سلامتی و پزشکی

خواص و موارد استفاده از روغن بذر هویج

خواص روغن نارگیل هویج

روغن دانه هویج مشترک روغن ضروری با تقطیر بخار از دانه های گیاه هویج داووکوس استخراج می شود. این گیاه گلدار هویج وحشی نامیده می شود که به خاطر گل های سفید و ریشه های معطرش معروف است.

گاهی روغن هسته هویج را با روغن هویج مخلوط می کنند که با ریشه هویج و روغن های سرب مانند روغن زیتون Na روغن نارگیل اشتباه فهمیدم. لازم است بدانید که روغن هویج یک روغن ضروری نیست. روغن هسته هویج به دلیل خواص ضد پیری قوی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

روغن هسته هویج دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. آنچه در این روغن وجود ندارد ویتامین ها و مواد معدنی موجود در هویج است. روغن هسته هویج مانند سایر اسانس ها به صورت خوراکی استفاده نمی شود. این با روغن هویج که اغلب در آشپزی استفاده می شود متفاوت است.

مزایا و موارد استفاده روغن دانه هویج

هنگامی که روغن نارگیل هویج را با روغن حامل مخلوط می کنید، می توانید آن را به پوست خود بمالید. چندین مطالعه آزمایشگاهی و شواهد حکایتی حاکی از آن است که روغن دانه هویج در صورت استفاده به این روش دارای خواص بالقوه مفیدی است.


آنتی باکتریال

مطالعات اخیر نشان داده است که روغن دانه هویج در مبارزه با بسیاری از انواع باکتری ها از جمله لیستریا مونوسیتوژنز که باعث لیستریوز می شود و استافیلوکوکوس اورئوس که مسئول بیماری استاف می باشد، موثر است. در برابر باکتری E-coli و سالمونلا کمتر موثر بود.

محققان می گویند که این اثر به دلیل سطح یک ترکیب شیمیایی به نام آلفا پینن در روغن دانه هویج است. آنها معتقدند که تفاوت در غلظت ترکیبات شیمیایی در روغن دانه هویج می تواند خواص ضد باکتریایی روغن را تغییر دهد.


ضد قارچ

تحقیقات نشان می دهد که کاروتن، یکی دیگر از ترکیبات شیمیایی موجود در روغن دانه هویج، فعالیت قارچ هایی را که بر رشد گیاه تأثیر می گذارند، کاهش می دهد. مطالعه دیگری نشان می دهد که روغن دانه هویج در برابر مخمرهایی مانند کاندیدا آلبیکنس و آسپرژیلوس تأثیر بیشتری دارد.


ماهاسالاما

مطالعات حیوانی روی موش ها نشان می دهد که روغن دانه هویج می تواند یک آنتی اکسیدان موثر باشد. همین مطالعه نشان داد که این یون ضروری می تواند برای آسیب کبدی نیز مفید باشد.


ضد پیری

مطالعه ای با منبع معتبری که خواص آنتی اکسیدانی روغن دانه هویج را بررسی کرده است، نشان می دهد که این روغن ممکن است در لوازم آرایشی به عنوان یک جوان کننده برای پیری پوست مفید باشد.


محافظ معده

در مطالعات حیوانی روی موش‌ها، آلفا پینن موجود در روغن نارگیل هویج تعداد زخم‌های معده را کاهش داد.


در برابر التهاب

گزارش های حکایتی نشان می دهد که روغن هسته هویج دارای خواص ضد التهابی است و پوست سر و پوست سر را تسکین می دهد.


خطرات احتمالی روغن دانه هویج

از آنجایی که اسانس ها خوراکی نیستند و مطالعات زیادی روی روغن هسته هویج در آزمایشگاه یا روی حیوانات انجام شده است، لازم است قبل از مصرف آن برای درمان هر گونه بیماری یا بیماری با پزشک مشورت شود. همچنین خوب است قبل از مالیدن آن به پوست یا پوست سر، آن را با روغن حامل تسکین دهید.

روغن هسته هویج یک اسانس است که از طریق تقطیر بخار از دانه های گیاه داوکوس کاروتا استخراج می شود. این گیاه گلدار هویج وحشی نامیده می شود که به خاطر گل های سفید و ریشه های معطرش معروف است.

روغن دانه هویج گاهی اوقات با روغن هویج مخلوط می شود که از مخلوط ریشه هویج خرد شده و روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل به دست می آید. لازم است بدانید که روغن هویج یک روغن ضروری نیست. روغن هسته هویج به دلیل خواص ضد پیری قوی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

روغن هسته هویج دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. آنچه در این روغن وجود ندارد ویتامین ها و مواد معدنی موجود در هویج است. روغن هسته هویج مانند سایر اسانس ها به صورت خوراکی استفاده نمی شود. این با روغن هویج که اغلب در آشپزی استفاده می شود متفاوت است.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا