سلامتی و پزشکی

خواص انگور [ویتامین ها و جدول ارزش غذایی انواع انگور قرمز، سیاه و زرد]

خواص انگور برای بدن

آنگورا یکی از میوه های تابستانی بسیار خوش طعم است و در رنگ ها و اشکال مختلف پرورش داده می شود.

انگور در رنگ های سبز، قرمز، بنفش، سیاه و … موجود است. انگور در حال حاضر 8000 سال قدمت دارد، این میوه برای اولین بار در خاورمیانه 8000 سال پیش کاشته شد.

مواد مغذی موجود در انگور فواید سلامتی دارند آنها بسیار ارائه می دهند. اگر بخواهیم به برخی از مهم ترین خواص این میوه محبوب اشاره کنیم، می توان به پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون و یبوست اشاره کرد.

برای اطلاع از سایر خواص این میوه خوشمزه به ادامه مطلب مراجعه کنید مجله سلامت مشارکت کنید.

رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات با کاهش بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی همراه است. مانند سایر میوه ها و سبزیجات، انگور منبع خوبی از فیبر و آب است.

اگرچه برخی تقویت خواهند شد فواید انگور تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی موجود در انگور آن را به میوه ای مغذی تبدیل می کند.

در ادامه به بررسی اثرات مواد مغذی روی انگور برای بهبود شرایط مختلف می پردازیم:


خواص انگور برای سرطان

انگور حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. یکی از این آنتی اکسیدان ها رزوراترول است. این ماده در پوست انگور قرمز وجود دارد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که رسوراترول می تواند رشد تومورها در لنف، کبد، معده، سینه، روده بزرگ، سرطان پوست و لوسمی را کند یا از آن جلوگیری کند.

رسوراترول در شراب قرمز نیز یافت می شود. مطالعات کمی رابطه بین شراب قرمز و خطر ابتلا به سرطان را در انسان بررسی کرده اند، اما جالب است بدانید که نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف منظم الکل ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

یکی دیگر از ضد التهاب های طبیعی موجود در انگور فلاونوئید کورستین است. مطالعات نشان داده اند که این ضد التهاب ممکن است در پیشگیری یا کاهش رشد سرطان موثر باشد.


سلامت قلب با خوردن انگور

مطالعات حیوانی نشان می دهد که کورستین و رسوراترول می توانند خطر تصلب شرایین یا تصلب شرایین را کاهش دهند و در برابر آسیب ناشی از لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول “بد” محافظت کنند.

این مطالعات از دوزهای بالاتری از این فلاونوئیدها استفاده کردند که معمولاً توسط انسان مصرف می شود.

پلی فنول های موجود در انگور، از جمله رسوراترول، دارای خواص آنتی اکسیدانی، کاهش دهنده چربی و ضد التهابی هستند که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی (CVD) کمک کند. این پنی فنول ها این کار را با جلوگیری از تشکیل پلاکت، کاهش فشار خون و خطر ضربان قلب نامنظم انجام می دهند.

انگور حاوی فیبر و پتاسیم است و این دو ماده مغذی از سلامت قلب حمایت می کنند. انجمن قلب آمریکا (AHA) افزایش دریافت پتاسیم و کاهش مصرف سدیم را برای بهبود فشار خون و سلامت قلب توصیه می کند.

بررسی داده‌ها و داده‌های 12267 بزرگسال آمریکایی نشان داد که هر چه یک فرد سدیم بیشتری به دلیل میزان پتاسیم مصرف کند، خطر مرگ بیشتر است.

مصرف بیش از حد پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن عضلات و حفظ تراکم استخوان همراه است.

همچنین بخوانید : بهترین غذاها برای سلامت قلب

خواص انگور برای فشار خون بالا

افزایش دریافت پتاسیم ممکن است عوارض جانبی مصرف بیش از حد سدیم در رژیم غذایی را کاهش دهد. انگور سرشار از پتاسیم است. محتوای بالای پتاسیم انگور ممکن است نشان دهد که این میوه می تواند اثرات سدیم را در افراد مبتلا به فشار خون کاهش دهد.

انگور منبع خوبی از فیبر است. فیبر یکی دیگر از مواد مغذی است که برای سلامت قلب و فشار خون ضروری است.


درمان یبوست با خوردن انگور

همانطور که در بالا ذکر شد، انگور حاوی مقدار زیادی فیبر و آب است. هر دوی اینها می تواند به فرد کمک کند هیدراته بماند، حرکات روده را ثابت نگه دارد و خطر یبوست را کاهش دهد.


خواص انگور برای درمان آلرژی یا عدم تحمل

برخی معتقدند با توجه به اثرات ضد التهابی کورستین موجود در انگور، خوردن این میوه خوشمزه می تواند به کاهش علائم آلرژی مانند آبریزش بینی، آبریزش چشم و کهیر کمک کند. با این حال، هیچ مطالعه ای بر روی انسان برای تایید این نظریه انجام نشده است.

ویژگی های انگور


فواید انگور در درمان دیابت

در سال 2013، مطالعه ای که در BMJ منتشر شد نشان داد که خوردن برخی میوه ها ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در بزرگسالان کاهش دهد.

در این مطالعه که شامل 187382 شرکت کننده بود و 22 سال به طول انجامید، 6.5 درصد از شرکت کنندگان دیابت داشتند.

با این حال، افرادی که سه قاشق غذاخوری در هفته زغال اخته، انگور، انگور، سیب یا گلابی می خورند نسبت به افرادی که نمی خورند، 7 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.

میزان قند به دست آمده از انگور این سوال را برای برخی ایجاد می کند که آیا انگور برای دیابت بی خطر است؟ انجمن دیابت آمریکا افراد را به خوردن انگور و سایر میوه ها تشویق می کند تا زمانی که مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی آنها گنجانده شده باشد.


نوروپاتی دیابتی و رتینوپاتی

برخی از مطالعات نشان داده اند که پنی سیلین رسوراترول موجود در انگور می تواند از نوروپاتی دیابتی محافظت کند، وضعیتی که بر عملکرد سیستم عصبی فرد تأثیر می گذارد. دانشمندان معتقدند که این ویژگی ممکن است به دلیل اثرات محافظت کننده عصبی این ترکیب باشد.

تحقیقات روی حیوانات همچنین نشان می‌دهد که رسوراترول ممکن است از بدن در برابر رتینوپاتی محافظت کند، وضعیتی که می‌تواند به شدت بر بینایی فرد تأثیر بگذارد.


سلامت چشم با خوردن انگور

انگور حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که می تواند به حفظ سلامت چشم کمک کند. تصور می شود که این آنتی اکسیدان ها مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد را حذف می کنند. به این ترتیب می توانند استرس اکسیداتیو و آسیب شبکیه را کاهش دهند و از آب مروارید و سایر بیماری های مرتبط با چشم جلوگیری کنند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که رسوراترول می‌تواند از انواع مشکلات چشمی، از جمله چاقی مرتبط با سن، گلوکوم، آب مروارید و بسیاری دیگر محافظت کند. با این حال، هنوز مشخص نیست که چگونه این اتفاق می تواند رخ دهد و چگونه می تواند برای انسان مفید باشد.


خواص انگور در درمان آکنه

نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در مجله درماتولوژی و درمان نشان می دهد که رسوراترول ممکن است در درمان آکنه موثر باشد، به ویژه هنگامی که با بنزوئیل پراکسید استفاده می شود.


یک مورد دیگر

موارد دیگری که می تواند به بهبود رسوراترول کمک کند عبارتند از:

  • بیماری آلزایمر
  • کنترل قند خون
  • آرتروز
  • تقویت نیروی دفاعی

نمودار ارزش کنجاله انگور


وزن غذایی یک فنجان انگور قرمز یا زرد معادل 150 گرم را جدول کنید

ویتامین ها و مواد معدنی در هر فنجان انگور قرمز یا زرد

نمودار ارزش کنجاله انگور


ویتامین های موجود در 100 گرم انگور رسیده:

  • فسفر 0.4 میلی گرم
  • vy 0.4 میلی گرم
  • سدیم 3 میلی گرم
  • پتاسیم 175 میلی گرم
  • 20 گرم شکر
  • کلسیم 12 میلی گرم
  • ویتامین A 100 میلی گرم
  • ویتامین B2 0.03 میلی گرم
  • ویتامین B 1 0.05 میلی گرم
  • ویتامین B3 0.3 میلی گرم
  • ویتامین C 4 میلی گرم

نمودار ارزش کنجاله انگور

کالری پروتئین کربوهیدرات چربی
کالری کیلو گرم گرم گرم مقدار
. 0.72 18 0.16 100 گرم

طبق گزارش USDA، یک فنجان انگور قرمز یا سبز با وزن حدود 151 گرم حاوی مواد مغذی زیر است:

  • 104 کیلو کالری
  • 09 گرم پروتئین
  • 24 گرم چربی
  • 33 گرم کربوهیدرات
  • 4 گرم فیبر
  • 288 میلی گرم پتاسیم
  • 15 میلی گرم کلسیم
  • 54 میلی گرم آهن
  • 11 میلی گرم منیزیم
  • 30 میلی گرم فسفر
  • 3 میلی گرم سدیم
  • 0.11 میلی گرم روی
  • 8 میلی گرم ویتامین C
  • 22 میکروگرم ویتامین K.
  • 3 میکروگرم فولات

انگور همچنین حاوی ویتامین های B و A است و سرشار از آب است. یک فنجان انگور حاوی بیش از 121 گرم آب است.

در حالی که آنتی اکسیدان ها در دسترس هستند، انگور سرشار از لوتئین و زآگزانتین است. پوست انگور قرمز حاوی رسوراترول فیتوشیمیایی است که به نظر می رسد در برابر بسیاری از بیماری های مزمن محافظت می کند.

فلاونوئیدهای میریستین و کوئرستین نیز در انگور یافت می شوند. اینها به بدن در مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند.


دستورالعمل ها:

در اینجا چند نکته مفید برای افزودن انگور بیشتر به رژیم غذایی خود آورده شده است:

  • انگورها را از وسط نصف کرده و به سالاد مرغ اضافه کنید.
  • اسموتی میوه ای با انگور تازه، آناناس، هلو و توت فرنگی خرد شده درست کنید.
  • انگور را مخلوط کرده و به عنوان میان وعده یا دسر در یک روز گرم سرو کنید.
  • یک فنجان انگور تازه به عنوان میان وعده بخورید.

خطرات و عوارض جانبی انگور

گروهی به نام Environmental Working Group (EWG) سالانه فهرستی از میوه ها و سبزیجات با بالاترین سطح آفت کش ها را به نام Dirty Dozen تهیه می کند.

در حال حاضر انگور در این فهرست رتبه هشتم را دارد. خرید انگور ارگانیک می تواند خطر سموم دفع آفات را کاهش دهد.

بتا بلوکرها داروهایی هستند که برای بیماری قلبی توصیه می شوند. آنها می توانند سطح پتاسیم خون را افزایش دهند. افرادی که از مسدود کننده های بتا استفاده می کنند باید از رژیم غذایی سرشار از پتاسیم در حد اعتدال استفاده کنند.

افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید قبل از خوردن مقادیر زیاد انگور با پزشک خود صحبت کنند، زیرا رسوراترول ممکن است اثرات این داروها را مانند ویتامین K افزایش دهد. وارفارین یا کومادین یک داروی معروف است.

خوردن بیش از حد پتاسیم می تواند به کسانی که کلیه ها به درستی کار نمی کنند آسیب برساند. اگر کلیه ها نتوانند مقدار زیادی پتاسیم را از خون خارج کنند، می تواند کشنده باشد.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا