سلامتی و پزشکی

خواص تخم شربتی برای سلامتی، پوست، مو و لاغری

چیا

خوردن شربت تخم مرغ برای به دست آوردن فواید سلامتی یک روش سنتی و ثابت شده در بسیاری از نقاط جهان است. در حالی که مزایای سلامتی آنها مهم است ، قبل از افزودن این دانه ها به یک رژیم غذایی طبیعی طبیعی ، باید منابع آنها و همچنین موارد استفاده و عوارض جانبی آنها را بدانید. در این مقاله ، از دانش دکتر. سیب ، ما در مورد خواص شربت تخم مرغ برای پوست ، مو و سلامت صحبت خواهیم کرد.

شربت تخم مرغ چیست؟

دانه های ریحان یا دانه هایی که شربت نامیده می شوند از گیاه ریحان تهیه می شوند. ریحان ، که از نظر علمی با نام Ocimum basilicum شناخته می شود ، یکی از محبوب ترین گیاهان جهان است و در بسیاری از غذاهای سراسر جهان از آن استفاده می شود. با این حال ، چشم های این گیاه اغلب علیرغم وجود ترکیبات مفید و مواد فعال که می توانند بر سلامت انسان تأثیر بگذارند ، نادیده گرفته می شود.

برخی از مواد مورد نیاز در شربت تخم مرغ عبارتند از:

  • فیبر رژیمی
  • VY
  • پروتئین
  • گیاهان شیمیایی
  • مخلوط پلی فنولیک
  • اورینتاین
  • ی
  • و دیگر آنتی اکسیدان های قوی

دانه های ریحان در صورت خشک شدن کاملاً سیاه رنگ هستند و اندازه دانه های چیا هستند. اگرچه استفاده از این دانه ها غیر معمول نیست ، اما مزایای سلامتی آنها محبوبیت آنها را افزایش داده است.

خواص شربت تخم مرغ برای مو

فواید شربت تخم مرغ

مشخص شده است که خواص شربت تخم مرغ باعث کاهش وزن می شود. فواید اصلی تخم مرغ برای سلامتی عبارتند از: بهبود سلامت دستگاه گوارش ، کمک به کاهش وزن ، بهبود ظاهر پوست ، تقویت مو ، کنترل قند خون ، خون ، کاهش چربی بدن ، کاهش استرس ، تقویت استخوان ها ، کاهش فشار خون ، بهبود بینایی ، کاهش التهاب ، کاهش کلسترول و جلوگیری از بیماریهای خاص. در زیر برخی از ویژگی های این غذا را معرفی می کنیم.

داشتن شربت تخم مرغ برای پوست

با وجود مقدار زیاد آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها در بدن این کلیه ها ، شربت تخم مرغ می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد و رشد سلول های جدید را تحریک کند. آنتی اکسیدان ها با اثرات رادیکال های آزاد که می توانند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو شده و منجر به تغییرات سلولی شده و منجر به ایجاد چین و چروک و تغییر شکل می شود ، خنثی می شوند. استفاده منظم از این دانه ها با پیری مبارزه می کند و علائم مربوط به پیری را کاهش می دهد.

خواص شربت دانه برای مو

شربت تخم مرغ سرشار از آهن و آنتی اکسیدان های مختلف می تواند رشد مو را تحریک کرده و از ریزش زودرس مو جلوگیری کند. آهن به گردش خون در پوست سر و همچنین رشد قوی مو کمک می کند. در زنان کمبود آهن ، اغلب مکمل ها برای اطمینان از اثربخشی درمان مو توصیه می شود. شربت تخم مرغ یک انتخاب طبیعی از این قرص ها است. آنتی اکسیدان های موجود در این دانه ها از التهاب و استرس اکسیداتیو در پوست سر جلوگیری می کند ، که یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. خواص شربت تخم مرغ برای مو به صورت علمی اثبات شده است.

خوردن شربت تخم مرغ برای لاغر

داشتن شربت دانه برای کاهش وزن

شربت تخم مرغ منبع عالی فیبر است که باعث افزایش مدفوع و سیری می شود. این کار از پرخوری و تنقلات بین وعده های غذایی جلوگیری می کند. علاوه بر این ، وقتی این دانه ها هضم می شوند ، می توانند تا 20 برابر اندازه اولیه خود متورم شوند و شما را از نظر جسمی سیر کنند.

سطح کلسترول را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که شربت تخم مرغ با LDL پایین یا سطح کلسترول بد ارتباط مستقیم دارد ، که به معنی کاهش خطر عفونت شریانی و تشکیل پلاک در عروق و شریان ها است. همچنین فشار خون را کاهش می دهد و خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. تأثیر قند تخم مرغ بر کلسترول ممکن است به فیبر قابل هضم مربوط باشد.

فشار خون را کنترل می کند

ریحان در طب سنتی چینی برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن از جمله فشار خون بالا استفاده می شود.بودن. مطالعات معتبر نشان داده است که ریحان بر متابولیسم چربی و پلاکت ها تأثیر دارد. در نتیجه ، خوردن آن می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

با وجود مواد معدنی مختلف در شربت تخم مرغ ، از جمله آهن ، پتاسیم ، مس ، کلسیم ، منگنز و منیزیم ، مصرف منظم این دانه ها به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان کمک می کند. این امر خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

از بیماری جلوگیری می کند

مطالعات متعدد خواص ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی شربت تخم مرغ را تایید کرده است. این دانه ها حاوی مقدار زیادی ویتامین A و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به کاهش استرس و التهاب مزمن در بدن کمک کنند. این امر فشار بر سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد و همچنین از بسیاری از بیماری ها و عفونت ها جلوگیری می کند.

داشتن شربت تخم مرغ برای پوست

نظارت بر دیابت

بر اساس مطالعات انجام شده ، قطعاتی از این کلیه ها ممکن است در افراد مبتلا به دیابت دارای اثرات ضد دیابت باشند. بنابراین ، شربت تخم مرغ برای کنترل دیابت نوع 2 و همچنین عوارض جانبی مرتبط با نارسایی کبدی ، نفروپاتی دیابتی و ایمنی توصیه می شود.

خاصیت بسیار سرد

در بسیاری از کشورهای آسیایی ، شربت تخم مرغ به دلیل خنک کننده بودن آن معروف است ، زیرا این نوشیدنی را خنک نگه می دارد. این دانه ها اغلب توسط افراد مبتلا به تب و بیماری های دیگر استفاده می شود.

استرس را کاهش می دهد

اگر استرس شما زیاد است ، نوشیدن یک لیوان آب پر از شربت تخم مرغ می تواند راهی سریع و آسان برای کاهش استرس باشد. مصرف منظم شربت تخم مرغ می تواند به کاهش دوره های افسردگی ، بهبود خلق و خو و کاهش سطح هورمون های استرس در بدن کمک کند.

بینایی را بهبود می بخشد

با توجه به میزان بالای ویتامین A در این رژیم غذایی ، خوردن شربت تخم مرغ برای افرادی که دارای کاهش بینایی یا فشار خون بالا هستند توصیه می شود. ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در شبکیه عمل می کند ، از آب مروارید جلوگیری کرده و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

درد را کاهش می دهد

در مورد بیماری هایی مانند آرتریت ، نقرس ، سردرد و پوست تحریک پذیر ، شربت تخم مرغ می تواند شدت این بیماری ها را کاهش داده و درد را به سرعت تسکین دهد. بتا کاریوفیلن (ترکیبی که در شربت آتروپ یافت می شود) نیز به دلیل خاصیت ضد التهابی دارای خاصیت ضد آرتروز است.

تولید شده توسط شربت تخم مرغ

  • زنان باردار: یکی از عوارض دانه های ریحان این است که می تواند سطح استروژن در بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این می تواند برای زنان باردار خطرناک باشد ، زیرا می تواند قاعدگی را تحریک کند و باعث ایجاد مشکل در نوزاد شود.
  • مشکلات تیروئید: افرادی که از عدم تعادل تیروئید یا سایر مشکلات هورمونی رنج می برند ، نباید قبل از مراجعه به پزشک از این کلیه ها استفاده کنند.
  • خطر آسم: به دلیل تأثیر آب و آب بر روی این دانه ها ، محتوای نامناسب آب به دانه می تواند منجر به ایجاد توده های زیادی از مایع شود که بلع آن دشوار است. به همین دلیل ، استفاده از این دانه ها برای افرادی که در بلع مشکل دارند ، کودکان خردسال یا افراد مسن توصیه نمی شود.

خواص شربت تخم مرغ

مصرف خوراکی شربت تخم مرغ

استفاده اولیه از شربت تخم مرغ در بیشتر کشورهای آسیایی به عنوان غلیظ کننده در برخی نوشیدنی ها از آب میوه گرفته تا صاف یا یکدست است.

وقتی این دانه ها را در آب یا مایعات دیگر فرو می برید ، نرم و کرکی می شوند. این حبوبات نه تنها یک نوشیدنی گوارا هستند ، بلکه شانس یک وعده غذایی مغذی را نیز تا حد زیادی افزایش می دهند.

تهیه نوشیدنی با شربت تخم مرغ در خانه بسیار آسان است. نصف فنجان شکر تخم مرغ را به صابون میوه یا یک لیوان آب اضافه کنید تا مواد مغذی موجود در نوشیدنی شما پر شود. شربت تخم مرغ در سوپ ، خورش ، ماست و ماکارونی نیز رایج است.

ساده ترین راه برای مصرف این دانه ها افزودن نصف فنجان شربت تخم مرغ به یک لیوان آب است. در این حالت ، کلیه ها حدود 10 برابر اندازه اولیه خود متورم شده و آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بیشتری آزاد می کنند.

خوردن شربت تخم مرغ با عسل

خواص شربت تخم مرغ با عسل بسیار بیشتر از شربت تخم مرغ است. بهتر است این چای را با عسل میل کنید تا نتایج بهتری بگیرید. خواص شربت تخم مرغ با عسل شامل موارد زیر است:

  • واکنش غذا را در معده / روده افزایش می دهد تا سریعتر هضم شود.
  • شربت تخم مرغ سموم و چربی ها را از بین می برد.
  • گردش روده باعث افزایش دفع سموم از بدن می شود که باعث بهبود سلامت و زیبایی پوست می شود.
  • افزایش کالری سوزی
  • سطح قند و کلسترول خون را کاهش می دهد
  • سطح گلوکز بعد از غذا را کاهش می دهد و قند خون بالا را کنترل می کند
  • از بیماری های قلبی ، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی جلوگیری می کند
  • چربی خون را کاهش می دهد.
  • برای دیابت و کنترل وزن مورد نیاز است.

تهیه و نگهداری شربت ، عسل و تخم مرغ

  • 1/3 فنجان شکر
  • 2 فنجان آب
  • قاشق عسل
  • 4 قاشق چای خوری شربت تخم مرغ

پس از هم زدن و حل شدن یک سوم شکر در آب ، 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس 4 قاشق چایخوری شکر تخم مرغ را اضافه کنید. در عرض 2-3 دقیقه ، دانه ها پراکنده می شوند.

اگر می خواهید از خواص شربت دانه در بسته بندی استفاده کنید ، بهتر است این چای را همیشه روی شکم بنوشید.

منابع:

ارگانیک. آلی

importfood

سلام

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا