مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری در وکیل VIP

مشاوره حقوقی زمانی مورد نیاز است که برای شما یک پرونده حقوقی ایجاد شده باشد یا دچار مشکل حقوقی شده باشید. این یک باور غلط عموم مردم است که زمانی از مشاوره حقوقی استفاده می‌کنند که دچار مشکلات حقوقی و قضایی شده باشند. بهترین زمان مراجعه به وکیل قبل از هر اقدامی است مگر اینکه دیگر دست شما نباشد مثلا تصادفی اتفاق افتاده باشد یا از شما شکایتی شده باشد. مجموعه حقوقی وکیل VIP دارای بهترین وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد که می‌تواند به شما مشاوره حقوقی تلفنی بدهد. همچنین این مجموعه دارای بهترین وکلای خانم در تمام مباحث حقوقی و کیفری  مخصوصا مرتبط با حقوق خانواده می‌باشد.

قوانین مرتبط با وکیل طلاق

در صورتی مَهرالمسمی مجهول باشد یا مالیت نداشته باشد یا ملک غیر باشد، در صورت اول و دوم زن مستحق مَهرالمثل خواهد ‌بود و در صورت سوم مستحق مثل یا قیمت آن خواهد بود مگر اینکه صاحب مال اجازه نماید. هرگاه عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهتی فسخ شود زن حق مَهر ندارد مگر در صورتی که موجب فسخ، عنن باشد که در این صورت با‌ وجود فسخ نکاح زن مستحق نصف مَهر است.  همین که نکاح به طور صحت واقع شد روابط زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می‌شود. زن و شوهر مکلف به حسن معاشرت با یکدیگرند.

قوانین مرتبط با وکالت دعاوی

هر یک از متداعیین می‌توانند برای خود حداکثر تا دو نفر وکیل انتخاب و معرفی نمایند. وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت، شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و موسسات عمومی غیر دولتی، شهرداریها و بانک‌ها می‌توانند علاوه بر استفاده از وکلای دادگستری برای طرح هرگونه دعوا یا دفاع و تعقیب دعاوی مربوط از اداره حقوقی خود یا کارمندان رسمی خود با داشتن یکی از شرایط زیر به عنوان نماینده حقوقی استفاده نمایند:
۱ – دارا بودن لیسانس در رشته حقوق با دو سال سابقه کار اموزی در دفاتر حقوقی دستگاههای مربوط.

۲ – دوسال سابقه کار قضایی یا وکالت به شرط عدم محرومیت از اشتغال به مشاغل قضاوت یا وکالت.

تشخیص احراز شرایط یاد شده به عهده بالاترین مقام اجرایی سازمان یا قائم مقام قانونی وی خواهد بود. ارائه معرفی نامه نمایندگی حقوقی به مراجع قضایی الزامی است.

وکالت در دادگاه‌ها شامل تمام اختیارات راجع به امر دادرسی است جز آنچه را که موکل استثناء کرده باشد، یا توکیل در آن خلاف شرع باشد لیکن در امور زیر باید اختیارات وکیل در وکالتنامه تصریح شود:

۱ – وکالت راجع به اعتراض به رای، تجدیدنظر، فرجام خواهی و اعاده دادرسی.

۲ – وکالت در مصالحه و سازش.

۳ – وکالت در ادعای جعل یا انکار و تردید نسبت به سند طرف و استرداد سند.

۴ – وکالت در تعیین جاعل.

۵ – وکالت در ارجاع دعوا به داوری و تعیین داور.

۶ – وکالت در توکیل.

۷ – وکالت در تعیین مصدق و کارشناس.

۸ – وکالت در دعوای خسارت.

۹ – وکالت در استرداد دادخواست یا دعوا.

۱۰ – وکالت در جلب شخص ثالث و دفاع از دعوای ثالث.

۱۱ – وکالت در ورود شخص ثالث و دفاع از دعوای ورود ثالث.

۱۲ – وکالت در دعوای متقابل و دفاع درقبال آن.

۱۳ – وکالت در ادعای اعسار.

۱۴ – وکالت در قبول یا رد سوگند

تبصره ۱- اشاره به شماره‌های یادشده دراین ماده بدون ذکر موضوع آن تصریح محسوب نمی‌شود.

تبصره ۲- سوگند، شهادت، اقرار، لعان و ایلاء قابل توکیل نمی‌باشند.

قوانین مرتبط مشاوره حقوقی با وکیل ملکی

مالکیت در آپارتمان‌های مختلف و محل‌های پیشه و سکنای یک ساختمان شامل دو قسمت است. ‌مالکیت قسمت‌های اختصاصی و مالکیت قسمت‌های مشترک.  قسمتهای مشترک مذکور در این قانون عبارت از قسمتهایی از ساختمان است که حق استفاده از آن منحصر به یک یا چند آپارتمان یا محل‌ پیشه مخصوص نبوده و به کلیه مالکین به نسبت قسمت اختصاصی آنها تعلق می‌گیرد به طور کلی قسمت‌هایی که برای استفاده اختصاصی تشخیص داده نشده است یا در اسناد مالکیت ملک اختصاصی یک یا چند نفر از مالکین تلقی نشده از قسمتها مشترک محسوب می‌شود مگر آن که تعلق آن به قسمت معینی بر طبق عرف و عادت محل مورد تردید نباشد.

حقوق هر مالک در قسمت اختصاصی و حصه او در قسمت‌های مشترک غیر قابل تفکیک بوده و در صورت انتقال قسمت اختصاصی به هر صورتی که باشد انتقال قسمت مشترک قهری خواهد بود.

هر گاه زمین یا خانه کسی مجرای فاضلاب یا آب باران زمین یا خانه دیگری بوده است صاحب آن خانه یا زمین نمی‌تواند جلوگیری از آن ‌کند مگر در صورتی که عدم استحقاق او معلوم شود. اگر مجرای آب شخصی در خانه دیگری باشد و در مجری خرابی بهم رسد به نحوی که عبور آب موجب خسارت خانه شود مالک خانه‌ حق ندارد صاحب مجری را به تعمیر مجری اجبار کند بلکه خود او باید دفع ضرر از خود نماید چنانچه اگر خرابی مجری مانع عبور آب شود مالک خانه‌ ملزم نیست که مجری را تعمیر کند بلکه صاحب حق باید خود رفع مانع کند در این صورت برای تعمیر مجری می‌تواند داخل خانه یا زمین شود ولیکن ‌بدون ضرورت حق ورود ندارد مگر به اذن صاحب ملک.

مشاوره حقوقی با وکیل متخصص

برای اینکه بتوانید در دعوی حقوقی خود احتمال برنده شدن را بالا ببرید بهتر است از وکیل مختصص استفاده کنید. مثلا وکیل متخصص در طلاق را وکیل طلاق می‌نامند. چون وی در این زمینه بصورت تخصص و با تجربه بیشتری می‌باشد و با قوانین مربوط به آن آشنایی کامل دارد. در مجموعه وکیل VIP از بهترین وکلای متخصص در هر دعوی شامل وکیل طلاق، وکیل خانواده، وکیل حقوقی، وکیل کیفری، وکیل ملکی، وکیل امور ثبت، وکیل امور حسبی و … می‌باشد. برای ارتباط با مجموعه، می‌توانید به سایت (https://vakil.vip/legal-consultancy) مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا