دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

انواع فن های صنعتی و خانگی برند رزنبرگ در ایران در فناوری مانا نوین ویرا ( AVET )

استفاده از اگزاست فن های صنعتی برای اکثر واحد های صنعتی به خصوص آن هایی که با مواد شیمیایی کار می کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وظیفه ی این هواکش های صنعتی خنک نمودن و تهویه هوا و همچنین انتقال هوا در واحد های صنعتی است. در واقع می توان گفت این هواکش ها دستگاه های صنعتی هستند که از آن ها برای به جریان در آوردن گاز ها و یا همان هوا در درون کانال و دودکش هایی که صنعتی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در بازار انواع متنوعی از هواکش های صنعتی به فروش می رسد که هر کدام دارای ویژگی های گوناگونی هستند. شرکت فناوری مانا نوین ویرا (AVET) نماینده انحصاری و همچنین وارد کننده و توزیع کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند وی آر اف ( VRF ) ، داکت اسپلیت و فن های صنعتی و خانگی برند با کیفیت و مشهور رزنبرگ در ایران است، از این رو برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع محصولات و یا استعلام قیمت آن ها می توانید از طریق شماره تماس 26806734-021 با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

فن آکسیال یا محوری

فن آکسیال ( فن محوری ) از شناخته شده ترین و متنوع ترین ترین انواع فن های صنعتی می باشد. نحوه عملکرد فن های محوری این گونه است که به منظور تهویه تیغه های فن که به موتور آن اتصال داده شده اند با حرکت دورانی عملیات جابه جایی هوا و تهویه را انجام می دهند. تعداد پره های موجود در این فن با قدرت تهویه آن رابطه مستقیم داشته، به گونه ای که هرچه فن تعداد پره بیشتری داشته باشد به همان نسبت قدرت تهویه آن نیز بالاتر خواهد رفت. استفاده از این فن ها در صنایع گوناگونی همچون صنایع غذایی، پتروشیمی، سیمان و …. به منظور جلوگیری از ایجاد احتراق، خنک کردن، خشک کردن، تمیز کردن هوا و هوادهی مشاهده می شود. این نوع هواکش توانایی جابه جایی حجم بالایی از هوا را دارند از این رو گزینه مناسبی برای فضاهای بسته می هستند. این نوع فن ها دارای عملکرد ساده ای بوده و به طور معمول اندازه کوچکی دارند از این رو به فضای کمی احتیاج داشته که این موضوع خود یکی از بهترین ویژگی های مثبت آن ها در نظرگرفته شده، از طرفی قیمت و هزینه نصب و نگهداری آن ها نیز پایین می باشد.

 

فن پشت بامی

فن پشت بامی که به آن اگزاست فن سقفی نیز گفته می شود، بیشتر برای ساختمان های قابل استفاده هستند که دارای سقف شیروانی بوده و به طور مداوم در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند، که این امر موجب گرم شدن بیش از حد اتاق زیر شیروانی می گرد، از این رو استفاده از هواکش پشت بامی گزینه بسیار مناسبی بوده تا به کمک آن حجم زیادی از هوای گرم اتاق به بیرون انتقال یابد. تهویه در قسمت سقف هم در آب و هوای گرم و هم در اب و هوای سرد بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال در آب و هوای سرد، هوای گرم در زیر شیروانی به دام می افتد و از این طریق می تواند باعث شود برف به سرعت ذوب شود و بعد از آن باعث ایجاد سد یخی گردد.در شرایط آب و هوایی گرم ، در صورتی که عملیات تهویه درست انجام نشود باعث زود پوسیده شدن سقف های ایزوگام می شود و هم چنین منجر به خرابی زیر پوشش سقف کاشی های سفالی و بتونی شود.

فن ضد انفجار

در صنایع مختلف به منظور خارج کردن و تخلیه ترکیبات مضر و خطرناک از فن های ضد انفجار استفاده بسیاری می شود. اینگونه فن ها از طریق جلوگیری از انفجار امکان وارد شدن صدمات و خسارات سنگین به کارخانه ها را از بین خواهند برد. از لحاظ ساختاری این فن ها دارای یک پروانه هستند که  کمک می کند تا هوا را تهویه کنند و در عملکرد ها آن هیچ گونه اختلالی ایجاد نشود، جنس پروانه دستگاه به طور معمول از استیل یا گالوانیزه می باشد. همچنین دستگاه دارای یک قاب محافظت کننده از پروانه نیز می باشد که جنس آن با توجه به کاربردی که دارد از ورق آهنی و یا استیل می باشد.

در صنایع گوناگون مانند مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود، این نوع فن ها به کار گرفته می شوند:

  1. صنایع پتروشیمی، نفت و گاز
  2. صنایع تولید کننده انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی
  3. صنایع الکتریکی
  4. صنایع شیمیایی
  5. گلخانه ها

جت فن

جت فن یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین فن های محوری بوده، که استفاده از پروفیل ویژه در پروانه ها و فرم خاص بدنه، آن ها را قادر ساخته تا به سرعت های دورانی بالا رسیده و به این طریق بتوانند حجم بالایی از هوا را در فشار بالا جا به جا نمایند. استفاده از این نوع هواکش ها در مکان هایی که احتیاج به هوادهی زیاد در فضای کم دارند همانند پارکینگ های سر پوشیده و تونل ها دیده می شود. گاز مونوکسید کربن که گازی بسیار سمی است در فضای پارکینگ های عمومی سر پوشیده جمع شده و سبب آلوده نمودن این اماکن می گردد، از این رو بایستی این گاز از فضای پارکینگ ها خارج گردد. چراکه وجود این گاز در فضای پارکینگ ها علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی و آسیب به افراد باعث ایجاد خوردگی در بدنه ماشین ها نیز می شود.

دکمه بازگشت به بالا