دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

برای اپلای دانشگاه مونترال آزمون تافل لازم است؟

اگر برای اپلای اقدام می کنید، ممکن است دچار تردید در این مسیر ای سردرگمی شده باشید. اگر دانشگاه ها را بشناسید و کل این مسیر ار تشخیص دهید، کاری خست در پیش خواهید داشت. از این رو، بهتر است با مجموعه ای معتبر همکاری کنید. در این مقاله دانشگاه مونترال ، آزمون تافل و اپلای تحصیلی را مورد بررسی می کنیم.

 

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال که عمیقاً در مونترال ریشه دارد و به مأموریت بین المللی خود اختصاص دارد، یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو است. دانشگاه مونترال با مدارس وابسته خود، پلی تکنیک مونترال (مهندسی) و HEC مونترال (کسب و کار)، یکی از بزرگترین مجتمع های دانشگاهی در آمریکای شمالی است.

دانشگاه مونترال سالانه بیش از 500 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی جذب می کند و آن را به یکی از سه مرکز تحقیقاتی دانشگاهی برتر در کانادا تبدیل می کند. بسیاری از آزمایشگاه‌های مشهور در دانشگاه مونترال متولد شدند، از جمله: MILA، مرکز تحقیقات دانشگاهی پیشرو در یادگیری عمیق. مؤسسه تحقیقات ایمونولوژی و سرطان (IRIC)، یکی از پربازده‌ترین مؤسسه‌ها در حوزه خود؛ و جامع ترین مرکز تحقیقات حقوق عمومی در کانادا.

دانشگاه مونترال با 14 دانشکده و مدارس وابسته به آن، بیش از 66500 دانشجو و 2400 استاد و محقق دارد. فهرست بلندبالایی از فارغ التحصیلان برجسته آن عبارتند از: راجر گیمین، یکی از دریافت کنندگان جایزه نوبل در فیزیولوژی یا پزشکی در سال 1977. لوئیز آربور، دادستان ارشد سابق دادگاه های کیفری بین المللی برای یوگسلاوی سابق و رواندا؛ جوآن لیو، رئیس بین‌المللی پزشکان بدون مرز؛ و پیر الیوت ترودو، یکی از شناخته شده ترین نخست وزیران کانادا.

دانشگاه مونترال که در سمت شمال غربی کوه رویال، یکی از بهترین پارک‌های شهری آمریکای شمالی واقع شده است، با افتخار شهر چندفرهنگی خوش‌آمدگویی را نشان می‌دهد که از آن نام گرفته شده است. از هر چهار دانشجوی دانشگاه مونترال، یک نفر از خارج از کانادا می آید. مونترال به خاطر سرزندگی فرهنگی، ایمنی و هزینه کم زندگی اش شناخته شده است.

آزمون تافل

با توجه به اهمیت آزمون تافل برای کسانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، طبیعی است که می تواند یک چشم انداز دلهره آور باشد. اما لازم نیست آنقدر که فکر می کنید ترسناک باشد. مانند تقریباً هر کار، آماده سازی راه درست و آشنایی با این فرآیند به از بین بردن اعصاب کمک می کند.

نکاتی برای آمادگی برای آزمون تافل

  • با فرمت آشنا شوید
  • یک راهنمای مطالعه بردارید
  • یک روال مطالعه ایجاد کنید
  • خارج از تافل انگلیسی بخوانید و گوش دهید
  • صحبت کردن را تمرین کنید (حتی با خودتان)
  • نوشتن زمان بندی شده را تمرین کنید
  • یادداشت برداری را تمرین کنید
  • تست تمرین، تست تمرین، تست تمرین
  • ازش یه بازی درست کن
  • صفحه کلید QWERTY را فراموش نکنید

 

با فرمت آشنا شوید

مهم نیست که انگلیسی شما چقدر عالی باشد، باز هم ممکن است با فرمت یک آزمون از بین برود. مدتی را در سایت رسمی تافل صرف کنید تا با نحوه کار آن آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید. بدانید که دو راه برای شرکت در آزمون وجود دارد — آزمون مبتنی بر اینترنت (یا iBT) و آزمون مبتنی بر کاغذ. مورد اول امروزه بسیار محبوب‌تر است و احتمالاً همان چیزی است که شما انجام می‌دهید. اما در هر صورت، در اینجا نحوه تنظیم هر یک آمده است.

آزمون مبتنی بر اینترنت از این فرمت پیروی می کند:

  • خواندن (36-56 سوال؛ 60-80 دقیقه)
  • گوش دادن (34-51 سوال؛ 60-90 دقیقه)
  • صحبت کردن (6 کار، 20 دقیقه)
  • نگارش (2 مقاله، 50 دقیقه)

از سوی دیگر، آزمون مبتنی بر کاغذ به شکل زیر است:

گوش دادن (50 سوال 30-40 دقیقه)

نوشتن (40 سوال، 25 دقیقه)

خواندن (50 سوال، 55 دقیقه)

تست زبان انگلیسی نوشتاری (1 انشا، 30 دقیقه)

با آشنایی بیشتر با طرح آزمون، احساس آمادگی بیشتری خواهید کرد و بهتر می دانید که در آن روز چه انتظاری دارید.

اپلای تحصیلی

یک انگیزه نامه عالی بنویسید

برخی از دانشگاه ها به انگیزه نامه نیاز دارند. نمونه های زیادی در اینترنت پیدا خواهید کرد که یک انگیزه نامه باید چگونه باشد. با این حال، بهتر است کمی خود را برجسته کنید.

شما باید سعی کنید تا حد امکان صادق باشید و تمام تجربیات خود را که با الزامات تحصیلی و برنامه تحصیلی آینده شما مرتبط است به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که توضیح داده اید که چرا تحصیل در آن دانشگاه برای شما بسیار مهم است و در زمانی که یکی از دانشجویان آن دانشگاه هستید، چه چیزی می توانید به دست آورید و ارائه دهید.

مراقب کاغذ بازی ها باشید

تمام اسناد باید به زبان رسمی کشور مربوطه ترجمه شده و توسط یک مقام صلاحیت دار تأیید اعتبار شود. این بدان معنی است که یک مهر رسمی می تواند بین شما و مدرک شما قرار گیرد.

مطمئن شوید که مدارک مورد نیاز را به دقت مطالعه کرده و در اسرع وقت آنها را آماده کنید. انجام زودهنگام این کار مزیت بزرگی به شما می دهد. اگر مدارک را ارسال کردید و مشکلی پیش آمد، باز هم زمان کافی برای انجام تغییرات لازم دارید.

آنچه باید قبل از درخواست برای یک دانشگاه بین المللی بدانید

برخی از کشورها الزامات یا قوانین خاصی برای دانشجویان بین المللی دارند. اگر از اتحادیه اروپا هستید و برای دانشگاهی از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز درخواست می دهید، روند درخواست آسان تر و سریعتر از زمانی که دانشجوی غیر اتحادیه اروپا بودید، پاسخ دریافت می کنید.

 

آشنایی با این موارد برای اپلای کردن موفقیت آمیز الزامی است. حال که آشنایی نسبی با یان موارد پیدا کرده اید، به وب سایت sirapply.com مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا