چگونه مغز خود را تقویت کنیم؟ 10+3 روش موثر برای افزایش قدرت مغز

چگونه مغز خود را تقویت کنیم؟

ضرب المثلی در انگلیسی وجود دارد که می گوید سگ های پیر نمی توانند ترفندهای جدید را آموزش دهند. با این حال، مغز انسان توانایی منحصر به فردی برای سازگاری با شرایط و تغییرات در سنین مختلف دارد.

اعتقاد بر این است که عملکرد مغز انسان در دوران کودکی افزایش می یابد و به تدریج با افزایش سن کاهش می یابد. سبک زندگی مدرن نیز نقش مهمی در کاهش ظرفیت ذهنی دارد.

چند نمونه از سبک زندگی ناسالم شامل تغذیه نامناسب، انتشار سموم، استرس، کمبود خواب و سایر دلایل غیرقابل توضیح است. البته یک سبک زندگی سالم می تواند به سلامت مغز شما کمک کند. یکی خاطرات قدرتمند این به سلامت و توانایی مغز بستگی دارد.

در این مقاله در مورد آنچه ممکن است صحبت خواهیم کرد قدرت مغز را بهبود می بخشد حافظه خود را اضافه و تقویت کنید.


  1. رژیم غذایی سالم داشته باشید:

انواع غذاهایی که می خورید و غذاهایی که در رژیم غذایی خود قرار نمی دهید نقش مهمی در بهبود و حفظ حافظه دارند.

یک رژیم غذایی کامل و سالم حاوی میوه‌ها، سبزیجات و چربی‌هایی است که سالم و ضروری هستند و می‌توانند تأثیر زیادی بر مغز داشته باشند. سعی کنید از اسیدهای چرب امگا 3 حیوانی استفاده کنید و از مصرف زیاد قند و کربوهیدرات خودداری کنید.


  1. مغز خود را آموزش دهید:

تمرین مغز و ورزش و تمرین مغز می تواند آن را افزایش دهد و حتی ایجاد ارتباطات عصبی جدید می تواند به بهبود حافظه شما کمک کند. ورزش مغز را به بالاترین سطح و انجام کارهای خوب تحریک می کند.

حافظه نیز مانند ماهیچه های بدن برای عملکرد بهتر نیاز به ورزش دارد. هر چه بیشتر با مغز خود کار کنید، پردازش اطلاعات در مغز شما بهتر است. سعی کنید مغز خود را با پازل ها و بازی های فکری مختلف به چالش بکشید.


  1. ورزش:

ورزش ذهنی برای سلامت مغز ضروری است، اما ورزش نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد. ورزش و ورزش به مغز کمک می کند تا سالم و تجدید شود.

هنگامی که ورزش می کنید، جریان اکسیژن و جریان خون به مغز را نیز افزایش می دهید که باعث کاهش بیماری هایی مانند دیابت می شود که حافظه فرد را کاهش می دهد. ورزش استرس بدن و مغز را کاهش می دهد. همچنین نقش مهمی در رشد و تحریک اتصالات عصبی جدید دارد.


  1. به اندازه کافی خوابیدن:

حداقل میزان خواب از فردی به فرد دیگر متفاوت است. خواب می تواند مستقیم پیش برود حافظه و یادگیری روی فرد تاثیر می گذارد. خواب کافی برای به خاطر سپردن ضروری است. فعالیت های تقویت کننده حافظه اغلب در مرحله خواب عمیق رخ می دهد.


  1. استرس نداشته باشید:

استرس نیز بخشی از زندگی است و نمی توان به طور کامل از آن اجتناب کرد. با این حال، استرس تأثیر عمیقی بر سلامت مغز و بدن دارد. استرس مزمن می تواند باعث مرگ سلول های مغز شود.

ایده خوبی است که فعالیت های کاهش دهنده استرس مانند ورزش، مدیتیشن و تفریح ​​را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اینها به کاهش استرس و بهبود حافظه کمک می کنند.


  1. توقف چند کار:

چندوظیفه ای توانایی انجام بسیاری از فعالیت ها با هم است. این شما را آرام می کند. اگر چندین کار را با هم انجام دهید، مغز شما در ذخیره یا نادیده گرفتن اطلاعات دچار مشکل می شود.


چگونه حافظه خود را تقویت کنیم

  1. از مکمل های مناسب استفاده کنید:

می توانید مکمل های مختلفی را برای بهبود حافظه خود زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید. به عنوان مثال، مکمل های ساخته شده از برگ جینکو یا جینکو به بهبود حافظه کمک می کند و ممکن است تمرکز و جریان خون را به مغز، بازوها و پاها افزایش دهد.


  1. مهارت های جدید را امتحان کنید:

به چیزهای جدیدی فکر کنید که همیشه می خواستید یاد بگیرید. یادگیری نواختن گیتار، بازی تنیس یا حتی یادگیری یک زبان دیگر می تواند بسیار موثر باشد.

این فعالیت ها سیستم عصبی شما را تحریک می کند، با اثرات استرس مقابله می کند، خطر زوال عقل را کاهش می دهد و سلامت کلی مغز را بهبود می بخشد. تا جایی که می توانید در چنین فعالیت هایی شرکت کنید.


  1. می خندد:

حتما شنیده اید که خنده درد بی درمان را دوست دارد. خنده خوب می تواند نواحی مختلف مغز را درگیر کند و نواحی را برای یادگیری، حافظه و خلاقیت تحریک کند.


  1. استفاده از وسایل ذخیره سازی:

ابزار حافظه ابزاری است که به شما کمک می کند اطلاعات و ایده ها را به خاطر بسپارید. این ابزارها به سازماندهی اطلاعات در قالبی منحصر به فرد کمک می کنند تا به خاطر سپردن آن آسان تر شود. به عنوان مثال، این ابزارها از کلمات اختصاری، اشعار، تصاویر و برش اطلاعات به قطعات کوچکتر استفاده می کنند.

اگر شما نیز مصمم به بهبود عملکرد و حافظه خود هستید، 10 تکنیک بالا یک راه حل ساده و آسان برای رسیدن به این هدف ارائه می دهد. پس سعی کنید تمام موارد بالا را به خاطر بسپارید و آن را به کار ببرید.


3 راه غیرمنتظره برای تقویت مغز

تقویت مغز

روث کوران که 10 سال پیش با وجود آسیب دیدگی شدید مغزی از یک تصادف رانندگی غم انگیز جان سالم به در برد و 18 ماه را در دوران نقاهت سپری کرد، مغز خود، توانایی هایش و یادگیری مهارت های جدید را بررسی کرد.

من روت را می شناسم که مجذوب داستان و برخی از ایده های کتاب سلامت مغز من شده است.

روت مجبور شد بسیاری از مهارت‌های ذهنی اولیه خود را بازیابد و در این بین متوجه شد که چگونه با علائم مبهمی که در طب سنتی به آن پرداخته نشده بود، از کمبود توجه خلاص شود. او مجموعه ای از کارهایی را پیدا کرد که در طول 18 ماه تکرار کرد و به ذهن او کمک کرد تا عاقل تر شود.

کارشناسان می گویند که این ترفندهای کوچک و سریع در زندگی روزمره نه تنها به درمان بیماری های روانی کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند ذهنی سالم در تمام سنین داشته باشید.

کارهای زیادی برای تحریک و تقویت ذهن می توان انجام داد تا ذهن همیشه آماده باشد; فقط چند بار در هفته تجربه خود را مرور کنید که شروع خوبی است. سه مورد را در نظر بگیرید:

1. کفش های پاشنه بلند به شما احساسی بیش از اعتماد به نفس می دهد.

پیاده روی برای اکثر افراد یک فعالیت عادی و روزمره محسوب می شود. کفش تنیس بپوشید و در پارک یا خیابان قدم بزنید. مطمئناً می دانید رفتن چه حسی دارد، چقدر خوب پیش می رود و از آن چه انتظاری باید داشت.

هفته ای یکبار کفش تنیس خود را عوض کنید و هنگام پیاده روی و ورزش صندلی خود را تعویض کنید. مطمئناً هرگز هنگام ورزش کفش پاشنه بلند نپوشید. یکی دو تا از آنها را بردارید و به خانه بروید.

بالا و پایین رفتن با کفش های ناآشنا شما را مجبور می کند که هماهنگ تر باشید، مراقب تعادل خود باشید. این عامل باعث ایجاد سیناپس می شود.

دارا شوارتز، روانشناس بالینی در بیمارستان شارپ مسا ویستا می گوید: از یک مدل خوب استفاده کنید، این برای مغز مفید است.

. تغییر استفاده از دست راست به چپ (یا راست) یک واقعیت غیرقابل انکار است.

آیا باید موها را با دست های مخالف ببندید یا ببافید که به آن عادت ندارید؟ آیا شما ناامید هستید؟ باشه. شوارتز گفت: «هر چیزی که ذهن را سخت‌تر یا خسته‌کننده‌تر کند، خوب است.

هنگام استفاده از مسواک، شانه، سشوار یا اتو، دستان خود را هر از چند گاهی عوض کنید. مغز به تدریج وارد فعالیت های روزانه می شود و استفاده از دست مخالف سیناپس های جدیدی را برای یافتن مسیرهای جدید به راه می اندازد.

قرآن می گوید: «استفاده از دست مخالف در انجام صنایع دستی به روشی جدید به رفع ناتوانی ذهنی کمک می کند.

3. تجربه اختلال حسی.

بسیاری از حیوانات نامرئی طعمه خود را با صدا یا بو می شناسند. در طول روز، اغلب احساسی مشابه انجام فعالیت های عادی دارید. سعی کنید با چشمان بسته، به عنوان مثال، غذا را به جز بو تشخیص دهید.

استفاده از تکنیک محرومیت حسی بخش‌هایی از مغز را مجبور می‌کند تا سخت‌تر کار کنند. به لباس های چشم بسته فکر کنید: آیا می توانید آنطور که فکر می کنید لباس بپوشید؟ آیا کت مورد علاقه شما شکل منحصر به فردی دارد که به شما کمک کند بدون دیدن آن را تشخیص دهید؟

به گفته شوارتز، نواحی مختلف مغز حواس خاصی دارند. وقتی نظر خود را به دیدگاه دیگری تغییر می دهید، در ابتدا اغلب ناآشنا است، بنابراین باید کارها را به سختی انجام دهید و شراکت های جدیدی ایجاد کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا