چک لیست نگهداری لیفتراک

چک لیست بازرسی روزانه لیفتراک

بررسی روزانه لیفتراک شما باید شامل دو بررسی زیر باشد – بررسی بصری و بازرسی قبل از بهره برداری.

روزانه تجهیزات را بازرسی کنید لیفتراک ها باید قبل از هر بار استفاده به طور کامل بازرسی شوند. بررسی های روزانه با سرپرست شیفت و اپراتور انجام شود. هر وسیله ای که نیاز به تعمیر دارد هرگز نباید کار کرد.

بازرسی بصری لیفتراک

ابتدا، شما باید یک بررسی بصری کلی لیفتراک انجام دهید. در این مرحله سعی کنید هر چیزی را که ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد، پیدا کنید. مراقب وضعیت کلی و تمیزی لیفتراک باشید. همچنین باید به مکان لیفتراک فکر کنید. آیا در امنیت قرار دارد؟ آیا موانعی در اطراف یا بالای سر آن وجود دارد؟ این موارد شما را از خطرات لیفتراک به دور خواهد کرد.

وجود یک کپسول آتش نشانی را بررسی کنید، سپس می توانید برای بررسی لاستیک ها اقدام کنید. آسیب دیدگی، شکاف یا تخت بودن را چک کنید. اگر مطمئن نیستید، فشار هوا را با استفاده از فشار سنج دقیق بررسی کنید. سپس به سراغ سیستم پیشرانه بروید. برخی از لیفتراک ها با گازوئیل یا LPG و برخی دیگر از طریق برق کار می کنند. مخزن سوخت/باتری را برای هر گونه خوردگی یا آسیب بازرسی کنید و مطمئن شوید که به طور ایمن نصب شده اند. وضعیت شیلنگ های هیدرولیک را چک کرده و به دنبال سایش یا عدم تطابق در کیفیت شلنگ باشید.

پس از آن، شما باید شاخک ها را بررسی کنید. مطمئن شوید که هر دو شاخک مستقیم و همسطح با یکدیگر هستند. هرگونه آسیب، ترک یا شکستگی را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که دندان  های آن فرسوده یا شکسته نشده باشند. پین های لنگر زنجیر باید در شرایط خوبی باشند، شل یا خم نشده باشند.

لوازم یدکی لیفتراک نیسان ارزان را باید از مراکزی خریداری نمایید که قیمت های خود را به طور واقعی کاهش داده باشند.

چک لیست های بازرسی ایمنی لیفتراک قبل از شیفت

کارفرماها، از اپراتورها می خواهند که قبل از هر شیفت، هر روز یک بازرسی لیفتراک انجام دهند. اگر محل کار شما چندین شیفت دارد، اپراتورها هر بار چک لیست روزانه لیفتراک را تکمیل می کنند. بازرسی های قبل از شیفت دو نوع چک را شامل می شود: بصری و عملیاتی.

اطلاعات یک چک لیست لیفتراک

هر چک لیست بازرسی فنی لیفتراک باید شامل اطلاعات زیر در بالا باشد:

  • تاریخ
  • اپراتور و بخش
  • تغییر مکان
  • شماره کامیون
  • مدل و شماره سریال
  • زمان سنج

سطوح مایعات را به طور منظم چک کنید

به منظور عملکردبیشترو بهتر لیفتراک ، مایعات مختلفی در آن وجود دارد

این مایعات شامل مایع گیربکس و هیدرولیک، خنک کننده ها مانند روغن موتور می باشند.

این مواد را به طور منظم بررسی کنید البته دوره بازدید، به میزان استفاده شما از لیفتراک بستگی دارد.

اما رعایت نکات و بازرسی و نگهداری روزانه  از لیفتراک اهمیت ویژه ای دارد وبهتر است روزانه انجام گیرد

به طوری که اگر به طور روزانه از لیفتراک در طی ساعات پشت سرهم استفاده می کنید بهتر است که حتما سطوح مایعات دستگاه را روزانه چک کنید.

دکمه بازگشت به بالا