اما با این حال استفاده از مواد شیمیایی که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود.

پاک کننده آنزیم دار

اگر احساس کردید که چمن مصنوعی بوی ناخوشایندی از خود متصاعد می کند می توانید از تمیزکننده آنزیم دار استفاده کنید. البته استفاده از سرکه و آب نیز می تواند در این مورد کمک کننده باشد.

حتما بخوانید:

اجتناب از دمای بالا

درست است که شرکت هایی که اقدام به فروش چمن مصنوعی می کنند ادعا دارند که دمای بالا نمی تواند تأثیر منفی روی کیفیت چمن مصنوعی داشته باشد. اما به منظور نگهداری از چمن مصنوعی می توانید در روزهایی که تابش آفتاب بیش از حد است بوسیله آب دمای چمن را کاهش دهید. گرچه این کار الزامی نیست اما می تواند در افزایش طول عمر چمن نقش داشته باشد.

اجتناب از اجسام سنگین

قرار دادن اجسام سنگین بر روی چمن مصنوعی باعث له شدگی و شکستن الیاف چمن می شود. بدین منظور باید از قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن خودداری کنید. می توانید با برداشتن و برس زدن چمن های بخش های له شده زیبایی را مجدد به آن بازگردانید.

اجتناب از اجسام داغ

به منظور نگهداری از چمن مصنوعی باید بدانید که الیاف چمن از الیاف پلاستیکی تهیه می شوند که این امر باعث آسیب پذیری آنها نسبت به ذوب شدگی می شود. بنابراین همیشه باید اجسام داغ، خاکستر، سیگار و مواد آتش زای دیگر را از چمن مصنوعی دور کرد.

نگهداری از چمن مصنوعی هنگام برف و یخبندان

اگر روی سطح چمن مصنوعی برف بارید و یخ زدگی روی آن صورت گرفت، اولین کار زدودن برف از روی چمن با استفاده از پارو می باشد . البته یخ های بسته شده باید روی چمن آب شوند. چمن های مصنوعی دارای منفذهایی هستند که رطوبت را عبور می دهند.

نگهداری از چمن مصنوعی هنگام بارش باران

نگهداری از چمن مصنوعی در هنگام بارش باران چگونه است؟ این سؤالی ست که افراد هنگام خرید چمن مصنوعی به آن فکر می کنند. به طور کلی نگهداری از چمن مصنوعی در هنگام بارش باران بستگی به زیرسازی های مناسب دارد. در هنگام نصب باید چمن بر روی سطح شیب دار نصب شود تا باران در قسمت هایی از چمن باقی نماند و آب براحتی از آن عبور کند.

نگهداری از چمن مصنوعی در برخورد با چسب و مواد چسبناک

مواد چسبناک می تواند بر روی زیبایی چمن مصنوعی مشکلاتی را ایجاد کند. شیره درختان، صمغ، آدامس و موادی از این دست ممکن است سهواً بر روی چمن مصنوعی ریخته شوند. برای زدودن این مواد مزاحم می توانید از یک تکه یخ استفاده کنید. با این کار مواد سفت شده و براحتی از آن کنده می شود. هرگز در این موارد از وسایل نوک تیز استفاده نکنید. لایه پشتیبان و لبکینگ چمن مصنوعی تاثیر مستقیمی در طول عمر این محصول دارد. ناگفته نماند که انتخاب محصولی با لایه پشتیبان باکیفیت باعث افزایش قیمت چمن مصنوعی برای مدرسه می شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا