سلامتی و پزشکی

بهترین درمان خانگی یبوست چیست؟ (۵ راه رفع مشکل اجابت مزاج)

بهترین درمان خانگی برای یبوست، بهترین درمان طبیعی برای یبوست

تراکم، شلوغی این وضعیتی است که بدون درمان قابل درمان است، اما گاهی اوقات آلودگی برای مردم سخت می شود و باید به فکر درمان باشند.

در این مقاله ما درمان‌های خانگی را ارائه می‌کنیم که می‌توانند به افراد در تغییر روده‌های خود کمک کنند. ما همچنین در تلاش هستیم تا تغییرات لازم را در تمرین ایجاد کنیم زندگی این همچنین منجر به داشتن روده ای سالم و منظم می شود. ترک کردن برای هر کسی متفاوت است.

فاصله پزشکی برای پرداخت ها معمولا از سه بار در هفته تا سه بار در روز متغیر است. عوامل زیادی بر توانایی این بدن تأثیر می گذارد. اینها شامل رژیم غذایی، بیماری یا تغییر سبک زندگی است. ملین دارویی است که هضم غذا را تحریک می کند.

مقداری درمان خانگی همچنین گزینه هایی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه سعی می کنیم تعدادی از این گزینه ها را با هم مرور کنیم.


درمان های خانگی برای احتقان

یک راه طبیعی برای تشویق به اجابت مزاج وجود دارد. در زیر لیستی از کارهایی که می‌توان انجام داد، غذاها و نوشیدنی‌هایی که می‌توان خورد و داروهای گیاهی که می‌توانند کمک کنند، آمده است.


  1. انجام تمرینات

ورزش می تواند ماهیچه های قسمت تحتانی دستگاه گوارش را تحریک کند. این قسمت از روده سعی می کند مواد زائد را از بدن دفع کند. پیاده روی، آهسته دویدن، یا ورزش می تواند باعث حرکات روده شود.


  1. آرامش و موقعیت فیزیکی

عدم وجود جریان مناسب روده در صورت نیاز می تواند برای افراد استرس زا باشد. سعی کنید آرام باشید و زمان کافی را برای این کار اختصاص دهید. فشار دادن یا تلاش برای ایجاد نیروی اضافی می تواند به بدن آسیب برساند.

بالا بردن زانوها تا باسن ممکن است روند بلند کردن بدن را تسهیل کند. پاهای خود را روی مانع قرار دهید یا به راحتی روی سنگ توالت بنشینید.


  1. کیوی

کیوی فیبر بالایی دارد. مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد نشان می دهد کسانی که از کیوی استفاده می کنند بیشتر در معرض اسهال هستند. این بدان معناست که این میوه یک ملین طبیعی است که قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.


  1. کافه

برخی مطالعات قدیمی نشان می دهد که قهوه می تواند به حرکت افراد کمک کند. مطالعه ای که در سال 2006 منتشر شد همچنین نشان داد زنانی که قهوه می نوشند کمتر دچار احتقان می شوند.

در سال‌های اخیر مطالعات کمی در این زمینه انجام شده است، اگرچه مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که قهوه بدون کافئین زمان ترشح بعد از جراحی روده را کاهش می‌دهد. هنوز مشخص نیست که چرا قهوه در بدن مضر است، اما نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند گردش روده را بهبود بخشد.


  1. روغن بذر کتان

مطالعه ای وجود دارد که نشان می دهد روغن بذر کتان می تواند چنین باشد درمان احتقان برای انجام کاری. شرکت کنندگان در این مطالعه روزانه 4 میلی لیتر از این روغن را دریافت کردند. روغن بذر کتان را می توان به عنوان مکمل غذایی استفاده کرد و معمولاً به شکل کپسول در دسترس است.

همچنین بخوانید : خواص و اثرات دانه کتان

زمانی که نیاز به باخت دارید اما نمی توانید آن را به خوبی انجام دهید:

تراکم، شلوغی نام پزشکی به وضعیتی اطلاق می شود که ترک آن برای افراد عادی یا دشوار نیست. یکی دیگر از علائم این بیماری بی حسی است زایمان، بیماری یا درد در شکم. همیشه هیچ دلیل واضحی برای ازدحام وجود ندارد. این شرایط اغلب به این دلیل رخ می دهد که فرد فاقد فیبر است، آب کافی نمی نوشد یا ورزش نمی کند.

استرس یا تغییر در روال نیز می تواند باعث احتقان شود. این وضعیت می تواند در اثر مصرف دارو نیز ایجاد شود. پیاده روی می تواند به این معنا باشد که فرد نمی تواند در صورت نیاز وارد توالت شود.

اگر می توانید، یک عادت کثیف را در حین راه رفتن حفظ کنید. استرس و اضطراب ناشی از بیرون رفتن می تواند مانع از انجام صحیح این کار شود. در این شرایط فرد باید آرام باشد، احساس آرامش کند و عجله نداشته باشد. همه اینها به بهبود وضعیت کمک می کند.


بهترین درمان خانگی برای احتقان، درمان خانگی احتقان است

نکاتی برای اجابت مزاج سالم:

رژیم غذایی پر فیبر می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. دو نوع فیبر وجود دارد که محلول در آب و غیر محلول است که هر دو باید در رژیم غذایی وجود داشته باشند. منابع فیبر عبارتند از:

فیبر محلول:

فیبر فاسد نشدنی:

  • پاستا، نان و صبحانه با سبوس
  • میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب زمینی یا سیب را حذف کنید
  • برنج قهوه ای

غذاهایی مانند غذاهای سرخ شده، بستنی و غذاهای فرآوری شده فیبر کمی دارند. نوشیدن آب کافی به بدن کمک می کند تا حرکات روده نرم تری داشته باشد. بزرگسالان باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.

تلاش برای حرکت در یک زمان معین از روز می تواند به حفظ روال شما کمک کند. مردم باید در زمان نیاز به دستشویی بروند و آن را معطل نکنند. تاخیر در خروج باعث تبخیر آب داخل می شود که منجر به نشست سخت تری می شود که عبور از آن بسیار سخت است.

بدن برای گوارش زمان می برد، بنابراین باید به بدن اجازه دهد تا قبل از خوردن غذا و آماده شدن برای خستگی، غذا را به درستی هضم و هضم کند. داشتن یک رژیم غذایی منظم به حرکت منظم بدن کمک می کند.

استفاده منظم از حمام و آرامش محیط تاثیر زیادی در این روند دارد. استرس می تواند در صورت نیاز، بیرون آمدن را دشوار کند.


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بهترین درمان احتقان در خانه مراجعه به پزشک برای احتقان است

اگر درمان خانگی برای احتقان موفقیت آمیز نبوده است، لازم است به پزشک مراجعه کنید.

اگر فردی دارای شرایط زیر باشد، ممکن است در معرض خطر احتقان باشد:

  • کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج وجود دارد
  • نشستن سخت یا خشک است
  • اجابت مزاج دشوار است زیرا مدفوع بزرگتر از حد معمول است. احتقان می تواند عوارضی مانند هموروئید را در صورت عدم درمان ایجاد کند.

اگر قبلاً تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کرده اید اما همچنان با یبوست دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. استفاده از ملین ها می تواند یبوست را درمان کند. ملین های زیادی وجود دارد که می توان برای افراد استفاده کرد. پزشک می تواند بهترین گزینه را برای شما توصیه کند. دارو باید به درستی و طبق دستور پزشک مصرف شود. ملین ها در صورت عدم استفاده صحیح می توانند به بدن آسیب برسانند.

آنها همچنین می توانند توانایی روده برای انتقال اسهال را در صورت مصرف منظم کاهش دهند. فقدان جریان روده ممکن است نشانه یک بیماری زمینه ای باشد. در صورت داشتن هر یک از علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • خون در مدفوع
  • تورم طولانی در شکم
  • اغلب احساس خستگی می کنید
  • ضرر غیرقابل توضیح است

نتیجه:

عدم پرداخت صحیح و منظم این می تواند ناامید کننده و خسته کننده باشد. با این حال، تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند منجر شود ازدحام را کاهش می دهد کمک می کند و حرکت مداوم ایجاد می کند.

پیاده روی، ورزش منظم و نوشیدن آب نیز می تواند کمک کننده باشد. افزودن غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و نان های غلات کامل به رژیم غذایی شما نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا