بازاریابی اینترنتیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

اگر در حوزه کسب و کارهای آنلاین فعالیت داشته باشید، به احتمال قوی راجع به فرآیندهای گسترده دیجیتال مارکتینگ چیزهای بسیاری شنیده اید و به خوبی می دانید که هر یک از این فرآیندها برای افزایش ترافیک سایت و در نهایت افزایش فروش و برندسازی مزایای بسیاری ارائه می دهند. آیا تا کنون چیزی راجع به گوگل ادز شنیده اید و اصلا می دانید که تبلیغات گوکل ادز چیست؟

گوگل ادز یا گوکل ادوردز یکی از پرطرفدارترین روش های تبلیغ در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و به عنوان یک استراتژی کارآمد توانسته است توجه بسیاری از کارفرمایان را به خود جلب کند. اگر بدانید که تبلیغات گوگل ادز چیست؟ حتما از آن به عنوان استراتژی موثر برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود استفاده خواهید کرد.  در ادامه ضمن معرفی این پلتفرم تبلیغاتی راجع به نحوه بودجه بندی تبلیغات در آن صحبت خواهیم کرد.

تبلیغ در گوگل

همانطور که می دانید تمام سایت های کسب و کار ناچارند برای موفقیت در مسیر شغلی خود در بستر نوینی که در آن حضور یافته اند از روش های تبلیغاتی مختلف در حوزه بازاریابی آنلاین استفاده کنند. تبلیغات در گوگل یک روش بازاریابی موثر و نتیجه گراست که توسط گوگل ادز یا همان پلتفرم معرفی شده توسط موتور جستجوی گوگل انجام می شود. این نوع تبلیغ در گوگل به عنوان تبلیغات کلیکی نیز شناخته می شود. در واقع صاحبین کسب و کارها هزینه تبلیغات خود را به ازای هر کلیکی که مشتریان بالقوه انجام می دهند، پرداخت می کنند. به این ترتیب می توان گفت هزینه تبلیغات گوگل اذز کاملا بهینه سازی شده و تمام هزینه پرداختی شما بابت تبلیغ بازگشت پذیر است. به علاوه اینکه نرخ بازدید از سایت به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. به همین خاطر آن دسته از کاربرانی که به درستی نمی دانند تبلیغات گوکل ادز چیست؟ تصور می کنند این فرآیند تبلیغاتی رایگان است. البته که بعضی از افراد ممکن است نقشه گوگل را با تبلیغ گوگل اشتباه بگیرند.


هزینه تبلیغات در گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید تبلیغات گوگل ادز چیست؟ می توانیم راجع به نحوه محاسبه هزینه آن صحبت کنیم. تبلیغات گوگل ادز بر پایه کلمات کلیدی پرتکرار و قدرتمند استوار است. در واقع شما می توانید کمپین خود را بر اساس نوع کاربری سایت و حوزه فعالیت خود راه اندازی کنید و بر سر کلمات کلیدی قدرتمند با سایر کسب و کارهای مشابه به رقابت بپردازید. نرخ مربوط به هر کلمه کلیدی در گوگل ادز بر اساس میزان قدرت آن تعیین می شود. به این ترتیب اگر رقابت بر سر یک کلمه کلیدی بالا باشد، نرخ تبلیغ آن افزایش می یابد.

بهتر است بگوییم گوگل ادز هیچ هزینه مشخصی برای تبلیغات خود تعریف نکرده و هزینه ای که شما بابت تبلیغ پرداخت می کنید، یک هزینه رقابتی است که حداکثر آن را سایت های بزرگ و رقبای قدر برای کلیک بر کلمات کلیدی سایت شان پیشنهاد می دهند. کسب و کارهای مبتدی می توانند از کمپین های ارزان قیمت گوگل ادز استفاده کنند.

مزایای تبلیغات گوگل ادز چیست؟

تبلیغ گوگل ادز توسط خود موتور جستجوی گوگل انجام می شود. به این صورت که پس از راه اندازی کمپین تبلیغاتی و شارژ اکانت شما، موتور جستجوی گوگل کلیدواژه های پرسرچ سایت شما را گلچین می کند و وبسایت تان را در نتیجه جستجوی کاربران، برای آن ها نمایش می دهد. حال اگر کاربران روی پیوند شما کلیک کنند، هزینه این کلیک از حساب اکانت شما کسر می شود. در نتیجه این اطمینان وجود دارد که هزینه تبلیغ شما بیهوده نبوده است. از طرفی با افزایش بازدید از سایت رتبه سئو سایت نیز ارتقاء یافته و ضمن افزایش ترافیک ارگانیک سایت، فروش شما نیز چند برابر خواهد شد؛ بنابراین پرواضح است که این فرآیند تبلیغاتی کاملا نتیجه گراست. به علاوه اینکه سرعت رسیدن به هدف در این نوع تبلیغ بسیار بالاتر از سایر فرآیندهای تبلیغاتی است.



حال که می دانید تبلیغات گوگل ادز چیست؟ می توانیم راجع به مزایای قیمت گذاری آن صحبت کنیم. هرچند قیمت بر سر کلیدواژه های پرسرچ بالاست؛ اما به همان اندازه نیز شانس شما در برندسازی افزایش می یابد. این فرآیند تبلیغاتی با بهبود رتبه سئو مدتی پس از راه اندازی کمپین، شما را از سایر فرآیندهای تبلیغاتی بی نیاز می کند؛ چون سایت شما برای همیشه در صدر جدول جستجوی گوگل قرار می گیرد. قیمت گذاری تبلیغات گوگل ادز این امکان را برایتان فراهم می کند که مدت زمان فعالیت کمپین را تعیین کنید. به عنوان مثال: شما می توانید یک کمپین یک ماهه راه اندازی کنید و برای این مدت یک بودجه تبلیغاتی در نظر بگیرید. گوگل ادز در این یک ماه تا لحظه ای که بودجه شما به اتمام نرسیده است، تبلیغات شما را به کاربران هدف نمایش می دهد.

کمپین تبلیغات گوگل ادز چیست؟

کمپین تبلیغات گوگل ادز در واقع همان حساب کاربری شماست که در پلتفرم گوگل ادز ایجاد می کنید. افتتاح حساب برای استفاده از خدمات گوگل ادز ضروری است. برای ایجاد حساب باید آدرس ایمیل و نوع کاربری سایت خود را در گوگل ادز وارد کنید. پس از آن می توانید به راحتی کمپین خود را ایجاد و حسابتان را شارژ کنید.  موتور جستجوی گوگل بلافاصله پس از افتتاح حساب و شارژ آن، نمایش تبلیغات سایت شما را استارت می زند.

در مورد تعیین بودجه برای شارژ حساب یک نکته مهم وجود دارد؛ برای تعیین هزینه تبلیغ باید وسعت کسب و کار و جنبه های تجاری آن را در نظر بگیرید. هزینه تبلیغات گوگل ادز به نوعی فعالیت تبلیغاتی شما را تحت شعاع قرار می هد. به این ترتیب اگر قصد دارید بخش قابل توجهی از بازار هدف را از آن خود کنید و در واقع کاربران هدف بیشتری جذب کنید، باید هزینه بیشتری برای شارژ حساب خود در نظر بگیرید.


جمع بندی

تا اینجا به اختصار توضیح دادیم که تبلیغات گوگل ادز چیست؟ و همانطور که متوجه شدید این شیوه تبلیغاتی از مزایای قابل توجهی برای کسب و کارهای آنلاین است. با توجه به هزینه های جانبی بالا در استفاده از فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، بودجه بندی هوشمندانه تبلیغات گوگل ادز از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما می توانید با ایجاد یک حساب در گوگل ادز و شارژ آن بر اساس بودجه های پیشنهادی بر سر کلمات پرسرچ، کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید و در مدت زمان کوتاهی ضمن افزایش بازدید از سایت، اهداف خود را در راستای برندسازی محقق کنید. این تبلیغات نتیجه گرا برای تمامی سایت های مبتدی و سایت های قدرتمند مفید است و رتبه سئو سایت را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا