سلامتی و پزشکی

توصیه های عمومی برای سلامت پوست

سلامت پوست

برای سلامت پوست چه کنیم؟ شکی نیست که اختصاص زمان کافی در طول روز به مراقبت و سلامت پوست و استفاده از روغن های مناسب می تواند سلامت و تجدید پوست را حفظ کند. با این حال ، برای کسانی که زمان و پول کافی برای این نوع مراقبت ها ندارند یا به استفاده از روغن های مخصوص پوست اعتقاد ندارند ، نکات مفید مراقبت از پوست وجود دارد که می تواند روند طبیعی پیری را کند کند. پوست و جلوگیری از مشکلات به به در این مقاله از Apple Medical Knowledge ، برخی از این نکات مربوط به پوست را بیان می کنیم و به شما می گوییم با پوست سالم چه کار کنید.

برای سلامت پوست چه کنیم؟

حال این سال مطرح است که با سلامت پوست چه کنیم؟ سلامت پوست در پاییز اهمیت بیشتری دارد. زیرا خشکی پوست با ترک خوردن و خارش به دنبال خواهد داشت.

از شوینده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید

برای پوست های چرب یا مستعد آکنه ، ژل سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید خوب عمل می کند. برای پوست های خشک ، از پاک کننده مرطوب گلیکولیک یا شیر استفاده کنید. برای پوست هایی با لکه های قهوه ای یا ملاسما ، از پاک کننده های ملایم مانند پاک کننده های آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید.

از محصول زیاد استفاده نکنید

استفاده همزمان از چندین لایه پوست یک حرکت کاملا اشتباه است. این می تواند یک لایه ضخیم روی پوست ایجاد کند که باعث آسیب بیشتر و خفگی سلول های پوست می شود.

روی صورت ، روز یا شب بمالید

بهترین زمان برای مرطوب کردن پوست زمان بعد از بیرون رفتن زیر دوش و قبل از خواب است. از روغن های تند استفاده نکنید و مطمئن شوید که از مرطوب کننده ای استفاده می کنید که برای استفاده روزانه ملایم است و باعث تحریک نمی شود.

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

به صورت خود دست نزنید

بسیار مهم است که به صورت مداوم دست نزنید. این نه تنها باکتری ها را گسترش می دهد و باعث آکنه می شود ، بلکه می تواند باعث زخم ، چین و چروک و حتی آنفولانزا یا ویروس های دیگر شود.

مرطوب کردن پوست یکی از مهمترین نکات برای داشتن پوست سالم در فصل پاییز است

همه متخصصان پوست بر اهمیت هیدراتاسیون تأکید می کنند. کمبود آب به این معنی است که پوست درخشنده و کمی کم آب نیست. کارشناسان توصیه می کنند محصولات (پاک کننده ، نرم کننده و ضد پیری) را انتخاب کنید که دارای سیستم آبرسانی هستند. همچنین هشت لیوان آب در روز بنوشید.

نمایش گرمای مستقیم انجام ندهید

منظور ما فقط خورشید نیست! نزدیکی به بخاری و اجاق گاز نیز می تواند به پوست شما آسیب برساند. این باعث تورم و از دست دادن کلاژن می شود. بنابراین دفعه بعد که روی آتش می پزید ، کمی به عقب برگردید.

چندین بار در هفته منتشر کنید

لایه برداری شیمیایی حاوی AHA و سالیسیلیک اسید یک راه عالی برای پاکسازی منافذ است. همچنین می توانید از اسکراب خانگی استفاده کنید. برای تهیه اسکراب خانگی ، فقط شکر و عسل را با هم مخلوط کنید. اگر پوست شما حساس است ، می توانید از جو دوسر مخلوط شده با عسل و شیر استفاده کنید.

همیشه برس خود را تمیز کنید

هفته ای یکبار برس و پودر خود را بشویید تا با عفونت ها و لکه ها مبارزه کنید. توصیه می شود هر ماه برس های اطراف چشم ماهی را بشویید و برس های دیگر را بشویید.

نحوه انجام این کار: شامپو را اغلب در کف دست خود بریزید. موهای برس را در آب ولرم آغشته کنید. سپس موها را در کف دست خود بمالید تا شامپو در سراسر برس پخش شود. قسمت فلزی برس و / یا پایه موی برس را تا آنجا که ممکن است تمیز نکنید ، زیرا چسب آن ناحیه نرم شده و موها می ریزند. سپس برس را بشویید و با یک حوله پاک کنید. سپس برس را خشک کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

احتمالاً بزرگترین علت پیری پوست اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید است. این تابش می تواند به لایه کلاژن در پوست آسیب برساند و باعث ایجاد چین و چروک ، لکه های قهوه ای و البته سرطان پوست شود. برای این منظور ، نواحی پوستی مانند صورت ، گردن و دستها که اغلب در معرض نور خورشید هستند باید با کرم ضد آفتاب و لوسیون با SPF حداقل 15 یا بیشتر محافظت شوند.

معمولاً قدرت محافظت در برابر آفتاب پس از سه تا چهار ساعت کاهش می یابد. اگر چنین است ، برای مثال ، اگر صبح زود ضد آفتاب می زنید و خانه را ترک می کنید ، اگر ظهر در معرض نور خورشید قرار می گیرید ، باید دوباره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که قوی ترین آفتاب در طول روز بین ده صبح تا چهار بعد از ظهر است. بنابراین ، تجدید خورشید در ظهر دو برابر اهمیت دارد.

بنابراین در این مواقع با سلامت پوست چه کنیم؟ در این ساعات توصیه می شود از پیاده روی به ویژه در لباس های کوتاه و کوتاه خودداری کنید و در صورت لزوم از کلاه و لباس با پوشش مناسب استفاده کنید. نور ماوراء بنفش از صفحه مانیتور ساطع می شود ، به ویژه اگر استانداردهای لازم را برآورده نکند.

بنابراین بهتر است مطمئن شوید که تابش شما کمترین تابش ممکن را منتشر می کند ، در غیر این صورت از یک سپر جداگانه که در جلوی صفحه قرار داده شده استفاده کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث پیری پوست ، از بین رفتن تجدید و افزایش چین و چروک می شود. سیگار کشیدن قوانین کوچک تغذیه کننده پوست را کاهش می دهد و جریان خون را به پوست کاهش می دهد. در نتیجه ، برای تغذیه و طراوت پوست نیازی به اکسیژن و مواد مغذی کمتری ندارد.

از سوی دیگر ، سیگار کشیدن به پروتئین های کلاژن و الاستین در پوست آسیب می رساند ، که مانند داربست حالت ارتجاعی و کشسانی پوست را حفظ می کند. از بین بردن این لایه از پوست باعث ایجاد چین و چروک و چین و چروک می شود. علاوه بر همه این موارد ، سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و لب را افزایش دهد.

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم

پوست خود را به آرامی ماساژ دهید

برای شستن پوست خود هر روز از آب داغ زیاد استفاده نکنید. استحمام طولانی مدت ، استفاده از آب بسیار داغ و استفاده از صابون ها و مواد شوینده بسیار قوی ، چربی های طبیعی پوست و خشکی پوست را از بین می برد. برای شستن پوست از آب گرم و شوینده های ملایم استفاده کنید.

اگر پوست شما خشک است ، از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. صبح و قبل از خروج از خانه از مرطوب کننده با کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بعد از شستشو و حمام صورت و بدن خود را بیش از حد خشک نکنید. اجازه دهید کمی رطوبت روی پوست باقی بماند. دستمال ها برای خشک کردن پوست بیشتر از دستمال مناسب هستند.

افراد مسن در صورت نیاز به استحمام هر روز نباید بدن خود را هر روز مالش دهند ، زیرا پوست آنها در جوانی کمی چرب است که می تواند باعث خشکی پوست و آسیب رساندن به سلامت پوست و گاهی اگزما شود. در این مواقع با سلامت پوست چه کنیم؟ افراد مسن با پوست خشک فقط می توانند نواحی عرق کرده را با مواد شوینده بشویند تا از بوی بد دهان و بقیه بدن فقط با آب جلوگیری شود. مردان باید قبل از اصلاح موهای خود و اصلاح موهای خود در حال رشد (نه در جهت مخالف) از ژل های مخصوص استفاده کنند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

غذاهای غنی از سبزیجات ، میوه ها و چربی های سالم (مانند روغن زیتون و چربی های امگا 3) حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند اثرات ترکیبات شیمیایی موسوم به رادیکال های آزاد را خنثی کنند و روند طبیعی پیری پوست را کند می کند. با رعایت این رژیم و نوشیدن آب بیشتر ، می توانید پوست جدیدی داشته باشید و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.

ویتامین ها بر پوست شما تأثیر می گذارند

رژیم متعادل مهم است ، اما راه های دیگری نیز برای دریافت ویتامین از پوست وجود دارد. آنتی اکسیدان ها که سرم و روغن هایی هستند که حاوی مواد مغذی برای پوست هستند (مانند ویتامین C سرم) نیز بسیار کمک می کنند. بهترین زمان استفاده از آنها بلافاصله پس از تمیز کردن پوست است ، به طوری که پوست آنها را به خوبی جذب می کند.

سبزی خوردن

در حالی که نوشیدن قهوه پس از بیدار شدن سرگرم کننده است ، انتخاب نوشیدنی مناسب می تواند بازی را تغییر دهد. روزانه کلروفیل بنوشید تا پوست شما تمیز ، نرم و لطیف بماند. نوشیدن کلروفیل سیستم لنفاوی را تحریک می کند تا تورم صورت را تسکین دهد.

اگر نمی خواهید آن را بنوشید ، می توانید مکمل های شکلات را در بسیاری از داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید. همچنین نوشیدن آب میوه با سبزیجات فراوان بسیار مهم است. ظرف چند روز پوست شما را تغییر می دهد و به اکسیژن رسانی به پوست کمک می کند.

به اندازه کافی بخوابید ، ورزش کنید و استرس را کنترل کنید

بی خوابی یکی از عوامل اصلی آسیب های پوستی ، چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت است. خواب و ورزش مناسب رازهای جوانسازی پوست برخی از سالمندان است. ورزش جریان خون را در پوست افزایش می دهد ، پوست را آرام می کند و مواد مضر را از آن خارج می کند و پوست را شاداب می کند. استرس زیاد باعث ایجاد رادیکال های آزاد ، مرگ سلولی و پیری پوست می شود. صرف نظر از اینکه چگونه می توانید استرس خود را مدیریت کرده و پوست خود را سالم نگه دارید ، فعالیت بدنی نیز می تواند استرس را کاهش دهد.

مراقبت از پوست

آرایش نکنید و ورزش نکنید

پوست باید شب ها تنفس کند و لوازم آرایشی از این امر جلوگیری می کند. برای پاک کردن آرایش از پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. آرایش را نیز قبل از ورزش تمیز کنید ، زیرا مواد آرایشی از جذب طبیعی پوست در هنگام ورزش جلوگیری کرده و مواد مضر را از پوست خارج می کند و در افراد حساس ممکن است باعث ایجاد جوش و آکنه شود. هفته ای یکبار در حمام از اسکراب به نام اسکراب استفاده کنید.

عادات مراقبت از پوست خود را ساده کنید

امتحان کردن محصولات مختلف و لوازم آرایشی سرگرم کننده است ، و گاهی اوقات آنها خوب به نظر می رسند ، اما معمولاً وقتی به قفسه آرایش می رسیم ، سریع بیرون می آیند. فقط کافی است از پاک کننده و مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید و آن را در یک برنامه معمول نگه دارید.

منابع:

نوشته شده توسط دکتر فرزاد فهیم تاش

وب سایت خوب

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا