عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بررسی تجهیزات و ساختار درب های فست رول

به گزارش بازار، کاربردهای گسترده و متعددی که این روزها معمولا برای انواع درب های اتوماتیک در نظر گرفته می شود، باعث شده تا مدل های مختلفی از این محصولات به بازار عرضه شود که هرکدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. یکی از این مدل درب ها با عنوان درب فست رول شناخته شده که همان درب های سریع السیر رول آپ هستند. این درب ها ویژگی های مختلف و قابلیت های متعددی دارند که باعث شده شما بتوانید با اطمینان خاطر بیشتر و مطلوب تری از آن ها استفاده کنید. در ادامه این محتوا به معرفی این مدل درب ها و کاربردهای اصلی آن می پردازیم تا شما با آگاهی بیشتر بتوانید از آن ها استفاده کنید.

شرکت اسپیدرز در دو کشور ایتالیا و ایران نیز دارای شعب می باشد که ما در ایران به عنوان نمایندگی آن از سال 1385 تا به حال تحت لیسانس اسپیدرز انگلستان در حال فعالیت هستیم.

درب فست رول چیست؟

در ابتدای امر لازم است تا یک تعریف کلی برای این مدل درب ها در نظر بگیریم. این محصولات با ترکیب سیستم مکانیکی و الکترونیکی در سرعت بسیار کوتاهی باز و بسته شده و عملکرد مطلوبی در این زمینه دارند. این مدل درب ها معمولا برای مکان های پرتردد انتخاب خوب و مناسبی محسوب می شوند. این موضوع باعث شده تا از این درب ها در محیط ها و سازه های مختلف استفاده شوند.

مزایای استفاده از درب های فست رول

یکی دیگر از موضوعاتی که در این بخش باید به آن بپردازیم، مزایای استفاده از است. استفاده از این محصولات به عنوان درب اصلی در سازه های مختلف، مزایای متعددی به همراه دارد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند.

سرعت بالای باز و بسته شدن

یکی از اصلی ترین قابلیت های این درب ها که باید درباره آن آگاهی کاملی داشته باشید، سرعت بالا در روند باز و بسته شدن است. با توجه به آمار موجود، سرعت باز و بسته شدن این درب ها در حدود 2 متر بر ثانیه است. از این رو می توانیم نتیجه بگیریم که سرعت آن به میزان قابل توجهی نسبت به سایر درب های معمولی بیشتر است. از این رو شما امکان ورود و خروج افراد و لوازم مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد و شما می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

ارتقای امنیت

یکی دیگر از مزایای نصب و استفاده از درب فست رول، ارتقای سیستم امنیتی است. این درب ها سیستم های حفاظتی مختلفی دارند بنابراین می توانند در برابر تهدیدهای مختلف، عملکرد مطلوب و مناسبی داشته باشند. بر این اساس شما با استفاده از این محصولات می توانید از بروز خطرات گوناگون جلوگیری کنید. از مهم ترین و کاربردی ترین سنسورهای موجود می توانیم به مواردی مانند سنسور فشار، لغزش، حضور، قطع خودکار و … اشاره کنیم.

امکان سفارش در ابعاد مناسب

این درب ها به صورت سفارشی تولید می شوند. از این رو شما این امکان را دارید که درب مورد نظر را در ابعاد و اندازه ای که تمایل دارید تهیه کنید. بر این اساس می توانیم نتیجه بگیریم هیچ گونه محدودیتی در استفاده از این محصولات وجود نداشته و شما به عنوان کاربر می توانید به اندازه های مختلف این درب ها دسترسی داشته باشید.

مقاوم در شرایط آب و هوایی

شما می توانید این مدل درب های فست رول را در شرایط آب و هوایی و جوی مختلف مانند رطوبت، گرد و غبار، بارندگی و همچنین تغییرات دمایی مختلف، مورد استفاده قرار دهید. پس یکی دیگر از مزایایی که استفاده از این محصولات برای کاربران به دنبال دارد، امکان نصب و استفاده از این مدل درب در موقعیت های جغرافیایی مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت است که می توانید از آن استفاده کنید.

نصب و نگهداری آسان

از دیگر مزایایی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، نصب و نگهداری آسان این محصولات است. به صورت کلی شما برای نصب و استفاده از این محصولات، به هیچ عنوان نیاز به اصول و قواعد خاصی ندارید. قطعات به کاربرده در این درب ها به سادگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در صورت خرابی در هر کدام از آن ها، می توانید اقدام به تعویض یا تعمیر قطعه آسیب دیده بکنید.

کنترلرهای هوشمند برای برنامه ریزی

عملکرد و حرکت این درب ها توسط کنترلرهای هوشمند انجام می شود. از همین رو این محصولات معمولا قابلیت برنامه ریزی و تنظیم پارامترهای مختلف را دارند. بنابراین شما می توانید به صورت دستی و یا اتوماتیک، تغییرات و تنظیمات جدید را برای این کنترلرها اعمال کنید.

اشغال فضای محدود

نحوه باز و بسته شدن این درب ها همان طور که از عنوانشان مشخص است، به صورت رول انجام می شود. از این رو می توانیم نتیجه بگیریم که یکی دیگر از ویژگی های این محصولات، اشغال فضای محدود و بسیار کم است. بر این اساس در موقعیت هایی که با محدودیت فضا رو به رو هستید هم می توانید به سادگی از این مدل درب ها استفاده کنید.

عایق بندی

ساختار این درب ها به گونه ای طراحی شده است که یک گزینه مناسب و مطلوب برای عایق بندی محسوب می شوند. بر این اساس معمولا برای کارخانه های مختلف و تولیدی ها در زمینه های گوناگون هم گزینه مطلوبی محسوب می شوند و می توانند جلوی ورود گرد و غبار و آلودگی های مختلف را تا حد زیادی بگیرند. همچنین امکان ثابت نگه داشتن وضعیت دما در محیط داخلی هم با استفاده از این درب ها وجود دارد، از این رو شما می توانید برای سردخانه ها و محیط های فریز هم از این درب های فست رول استفاده کنید.

تنوع رنگی

در ساخت درب های فست رول معمولا از ورق های پی وی سی استفاده می شود، اما در صورت تمایل این امکان را دارید که از متریال دیگری هم در این راستا استفاده کنید. این موضوع باعث شده تا این محصولات در تنوع رنگی گسترده به بازار عرضه شوند تا افراد مختلف برای کاربردهای گوناگون بتوانند درب فست رول مورد نظر خود را در طیف رنگی دلخواه، خریداری کنند.

کاربردهای درب های فست رول

به دلیل مزایای متعدد و قابلیت های ویژه  محصولات، معمولا کاربردهای زیادی برای این مدل درب های اتوماتیک در نظر گرفته می شود. در این بخش به معرفی چند نمونه از اصلی ترین کاربردهای این محصولات می پردازیم.

  • مجتمع های مسکونی
  • مراکز تجاری و اداری
  • محیط های پرتردد آموزشی
  • کارخانه ها و محیط های کارگاهی
  • تولیدی های مختلف
  • سردخانه ها و فریز
  • محیط های مربوط به صنایع غذایی و نیازمند به رعایت بهداشت

طرز کار درب های فست رول

در راستای آشنایی با درب های اتوماتیک فست رول، لازم است تا درباره عملکرد و طرز کار این محصولات هم اطلاعات بیشتری به دست آوریم. این درب ها دارای یک محور اصلی در قسمت بالایی هستند که باعث رول شدن ورق می شود. یک الکتروموتور و گیربکس متناسب با وزن و ابعاد درب به محور متصل شده اند.

این موتورها قابلیت ویژه ای دارند و می توانند با استفاده از انرژی برق، به تولید گشتاور بپردازند تا درب مورد نظر با سرعت بالا حرکت کند. موتورهای متنوعی معمولا طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند. برندهای مختلفی در این حوزه فعال بوده و تاکنون توانسته اند محصولات مختلفی را به بازار عرضه کنند. یکی از معتبرترین برندها در این عرصه تولید کننده انواع درب صنعتی پرسرعت است.

رولر ها و ریل های جانبی هم از دیگر ابزار موجود هستند که عملکرد ویژه ای در باز و بسته شدن درب و حرکت درست و اصولی آن دارند. این رولرها باعث می شوند که درب در محو اصلی خود حرکت کرده و باز و بسته شود. برای ساخت رولر ها معمولا از فولاد یا پلاستیک استفاده می شود که هر کدام از آن ها قابلیت های ویژه مخصوص به خود را دارند. این درب ها یک تابلو کنترل مخصوص دارند که دکمه های مختلف و یا صفحه نمایش مربوط به کنترل دستگاه را در خود جای داده است. همچنین این تابلو می تواند سیستم های مربوط به اعلان های صوتی یا نوری را داشته باشد و کاربر را از وضعیت حرکت درب، مطلع کند.

جنس درب اتوماتیک فست رول

از دیگر موضوعاتی که در این بخش باید به آن بپردازیم، جنس درب اتوماتیک است. همان طور که اشاره کردیم، این محصولات معمولا از پی وی سی ساخته می شوند. در صورتی که قصد ثبت سفارش درب موردنظر در ابعاد دلخواه را دارید، می توانید از متریال دیگری در روند ساخت محصول استفاده کنید. پی وی سی یک ماده پلاستیکی بوده که مقاومت بسیار بالایی داشته و امروزه به عنوان عایق صوت و دما شناخته می شود. در قسمت های فلزی درب معمولا از استیل یا فولاد استفاده می شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، ضربه و تغییرات دمایی دارند.

قیمت درب فست رول

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمان خرید این محصولات باید به آن توجه داشته باشید، قیمت درب فست رول است. به صورت کلی نمی توانیم قیمت مشخص و واحدی را برای این محصولات ارائه کنیم، چراکه قیمت نهایی معمولا به فاکتورها و پارامترهای مختلفی وابسته است. درواقع پارامترهای متعددی وجود دارند که در این موقعیت می توانند باعث افزایش یا کاهش قیمت تمام شده محصول شوند. از مهم ترین موارد در این بخش می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • ابعاد درب
  • جنس درب
  • نوع و برند موتور
  • کیفیت ابزار و یراق آلات مورداستفاده

خرید درب فست رول از اسپیدرز

امروزه شرکت ها و نمایندگی های مختلفی در زمینه عرضه و ارائه انواع درب اتوماتیک فعالیت می کنند. یکی از بهترین گزینه هایی که شما می توانید برای تهیه درب فست ر ول به آن مراجعه کنید، اسپیدرز است. اسپیدرز تولیدکننده انواع مختلف درب های اتوماتیک پرسرعت با بالاترین سطح کیفیت و قیمت رقابتی در بازار فعال است. تنوع محصولات اسپیدرز باعث شده تا بتوانید به انواع مختلف محصولات موجود در کوتاه ترین زمان ممکن، دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

استفاده از درب های اتوماتیک و جایگزین شدن درب های قدیمی با این سیستم ها جدید، باعث شده تا تنوع مختلف و ویژه ای در بین این محصولات به وجود آید. یکی از کاربردی ترین و بهترین گزینه هایی که وجود داشته و شما می توانید از آن استفاده کنید، درب های فست رول هستند. در بخش های قبلی به صورت کلی به معرفی این محصولات و ویژگی های آن ها و همچنین کاربردهایی که معمولا برای آن ها در نظر گرفته می شود، پرداختیم.

 

دکمه بازگشت به بالا