عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

راهنمای خرید بالش طبی

خواب مهم ترین و اساسی ترین نیاز آدمی در زندگی ست. در این میان، داشتن دقت و مهارت در نحوه انتخاب بالش طبی را شاید بتوان بهترین گام برای رقم زدن خوابی خوش دانست. شاید کمی خنده دار به نظر برسد؛ اما باید اعتراف کنیم دیدن خواب های طلایی در گرو نحوه انتخاب بالش طبی مناسب است!

Medical pillow buying guide

بالش ها از جمله لوازم مهم خواب هستند. عدم دقت در نحوه انتخاب آن ها می تواند ضمن برهم زدن آرامشتان در خواب، منجر به بروز بسیاری از اختلالات جسمانی در شما شود. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم این مطلب از را به نحوه انتخاب بهترین بالش طبی اختصاص دهیم. اگر تصمیم دارید کابوس هایتان را با خود به دل خواب هایتان ببرید، قطعا باید به یزد نساج مراجعه کنید و این مطلب برایتان مفید نخواهد بود!

بالش طبی چیست؟

بالش های طبی که به بالش های درمانی هم شهرت دارند، مناسب ترین نوع بالش جهت افزایش کیفیت خواب هستند. این مدل بالش دقیقا مطابق با آناتومی سر و گردن طراحی شده است. بنابراین با خرید آن می توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ اول این که خوابی عمیق و لذت بخش را برای خود رقم بزنید و دوم این که سلامت بدن خود را با کمک این نوع بالش بیمه کنید.جالب است بدانید که اصلی ترین کارکرد بالش های طبی، تغییر شکل آن ها در راستای وضعیت بدن است. این قابلیت مهم نتیجه متریال باکیفیتی ست که در ساخت این نوع از بالش ها به کار  رفته است.

چطور بالش مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

نمی شود در نحوه انتخاب بالش طبی برای همه آدم ها نسخه ای یکسان پیچید. نیازها و سلایق متفاوت در کنار اشکال متعددی از نحوه خوابیدن که وجود دارد، دو پارامتر مهم و تعین کننده در چگونگی انتخاب بالش است؛ به همین منظور ما ادامه مطلب را به معرفی انواع بالش می پردازیم تا در نحوه انتخاب آن برای خود دچار سرگردانی نشوید.

انواع مختلف بالش

دانستن نحوه انتخاب بالش طبی شما را هم مسیر با خوشایندترین رویاها می کند. کافی ست متناسب با وضعیت بدنتان در هنگام خواب، بالشی طبی مناسب با آن را انتخاب کنید تا به آغوش رویاهای شیرین پرتاب شوید.

آن چه که در این راهنما حرف اول را می زند، مواد پرکننده داخل بالش است. بالش ها بر حسب مواد داخلی شان به چند دسته تقسیم می شوند. این دسته بندی عبارت است از:

بالش های فوم

فوم از جمله الیاف مصنوعی پرکاربرد در صنعت لوازم خواب است. شاخصه بارز این مدل بالش، عدم آسیب به گردن و خاصیت ضد حساسیت آن است. بالش های فوم را در انواع مختلف سفت و نرم آن می توانید تهیه کنید. فقط یادتان باشد در نحوه انتخاب بالش طبی فوم، نوع پرتراکم آن را انتخاب کنید تا در طول زمان شکل اولیه خود را حفظ کند.

بالش های مموری فوم

در نحوه انتخاب بالش طبی با جدیدترین نسل آن یعنی بالش های مموری فوم مواجه خواهید شد. مموری فوم از ماده ای به نام پلی یورتان تشکیل شده است که خاصیت مهم آن، واکنش سریع به گرمای بدن است. کارکرد اصلی این بالش تغییر شکل آن متناسب با وضعیت بدن در خواب است.

بالش های لاتکس

بالش های لاتکس ماهیتی شبیه به بالش های مموری فوم دارند؛ با این تفاوت که باید ماندگاری بالا، ضدحساسیت بودن و کاهش خروپوف را هم به فهرست مزایای این مدل افزود. لاتکس از شیره نوعی درخت حاصل می شود که تا سال های سال شکل اولیه خود را حفظ می کند. اگر قرار است خوابی بی سروصدا را به اطرافیان خود هدیه دهید، هنگام خرید بالش طبی، این مدل را زیر نظر داشته باشید.

بالش های پشمی یا پنبه ای

اگر از آلرژی های شدید رنج می برید، به آغوش گرم بالش های پشمی یا پنبه ای پناه ببرید. پشم گوسفند به دلیل طبیعی بودن و افزایش قابلیت تنفس پوست، گزینه ای مناسب برای پوست های حساس است. با این مدل بالش، از مصیبت های ابتلا به آکنه و حساسیت های بعد از گردوغبار در امان خواهید بود. فقط در نحوه انتخاب بالش طبی پمشی، از زحمت شست وشوی سخت این مدل بالش و بوی نامطبوع آن غافل نشوید.

بالش های پر

پر قو، اردک یا غاز از اصلی ترین مواد پرکننده داخل بالش های پر هستند. با این مدل بالش، نرمی و سبکی را به معنای واقعی کلمه تجربه خواهید کرد. اگر در هنگام خواب عادت به بغل کردن بالش دارید، بالش های پر با کیفیت بالایی که دارند، نیاز شما را در این مورد پاسخ می دهند. در نحوه انتخاب بهترین بالش طبی، انعطاف پذیری بالا و شست وشوی آسان، دو مزیت مهم است که بالش های پر صاحب این امتیازها هستند.

بالش های گندم سیاه

برای آن دسته از افرادی که سرشان را فقط روی بالشی سفت و سنگین می گذارند، بالش های گندم سیاه پیشنهاد می شود. این مدل بالش از پوسته دانه های گندم سیاه ساخته شده است. خنک بودن و قابلیت تنفس بالا، دو امتیاز مهم بالش های گندم سیاه است که معمولا پشت ظاهر سنگین و غلط انداز آن پنهان می شود.

بهترین بالش ها برای وضعیت های مختلف خواب

از پارامتر های بسیار مهم در نحوه انتخاب بالش طبی، در نظر داشتن وضعیت بدن هنگام خواب است. اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید، ادامه مطلب را از دست ندهید. ما برای هر نوع وضعیتی از بدن، بالشی طبی مناسب با آن را به شما معرفی کرده ایم.

نحوه انتخاب بالش طبی مناسب گردن درد

این روزها که آفت کم تحرکی به جان زندگی هایمان افتاده است، توجه به کاهش دردها و اسپاسم های عضلانی در نحوه انتخاب بالش طبی، به شدت افزایش یافته است. بالش های گردنی ساخته شده از فوم مموری بهترین نوع بالش برای رهایی از دردهای مزمن در ناحیه گردن هستند. این بالش ها ضمن داشتن نرمی و گرمای شفابخش برای دردهای گردن، دقیقا حالت قوس طبیعی گردن را به خود می گیرند.

نحوه انتخاب بهترین بالش طبی مناسب دیسک گردن

بالش های طبی مدل تراکشن گردنی، بهترین نوع بالش مناسب دیسک گردن است. جنس این مدل بالش از نوع پلی استر است. این نوع بالش ضمن این که خاصیت ضد حساسیت دارد، از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. کارکرد اصلی بالش مناسب دیسک گردن، رفع اسپاسم و جمع شدن مهره های گردنی بالای ستون فقرات است.

بالش مناسب تنگی نفس و خروپف

بالش های طراحی شده برای کاهش خروپف با باز نگه داشتن جریان هوا در بدن و تنظیم حالت گردن و سر، تاثیر به مراتب چشمگیری در کاهش خروپف دارند. اگر قرار باشد بین عمل جراحی و خرید بالش طبی ضد خروپف یکی را انتخاب کنید، قاعدتا خرید بالش طبی گزینه  امن تری خواهد بود.

بالش مناسب خانم های باردار

از دشواری های دوران بارداری باید به نداشتن خواب آرام اشاره کرد. تغییر شکل بدن را هم باید دلیل اصلی ناآرامی دانست. در این دوره که شاهد قوس و انحنای متعددی در جای جای بدن هستید، دیگر بالش و تشک معمولی برای داشتن خوابی خوش جوابگو نخواهد بود. این جاست که بالش های بارداری با همه قوا پا به میدان می گذارد و با پوشاندن کامل نقاط برجسته و فرورفته بدن، خوابی شیرین را به مادران باردار هدیه می دهد. بالش های بارداری اشکال مختلفی دارد:

  • بالش های سرتاسری (تکیه گاه مناسبی برای کل بدن)
  • بالش های C شکل (تکیه گاه مناسبی برای گردن، سر و حمایت از گودی کمر)
  • بالش های شیب دار (تکیه گاه مناسبی برای برجستگی شکم و رهایی از سوزش معده)

نحوه درست خوابیدن روی بالشت

در کنار نحوه انتخاب بالش طبی، نحوه درست خوابیدن روی بالشت هم در داشتن خوابی آرام و بدون درد تاثیرگذار است. به طور کلی سه حالت خوابیدن وجود دارد. در زمان انتخاب بالش طبی، توجه به وضعیت بدن می تواند نقشی بسیار مهم در سلامت بدن و افزایش کیفیت خواب افراد داشته باشد. این سه حالت عبارتند از:

خوابیدن به پشت

بهترین حالت خوابیدن که کمک شایانی به حفظ سلامت کمر و ستون فقرات می کند، خوابیدن به پشت است. در نحوه انتخاب بالش طبی برای این مدل خوابیدن، توجه به قدرت محافظت از انحنای طبیعی موجود در گردن و ستون فقرات اهمیت دارد. قراردادن یک بالش زیر زانوها، درد ناشی از ستون فقرات را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

خوابیدن به پهلو

پا به سن که بگذارید، از محبوبیت  خوابیدن به پهلو رونمایی می شود. قراردادن یک بالش در بین زانوها و انتخاب تشکی که انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ کند، از اصلی ترین لوازم خواب در حالت خوابیدن به پهلو خواهند بود. فراموش نکنید که در این مدل خوابیدن، بیشترین حواستان باید به حالت سر و گردن باشد. حالت نامناسب سر و گردن منجر به از بین  رفتن خط صاف و افقی ستون فقرات می شود.

خوابیدن روی شکم

بدترین حالت خوابیدن را باید خوابیدن روی شکم بدانیم که شوک بسیار زیادی به ناحیه گردن و کمر وارد می کند. توصیه می کنیم اگر عادت به این مدل خوابیدن دارید، حتما در ترک آن بکوشید؛ اما اگر اعتقاد دارید ترک عادت موجب مرض می شود، در نحوه انتخاب بالش طبی، نوع صاف آن را خریداری کنید. صاف بودن سطح بالش در کاهش کشیدگی گردن موثر است. ضمن این که می توانید بالشی را هم در زیر شکم بگذارید تا حالت طبیعی و استاندارد بدن حفظ شود.

در زمان خرید بالش باید چه چیزی را در نظر گرفت؟

اگر تا این جای مطلب همراه ما بودید، باید به این باور رسیده باشید که بالش ها تاثیری شگرف در کیفیت خواب ما دارند. لازم است در نحوه انتخاب بالش طبی نکات زیر را درنظر داشته باشید.به الیاف استفاده شده در آن توجه کنیداستفاده از الیافی با کیفیت پایین، ضمن نداشتن طول عمر بالا، منجر به بروز آلرژی های پوستی و خارش در بدن می شود.

به سایز بالش توجه داشته باشید

مناسب ترین سایز برای بالش 30 سانتی متر است. بالش هایی با سایز بیشتر یا کم تر ضمن آسیب زدن به ناحیه کمر و گردن، باعث تشدید خروپف در افراد می شود.برای خرید بالش مناسب دیسک گردن به نرمی و سفتی آن توجه کنیدسفتی بیش از حد بالش، آن را به کالایی نامناسب برای خواب تبدیل می کند. از طرفی نرمی زیاد بالش آن را از نقش تکیه گاه برای بدن خارج می کند. بنابراین بهترین معیار در نحوه انتخاب بالش طبی، استانداردبودن آن است.

به تناسب آن با وضعیت بدنتان توجه داشته باشید

برای آن گروه از افرادی که گرفتار دردها و اسپاسم های عضلانی هستند، درست ترین نحوه انتخاب بالش طبی و خرید بالش مناسب دیسک گردن و کمر، تاثیر بسزایی در کاهش یا افزایش دردهای عضلانی شان دارد.

منبع:

buy textiles

دکمه بازگشت به بالا