دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین عایق برای لوله های آب کدام است؟ قبل از یخبندان چاره کنید

بوتاکس یک درمان نرم کننده عمیق است که الیاف مو را با یک ماده پر کننده مانند کراتین پوشش میدهد.

بهترین عایق برای لوله های آب کدام است؟ قبل از یخبندان چاره کنید

عایق لوله های آب در میان مهمترین متریال و تجهیزات ساختمانی قرار می گیرد که نصب آن در سیستم آب و فاضلاب ساختمان ها مزایای بی شماری به همراه دارد. حتما شما هم در فصل زمستان با مشکلات مربوط به یخ زدن آب در لوله ها رو به رو شده اید. در صورت بروز این قبیل مشکلات، خسارات و هزینه های هنگفتی برای شما در محیط ساختمان به وجود می آید. عایق نکردن لوله ها مشکلاتی از قبیل ایجاد ترک و شکستگی در لوله های سیستم آب و فاضلاب ساختمان شما را به وجود می آورد. از این رو فرایند عایق بندی در این بخش ساختمان مهمتر از سایر قسمت ها است.

مهمترین مزایای عایق کاری لوله های آب

عایق بندی لوله آب مزیت های بسیار زیادی در محیط ساختمان شما به همراه می آورد. از مهمترین مزایای استفاده از این روش موارد زیر مورد توجه قرار می گیرند:

  1. استفاده از این روش های عایق کاری از اتلاف انرژی و هزینه های مربوط به آن به شدت پیشگیری می کند. جریان آب گرم عبوری از لوله های آب، در معرض هوای سرد به سهولت سرد می شود و این مسئله سبب افزایش انرژی مصرفی برای رسیدن به دمای ایده آل آب می شود.
  2. این عایق ها دمای آب را بین 2 تا 4 درجه سانتی گراد گرم تر نگه می دارند.
  3. استفاده از روش عایق کاری برای لوله های آب ساختمانی، نیاز به باز نگه داشتن آب را برای گرم شدن کاهش می دهد؛ چرا که آب درون لوله های عایق کاری شده گرم باقی می ماند.

عایق بندی لوله های آب چگونه انجام می شود؟

هر یک از متریال عایق موجود در دنیای صنعت خواص و ویژگی های به خصوصی در لوله های آب ساختمان شما به وجود می آورند. برخی نیز همه این خواص را به همراه می آورند. عایق های رطوبتی لوله های آب یکی از مدل های محبوب این متریال صنعتی هستند که از نفوذ رطوبت از یک جداره به جداره دیگری جلوگیری می کنند. این مواد عایق بر روی لوله های آب، مخازن آن و… به کار برده می شوند. این عایق ها اغلب از جنس پلاستیکی برخوردار بوده و به سادگی بر روی لوله های آب نصب می شود.

دسته بعدی عایق های حرارتی هستند که تبادل گرما را در لوله های آب به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. این عایق ها ضریب هدایت گرما را به حداقل رسانده و به این ترتیب در هزینه های شما صرفه جویی می شود. ضریب هدایت حرارتی لوله های شما با استفاده از این متریال صنعتی به شدت کاهش می یابد. استفاده از این مواد عایق بر روی انواع تاسیسات ساختمانی میسر می باشد.

بررسی رایج ترین عایق های لوله های آب

در دنیای صنعت مدل های متنوعی از این مواد عایق تولید شده اند و هر یک از آن ها از خواص و ویژگی های به خصوصی برخوردار می باشند. برای آشنایی با بهترین عایق لوله های آب بهتر است با برخی از مدل های رایج آن ها در محیط ساختمان های امروزی آشناتر شوید. برخی از متداول ترین انواع این محصولات را در زیر مشاهده می کنید:

  1. عایق های الاستومری
  2. عایق های پشم شیشه ای
  3. عایق های شیشه ای سلولی
  4. عایق های ایروژل
  5. عایق های فوم سخت
  6. عایق های پلی اتیلن

قدیمی ترین عایق های ساختمانی؛ پشم شیشه

عایق لوله های آب در مدل های مختلفی در ساختمان ها به کار برده می شود. برخی از این عایق ها از جنس پشم شیشه هستند که از دیرباز تاکنون در میان تجهیزات عایق بندی ساختمان جای می گیرد. در ساختار این مواد عایق از الیاف پشم شیشه ای استفاده شده است. این مواد در دسته مواد معدنی قرار می گیرند. در ساختار آن ها رشته های فیبری با استفاده از باند به هم متصل می شوند. انواع این مواد عایق برای کاربردهای حرارتی و صوتی به کار برده می شوند.

کاربردی ترین عایق لوله های آب؛ عایق الاستومری

بسیاری از مردم برای عایق بندی لوله آب ساختمان خود از عایق های الاستومری استفاده می کنند که از انعطاف پذیرترین مواد عایق تولید شده در دنیای صنعت به شمار می روند. این مواد بر پایه پلاستیک ساخته شده و از مرغوبیت قابل توجهی برخوردار هستند. مقاومت بالای این فوم ها در برابر حرارت بالا کارایی این متریال صنعتی را به شدت افزایش می دهد. مقاومت بالای آن ها در برابر بخار آب از مهمترین مزیت های استفاده از این محصولات به شمار می رود. این مواد عایق از تشکیل میعان بر روی لوله ها نیز پیشگیری خواهند کرد و به همین خاطر استفاده از آن ها بسیار سودمند واقع می شود.

فواید استفاده از عایق الاستومری

مواد عایق الاستومری به عنوان بهترین عایق برای لوله های آب معرفی می شوند. این مواد عایق بسیار مقاوم عمل کرده و در برابر بخار آب نیز استحکام اولیه خود را حفظ می کنند. استفاده از آن ها از خوردگی سطح لوله های آب به شدت پیشگیری می کند و به همین خاطر نیز دوام لوله های آب ساختمان شما را افزایش می دهند. مواد عایق الاستومری در برابر پارگی هم مقاومت دارند و به سادگی تخریب نمی شوند. به این ترتیب نصب و استفاده از آن ها در محیط های سرباز و لوله های بخش حیاط و پیلوت ساختمان نیز میسر می باشد. استفاده از آن ها تنها محدود به لوله های آب نمی شود. هر یک از آن ها برای سیستم های تهویه ساختمان نیز کارایی خواهند داشت.

عایق کاری لوله های آب برای فصل های سرد سال

عایق لوله های آب در همه فصول سال مزایایی به دنبال دارد. اما این عایق ها برای فصل های سردتر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این مواد هدر رفت انرژی را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. این مزیت در فصل زمستان نیز مورد توجه قرار می گیرد. از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات جلوگیری از یخ زدگی لوله های ساختمانی است. در صورت بروز این مشکلات رفع آن ها بسیار دشوار خواهد بود. برخی از لوله های آب تا حدی آسیب می بینند که مالک ناگزیر به تعویض آن ها خواهد بود.

در فصول سرد سال آب جاری در لوله های آب یخ می بندد. با یخ زدن آب درون لوله ها و انبساط آن، فشار بالایی به لوله ها وارد خواهد شد. به علاوه این مشکل در نهایت منجر به انسداد مسیر آب لوله های شما شده و آب رسانی در سیستم ساختمان را متوقف می کند. به همین خاطر عایق بندی لوله آب بهترین راه حل برای جلوگیری از این قبیل مشکلات است. این عایق ها از یخ زدن آب جلوگیری کرده و مانع از رسیدن سرمای هوا به لوله ها خواهند شد.

جمع بندی

در دنیای امروز از روش های بسیار زیادی برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کنند. بهترین عایق لوله های آب را باید در میان محصولات عایق الاستومری در مدل های رولی و لوله ای جست و جو کنید. هر یک از این متریال صنعتی قابلیت های بی شماری دارند و سیستم آب و فاضلاب ساختمان شما را به خوبی تجهیز می کنند. در این گزارش با چندی از مزایای استفاده از این عایق ها نیز آشنا شدید که امیدواریم برای استفاده از آن ها مفید واقع شوند.

منبع: https://alamoot-tahvie.ir/

دکمه بازگشت به بالا