عمومی

اندازه تصویر و فیلم برای شبکه های اجتماعی


کانال بازار فیلم
کانال بازار فیلم

وقتی از نظر اندازه ، اندازه و ابعاد عکس ها و فیلم ها صحبت می شود ، یکی از سه مورد که باید در خاطر داشته باشید این است:

  • نسبت ابعاد تصویر یا فیلم
  • اندازه یا نمایش تصویر یا فیلم
  • اندازه تصویر یا فیلم

در این مقاله به هر سه موضوع می پردازم. امیدوارم آنچه را که شما در مطالعات و آزمایش هایی که جمع آوری کرده ام مفید پیدا کنید.

برای پاسخ به این سؤال ، بهتر است ابتدا درصد تصویر را تعیین کنید و سپس معیارها را بررسی کنید.

مقدار نسبت ابعاد نشان دهنده نسبت ابعاد قاب تصویر (عکس ، فیلم و …) است. البته در تعرفه ها به جای نسبت طول و عرض از نسبت عرض به ارتفاع استفاده می شود.

نسبت Aspect نسبت ابعاد تصویر است که به صورت وزن: قد یا ارتفاع: عرض نمایش داده می شود

لامپ های قدیمی ، تلویزیون ها و دوربین ها در ابعاد 4: 3 قرار داشتند که البته این نسبت امروز منسوخ شده است و اکنون 16: 9 است.

گروهی از تلویزیونهای قدیمی با نسبت تصویر 4: 3
گروهی از تلویزیونهای قدیمی با نسبت تصویر 4: 3

اما با ظهور تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی و همچنین با نسبت تصویر 16: 9 ، تصاویر دیگری نیز مشاهده شد. اگرچه این مسئله در سیستم عامل های ویدیویی متمرکز مانند YouTube ، دستگاه ها و غیره حل شده است و به جز تصویر 16: 9 از هیچ ابعادی پشتیبانی نمی کند ، اما در اینستاگرام ، فیس بوک ، تلگرام ، WhatsApp و غیره متفاوت است. اینها حاوی درصد زیادی از تصاویر است که در صورت عدم اطلاع رسانی به کاربران ، آنها به طور حتم تصاویری با منشأ محتوای متفاوت را نمایش می دهند و رضایت هر دو طرف (بیننده و تولید کننده محتوا) را ندارند. این نسبت ها بعداً نشان داده می شوند.

تفاوت بین نسبت ابعاد 4: 3 و 16: 9
تفاوت بین نسبت ابعاد 4: 3 و 16: 9

براساس آنچه گفته شد ، باید ابعاد تصویر و تعداد پیکسل هایی را که عرض و ارتفاع آن را تشکیل می دهند ، بررسی کنیم. ابعاد تصویر برای نمایش در رسانه های اجتماعی دارای معیارهایی است که به نوعی طرح بندی را بیان می کند.

به عنوان مثال ، وقتی Full HD به 1920×1080 پیکسل گفته می شود یا فرمت HD برابر با 1280 x 720 پیکسل است ، بعد یا ارتفاع انتخاب می شود. نسبت ابعاد نیز تعیین می شود زیرا اگر عرض و ارتفاع پیکسل دو قالب را به 9.9 تقسیم کنیم.

اما در این مورد نیز ، رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام مدرسه ای ایجاد کرده اند که معتقدند این تطبیق پذیری به دلیل اندازه های مختلف صفحه نمایش و همچنین قابل توجه ترین تصاویر است.

ابعاد عکس و فیلم در اینستاگرام
ابعاد عکس و فیلم در اینستاگرام

تفسیر: بسیاری از منابع ارتفاع پیکسل 1.91: 1 تا 566 را گزارش کردند که از نظر ریاضی بهتری است. عکس پروفایل همچنین ابعاد 110 * 110 را توصیه می کند

شایان ذکر است که نسبت های ذکر شده در تصویر فوق دارای معیارهای اینستاگرام می باشد و در صورت استفاده از نسبت تصویر یا وضوح در غیر این صورت ، نمونه های مختلف اینستاگرام برای نمایش این محتوا نمایش داده می شود.

به عنوان مثال ، اگر قرار است تصویر بارگیری شود ، باید یکی از سه نسبت ابعاد 1: 1 ، 1.91: 1 یا 4: 5 داشته باشد. قطعاً محتوا را غیرفعال می کند. البته محدودیت هایی برای تصمیم گیری وجود دارد.

راهنمای اینستاگرام در مورد اندازه تصویر گفت:

اگر نسبت ابعاد پشتیبانی نمی شود ، برای تنظیم نسبت ابعاد پشتیبانی می شود قطع داده شده
اگر تصویری با وضوح پایین تر به اشتراک بگذارید ، ما آن را به عرض گسترده تر 320 پیکسل بزرگ می کنیم. اگر تصویری با وضوح بالاتر به اشتراک بگذارید ، ما آن را به عرض 1080p کاهش می دهیم.

بنابراین حفظ نسبت تصویر و رزولوشن 1080p بعدی ، کیفیت محتوای اینستاگرام را تضمین می کند.

به عنوان مثال ، اگر شما یک رزولوشن پایین تر از 1080 x 640 x 640 بارگیری کنید ، زیرا ما نسبت ابعاد 1: 1 و حداقل پیکسل 320 پیکسل داریم ، مشکلی نیست. این همچنین در مورد 640 x 335 در 1.91: 1 یا 640 x 800 در 4: 5 صدق می کند.

برای تلفن های هوشمند مانند سامسونگ S8 و آیفون X که از وضوح 2340 * 1080 پشتیبانی می کند ، موضوع متفاوت است ، حتی باعث کاهش وضوح تصویر اینستاگرام می شود. بنابراین

به طور کلی ، توصیه می شود صفحه نمایش 1080 را رصد کنید.

درباره فیس بوک همانطور که راهنمای فیس بوک گفت ، ابعاد نشان داده شده در تصویر فوق برای اینستاگرام نیز در فیس بوک اعمال می شود. علاوه بر این ، برای عکس روی جلد فیس بوک در سایز 462 x 820 پیکسل مناسب است. اگر می خواهید یک لینک به اشتراک بگذارید ، وضوح تصویر 628 x 1200 مناسب است. این یک نسبت 16: 9 با منهای 47 پیکسل در طول تصویر برای نوشتن لینک و توضیحات آن است.


اما برای تصویر روی توییتراندازه ها متنوع نیستند و در زیر شرح داده شده است:

ابعاد عکس مناسب برای توییتر
ابعاد عکس مناسب برای توییتر

* توضیح دهید که نسبت تمبر تصویر 16: 9 نیست بلکه 16: 8 است. حداکثر اندازه تصویر در توییتر نیز می تواند 5 مگابایت باشد.

به فیلم در توییتر مشروط دایرکتوری توییتر این همان چیزی است که در زیر می بینید. علاوه بر این که به کاربران امکان فعال یا غیرفعال کردن خودکار بازی در توییتر را می دهد ، نسبت تصاویر جداگانه و همچنین حد فریم 40 فریم در ثانیه در جدول زیر جالب است:

مورد نیاز ویدیوی توییتر
مورد نیاز ویدیوی توییتر

درباره عکس ها در LinkedIn در زیر یک جدول در دایرکتوری LinkedIn وجود دارد که اندازه تصاویر را به وضوح نشان می دهد:

اندازه تصویر در LinkedIn
اندازه تصویر در LinkedIn

* توضیح: زندگی به شرایطی اطلاق می شود که در آن صفحه شرکت ایجاد تب اشتغال برای ورود به موضوع جستجوی شغل و اشتغال ندارد.

همچنین در مورد فیلم ها در LinkedIn موارد زیر را در نظر بگیرید. نسبت ابعاد فردی و نرخ فریم پایین را توجه کنید:

مورد نیاز ویدیو LinkedIn
مورد نیاز ویدیو LinkedIn

یکی از راه های خوب برای جلوگیری از درگیر شدن در تغییر اندازه تصاویر در هر زمان استفاده از برنامه ها است. Instasize Photo Editor برای iOS است و این برنامه ها برای Android است. همچنین اگر می خواهید از برخورد با فتوشاپ خودداری کنید ، دو روش زیر پیشنهاد می شود:

  • می توانید هنگام ایجاد تصویر ابعاد را در وب سایت و برنامه Canva تعریف کنید. می توانید صفحات سفید را در یک ابزار دیگر ایجاد کنید ، آنها را در بوم بارگذاری کنید و همیشه از آنها استفاده کنید تا با شماره ها گرفتار نشوید.
  • Snagit Editor 2020 همچنین امکان تغییر سایز تصویر در منوی تصویر را فراهم می کند.

می توانید از Camtasia برای تغییر نسبت ابعاد و ابعاد فیلم استفاده کنید.

مهدی بیگدلی همچنین در سه فیلم خوب نشان می دهد که چگونه می توان ابعاد مختلف تصویر و فیلم را در فتوشاپ و پرایمر با لینکهایی به پایین تصویر ایجاد کرد.

مهدی لینک بند من است
مهدی لینک بند من است

اما می توانید از Instasize Photo Editor + Video for iOS استفاده کنید و این شش برنامه رایگان Android برای تغییر نسبت ابعاد و ابعاد ویدیوی تلفن همراه شما است.


بعضی اوقات ممکن است اندازه کاربر در واقع اندازه پرونده تصویر باشد.

برای نحوه محاسبه و کاهش تصویر به این پست مراجعه کنید. نحوه محاسبه و کاهش اندازه فیلم متفاوت است و می توانید آن را در اینجا بخوانید.

اگر می خواهید درباره موضوعات بازاریابی ویدیویی بیشتر بدانید ، می توانید کانال بازاریابی ویدیویی را دنبال کنید



جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: اندازه تصویر و فیلم برای شبکه های اجتماعی

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا