عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین شوینده های ضد جوش صورت

چرا پوست های چرب دچار جوش بیشتری می شوند؟

همه ما به خوبی می دانیم که سبوم برای حفظ سلامت پوست حیاتی است و حتی بهترین شوینده پوست چرب نیز نباید به طور کامل آن را از بین ببرد. سبوم یک ماده مومی و روغنی شکل است که پوست را آبرسانی می کند و از آن محافظت می نماید؛ اما زمانی که غدد چربی موجود در پوست، سبوم زیادی تولید کنند، این ماده اضافی می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و بروز آکنه شود.
همان طور که غدد در داخل منافذ سبوم تولید می کنند، سلول های جدید پوست نیز دائما در حال رشد هستند و لایه های بیرونی آن در حال ریختن هستند. اگر این سلول های مرده به درستی دفع نشوند سبوم که ماده چسبنده ای است آن ها را کنار هم نگه می دارد و با این ترکیب مضر مسدود می شوند. گاهی اوقات این امر منجر به عفونت و التهاب می شود و به صورت برآمدگی هایی که به آن ها آکنه و یا جوش گفته می شود، بروز می کند.

استفاده از شوینده مناسب چه کمکی به جوش ها می کند؟

شوینده های پوست اغلب حاوی ماده ای به نام سورفکتانت هستند که ترکیبات اضافی و آلودگی ها را از بیرونی ترین لایه پوست تمیز می کنند. این سورفکتانت  ها که از نظر قدرت و اثربخشی بسته به محصول شما متفاوت هستند و با جذب روغن، آرایش، کثیفی و مواد زائد دیگر، عمل شست و شو را راحت تر می کنند. پاک کننده های معمولی صورت، باکتری ها، مواد زائد و چربی اضافی را از بین می برند. با این حال، تعدادی از پاک کننده ها برای رفع مشکلات رایج پوستی مانند آکنه تولید شده اند که به دلیل داشتن ترکیبات اضافی، قابلیت تمیز کنندگی بیشتری دارند.

بهترین شوینده پوست چرب اغلب فاقد مواد و روغن های تحریک کننده است و به راحتی چربی موجود در پوست را کاهش می دهد. تعدادی نیز به دلیل داشتن بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک، ظاهر پوست را بهبود می بخشند. در این بین، پاک کننده های لایه برداری نیز وجود دارند که می توانند به طور مکانیکی سلول های مرده پوست را از بین ببرند. این ها برای استفاده 1 تا 2 بار در هفته مناسب هستند و باید از مصرف بیش از حد آن ها اجتناب کنید؛ زیرا می توانند پوست شما را خشک و آسیب پذیر کنند.

The best anti-acne facial cleansers

فرق ژل، فوم، صابون و پن های شوینده چیست؟

امروزه برند های مختلف بهترین شوینده پوست چرب را در اشکال متفاوتی روانه بازار می کنند که هر یک مزیت و ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. احتمالا برای شما هم جالب است بدانید تفاوت بین این محصولات که اغلب به نام هایی مانند ژل، فوم، صابون و پن های شست و شو معرفی می شوند چیست؟ در ادامه این شوینده ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

1) ژل شوینده: یک شوینده ژله ای مانند که می تواند به طور موثری آرایش، آلودگی و چربی اضافی موجود در صورت را از بین ببرد و با وجود داشتن فرمول های سبک، کف مناسبی تولید کند. ژل ها معمولا حاوی اسید هیالورونیک هستند و پوست را آبرسانی می کنند. از دیگر ترکیبات مفید موجود در این شوینده ها می توان به نیز اشاره کرد.

2) فوم شوینده: فوم ها پاک  کننده  هایی هستند که می توانند با تولید کف مناسب آرایش و آلودگی موجود در پوست را از بین ببرند و پوست شما را صاف و نرم کنند.

3) صابون و پن شوینده: تفاوت زیادی بین صابون ها و سایر پاک کننده های صورت وجود دارد صابون می تواند آرایش، کثیفی و چربی اضافی موجود در پوست را به راحتی از بین ببرد. استفاده از آن ها راحت است؛ اما ممکن است مشکلاتی برای ایجاد کنند و یا صورت را خشک کنند.

معرفی بهترین شوینده های پوست چرب و جوش دار

در ادامه به معرفی بهترین شوینده های پوست چرب می پردازیم.
1) پن آکنه فولیکا
2) فوم شوینده نواکنه
3) مایع شوینده لیکوئی پن سبوما
4) شوینده سیمپل پوست چرب

شوینده سیمپل پوست چرب

فواید:
✔️
✔️ تنظیم میزان ترشح چربی
✔️ جمع کننده منافذ پوست
✔️ جلوگیری از بروز جوش و آکنه
✔️ جلوگیری از خشکی و کشیدگی پوست بعد شستشو
✔️ ضد حساسیت و التهاب پوست

فوم شوینده پوست چرب و جوشدار نو آکنه:

معرفی:
این فوم شوینده ساخت ایران می باشد و در حجم 150 میلی لیتر تولید می گردد. این محصول مخصوص پوستهای چرب و جوشدار تولید میگردد.

فواید:
✔️ ضد جوش
✔️ تنظیم میزان ترشح چربی
✔️ لایه بردار ملایم
✔️ جلوگیری از بروز جوش و آکنه
✔️ جمع کننده منافذ باز پوست
✔️ مات کننده پوست و فاقد چربی
✔️ فاقد چربی و سولفات

ترکیبات مهم:

آزلائیک اسید، تی سی سی، آ اچ آ ، نیاسینامید، لاکتیک اسید

3) پن پوست چرب و جوشدار فولیکا:

معرفی:
پن آکنه کنترل از برند ایرانی فولیکا می باشد که 100 گرم وزن دارد و برای پوستهای چرب و جوشدار و همچنین مختلط قابل استفاده است.

فواید:
✔️ ضد جوش
✔️ برطرف کننده چربی اضافی پوست
✔️ کاهش التهاب پوست
✔️ مات کننده و جلوگیری از جوش
✔️ ph سازگار با پوست

ترکیبات مهم:

سالی سیلیک اسید،پیروکتون اولامین، تالک، لاکتیک اسید

4) مایع شوینده غیر صابونی سبوما:

معرفی:
این شوینده در تیوپهای 150 میلی لیتری در ایران تولید میگردد و برای پوستهای چرب و جوشدار مناسب است.

فواید:
✔️ درمان جوش و
✔️تنظیم چربی پوست
✔️ روشن کننده لک ناشی از جوش
✔️ فاقد مواد صابونی،چربی و سولفات
✔️ بدون ایجاد جوش

سالی سیلیک اسید، گلوکونات روی، عصاره گیاهی اسپریا

جمع بندی
در این مقاله دلایل بروز جوش و آکنه را با یکدیگر بررسی کردیم و شما را با بهترین شوینده پوست چرب آشنا کردیم. همان طور که در طول مقاله نیز گفته شد، مهم ترین دلیل ظاهر شدن جوش ها انسداد منافذ پوست توسط سلول های مرده و سبوم است. به همین دلیل پاکسازی اصولی و درست آن به ویژه برای پوست هایی که به طور طبیعی چربی زیادی تولید می کنند، اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین آگاهی داشتن نسبت به محصولی که برای خود استفاده می کنیم، می تواند از بروز جوش و آکنه جلوگیری کند.

دکمه بازگشت به بالا