عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

از کجا ظروف مسی بخریم ؟

چگونه و از کجا سینی مسی مناسب خریداری کنیم؟ برای چه ظروف مسی را قلع اندود می کنند؟ طرح های مدرن ظروف مسی را چگونه تهیه کنیم؟ مردم سراسر جهان به قدرت مس و فواید سلامتی آن اعتقاد دارند، شما چطور؟ ظروف مسی نه تنها یک انتخاب سالم تر، بلکه یک انتخاب پایدارتر نیز هستند. زیرا یک بار خرید می کنید و سالها می توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین برای خریدی مطمئن ظروف مسی برای پذیرایی و چه برای پخت و پز، پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

که در سری برنامه ریزی های جدیدش در حوزه فروش اینترنتی و تجهیز اقلام جهیزیه نوعروسان، مقالات آموزش خرید در نظر گرفته که در آن به زوایای مختلف یک خرید مناسب می پردازد که ظروف مسی یکی از آنهاست.

ظروف مسی یا Copper

همه ما شنیده ایم، خوانده ایم یا دیده ایم که مردم از ، ،، و کلا ظروف مسی در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. اما آیا شما هم آماده هستید که آشپزخانه خود را با مدرن مسی تزئین کنید؟ یا همچنان در مورد سرمایه گذاری روی ظروف مسی شک دارید؟ نگران نباشید، کالاخانه این راهنما را تدارک دیده تا خیال شما را راحت کند و به شما بگوید چرا سرمایه گذاری روی ظروف مسی ارزش آن را دارد! استفاده از ظروف مسی علاوه بر سلامتی، برای تزیین دکوراسیون و حتی برای پذیرایی در مهمانی بی نظیر است.

نکات مورد توجه پخت پز

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مجلات ظروف آشپزخانه را دنبال می کند، حتماً به این نکته توجه کرده اید که اغلب اوقات ظروف آشپزی موجود در مدلهای مدرن آشپزخانه از مس ساخته شده اند! دلیل این امر این است که ظریف ترین ظروف آشپزی که می توانید در آشپزخانه خود داشته باشید ظروف مسی هستند. آنها نه تنها زیبا هستند، بلکه بسیار مفید هستند!

1- ظروف مسی رسانای عالی

بسیاری از سرآشپزهای حرفه ای ظروف مسی را به دلیل هدایت حرارتی عالی ترجیح می دهند. زیرا گرمای اجاق گاز به طور مساوی در هر گوشه و گوشه قابلمه مسی توزیع می شود و خطر ایجاد نقاط داغ را از بین می برد. پس اگر آشپز هستید، می دانید که نقاط داغ چقدر می تواند مهم باشد. غذای داخل قابلمه به طور یکنواخت پخته نمی شود .

با این حال، همانطور که قبلاً ذکر شد، هنگام صحبت از قابلمه ها و تابه های مسی ، لازم نیست نگران نقاط داغ باشید. به محض اینکه حرارت را روی اجاق گاز تغییر دهید، قابلمه به سرعت آن را تطبیق می دهد. این موضوع به شما کمک می کند تا غذایی پخته و کامل داشته باشید.

2- وزن مناسب ظروف مسی

یکی از ویژگی منحصر به فرد ظروف مسی باید وزن بسیار خوب آنهاست. زیرا از آنجا که از مواد ارزان ساخته نشده است، وزن آن به حدی سنگین است که می توانید روی اجاق گاز قرص و محکم قرار بگیرد، اما این مورد به این معنا نیست که وزن بالایی دارند. بلکه به میزانی سبک هستند که در نگه داشتن و بلند کردن آن با یک دست دچار مشکل نشوید.

3- ضخامت مناسب ظروف مسی

هرچه ضخیم تر باشد، بهتر است.

این چیزی است که تقریباً همه ظروف آشپزی از نظر ساختاری از آن پیروی می کنند. اما در مورد ظروف مسی، ضخامت بیش از 2.5 میلی متر غیر ضروری است. ظروف مسی با ضخامت بیشتر از 3 میلی متر از نظر عملکرد کاهش می یابد. یکی از دلایل اصلی این است که دمای هوا را کندتر از حد معمول می کند، که بر ظروف مسی غلبه می کند.

تشخیص ظروف مسی اصل

بررسی دو نوع فلز مس (معمولی، ) اهمیت بالایی دارد. زیرا آنها از نظر ویژگی و ظاهر متفاوت هستند. پس باید بیشتر در مورد آنها صحبت کنیم.

1- معمولی

این ارزان ترین و در عین حال برای بسیاری از کارها کمتر مطلوب است. اگرچه رسانای گرما عالی است، اما معایب بزرگتری نیز در آن وجود دارد. هنگام پخت و پز، ظروف مسی معمولی هنگام پخت غذاهای اسیدی می توانند برای سلامتی خطرناک باشند، زیرا مس زیاد برای بدن خوب نیست. با این حال، این ماده هنوز هم مورد نیاز بدن است، بنابراین استفاده از آنها باید بگونه ای باشد که در حد متعادلی قرار گیرذ.

2- قلع اندود

برای کنترل تجمع مس در بدن ما، ظروف مسی را با قلع می پوشانند. پوشش قلع با هدایت حرارتی ظروف آشپزخانه تداخلی ندارد، بلکه باعث افزایش آن می شود. نکته جالب دیگر این است که نه به هیچ ارزش ph واکنش نشان می دهد و نه طعم یا بقایایی در غذا ایجاد می کند! تنها نقطه ضعف؟ پوشش قلع فرسوده می شود ، اما در طولانی مدت (15-30 سال)!

ویژگی های بیشتر

یکی از مواردی که کاربران بیشتر دوست دارند دسته ها و درپوش های این مجموعه است. آنها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند ، به این معنی که آنها مانند بقیه قابلمه ها حرارت را حفظ نمی کنند و در حین پخت خنک می مانند. این کار راحتی را برای کاربران فراهم می کند زیرا می توانند بدون نگرانی در مورد سوختن آنها را به راحتی با دست برهنه بلند کنند.

  • زیبا به نظر می رسد.
  • بسیار بادوام ، حتی می تواند چندین دهه دوام بیاورد!
  • البته نچسب نیست و رنگ مس با گذشت زمان تغییر می کند.
  • در نظافت نیاز به کمی دقت بیشتر دارد.

طراحی و ساخت

با داشتن فناوری سه لایه ، آنها حتی گرما و استحکام را برای مشتریان خود تضمین می کنند. با پوشش داخلی از فولاد ضد زنگ ، یک هسته آلومینیومی که بین مس و فولاد قرار گرفته است، قابلمه ها و تابه های آنها نوید گرم شدن می دهند.

  • هنگام استفاده از این ظروف آشپزی، حرارت کم تا متوسط توصیه می شود زیرا بسیار رسانا است و اگر روی حرارت زیاد پخته شود غذای شما را می سوزاند.
  • آنها دارای روکش مسی چکش کاری شده ای هستند که حال و هوای فوق العاده ای را به نمایش می گذارد که آماده آویزان شدن در آشپزخانه شما هستند.

فواید ظروف مسی و بر سلامتی را در کالاخانه بخوانید

فواید ظروف مسی

ظروف مسی فواید فراوانی دارند که به بخش متعددی تقسیم می شود. اما آنچه مهمتر و جائز اهمیت تر است، فواید سلامتی ظروف مسی است که در ادامه به 5 مورد آن اشاره کرده ایم.

1- به کنترل فشار خون بالا کمک می کند

مس به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند. به عنوان یک فرد بالغ، اگر آثار مس کافی در جریان خون خود ندارید، می توانید دچار فشار خون بالا و مشکلات فشار خون شوید. به علاوه، همانطور که مغز شما هر چند وقت یکبار به یک استرس زا نیاز دارد، بدن شما نیز به آن نیاز دارد.

2- از عفونت ها جلوگیری می کند

مس دارای خواص ضد باکتریایی است و سالهاست که در مورد استفاده قرار می گیرد. اگر آب را در ظرفهای مسی به مدت 8 ساعت یا بیشتر ذخیره کنید، آب از همه فعالیتهای بالقوه خطرناک میکروبی عاری خواهد شد. همچنین، حمل بطری آب مسی انتخاب بسیار بهتری نسبت به حمل بطری پلاستیکی یا بدتر از آن، خرید آن در حین حرکت است.

3- ایمنی را افزایش می دهد

پس از سال هایی که گذرانده ایم، نیازی نیست اهمیت سیستم ایمنی قوی را تکرار کنیم. مطالعات نشان داده اند که مس بسیار کم می تواند منجر به کاهش گلبول های سفید خون در جریان خون شما شود. به عبارت دیگر، گنجاندن مس به طور مستقیم یا از طریق تزریق در رژیم غذایی شما را مستعد ابتلا به عفونت های شایع می کند.

4- استخوان های قوی تر

اگرچه ماندن در خانه به شیوه زندگی جدید تبدیل شده است، اما برای استخوان های ما سالم ترین نیست. نور خورشید برای دریافت مقدار کافی ویتامین D که به تقویت استخوان ها کمک می کند، مهم است. مطالعات همچنین نشان می دهد که کمبود مس بر تراکم مواد معدنی استخوان تأثیر می گذارد و می تواند فرد را مستعد ابتلا به پوکی استخوان کند.

5- سلامت قلب و عروق بهتر

ثابت شده است که مس به بهبود جریان خون در قلب و در نتیجه بهبود سلامت قلب کمک می کند. همانطور که در نکته اول اشاره کردیم، سطوح پایین مس با فشار خون بالا و مشکلات فشار خون نیز مرتبط است.

خرید مناسب با در گرو خرید آگاهانه است

نتیجه گیری

اکنون که می دانید چرا مس یک ماده مغذی مهم است، وقت آن رسیده است که برنامه رژیم غذایی خود را دوباره مرور کنید. حتی اگر در صورتی که نمی توانید آن را مستقیماً به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ساده ترین راه مصرف آب در ظروف مسی  است. یادآور می شود که ظروف مسی قدیمی می تواند گواه واقعی تمام این گفته باشد.

کلام فروشگامروزه با وجود تنوع بسیار زیاد دیگر ظروف آشپزخانه، ولیکن همچنان تقاضا برای خرید و استفاده از ظروف مسی در بین افراد به خصوص بانوان خانه دار بسیار بالا و چشمگیر است.

این ظروف علاوه بر اینکه که در طرح های مدرن و متنوعی عرضه میشوند سبکی سنتی و نوستالژیک را برای شما تداعی میکند و به خانه و آشپزخانه شما جلوه خاصی میدهد. بسیاری از این ظروف مسی دکوری شامل ، ، و همچنین هستند. ما در ادامه برای شما توضیحاتی در خصوص طرز نگهداری و استفاده از این ظروف قرارداده ایم؛ شما می توانید برای مشاهده کل این محتوا ها وارد لینک های مشخص شده در انتهای هر بخش شوید و محتوای کامل آن را بررسی کنید.

تشخیص ظروف مسی اصل قبل از خرید

یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های تشخیص اصالت ظرف مسی استفاده از یک آهن ربا است؛ به این صورت که اگر آهن ربا را نزدیک ظرف کردید و آن را جذب کرد پس یعنی آن ظرف از جنس آهن بوده و یا ناخالصی داشته و احتمالا فقط روکش یا رنگ مسی بر آن زده شده است.

نوع چکش زنی نیز مشخص می کند که مس خوب چه مسی است به این شکل که باید چکش زنی در این ظروف بصورت ریز و منظم باشد و فرقی در چکش کاری دستی یا ماشینی برای آن وجود ندارد.

همچنین به طور معمول ظروف نفیس مس در اثر مجاورت با رطوبت هوا اکسید شده و  رنگشان کدر میشود مگر اینکه از روکش مس نانو شده در ساخت آن استفاده شده باشد که رنگ روشن تر و براق تری دارد. برای مشاهده سایر روش های وارد شوید. اطالاعات کامل تر و دقیق تر را برایتان آماده کرده ایم.

از کجا ظروف مسی بخریم؟

همه ی ظروف مسی ای که در فروشگاه ها به فروش میرسد لزوما ظروف مسی که در زنجان یا اصفهان ساخته و پرداخته می شوند، نیستند بلکه بسیاری از این ظروف در بازار مسگر های شهر ها ساخته می شود و به فروش میرسد . اگر قصد خرید این ظروف را در سطح اینترنت دارید، لازم است که دقت کنید که فروشگاهی که از آن خرید می کنید قابل اعتماد و مطمئن باشد. مطلب کامل اینکه را ما در این مقاله قرار داده ایم که پیشنهاد می کنیم که آن را مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا