سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

انواع راهکارهای از بین بردن چروک

چین و چروک پوست، در واقع چین خوردن موقت یا دائم در سطح پوست است. چین و چروک های پوست انسان معمولاً به واسطه افزایش سن و سالخوردگی ایجاد می شوند. لاغر شدن در پی از دست دادن بافت زیر پوستی، کشیدن سیگار، کم آبی، پوزیشن خواب، حالات چهره که به تکرار رخ دهد، مانند خندیدن، اخم کردن و … و آسیب آفتاب نیز در ایجاد چین و چروک ها نقش دارد. علت اصلی به وجود آمدن این چین ها، کاهش کلاژن در پوست می باشد. کلاژن همان عامل قوام، سفتی، ضخامت و حالت کشسانی در پوست است که با عوامل ذکر شده از بین می رود و پایین آمدن سطح کلاژن، پوست را مسن، شکننده، پر از چین و چروک و می نماید.

حال پس از ایجاد چین و چروک چه باید کرد؟ آیا راهی برای رهایی از چین و چروک در پوست وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات به ادامه مطلب توجه فرمایید در اقدامات بسیار خوبی در زمینه درمان چین و چروک پوست در اصفهان صورت می پذیرد. برای آگاهی از این اقدامات، لطفاً با شماره های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید. در پاسخ به سولات فوق، باید متذکر شویم، امروزه روشهای نوین و کاربردی برای و درمان چین و چروک ها، وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار، امکانات و محدودیت ها می توان با انتخاب مناسب ترین روش به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرد.در این بحث به معرفی برخی از این روشها خواهیم پرداخت.

آر اف فرکشنال

یکی از راههای موثر و ایمن و رفع چین و چروک ها، بکارگیری آر اف فرکشنال است. در این تکنیک بدون استفاده از امواج مضر نوری، حرارت دستگاه فقط در قسمت عمقی پوست اثر می گذارد و به همین دلیل لایه سطحی پوست بدون آسیب، باقی می ماند. تاثیرگذاری نسبت به بسیاری از روشهای دیگر غیر جراحی جوانسازی، بیشتر است. در این روش با تحریک کلاژن سازی و ترمیم آنها، پوست سفت تر شده و آثار پیری مانند چین و چروک همچنین افتادگی پوست، بهبود می یابد.

میکرونیدلینگ

همان طور که از نامش پیداست، با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، و ورود این سوزن ها به لایه سطحی پوست، پوست را وادار به ساخت کلاژن بیشتر می نماید و به همین دلیل چین و چروک های ریز پوست برطرف می شود.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا تکنیک اولتراسوند متمرکز، با شدت بالا یک روش غیرتهاجمی و سرپایی است که بدون نیاز به جراحی و طی دوران نقاهت، به درمان چین و چروک ها، و رفع افتادگی پوست، می پردازد. سرم لیفتینگ گاتیو در زیر سطح پوست متمرکز شده و موجب لیفت و سفتی بافت های شل شده پوست می شوند و چین و چروک های پوست را برطرف می نمایند. هایفوتراپی معمولاً در سال بیش از یکبار انجام نمی شود و پس از آن، تغییرات پوست به تدریج اتفاق می افتد ولی این تغییرات بسیار چشمگیر و رضایت بخش می باشند.

تزریق بوتاکس

حاوی فرمول رقیق شده ای از سم بوتولیسم است که باعث تضعیف کنترل  شده و فلج عضلات می شود. در نتیجه پوست روی ماهیچه شل شده و چین و چروک ها برطرف می شوند برخی از خطوط و چین و چروک هایی که با رفع می شوند عبارتند از:

  • خطوط اطراف لب و خط خنده که از کناربینی تا کنار لب امتداد دارد
  • چین های پنجه کلاغی اطراف چشم
  • خطوط اخم واقع در بین دو ابرو
  • خطوط پیشانی

تزریق ژل

با افزایش سن و کاهش کلاژن، بخش هایی از پوست دچار چروک شده یا افتادگی پیدا می کنند. یکی از موثرترین درمان ها برای رفع این مشکالت، است. با تزریق میزان مشخصی از فیلر که عموماً از جنس می باشد و تزریق آن به خودی خود باعث کلاژن سازی بیشتر پوست می گردد، به نواحی از پوست که دچار چین و چروک هستند، می توان به درمان این چروک ها پرداخت و آنها را پر نمود. یکی از بهترین روشهای درمانی سریع، برای چین و چروک ها است که بلافاصله پس از تزریق، نتایج آن مشاهده می شود.

تزریق چربی

روشی است که در آن از سلول های چربی بدن فرد برای افزایش حجم، فرم دهی و کاهش چین و چروک های پوست استفاده می شود. در هم مانند تزریق ژل از چربی بدن به عنوان پر کننده، برای درمان چین و چروک ها استفاده می شود و در واقع چین ها باز و پر می گردند. از این کرم هم مانند کرم روشن کننده صورت گاتیو برای همه قسمت های پوست که دچار چروک شده اند می توان استفاه نمود مانند خط خنده، خط اخم، خطوط روی گونه، اطراف لب و … کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره گیری از کادری مجرب و به روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش بخش،

و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین در اصفهان می باشد. اگر شما هم بهترین راه رفع چین و چروک را جراحی می دانید، مشخص است که اطلاعاتتان به روز نیست. تقریبا در تمام دنیا فرهنگ استفاده از روش های طبیعی یا حداقل غیر جراحی، به جای جراحی های سنگین و پر از عوارض، رواج پیدا کرده  است. علم هم چنان پیشرفتی کرده است که بتوان با هزینه و دردسر کمتر، به نتیجه بهتری دست پیدا کرد.

از طرفی یکی از مهم ترین دغدغه های انسان امروز، حفظ جوانی و افزایش زیبایی طبیعی است. به همین دلیل انواع روش های جوانسازی پوست و درمان چین و چروک بدون نیاز به جراحی بارها و بارها توسط زنان و مردان فرهنگ های مختلف امتحان شده است. در نتیجه روش هایی که در حال حاضر رواج دارد، امتحان خود را پس داده اند. حالا فقط کم و کیف و نتیجه این روش ها است که با هم فرق دارد. به همین دلیل لازم است روش های غیر جراحی رایج در از بین بردن چین و چروک را به شما معرفی کنیم. اما پیش از آن، آیا می دانید این چین و چروک های ناخوشایند چگونه ایجاد می شود؟

چین و چروک پوست دقیقا چیست؟

چین و چروک ها، خطوط ریز و درشتی هستند که در اثر عوامل مختلف مانند افزایش سن یا آسیب های ناشی از تابش نور خورشید در پوست ایجاد می شوند. چین و چروک ها بخش طبیعی از روند پیری هستند و زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، ظاهر می شوند. این خطوط ریز و درشت اغلب در مناطقی از پوست که بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرند، مانند صورت، گردن و پشت دست ها ظاهر می شوند.

چین و چروک صورت چگونه شکل می گیرد؟

با افزایش سن، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و خشک تر می شود. این خشکی باعث می شود که پوست آسیب پذیرتر باشد. به این موارد، از دست دادن چربی طبیعی پوست که با بلوغ اتفاق می افتد را هم اضافه کنید. به این شکل چین و چروک های صورت برجسته تر می شوند. حرکات روزانه صورت که مدام تکرار می شوند مانند؛ لبخند زدن، اخم کردن و گرد کردن چشم ها که عضلات دور آن را جمع می کند هم می تواند باعث ایجاد چین و چروک در پوست شود. این چین و چروک ها معمولا دور لب، دور چشم و گردن را تحت تاثیر قرار می دهد.

سبک زندگی هم می تواند بر ایجاد چین و چروک تأثیر داشته باشد. استعمال دخانیات و مشروبات الکلی تأثیر مستقیم بر جوانی پوست دارد. سیگار می تواند روند پیری را تسریع کند. کم آبی بدن هم پوست را دقیقا به همین شکل تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی اشعه های خورشید، کلاژن و الاستین را در لایه های عمیق تر پوست می شکنند. پس اگر به هر دلیل نمی توانید از تابش اشعه های خورشید دوری کنید، باید هر یک ساعت یک بار از ضدآفتاب مناسب روی پوستتان استفاده کنید.

مهم ترین نکات جهت پیشگیری و کاهش چروک صورت

در هر سنی که هستید جهت رفع یا کاهش چین و چروک ها کافیست تا نکات مهم در زمینه مراقبت از پوست را رعایت کنید:

  • اولین فاکتور مهم ایجاد این مشکل پوستی، تماس با اشعه مضر خورشید است. خرید و استفاده از یک راه حل مناسبی برای جلوگیری از بروز چین و چروک پوست شماست.
  • خشکی پوست عامل تحریک کننده برای تشدید این مشکل است. با استفاده از یک سرم ضد جوش گاتیو پوست تان را مرطوب نگه دارید.
  • سبک زندگی سالم را انتخاب کنید. ترک دخانیات و مشروبات الکلی تاثیر مثبتی بر زیبایی پوست شما دارد.
  • آلودگی آب و هوا را به عنوان یک عامل موثر در ایجاد چروک های صورت جدی بگیرید. با استفاده از ، در دو نوبت پوست تان را شستشو دهید.
  • مصرف آب کافی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • با کاهش مصرف قند و غذاهای چرب به حفظ جوانی پوست خود کمک کنید.
  • مواد غذایی سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان مصرف کنید.

در پایان

چروک ها و خطوط روی پوست یک روند طبیعی تغییر حالت این عضو با افزایش سن است. اما با استفاده از برخی متدها می توانید ضمن کند کردن این روند، سلامت پوست را حفظ کنید. مصرف انواع ماسک خانگی، کمپرس سرد و سایر رو ش های ذکر  شده در این مطلب، تکنیک هایی سریع و آسان برای رفع چروک های پوستی و داشتن پوستی شاداب هستند؛ روش هایی که به عنوان تکنیک های جادویی رفع چروک صورت در دو دقیقه شناخته شده اند. اگر می خواهید معجزه رفع چین و چروک صورت را با استفاده از این روش ها ببینید، باید در انجام آن ها استمرار و مدامت داشته باشید. با داشتن یک برنامه روتین مراقبت از پوست می توانید در مدت زمانی کوتاه به نتیجه دلخواه تان برسید. اگر به حفظ سلامت پوست خود علاقمندید، در بلاگ می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا