سلامتی و پزشکی

بهترین روغن برای درمان اگزما [۸ بهترین درمان خانگی اگزمای صورت]

بهترین روغن برای درمان اگزما

چرخه خارش و سوزش زمانی که برای همه اتفاق می افتد می تواند باعث ناامیدی و درد در آنها شود. تقریباً همه کسانی که به اگزما عادت دارند به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

اگزما یک اصطلاح کلی که برای توصیف تغییرات در وضعیت پوست که منجر به تحریک پوست می شود استفاده می شود. اغلب در این مورد پوست قرمز، خشک و خارش دار و در برخی موارد نیز تاول و لایه برداری پوست آن رفته.

شکل جمع اگزما در برخی موارد جایگزین کلمه می شود درماتیت می توان آن را به عنوان پوست متورم ترجمه کرد.

انواع مختلفی از اگزما وجود دارد اما شایع ترین آنها اگزمای آتوپیک است. این نوع اگزما بیشتر در کودکان دیده می شود و در اثر عوامل حساسیت زا ایجاد می شود. اما اگزما در بزرگسالان نیز دیده می شود. هیچ درمانی وجود ندارد، اما اگر علت شناخته شود، ممکن است علائم کاهش یابد.

همانطور که می دانید پوست اولین لایه محافظ بدن است. اگر پوست را از بدن جدا کنید، در معرض انواع عفونت هایی قرار می گیریم که بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. پوست از اپیدرم (لایه بیرونی) و درم (لایه عمیق تر) تشکیل شده است. پوست سالم و اپیدرم از سلول های پر از آب تشکیل شده و سرشار از چربی و روغن است که توانایی پوست را برای حفظ آب بهبود می بخشد.

اگر از اگزما رنج می برید، پوست شما کمتر از حد معمول چربی و چربی تولید می کند. در این حالت توانایی پوست در حفظ آب کاهش می یابد.

شکاف بین سلول ها گسترده می شود زیرا نمی توان آنها را با رطوبت کافی پر کرد. در این صورت آب درم از بین می رود و محرک ها و باکتری ها راحت تر وارد پوست می شوند. به همین دلیل است که موادی مانند صابون‌ها و مواد شوینده می‌توانند اگزما را بدتر کنند. درمان‌های خانگی زیر بر تقویت سد در پوست تمرکز دارند و می‌توانند شکاف‌های بین آنها را پر کنند.

استفاده از این مواد ممکن است برخی از مشکلات مانند سوزش و خارش را کاهش دهد.


  1. روغن نارگیل برای اگزما

خواص روغن نارگیل در درمان اگزما

بیایید با ساده ترین چیز، روغن نارگیل شروع کنیم. روغن نارگیل تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوست دارد و می تواند به طور موثر فضای بین سلولی را پر کند. در این حالت پوست مرطوب نگه داشته می شود و تورم و خارش از بین می رود.

این روغن همچنین چربی است و شناخته شده است که روغن ها و چربی ها برای جلوگیری از خشکی و تحریک پوست مفید هستند.

برای این کار به روغن نارگیل نیاز دارید. دست های خود را با آب بشویید و خشک کنید. ناحیه آسیب دیده را با روغن نارگیل چرب کنید و بگذارید خشک شود. در صورت لزوم در طول روز تکرار کنید.


  1. درمان اگزما با روغن جوجوبا

اگرچه روغن نارگیل بسیار مفید است، اما اگزما یک بیماری منحصر به فرد است و همه نمی توانند به راحتی از شر آن خلاص شوند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، می توانید روغن جوجوبا را امتحان کنید. با اینکه خیلی روغنی نیست، مومی با آب است.

این ماده می تواند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند. ساختار مولکولی آن بسیار شبیه به چربی موجود در سبوم طبیعی پوست است. حاوی اسیدهای چرب با زنجیره بلند و بسیار غنی و مرطوب کننده است. برای این کار به روغن جوجوبا نیاز دارید. دست های خود را با آب بشویید و خشک کنید.

روغن جوجوبا را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. این ماده، همانطور که گفتیم، بسیار غنی است. پس اندکی کافی خواهد بود. این روغن در صورت لزوم روزی سه بار روی پوست مالیده می شود.

همچنین بخوانید : خواص روغن جوجوبا برای پوست

  1. مکمل های حاوی روغن ماهی

روغن ماهی می تواند اگزمای شدید را در برخی افراد تسکین دهد. این روغن نیز تولید می کند خارش و سوزش ناشی از اگزما را برطرف می کند هو مطالعات مختلف نشان می دهد که افراد مبتلا به اگزمای آتوپیک اسیدهای چرب بیشتری نسبت به سایرین دارند.

اسیدهای چرب N-6 و N-3 برای حفظ عملکرد طبیعی پوست ضروری هستند و روغن ماهی سرشار از این اسیدهای چرب است. خوردن روزانه یا هفتگی روغن ماهی می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد.


  1. کره تسکین دهنده

اگر پوست خشک، حساس، دردناک باشد، کره مخصوص بدن عار ندارد.

این ترکیب 4 خاصیت درمانی شگفت انگیز دارد و آن را به درمانی شگفت انگیز برای اگزما تبدیل می کند. همانطور که می دانید کره خواص مفیدی برای بدن دارد.

این کره اسیدهای چرب مفید زیادی دارد.بیشترین فواید این کره به دلیل وجود اسیدهای چرب در آن و توانایی شگفت انگیز این مواد در آماده سازی، آماده سازی و نرم کنندگی پوست آسیب دیده است.

همچنین می تواند عفونت های چشمی را که برای اگزما بسیار آزاردهنده است کاهش دهد. موم همچنین ماده ای است که برای تقویت کره استفاده می شود، اما به مراقبت و نرمی پوست کمک می کند. روغن جوجوبا و روغن نارگیل از دیگر موادی هستند که به این ترکیب اضافه می شوند.

برای تهیه این ترکیب به مواد زیر نیاز دارید:

  • یه چیزی دو قاشق غذاخوری کره
  • دو قاشق غذاخوری موم
  • شش قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • چهار قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
  • اسانس اسطوخودوس (اختیاری)
  • شیشه خالص

موم و روغن جوجوبا را در یک قابلمه بریزید. وقتی کاملا حل شد، روغن نارگیل را اضافه کنید و مخلوط کنید. در آخر حرارت را کم کنید و کره را داخل آن بریزید و با همزن بزنید تا کاملا حل شود.

مخلوط را در ظرف تمیزی از آب بریزید و در صورت لزوم اسانس اسطوخودوس را اضافه کنید. درب را بگذارید و بگذارید کمی خنک شود. سپس به ناحیه مورد نظر بمالید.


درمان اگزما پوست

درمان اگزما

  1. اگر روغن کار نمی کند، از گزینه های زیر استفاده کنید

بیشتر درمان های خانگی برای اگزما گفتیم نفت هست. در حالی که این درمان ها ممکن است برای برخی افراد موثر باشد، اما ممکن است برای برخی دیگر موثر واقع نشوند. گلیسیرین گیاهی در بین مردم شهرت خوبی ندارد.

گلیسیرین یا گلیسرول جزء اصلی لیپیدها است و اغلب محصول صابون های صنعتی است. تفاوت بین گلیسیرین معمولی و گلیسیرین گیاهی این است که گلیسیرین گیاهی (گلیسیرین گیاهی) بر پایه گیاهان است. این ماده از موادی مانند روغن نارگیل یا روغن نخل به دست می آید.

گلیسرول معمولی از چربی حیوانی تهیه می شود و کیفیت خوبی ندارد. گلیسیرین موجود در گیاه دارای خلوص 99.7 درصد است. بنابراین این مواد خواص پخت خوبی دارند و می توانند از پوست در برابر خارش، سوزش و سوزش محافظت کنند.

برای این کار به ابزارهای زیر نیاز دارید:

  • گلیسیرین گیاهی
  • آب خالص
  • همیشه یک بطری اسپری

از گلیسیرین و آب به نسبت 1 به 1 استفاده کنید. آن را در یک بطری اسپری خالی بریزید و هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند. در صورت لزوم روی پوست خود بیندازید. شما همچنین می توانید این کار را با سرعت 2-1 انجام دهید، اما بهتر است با سرعت کمتری شروع کنید تا بدانید پوست چگونه به آن ترکیب واکنش نشان می دهد.


  1. تغییرات پایدار ایجاد کنید

برای تسکین پایدار، باید تغییرات پایدار ایجاد کنید.

یک دفترچه کوچک نگه دارید و هر چیزی یا هر چیزی که به مرور زمان باعث اگزما می شود را یادداشت کنید.

به تدریج شاهد ظهور الگوهایی خواهید بود که می توانید از آنها برای مدیریت چیزهایی که باید اجتناب کنید استفاده کنید. پیشگیری از محرک ها و آلرژن ها یک راه قدرتمند برای بهبود اگزما است.


  1. از فضای دو سر استفاده کنید

هنگامی که همه درمان ها با شکست مواجه می شوند و انجام آنها دشوار می شود، باید از مواد اولیه استفاده کنید. حمام بلغور جو دوسر می تواند رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کند و بدن را آرام کند.

اجزای شیمیایی موجود در جو دوسر دارای خواص ضد التهابی است که می تواند درمان و درمان اگزما مفید همچنین می تواند خارش و سوزش را کاهش دهد.

برای این کار به یک کولر گازی دو سر و یک کاسه نیاز دارید. ابتدا بلغور جو دوسر را در یک پارچه تمیز بریزید و مطمئن شوید که بیرون نیاید. کاسه را پر از آب کنید و پرده را داخل آن قرار دهید.

10 تا 15 دقیقه در آنجا بنشینید، سپس با یک حوله نرم خشک کنید و مرطوب کننده معمولی خود را بمالید.


  1. چای گیاهی

بابون بسیار تسکین دهنده پوست عفونت های چشم را کاهش می دهد، خارش را برطرف می کند و لک های روی پوست را التیام می بخشد. خواص درمانی آن به دلیل وجود الکل طبیعی به نام بیزابولول است.

بیزابولول می تواند خارش را تسکین دهد، التهاب را کاهش دهد و خواص ضد میکروبی دارد. بهترین راه استفاده از بابونه حمام کردن با آن است. این روش شبیه حمام جوی دو سر است، این بار باید از بابونه استفاده کنید.

برای بهره مندی از مزایای این ابزار، به 4 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک، یک پارچه تمیز و یک وان حمام نیاز دارید.

بابونه خشک شده را در یک پارچه تمیز می ریزند. می توانید بعداً بابونه بیشتری اضافه کنید. اما چهار قاشق برای شروع کافی است. در یک کاسه آب بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید. سپس از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا