عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

برای جلوگیری از ویروسی شدن موبایل مان چه کنیم؟

برای جلوگیری از ویروسی شدن موبایل مان چه کنیم؟

به نقل از menod دستگاه های اندرویدی هم به شدت در معرض آلوده شدن به ویروس و بد افزارها (Malware) قرار دارند. بنابراین توصیه می کنیم که حتما برای مقابله با این موضوع از روش های پیشگیری استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار بپردازیم. با همراه باشید.

 خرید یوزرنیم و پسورد آپدیت نود 32: اندروید هم اکنون محبوب ترین و پرکاربرترین سیستم عامل موبایلی دنیا است که قابلیت های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. هم اکنون بسیاری از افراد حتی اغلب اقدامات مالی و تجاری خود را هم با گوشی های هوشمندشان انجام می دهند. حال تصور کنید که منبعی این چنینی مورد جاسوسی افراد سودجو قرار بگیرد! مطمئنا در این شرایط ممکن است ضربه های جبران ناپذیری به بار آید. گسترش استفاده از تبلت و گوشی های اندرویدی سبب شده تا افراد سودجو و هکرها به شدت بر روی این سیستم عامل و سوء استفاده از کاربران آن متمرکز شوند. بنابراین شما برای حفظ حریم خصوصی خود و جلوگیری از جاسوسی اطلاعات دستگاه اندرویدیتان باید حتما به برخی از مسائل امنیتی توجه داشته باشید.

تفاوت بین لایسنس nod32 سالانه و ماهانه: یکی از اصلی ترین روش هایی که افراد سودجو با استفاده از آن اطلاعات شخصی دستگاهتان را می دزدند مربوط به ویروس و بدافزار می شود! هکرها یا توسعه دهندگان سودجو با ایجاد بد افزارها و ویروس های اندرویدی می توانند به خطری جدی برای شما تبدیل شوند. بنابراین شما باید همواره سعی کنید که دستگاه اندرویدی خود را از ویروسی شدن یا آلوده شدن به بد افزار دور نگه دارید، اما چگونه می توانیم از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار جلوگیری کنیم؟ در این مقاله به سه روش کاربردی و مناسب اشاره می کنیم که با در نظر گرفتن آن ها قادر به جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار خواهید بود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با همراه باشید.

گوگل پلی استور (Google Play Store) تنها منبع قابل اعتماد و رسمی است که شما می توانید از طریق آن به دانلود اپلیکیشن های معتبر بپردازید. بنابراین استفاده از سایر منابع و سایت ها به منظور دانلود اپلیکیشن یا برنامه های اندرویدی ممکن است برایتان ریسک های امنیتی و خطر ابتلا به ویروس یا بد افزار را به همراه داشته باشد. متاسفانه به دلیلی برخی از محدودیت ها، گاها ما ایرانی ها با مشکلاتی در قبال استفاده از گوگل پلی استور مواجه می شوید. در این شرایط می توانید از بازار به منظور دانلود برنامه و بازی های مد نظرتان استفاده کنید. بازار را می توان بهترین، جامع ترین و قابل اعتمادترین منبع ایرانی دانست که اپلیکیشن های اندرویدی در آن عرضه می شوند، اما با این حال بازار توسط گوگل تایید شده نیست.

سیستم عامل اندروید به گونه ای تنظیم شده که در شرایط عادی اجازه نصب اپلیکیشن هایی که خارج از گوگل پلی استور دانلود شده باشند را نمی دهد، اما با فعال کردن گزینه Unknown Sources این دستور به دستگاه داده می شود تا اپلیکیشن های دانلود شده از منابع ناشناس را هم در خود نصب کند. بنابراین اگر گزینه Unknown Sources در دستگاهتان فعال باشد و از منابع غیر معتبر به منظور دانلود فایل های APK استفاده کنید، بدون تردید دستگاهتان بیش از پیش در معرض ابتلای به ویروس و بد افزار قرار می گیرد. پس برای جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار فقط از گوگل پلی استور استفاده کنید.

 یکی دیگر از مسائلی که به شدت در قبال جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار موثر است مربوط به آپدیت یا به روز رسانی دائم سیستم عامل آن می شود. کمپانی های سازنده دستگاه های اندرویدی گاها آپدیت های OTA را با اهداف امنیتی منتشر می کنند. استفاده از این آپدیت ها هم می تواند لایه های امنیتی دستگاه را تقویت کند و به نوعی ضعف هایی که پیش از یافته شده بود را برطرف سازد.

به این ترتیب دستگاهتان از نظر امنیتی کاملا به روز می شود و حتی بد افزارها و ویروس هایی که با استفاده از مشکلات و خلا پیشین قصد دزدیدن اطلاعاتتان را داشتند، دیگر قادر به دستیابی به آن اطلاعات نخواهند بود. بنابراین به منظور جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار حتما دائما به روز رسانی هایی که به صورت OTA منتشر می شوند را دانلود و نصب کنید.

شاید تصور داشته باشید که اندروید نیازی به نصب آنتی ویروس ندارد! اما به واقع این چنین نیست. نصب و استفاده از یک آنتی ویروس مناسب و قدرتمند در گوشی اندرویدی شما می تواند به شدت در راستای جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار موثر واقع شود. هم اکنون آنتی ویروس های متعددی برای اندروید ارائه شده اند. با مراجعه به گوگل پلی استور می توانید به لیست این آنتی ویروس ها دسترسی پیدا کنید و بهترین موارد موجود را انتخاب و دانلود نمایید. آنتی ویروس هایی همچون Kaspersky، McAfee، Avast و غیره از موارد مناسبی هستند که می توانید در دستگاهتان نصب کنید.

اپلیکیشن هایی که دانلود می کنید موظف هستند که لیستی از دسترسی های مورد نیاز خود را ارائه کنند. این لیست تحت عنوان “Permissions” ارائه می شود و مشخص می کند که برنامه ای که قصد نصب آن را دارید، دقیقا به کدام بخش از منابع اطلاعاتی دستگاه اندرویدی دسترسی خواهند داشت. اگر مشاهده کردید که یک برنامه تمایل به دسترسی به بخش ها یا اطلاعات عجیبی داشت، از دانلود آن برنامه صرف نظر کنید چرا که می تواند آلوده به بدافزار یا ویروس باشد.

در اندروید مارشمالو می توانید با مراجعه به منظور تنظیمات و بخشی که با عنوان Apps Permissions ارائه شده است نسبت به بهینه سازی دسترسی تمام برنامه های نصب شده در دستگاه به بخش ها و منابع مختلف بپردازید. این قابلیت به شدت می تواند در راستای جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار موثر باشد. در نسخه هایی از سیستم عامل اندروید که این ویژگی ارائه نشده، می توانید از اپلیکیشن هایی همچون MoboClean استفاده کنید. بنابراین به منظور جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و نصب بد افزار در آن حتما به دسترسی اپلیکیشن ها توجه کنید.

 همه ما عاشق مکان هایی هستیم که در آن وای فای رایگان ارائه می شود، اما آیا می دانید که این شبکه های وای فای گاها می توانند ریسک بزرگی را برایتان به همراه داشته باشند؟ یک فرد سودجو یا هکر می تواند با متصل شدن شما به شبکه وای فایی مشابهی که او هم به آن متصل است، بسیاری از اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرد. شاید به این صورت وی نتواند مستقیما در دستگاه اندرویدی شما ویروس یا بدافزاری ارائه کند، اما می تواند به اطلاعات خاصی در دستگاهتان دسترسی داشته باشد. بنابراین اگر به مسئله امنیت اطلاعات دستگاه اندرویدی خود اهمیت می دهید، تا حد امکان از شبکه های وای فای رایگان استفاده نکنید.

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی ترفندهای امنیتی پرداختیم که منجر به جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار می شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دکمه بازگشت به بالا