عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

دکوراسیون مغازه خلاقانه ویترین بوتیک زنانه

چرا طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه یا بوتیک پوشاک خیلی مهم است ؟

همه ی ما وقتی  طراحی داخلی مغازه یا فروشگاه می شویم اولین چیزی که نظرمان را جلب میکند دکوراسیون آن مغازه یا فروشگاه یا بوتیک است .
تقریبا شلوغ ترین فروشگاه ها مربوط به فروشگاه پوشاک است زیرا خرید پوشاک در هر موقع از سال ضروری و به یک کالای همیشگی تبدیل شده است.
همانطور که در رستوران علاوه بر کیفیت غذا، دکوراسیون رستوران روی مشتریان تاثیر میگذارد، در فروشگاه پوشاک هم علاوه بر کیفیت و قیمت پوشاک و کالا دکوراسیون فروشگاه هم روی مشتریان موثر است.
با توجه به اینکه هر کس که وارد فروشگاه می شود به دکوراسیون آن توجه میکند باید دکوراسیون را طوری بچینید که اگر کسی قصد خرید هم نداشته باشد با دیدن کلاس های یا کفش ها یا… جذب شوند.

در طراحی دکوراسیون فروشگاه به چه نکاتی باید توجه کنید؟

طراحی ویترین طلا فروشی تهران: سعی کنید کالا را طوری در مغازه بچینید که در همان اول مشتری احساس کند به آن نیاز دارد. علاوه بر چیدن کالا به درستی، نورپردازی هم نقش موثری در جذب مشتری دارد؛ شما میتوانید با یک نورپردازی عالی و زیبا بر روی لباس ها هم لباس ها را به خوبی نشان دهید و هم فروشگاهتان زیباتر می شود و همچنین به نورپردازی روی دیوارها و ویترین مغازه نیز توجه کنید.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون فروشگاه چقدر مهم است؟

طراحی دکور صرافی: توجه داشته باشید قبل از ورود به فروشگاه اولین چیزی که مشتری را جذب میکند جنس ها و نورپردازی روی ویترین است پس به ویترین اهمیت دهید و هر از چند گاهی جنس های ویترین خود را تغییر دهید و بهترین و زیباترین کالای خود را در ویترین قرار دهید و به آراستگی آن توجه کنید.

در مغازه های کوچک از نورپردازی روشن استفاده کنید تا مغازه تان بزرگ بنظر برسد.

طراحی ویترین فروشگاه در طراحی دکوراسیون مغازه یا بوتیک چقدر اهمیت دارد؟

همچنین نشان دادن ویترین مغازه با استفاده کردن از المان هایی مثل نخ و سوزن و یا قیچی بطور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را انتقال می دهد. همچنین میتوانید ویترین مغازه را شبیه سازی کنید مثلا شبیه سازی یک خانه و خلاصه اینکه برای ویترین یک فضا را طراحی کنید.

داشتن یک کف پوش مناسب در طراحی دکوراسیون مغازه یا بوتیک چقدر اهمیت دارد؟

شما با داشتن یک کف پوش مناسب میتوانید هم به زیبایی فروشگاه خود قوت بخشید و هم اینکه مشتری میتواند از راه رفتن در فروشگاه شما لذت ببرد. مخصوصا اگر کالا فروشی شما کفش باشد کف پوش میتواند روی خرید مشتریان شما تاثیر بگذارد زیرا وقتی که کفش را میپوشند و خود را روی آیینه میبینند کف پوش باعث میشود زیباتر بنظر بیاد.

چیدمان کالا یا جنس شما در طراحی دکوراسیون مغازه یا بوتیک چقدر اهمیت دارد؟

شما باید به طبقه بندی کالای تان اهمیت دهید، مثلا نباید شلوار و لباس را با هم در یک قفسه و یک طبقه بگذارید، برای هر محصول مکان و قفسه و جای مشخصی را تعیین کنید تا هم به زیبایی و آراستگی فروشگاه کمک کند و اینکه مشتری دچار سردرگمی نشود.

رنگ بندی فروشگاه یا مغازه شما در موقع طراحی دکوراسیون مغازه یا بوتیک چقدر اهمیت دارد؟

به رنگ بندی فروشگاه تان اهمیت دهید، قسمت های مغازه را طوری رنگ بندی کنید که در مقابل نور آفتاب جلوه ای خاص به مغازه ببخشد.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

مغازه را زیاد شلوغ نکنید: وقتی که مغازه کوچک شما بیش از حد شلوغ باشد به مشتری احساس خوبی دست نمی دهد و کوچکی مغازه شما بیشتر به چشم مشتری می خورد.
محلی برای نشستن و استراحت: شما میتوانید در داخل مغازه خود محلی برای نشستن و استراحت را انتخاب کنید که در صورت خستگی مشتری یا اگر منتظر کسی است بتواند از آن استفاده کند.
به سن مشتریان اهمیت دهید: مثلا برای فروشگاه لباس بچگانه نباید از نورپردازی تیره استفاده کنید و برای لباس یا محصولات مردانه بهتر است از دکوراسیونی با نورپردازی کلاسیک و تقریبا تیره استفاده کنید و این نوع نورپردازی برای مغازه های لباس مجلسی و رسمی و اسپرت مناسب است، برخلاف فروشگاه های لباس مردانه برای لباس و محصولات زنانه بهتر است از رنگ ها و نورپردازی روشن و شاده استفاده کنید تا فضای فروشگاه دلباز به نظر برسد.
کالا های خورده ریز هم بگذارید: مثلا کسی که میخواهد کفش بخرد قطعا دمپایی تبی یا جوراب نیز نیاز دارد و میتوانید در کنار کفش جوراب یا دمپایی نیز در محصولات فروشی خود قرار دهید.
علاوه بر داشتن کالای با کیفیت و زیبا دکوراسیون مغازه نیز در فروش و محبوببیت شما موثر است، دقت داشته باشید که مشتری قبل از اینکه وارد مغازه شود به ویترین مغازه نگاه میکند و نورپردازی مغازه مشتری را جذب میکند، این را هم توجه داشته باشید که خود را جای مشتری قرار دهید آیا حاظر هستید که وارد مغازه خود شوید؟

مدل ویترین و ایده جذاب در طراحی نمای مغازه و فروشگاه

چند بار اتفاق افتاده است که شما در حال قدم زدن در خیابان هستید و به طور ناگهانی، یک مدل ویترین مغازه یا نمای فروشگاه توجه شما را به خودش جلب می کند ؟

ما هر روز از مقابل ده ها و شاید صدها فروشگاه می گذریم بدون اینکه اصلا توجهی به آن ها داشته باشیم، اما چرا بعضی ویترین ها انگار ما را به سوی خودشان می کشانند و نمی گذارند دورتر برویم؟

برایتان پیش نیامده که یک ویترین خاص شما را به سوی خودش بکشد، به درون مغازه دعوت کند و بعد چیزی را بخرید که اصلا در جست و جوی خریدنش نبوده اید؟ امیدوارم بعدش پشیمان نشده باشید! این قدرت طراحی یک ویترین است!

حالا که پیام تان توجه رهگذران را به خود جلب کرده است، قصد دارید با این توجه چه کار کنید؟

تنها ویترین هایی توجه ما را به خودشان جلب می کنند که به صورت منحصر به فرد و کاملا خلاقانه طراحی شده اند. یک سبک خاص دیزاین و یک مدل برجسته ویترین که باعث می شود ما در مقابل آن متوقف شویم و حتی ممکن است نهایتا ما را به درون مغازه دعوت کنند! بخش مهمی از کار تا این جا انجام شده است.

چرا این اتفاق می افتد؟

به این دلیل ساده که یک چیزی در این ویترین هست که با ذهن یا چشم یا احساسات ما ارتباط برقرار کرده است. این یعنی، طراح ویترین باید بداند که مخاطبان و خریداران این فروشگاه خاص، چه دغدغه هایی در ذهن شان دارند و چطور می شود به قلب ، ذهن و چشم آنان نفوذ کرد. ()

 هدف اصلی در طراحی یک ویترین خاص و متفاوت

واقعیت این است که هدف از طراحی ویترین یک فضای تجاری، این نیست که صرفا خاص و متفاوت با سایر فروشگاه های مشابهش به چشم برسد، بلکه دیزاین آن باید به نحوی باشد که بیینده را ترغیب به ایستادن، تماشای اجزا و محصولات فروشگاه و نهایتا ورود به درون مغازه کند.

از دید من به عنوان طراح و معمار، ایجاد انگیزه ای برای خرید ، برای القا این احساس به مشتری که “محصول و جنس فروشگاه من به تو حس خوبی می دهد” مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه شود.

 احساس خوبی که یک مدل ویترین مغازه به ما می دهد!

این احساسات خوب، برای هر محصول و کاربرد و مخاطبی متفاوت است. مدل ویترین و نمای فروشگاه یا مغازه شما باید پیامی را به بیننده ارائه کند که تا مدت ها در ذهن او باقی بماند. ممکن است این حس خوب در یک فروشگاه لباس زنانه جلوه ای از شیک و جذاب بودن باشد ، برای فروشگاه کالای خواب تبدیل به تصویری از و در یک فروشگاه موبایل، لازم باشد احساسی از خاص و متفاوت بودن را القا نماید.  . (شعار اپل را که احتمالا همه ما شنیده ایم ؛ متفاوت فکر کن)

ترکیبی از این جذابیت بصری به علاوه جنس عالی و با کیفیت تبدیل به یک محصول ماندگار و برند قابل قبول برای سال های طولانی می شود که فروش و پیشرفت تجاری شما را تضمین می کند. به عبارتی ، در نهایت شما مالک همان برندی هستید که مشتریان تان به شما وفادارند…

 یک مدل ویترین جدید مشکل مغازه و فضای تجاری شما را حل کند؟

تابحال به الگوهای رفتاری مشتریان و رهگذرانی که از مقابل فضای تجاری شما می گذرند دقت کرده اید؟ آدم هایی که حتی اگر به چشم خریدار هم نگاهی به درون ویترین می اندازند، باز هم دلشان نمی خواهند داخل بیایند و خرید کنند. احتمال دارد بخشی از مشکلات شما در عدم فروش موفق محصولات تان به آن مدل ویترین نامناسبی که در مقابل مغازه قرار داده شده است، بازگردد.

چه شما فروشنده یک کالای لوکس مانند اکسسوری های مدرن و گران قیمت خانه باشید و چه فروشنده دستگاه های پزشکی (که مخاطبان خاص دارند) و حتی فروشنده محترم مواد مخدر! ، باز هم ویترین و نمایی که از مغازه اتان به نمایش می گذارید مخاطب را جذب و یا دور می کند.(در خصوص فروشنده مواد مخدر و ویترین مغازه اش می توانید سری به پارک های پرت و دورافتاده بزنید تا شاهد جلوه های مناسب و نامناسب این سبک مغازه های متحرک باشید!)

 47 مدل ویترین که احتمالا بتواند یک ایده هایی به شما بدهد!

تماشای این ویترین ها که عمدتا مربوط به مغازه ها و فروشگاه های پوشاک هستند، می تواند به شما کمک کند برای انتخاب رنگ ها، سبک کلی دیزاین و نورپردازی ویترین فضای تجاری تان .

هرچند به عنوان طراح توصیه می کنم این کار دشوار و بسیار کلیدی را که می تواند منجر به شکست یا موفقیت تجاری شما شود به طراحان دکوراسیون و حرفه ای های این کار بسپارید و دست از خود درمانی بردارید! بهرحال موفقیت یا عدم موفقیت تان در اثر انتخاب های شما اتفاق می افتد

دکمه بازگشت به بالا