سلامتی و پزشکی

خواص آلبالو [ویتامین ها و جدول ارزش غذایی البالو]

ویژگی های گیلاس

گیلاس سرشار از ویتامین هایی مانند فیتوکمیکال ها (شبکه های مبارزه با گیاهان)، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C.

این میوه خوشمزه و کوچک برای پیشگیری از سرطان، کاهش بیماری های چشمی، بهبود سلامت قلب و تضمین سلامت بدن ضروری است. گیلاس میوه ای قرمز رنگ و خوشمزه است.

میوه ها و سبزیجات قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین هستند. فیتوکمیکال ها رنگ این میوه ها و سبزیجات را تولید می کنند.

آنتوسیانین ها جریان خون را بهبود می بخشند و به شما اطمینان می دهند که عملکرد عصبی خوبی دارید و می توانید با سرطان مبارزه کنید.

طبق مطالعه ای که در سال 2002 در مجله Nutrition منتشر شد، محققان دریافتند گیاهانی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند از خانواده روزاسه هستند (میوه های این خانواده شامل گیلاس، شاه توت، توت فرنگی و توت هستند).

همانطور که قبلا ذکر شد، گیلاس سرشار از ویتامین C است. ویتامین سی برای سیستم ایمنی قوی ضروری است و نقش مهمی در سنتز کلاژن دارد. کلاژن برای بهبود زخم مورد نیاز است.


گیلاس برای پیشگیری از سرطان

علاوه بر ویتامین C و آنتوسیانین موجود در آن گیلاس بله، این میوه سرشار از مواد شیمیایی ضد التهابی است. این مواد شیمیایی قدرتمند عبارتند از پریلیل الکل، لیمونن و اسید آلژینیک.

فقط گیلاس و گیلاس تلخ حاوی این سه ماده شیمیایی هستند. این مواد شیمیایی از بدن در برابر سرطان های سینه، ریه، کبد، پوست و روده بزرگ محافظت می کنند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که آنتوسیانین موجود در گیلاس و گیلاس تلخ می تواند از رشد و توسعه تومورها جلوگیری کند.

محققان دریافتند موش هایی که از رژیم غذایی گیلاس تغذیه می شدند نسبت به سایر موش ها آدنوم کمتر و کوچکتری داشتند.

آنتوسیانین موجود در گیلاس می تواند رشد سلول های سرطانی خاص در روده بزرگ را کاهش دهد. این نتایج نشان می دهد که آنتوسیانین موجود در این میوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.


خواص گیلاس برای سیستم اندازه گیری

گیلاس وجود دارد کوئرستین (یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها). کوئرسین عملکردهای مختلفی در بدن دارد، اما در این عملکردها، کورسین می تواند از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کرده و از تجزیه کلسترول بد خون جلوگیری کند.

هنگامی که کلسترول بد مسدود می شود، به احتمال زیاد به دیواره رگ های خونی می چسبد، پلاک ایجاد می کند و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

در یک مطالعه منتشر شده در مجله فیزیولوژی، عصاره گیلاس به بهبود عملکرد قلب در موش کمک کرد.

از آنجایی که گیلاس حاوی دو خاصیت ضد التهابی، آنتوسیانین و کورستین است، می تواند به تسکین علائم آسم و سایر بیماری های تنفسی کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که آنتوسیانین ها و سایر مواد موجود در گیلاس می توانند آنزیم های التهابی به نام سیکلواکسیژناز -1 و -2 مانند ایبوپروفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را مهار کنند.


میز ویتامین و آلبالو رژیمی

که در ارزش گیلاس آشنا شدن

کالری پروتئین کربوهیدرات چربی
کالری کیلو گرم گرم گرم مقدار
50 1.00 . 0.30 100 گرم

ویتامین های موجود در 100 گرم گیلاس رسیده:

  • اسید فولیک 8 میکروگرم
  • پیریدوکسین 0.044 میلی گرم
  • ریبوفلاوین 0.040 میلی گرم
  • تیامین 0.030 میلی گرم
  • ویتامین C (43 میلی گرم)
  • واحد بین المللی ویتامین A (1283).

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا