عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

اسکراب در روتین پوستی

پوست ما یکی از اعضای بدن ما به شمار می آید که مانند هر عضو دیگری نیاز به مراقبت دارد. یکی از شیوه های مراقبت از آن رعایت است. شاید عده  زیادی که این مطلب را می خوانند، با این سوال مواجه شوند که پس چرا آن ها از شست و شوی پوست صورتشان نتیجه مطلوبی حاصل نکرده اند. بسیاری هستند که با وجود شست و شوی صورت همچنان مشکلات پوستی آن ها برطرف نشده است و هنوز هم به دنبال راه چاره می گردند. در پاسخ به این سوال به شما می گوییم که به احتمال بسیار زیاد شما پوست خود را به شکل اصولی پاکسازی نمی کنید. بسیاری از مردم اصول حیاتی و درست شستشوی برای داشتن پوستی زیبا و درخشان را نمی دانند. ما در این مقاله شما را با روتین مراقبت از پوست آشنا خواهیم کرد.

روتین پاکسازی پوست چیست؟

روتین پاکسازی پوست به مجموعه اقداماتی گفته می شود که شما برای مراقبت و پاکسازی پوست با محصولات انجام می دهید. این محصولات هر یک کاربرد بخصوصی دارند. در خرید این محصولات باید نکاتی را در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از آن ها دچار ناراحتی های پوستی و آکنه و جوش نشوید.

در خرید این محصولات باید نوع پوست خود را بدانید و با توجه به آن محصولات را انتخاب کنید. برای مثال اگر دارید، باید تلاش کنید که بهترین محصولات چرب را تهیه کنید که بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.جالب است بدانید که این روتین ها آنقدر در میان مردم باب شده است که حتی برخی شرکت های زیبایی، اپلیکیشن  روتین پوستی طراحی کرده اند که به کاربران خود در داشتن و رعایت کردن یک روتین مناسب کمک می کند. در ادامه مرحله به مرحله شستشوی را به شما توضیح می دهیم.

نکته:برای خرید سایه چشم لاکچری کوین میتوانید به سایت معتبر ما مراجعه کنید و سفارش های خود را ثبت کنید.

Scrub in skin rosetin

قدم به قدم شستشوی روتین پوستی

مرحله اول: شوینده ها

روتین پاکسازی پوست صورت با شوینده ها آغاز می شود. شوینده ها مهم ترین نقش را در شستشوی صورت ایفا می کنند. این مواد در کیفیت های متفاوت تولید می شوند. برخی قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند و برخی دیگر قدرت کمتری. همچنین از ویژگی های مخصوصی نیز برخوردار هستند. برای مثال برخی فقط برای پوست چرب مناسب هستند و برخی دیگر برای پوست های خشک. برخی شوینده ها نیز مناسب پوست های مستعد آکنه هستند. باید شویند ه ای را خریداری کنید که متناسب با ویژگی های پوست شما باشد. در غیر این صورت باید منتظر حساسیت های پوستی باشید.

اگر شوینده مناسب خود را تهیه نکنید، ممکن است جوش بزنید یا پوست صورتتان بیش از حد خشک شود. توصیه ما به شما این است که به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از نوع پوست خود مطلع شوید. سپس از متخصص بخواهید که یک شوینده مناسب به شما معرفی کند.

مرحله دوم: استفاده از حوله گرم

یکی دیگر از مراحل روتین پاکسازی پوست استفاده از حوله مناسب است. بعد از شست و شو با حوله گرم صورت را خشک کنید. به این صورت که حوله تمیز را مرطوب کنید و روی پوست قرار دهید.

مرحله سوم: بخور

با بخور، پاکسازی به شکل عمیق تر اتفاق می افتد. دو نوع بخور داریم: بخور سرد و گرم. اگر از آن دست افرادی هستید که هر روز آرایش می کنید، به شما توصیه می کنیم که از بخور در کنار شستشوی استفاده کنید. چون با آرایش مواد آلاینده تا عمق پوست نفوذ می کنند و با بخور است که می توان آن ها را پاکسازی کرد.برای پاکسازی از بخور آب گرم استفاده کنید و هر دو دقیقه یک بار از آن فاصله بگیرید و مجددا خود را در معرض بخور قرار دهید. بهترین گیاهانی که می توانید از آن ها به منظور پاکسازی پوست خود با بخور استفاده کنید، گیاهانی مانند بابونه، اسطوخودوس، اکالیپتوس یا گل همیشه بهار هستند.

در شستشوی اسکراب نقش اساسی دارد. اسکراب کردن همان لایه برداری صورت است. این روزها شرکت های زیادی اسکراب های متنوعی تولید کرده اند. این محصولات دانه هایی زبر در خود دارند که وقتی روی پوست کشیده می شوند، یک لایه از سلول های مرده از پوست جدا می شوند و پوست ظاهر شاداب تر و جوان تری به خود می گیرد.

اگر به اسکراب کردن پوست خود اهمیت ندهید، پوست شما ظاهری کدر خواهد داشت که با بهترین شوینده ها نیز تغییری نخواهد کرد. پس اسکراب ها یک بخش جدایی ناپذیر از شست و شوی صورت به شمار می آیند. اگر بودجه محدودی دارید و تمایل ندارید که برای خرید اسکراب ها هزینه کنید، به شما توصیه می کنیم که از اسکراب های خانگی استفاده کنید.

مرحله پنجم:

در این مرحله از شستشوی می توانید از محصولاتی به نام تونر استفاده کنید که آن هم نوعی پاک کننده صورت است. این محصول که به صورت محلول تولید می شود، ph صورت را نیز تنظیم می کند. به یاد داشته باشید که تونر را به پوست زیر چشم نزنید.

مرحله ششم: آبرسان

این مرحله پس از شستشوی اتفاق میفتد و پوست شما آماده است که انواع مواد مراقبتی پوست را دریافت کند. دلیل پاکسازی پوست صرفا پاک کردن پوست از آلاینده ها نیست، بلکه یکی دیگر از دلایل آن هموار کردن پوست جهت رساندن مواد مورد نیاز آن است.زمانی که پوست و منافذ آن تمیز باشند، کرم ها و سایر مواد مراقبتی پوست عملکرد بهتری خواهند داشت. یکی از مهم ترین مواد است که نقش مهمی در جوانی پوست و به تعویق انداختن علائم پیری دارد. آبرسان ها را می توانید به صورت خانگی نیز درست کنید، اما ممکن است پوست شما با حساسیت هایی مواجه شود.

مراحل شستشوی روتین پوستی را به درستی انجام دهید

کسی نیست که از حساسیت های مراقبت از پوست آگاهی نداشته باشد. این عضو بسیار آسیب پذیر است و برای جلوگیری از این آسیب ها باید از آن مراقبت هایی به عمل بیاید. اما تمام این مراقبت ها صرفا برای جلوگیری از مشکلات پوستی نیست. اگر مانند ما به زیبایی صورت خود وسواس دارید و از روتین مراقبت از پوست ویژه ای پیروی می کنید، احتمالاً اهمیت استفاده منظم از اسکراب صورت را می دانید.

اسکراب لایه بردار صورت ابزار عالی برای رسیدن به پوستی صاف و درخشان به شمار می رود. اسکراب لایه بردار و مکملی مناسب برای هر روتین مراقبت از پوست است. اگر از پوست ناهموار و کدر رنج می برید و صورت بسیار چرب یا خیلی خشک دارید، اسکراب لایه بردار صورت می تواند به راحتی شما را به شرایط ایده آل بازگرداند. لایه برداری پوست اثرات فوری و دراز مدتی دارد که می تواند باعث صاف تر شدن، روشن تر، شفاف تر و درخشان تر شدن پوست شما شود.

اسکراب صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکراب صورت یک محصول تخصصی مراقبت از پوست به حساب می آید و به طور ویژه برای لایه برداری از صورت استفاده می شود. فرایند لایه برداری صورت به معنای حذف سلول های مرده پوست از لایه های شاخی پوست و قشر بالایی پوست صورت به منظور افزایش گردش سلولی است. هنگامی که سلول های مرده پوست بر روی سطح صورت شما تجمع کنند، می توانند باعث ایجاده لکه های پوستی و کدر شدن صورت شوند.

اگر بتوانید پوست خود را از شر این سلول های مرده خلاص کنید، صورت شما درخشان تر و صافت تر به نظر خواهد رسید. پوست صورت ساختاری ظریف تر نسبت به سایر قسمت های بدن دارد و از آنجایی زیبایی صورت پیوند مستقیمی با سلامت پوست شما دارد، بایستی که به مراقبت از پوست خود اهمیت زیادی دهید. لایه بردار های عمومی برای پوست سایر نقاط بدن طراحی شده اند و اگر بجای اسکراب صورت استفاده شوند، ممکن است اثرات خشنی بر روی صورت برجای بگذارند.

اسکراب های فیزیکی

این دسته از اسکراب ها حاوی ترکیبات ساینده (مانند گرانول ها) هستند. از ابزار های مخصوصی مانند برس های پاک کننده برای مالش فیزیکی سلول های مرده پوست استفاده می کنند. لایه بردار های فیزیکی برای پوست های خشک مناسب اند. زیرا لکه های پوست خشک را از بین می برند و بافت صورت را به طور چشمگیری بهبود می دهند.

اسکراب های شیمیایی

این لایه بردار ها معمولاً به شکل مایع، تونر و یا کرمی هستند و به کمک ترکیبات شیمیایی (مانند اسید سالسیلیک، رتینوئید ها و آنزیم ها) به درون منافظ صورت نفوظ کرده و پیوند میان سلول های مرده پوستتان را تضعیف می کنند. سپس پوست را لایه برداری می کنند تا سلول های مرده از جای خود جدا شوند. اگر از چربی زیاد پوست خود رنج می برید، استفاده از اسکراب های شیمیایی به شما توصیه می شود.

کدام اسکراب لایه بردار برای پوستم مناسب تر است؟

نحوه صحیح انتخاب لایه بردار صورت و استفاده از ماسک اسکراب لاکچری کوین به عواملی مهمی نظیر نوع پوست، مشکلات گریبان گیر پوست و روتین مراقبت از پوست بستگی دارد. قبل از انتخاب لایه بردار مناسب، ویژگی های پوست خود را ارزیابی کنید. اگر پوست حساسی دارید، به هیچ عنوان از اسکراب های فیزیکی و یا آن دسته از اسکراب های شیمیایی که غلظت بالایی از مواد فعال دارند را استفاده نکنید.

در اینگونه موارد باید سرم لایه برداری یا یک پاک کننده با ترکیبات لایه برداری ملایم را انتخاب کنید. اگر پوست شما چرب است، می توانید به کمک لایه بردار های فیزیکی و شیمیایی به پوستی صاف و درخشان دست یابید. در هر صورت پیشنهاد زیباروی این است که قبل از خرید اسکراب صورت با یک متخصص پوست مشورت کنید. از توصیه های پزشکتان برای خرید اسکراب مناسب پوستتان استفاده کنید.

رژگونه لاکچری کوین

یک پودر رژگونه با رنگدانه بالا است که در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است. این رژگونه برای ماندگاری طولانی و ایجاد ظاهری طبیعی طراحی شده است.رژگونه لاکچری کوین دارای نقدهای مثبتی از کاربران است. بسیاری از کاربران رژگونه را به دلیل رنگدانه بالا، ماندگاری طولانی و سهولت در استفاده دوست دارند. برخی از کاربران همچنین اظهار داشته اند که رژگونه به ایجاد ظاهری طبیعی و درخشان کمک می کند.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از رژگونه لاکچری کوین آورده شده است:

  • رنگدانه بالا: رژگونه لاکچری کوین بسیار رنگدانه است، به این معنی که برای ایجاد رنگ مورد نظر خود نیازی به استفاده زیاد از آن ندارید.
  • ماندگاری طولانی: رژگونه لاکچری کوین تا 12 ساعت ماندگاری دارد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که در طول روز ظاهر خود را حفظ می کند.
  • کاربرد آسان: رژگونه لاکچری کوین را می توان به راحتی با استفاده از برس رژگونه اعمال کرد.
  • ظاهر طبیعی: رژگونه لاکچری کوین ظاهری طبیعی و درخشان ایجاد می کند.
دکمه بازگشت به بالا