بازاریابیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

آیا برگزاری کلاس های نقاشی ارزش دارد؟

هزینه کلاس نقاشی به چه شکل است؟

به نقل از ایران آموزشگاه عوامل بسیار زیادی در تعیین هزینه آموزش نقاشی وجود دارد. شما در هر سنی و با هر استعداد و زمینه ای می توانید با جست و جو و تحقیق کلاس مورد نظر خود را برای نقاشی پیدا کنید. هزینه ها نیز بر همین اساس تعریف می شوند.

هزینه کلاس نقاشی بر اساس تکنیک

یکی از موثرترین عواملی که هزینه آموزش نقاشی را تعیین می کند تکنیکی است که می خواهید در آن آموزش ببینید. به عنوان مثال هزینه آموزش نقاشی سیاه قلم با هزینه آموزش نقاشی روی پارچه و هزینه  بهترین کلاس نقاشی تهران  رنگ روغن و هزینه کلاس نقاشی روی سفال متفاوت است. پس پیش از هر چیز شما باید شکل و تکنیکی که از نقاشی می خواهید بیاموزید را پیدا کنید. در اغلب موارد افراد به دنبال یادگیری طراحی که به نوعی همان سیاه قلم است می روند. زیرا این نوع طراحی پایه و اساس نقاشی است و در بسیاری موارد اگر دوست دارید تا حرفه ای شوید باید از همین جا شروع کنید. هیچ چیز برای شروع بهتر از یک مداد سیاه نرم نمی تواند دست شما را برای نقاشی گرم کند.

هزینه آموزش نقاشی بر اساس سطح و سن

دو مسئله مهم در اینجا مطرح است. مسئله اول سطح شماست. طبعا وقتی شما به دنبال آموزش های پیشرفته باشید، هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. اولا که هزینه آموزش نقاشی حرفه ای بیشتر است و در درجه دوم شما نزد هر استادی نمی توانید این آموزش ها را فرا بگیرید و هزیه یک استاد حرفه ای و خبره بسیار بیشتر از سایر استادان است.

مسئله دیگر سن شماست. اغلب گفته می شود که 4 سال بهترین سن برای آموزش نقاشی به کودکان است ولی تنها سنی که کودکان می توانند در آن به کلاس نقاشی بروند 4 سال نیست. شما می توانید فرزندتان را در هر سنی به کلاس بفرستید. نکته مهم این است که خلاقیت کودکان در کلاس های نقاشی رشد پیدا کند و ضربه نبیند. هزینه کلاس نقاشی کودکان می تواند در بازه هایی تغییر کند ولی به طور کلی نمی توان گفت که هزینه این کلاس ها از آموزش بزرگسالان بیشتر است یا کمتر. طبعا هزینه کلاس خصوصی نقاشی کودکان بیشتر است. در این کلاس ها شما می توانید اغلب معلم را به خانه دعوت کنید و فرزند در خانه خودتان آموزش ببیند. از این جهت که حواس مربی تنها در اختیار یک نفر است این کلاس ها می تواند بسیار خوب عمل کند. از طرفی دیگر یادگیری در محیط و با هم سن و سالان می تواند موقعیت مناسبی برای فرزند شما باشد و بد نیست که در گروه ها آموزش ببیند و این هم کاملا بستگی به فرزند شما دارد.

قیمت کلاس نقاشی بر اساس استاد

همانطور که می دانید قیمت کلاس نقاشی اساتید حرفه ای، خبره و مشهور از سایرین مربیان نقاشی بیشتر است. از طرفی دیگر خیال شما بابت آموزش راحت خواهد بود. بیشتر مواقع توصیه می شود که برای سطوح بالاتر به این اساتید مراجعه کنید و مخصوصا اگر قصد شما از یادگیری نقاشی زیباتر کردن اوقات فراغت است و قصد ندارید آن را به صورت حرفه ای جدی ادامه دهید قیمت آموزش نقاشی حرفه ای را نپردازید.

قیمت آموزش نقاشی بر اساس تعداد جلسات

 

به طور کلی اغلب مواقع کلاس های آموزش نقاشی قیمت جلسات را به صورت ساعتی و یا ترمی محاسبه می کنند. طبیعتا هر چه زمان آموزش بیشتر باشد هنرجو باید هزینه آموزش نقاشی بیشتری بپردازد. تعداد جلسات بالاتر نیز هزینه بیشتری را شامل می شود.

قیمت کلاس خصوصی نقاشی به چه شکل است؟

همانطور که گفتیم قیمت کلاس خصوصی نقاشی از سایرین بیشتر است. مخصوصا اگر شامل هزینه ایاب و ذهاب نیز باشد. قیمت کلاس خصوصی نقاشی برای کودکان در بسیاری از موارد کمتر از قیمت کلاس خصوصی نقاشی بزرگسالان است. قیمت کلاس خصوصی نقاشی نیز اغلب به صورت ساعتی تعیین می شود و افراد بسیار زیادی مخصوصا دانشجویان و فارغ التحصیلان هنر به این امر اشتغال دارند. آن ها را شما می توانید از طریق کلاس های آموزشی، معرفی افراد، آگهی ها و سایت های سفارش خدمات آنلاین پیدا کنید.

سایت های سفارش خدمات آنلاین به شما مربیان مختلفی در مناطق مختلف را معرفی کرده و شما بر حسب رزومه افراد و ویژگی ها و همچنین نظر مشتریان سابق یکی را انتخاب می کنید و یا مشخصات دقیق کلاس مورد نظر را ثبت کرده و اساتید نقاشی خودشان به شما پیشنهاد خواهند داد. هزینه استخدام معلم نقاشی در منزل طبعا بیشتر از سایرین است ولی شما می توانید چند نفر شده و این هزینه ها را بر تعداد سرشکن کنید

 

  1. خلاقیت

ممکن است کار خیلی آسانی باشد اما به کودکان کمک می‌کند خودشان را به وسیله هنر نسبت به ریاضیات یا علوم بهتر نشان بدهند.
همانطور که واشنگتن پست می‌گوید: در یک برنامه هنری، از کودک شما خواسته می‌شود یک مونولوگ را به 6 روش متفاوت از حفظ بخواند، یک نقاشی بکشد که یک خاطره را نشان بدهد یا ریتم جدیدی را برای افزودن به یک قطعه موسیقی بسازد. اگر کودک تفکری خلاقانه داشته باشد، الان و در آینده کاری آنها به طور طبیعی ملکه ذهنشان می‌شود.

  1. بهبود عملکرد تحصیلی

هنر فقط خلاقیت کودک را رشد نمی‌دهد؛ این رشد به دلیل مهارت‌هایی که یاد می‌گیرند به موفقیت تحصیلی آنها هم سرایت می‌کند. پی بی اس می‌گوید: گزارشی از آمریکایی‌ها درباره هنر می‌گوید افراد جوانی که به طور
منظم(سه ساعت از روز در 3 روز از هر هفته در یک سال کامل) در دوره‌های هنری شرکت می‌کنند، چهار برابر احتمال شناخته شدن برای موفقیت‌های تحصیلی را با شرکت در دوره‌های ریاضی یا علوم با نگرشی بی طرف یا برای بردن جایزه‌ی نوشتن یک مقاله یا شعر نسبت به کودکانی دارند که در این دوره‌ها شرکت نمی‌کنند.

  1. مهارتهای حرکتی

این مهارت برای بچه‌های کوچک‌تری به کار گرفته می‌شود که کاری هنری انجام می‌دهند یا سازی می‌نوازند. کارهای ساده‌ای مثل نگه داشتن یک قلم‌مو و تندنویسی و رنگ کردن با مداد شمعی
اصلی مهم برای رشد خوب مهارت‌های حرکتی یک کودک است.بر اساس مطالعات موسسه ملی سلامت، نقاط عطف کودک در حدود سه سالگی باید کشیدن یک دایره و شروع استفاده امن از قیچی باشد. حدود چهار سالگی، کودک شاید بتواند یک مربع بکشد و بریدن خطوط صاف با قیچی را شروع کند.

  1. اعتماد به نفس

تا زمانی که تسلط به یک رشته آموزشی بتواند در دانش آموزان اعتماد به نفس ایجاد کند ؛ میتواند دلیل کافی برای شرکت در دوره‌های هنری باشد. بالا رفتن از صحنه و نوازندگی به کودکان فرصتی برای قدم بیرون گذاشتن از منطقه امنشان می‌دهد. همان‌طور که بهتر می‌شوند و پیشرفتشان را می‌بینند، اعتماد به نفسشان پا به پای رشدشان تقویت می‌شود.

  1. یادگیری دیداری

نقاشی کردن، رنگ‌آمیزی و مجسمه‌سازی در کلاس‌های هنری به ویژه برای بچه‌های کوچک، به مهارت‌های دیداری- فضایی آنها کمک می‌کند. دکتر کری فریدمن، سرپرست آموزش هنر و طراحی در دانشگاه ایلینویز شمالی می‌گوید:
کودکان باید بیش از آنچه می‌توانند به وسیله نوشته و اعداد یاد بگیرند درباره جهان بدانند. آموزش و پرورش با هنر به دانش‌آموزان می‌آموزد چطور اطلاعات دیداری را تفسیر، نقد و از آنها استفاده کنند و چطور بر اساس آنها انتخاب کنند.

  1. تصمیمگیری

هنر، مهارت‌های حل مشکل و تفکر انتقادی را تقویت می‌کند. چطور این احساس را به وسیله رقص بیان کنم؟ این شخصیت را چطور باید بازی کرد؟ یادگیری چگونگی انتخاب و تصمیم‌گیری مطمئنا می‌تواند به تحصیلات آنها و دیگر بخش‌های زندگی انتقال یابد؛ همان‌طور که می‌تواند مهارتی ارزشمند در بزرگسالی باشد.

  1. پشتکار

هنر می‌تواند چالش برانگیز باشد. وقتی کودکان تلاش می کنند هنری را بیاموزند و در آن استاد شوند، خیلی اوقات خیلی ناامید می‌شوند و می‌خواهند این یادگیری را کنار بگذارند. اما بعد از تمرین و تکرار بسیار، یاد میگیرند که این تمرین زیاد و پشتکار کارساز است. این ذهنیت مطمئنا با رشد کودکان مهم می‌شود؛ به خصوص در طول زندگی کاری و حرفه‌ایشان که احتمالا مدام از آنها خواسته می‌شود مهارت‌های جدیدشان را رشد دهند و بدون توقف روی پروژه‌های سخت کار کنند.

  1. تمرکز

هنگامی که شما در نقاشی یا خوانندگی یا یادگیری نقش یک نمایش، پشتکار نشان می‌دهید، تمرکز یک ضرورت است و مطمئنا تمرکز برای درس خواندن و یادگیری در کلاس و همچنین انجام یک شغل در آینده ضروری است.

  1. همکاری

بسیاری از رشته‌های هنری مثل بند موسیقی، گروه کُر و تئاتر به کودکانی نیاز دارد که با هم کار کنند. آنها باید برای رسیدن به هدف مشترکشان نسبت به یکدیگر مسئولیت‌پذیر و سازشکار باشند. کودکان یاد می‌گیرند حتی اگر نقش تک‌نواز یا رهبر نداشته باشند کمک به گروه از موفقیت آن جدا نیست.

  1. پاسخگو بودن

درست مثل همکاری، کودکان در هنر یاد می‌گیرند به سهم خودشان در گروه پاسخگو باشند. اگر توپ را بیاندازند یا نظم و ترتیب را به هم بزنند، متوجه می‌شوند مسئولیت‌پذیری آنچه انجام داده‌اند مهم است. اشتباهات، بخشی از زندگی هستند و یادگیری پذیرش و جبران آنها و پیش رفتن در زندگی با وجود مشکلات باعث رشد و کمال کودکان می‌شود.

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

آموزش هنر شامل چه شاخه هایی است؟

آموزش هنر شامل چهار حوزه متمایز است که هر کدام دارای دانش و مهارت جداگانه هستند، از جمله نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی. هر یک از این زمینه ها را توضیح خواهم داد و ایده هایی برای استفاده از آنها ارائه خواهم کرد.

هنر چه مزایایی برای کودکان دارد؟

هنر برای توسعه مهارت خواندن در کودکان خردسال بسیار کاربردی و مفید است و موسیقی نیز فرصت خوبی را برای تعلیم مهارت های زبانی فراهم می کند.

آیا شما آموزش نقاشی و خلاقیت و موسیقی برای کودکان را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر داخل سایت تصویرگران پویا اندیش شوید.

ارائه تمرین هنری به دانش آموزان چه مزایای دارد؟

افزایش هوش
توسعه مهارت های فکری
افزایش درک مفاهیم چند فرهنگی
ایجاد اعتماد به نفس
نشان دادن پاسخ های احساسی و هیجانی مثبت به یادگیری

چرا ما باید هنر را در سنین پایین به کودکان معرفی کنیم؟

آنها هر چه را که می بینند، لمس می کنند و می شنوند را یاد می گیرند. به همین دلیل ما باید فعالیت هایی را انجام دهیم که بتوانند کودکان را تشویق کنند تا خیال پردازی و تصور کنند.

ادغام و ترکیب هنر در کلاس درس چه تاثیراتی دارد؟

هنگامی که هنر در برنامه درسی کودکان گنجانده شود، کودکان استعدادی که ممکن است نتوانند به صورت شفاهی نشان دهند را به صورت بصری ارائه می دهند.

چه روش هایی برای یادگیری به وسیله ی هنر وجود دارد؟

مدل سازی یا نمایش دادن
ارائه بازخورد توصیفی
توضیح دادن برای کمک به سازماندهی اندیشه های کودکان
سوال پرسیدن برای گسترش ایده ها و قدرت درک و فهم کودکان.

دکمه بازگشت به بالا