سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

اکسفولیشن و نکات پاکسازی صورت

اسکراب و کاربردهای آن

رسیدگی به پوست و مو از دغدغه های افراد به ویژه خانم ها به حساب می آید. در حال حاضر برای حفظ شادابی پوست به ویژه پوست صورت از انواع روش های استاندارد بهره گرفته می شود که از آن میان می توان به اسکراب پوست اشاره کرد. اسکراب یا لایه برداری پوست با حذف سلول های مرده پوست به شادابی پوست کمک می کند. در روش اسکراب لایه برداری پوست با کمک موادی صورت می گیرد که حالت گرانولی دارد. حالت گرانولی این مواد سبب ساییده شدن لایه رویی پوست می شود.

Exfoliation-and-facial-cleansing-tips-

در ترکیب که به صورت ژل، کرم و صابون عرضه شده، ریز مواد مختلف متشکل از هسته زردآلو، پوست گردو، نمک دریایی و گرانول ها استفاده می شود. با توجه به فواید مختلف لایه برداری پوست با کمک اسکراب امروزه اقشار مختلف جامعه علاقمند استفاده از این روش برای محافظت از پوست خود هستند. با کسب اطلاع در مورد اسکراب و کاربردهای آن متناسب با فواید اسکراب می توان از این روش به بهترین نحو بهره برد.

دیگر فواید اکسفولیشن و کاربردهای آن

برای داشتن پوستی صاف و یکدست می توان از اسکراب بادام زمینی، عسل و خامه استفاده نمود. از دیگر فواید اسکراب و کاربردهای آن بهبود بافت صورت و نرم و لطیف شدن پوست می باشد. از طرف دیگر استفاده از انواع اسکراب و لایه بردار پوست در کنار تمیزی و زیبایی پوست به تغذیه مناسب پوست کمک می کند.

از آنجا که در تهیه انواع اسکراب و لایه بردار پوست از مواد گیاهی باکیفیت بهره گرفته می شود تغذیه پوست به خوبی انجام شده و پوست جوانی و شادابی خود را باز می یابد. از دیگر خواص لایه برداری پوست می توان به رفع مشکل پوسته پوسته شدن پوست اشاره کرد که ناشی از تجمع سلول های مرده پوست می باشد. برای جلوگیری از رشد موی زیر پوستی می توان از اسکراب آبلیمو و شکر استفاده کرد.

اکسفولیشن پوست یعنی برداشتن سلول های مرده و نیز آلودگی هایی است که روی پوست تجمع پیدا کرده است.این کار می تواند سبب ایجاد شادابی و طراوت در پوست شود و به سلامت پوست کمک می کند.با این کار سلول های لایه های سطحی پوست و نیز چربی ها و ذراتی که بر اثر آلودگی های هوا روی پوست نشسته است، برداشته می شود. بسیار شنیده یا به شما پیشنهاد می شود تا برای درمان جوش یا جای جوش های صورت و کاهش کک و مک و لک های بارداری صورت یا حتی کاهش چین و چروک از روش درمانی جدیدی به نام پاکسازی یا میکرو کردن صورت استفاده کنید.

روشی که امروزه بسیاری از مراکز آرایشی و درمانی از سالن های زیبایی و آرایشی تا مطب های عمومی و تخصصی مدعی انجام آن هستند.اگر چه به لحاظ علمی، تجربی و قانونی تنها یک مرکز تخصصی پوست با حضور متخصص پوست و دستگاه پیشرفته میکرو درم ابریشن مسوول و قادر به انجام این عمل زیبایی است، اما لازم است بدانیم چگونه و چه کسانی می توانند از این روش درمانی ـ زیبایی بهره مند شوند.

روش های پاکسازی پوست صورت

همانطور که قبلا عنوان کردیم، تمیز کردن پوست یکی از مراحل مهم برای اهداف مراقبت از پوست می باشد، بنابراین هر روشی که می تواند باعث پاکسازی موثر تر شود، یک ابزار قدرتمند برای داشتن پوست سالم می باشد. گاهی روشهای خانگی برای پاکسازی کامل پوست کافی نیستند. بخصوص برای افرادی که دارای جوش های زیر پوستی هستند. در چنین مواردی می توان از متدهای پاکسازی پوست در کلینیک برای داشتن پوستی صاف و سالم بهره برد.

روش های پاکسازی پوست صورت

مهمترین مرحله در پاکسازی پوست، مرحله ی لایه برداری پوست می باشد که هم در منزل و هم در کلینیک و تحت نظر متخصص پوست می توان آن را انجام داد. مشخص است که روش های پاکسازی که زیر نظر متخصص انجام می گردند تاثیر بهتری روی پوست خواهند داشت. روش های خانگی را با استفاده از مواد لایه بردار و پاک کننده طبیعی و یا محصولات لایه بردار که در داروخانه ها یافت می شوند، می توان انجام داد. در کلینیک ها برای پاکسازی از روش ها و دستگاه های مختلفی مانند میکرونیدلینگ استفاده می شود.

اهمیت شستشوی صورت در پاکسازی آن

پاکسازی روزانه پوست صورت از آلودگی ها و مواد آرایشی تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارد بنابراین بهتر است پوست خود را تمیز نگهداشته و دو بار در روز آن را شستشو دهید، یکبار در صبح و یکبار در شب قبل از رفتن به رختخواب. پس از شستشوی صورت برای از بین بردن بقایای آلودگی ها بهتر است از یک تونر مناسب استفاده نموده و سپس از مرطوب کننده استفاه نمایید. مرطوب کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب گردد و حتی پوست های چرب نیز می توانند از مرطوب کننده های مخصوص استفاده نمایند. پاکسازی مناسب پوست علاوه بر جلوگیری از بروز آکنه، می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد و التهابات پوستی را کاهش دهد. در ادامه برخی از نکات مهم در این متن برای پاکسازی پوست صورت از طریق شستشوی آن را مطرح می نماییم.

شستشوی صورت قبل از خواب

شستشوی صورت قبل از خواب یک امر ضروری برای مراقبت از پوست می باشد حتی اگر آرایش نداشته باشید؛ چرا که در طول روز روغن های طبیعی و تعریق روی پوست جمع می شوند و همچنین پوست صورت در معرض انواع آلودگی هایی قرار دارد که در لایه بیرونی آن ایجاد می شود. حذف تمام این آلودگی ها در انتهای روز باعث کاهش سوزش، التهاب و آکنه می گردد.

شستشوی صورت با آب سرد

دمای شدید آب می تواند باعث انقباض عروق خونی و شکستن بافت های حساس گردد علاوه بر این، آب گرم چربی های مفید و ضروری پوست را که به حفظ سلامت آن کمک می نمایند از بین می برد و این به این معنی است که پوست سریع تر خشک شده و دچار چین و چروک می گردد. حتی اگر به شستشو با آب گرم عادت دارید بهتر است در آخرین مرحله شستشو پوست را با آب سرد شستشو دهید.

استفاده از پاک کننده های آرایشی

خوابیدن با آرایش کامل موجب بروز آکنه و چین و چروک می گردد. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از مارک های لوازم آرایش ضد آب هستند، بنابراین پاک کننده های اولیه  آنها را به طور کامل حذف نخواهند کرد. به همین دلیل مهم است که قبل از شستن صورت، مواد آرایشی را با پاک کننده مناسب از روی پوست پاک نمایید.

مصرف پاک کننده های آرایشی

استفاده از پاک کننده اشتباه برای نوع پوست شما

عملکرد تمام پاک کننده ها برای پوست یکسان نمی باشد؛ به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها تولید کننده لوازم پاک کننده پوست این محصولات را برای انواع مختلف پوستی تولید می نمایند و مهم است که فرد نوع پوست خود را بشناسد و پاک کننده مناسب را انتخاب نماید.

  • اگر دارای پوست حساس هستید، از پاک کننده های ملایم که خاصیت آبرسانی دارند استفاده نمایند.
  • اگر پوست چرب و آکنه ای دارید از فوم و یا پاک کننده های حاوی اسید سالیسیک استفاده کنید.
  • اگر پوست خشک دارید بهتر است از پاک کننده های کرمی که به حفظ رطوبت پوست کمک می نمایند استفاده نمایید.

بعد از پاکسازی پوست

بعد از پاکسازی پوست بهتر است از مرطوب کننده مناسب برای حفظ رطوبت پوست استفاده نمایید. از آنجا که لایه های تازه پوست بعد از پاکسازی آمادگی بیشتری برای جذب مواد مفید دارد، می توان از تقویت کننده های پوست بعد از پاکسازی استفاده نمود.

زمان مناسب برای پاکسازی پوست صورت

بهتر است پاکسازی پوست از ساعت 10 شب که فرد نیازی به بیرون رفتن از منزل را ندارد انجام شود تا پس از آن پوست کاملا استراحت کرده و نتیجه ی مطلوب تری از پاکسازی پوست  حاصل گردد . عمل پاکسازی پوست باید هر دو یا سه ماه یکبار صورت پذیرد تا با رعایت فاصله ی لازم از افتادگی پوست جلوگیری شود.

در کنار انجام عمل پاکسازی پوست باید خواب کافی، تغذیه ی مناسب، مراقبت های بهداشتی، عدم  خوردن فست فود و هله و هوله، عدم قرار گیری طولانی مدت در معرض آفتاب، شست و شوی مناسب و مصرف آنتی اکسیدان ها رعایت گردد تا پوستی جوان و شاداب ایجاد شود.

دکمه بازگشت به بالا