مراقبت از پوست در فصل زمستان (رفع خشکی پوست در سرما)

مراقبت از پوست در زمستان

زمستان و یخبندان و تغییرات اقلیمی، خشکی ناشی از وسایل گرمایشی و همراه خشکی پوست من است. تو اینطوری؟ حتی بدتر، لویترا تابستان های من در زمستان بی فایده است. بنابراین در اینجا لیستی از اقدامات موثری که می توانید برای بازگرداندن درخشندگی پوست خود بردارید، از دکتر Dr. ایمی کیم، روانپزشک و آرایشگر در مرکز پوست در آتلانتا. پیشنهادات او عبارتند از:


ماندوماندو

سوال با روغن، کرم یا لوسیون است؟ به گفته دکتر کیم، حداقل روزی یکبار در زمستان با کرم یا روغن به پوست دست و بدنت یخ بده.

از روغن ها و کرم ها استفاده کنید در حالی که پوست خود را مرطوب نگه می دارید، زیرا این کار مصرف آب را تسهیل می کند و هیدراتاسیون را افزایش می دهد.

روغن غلیظ تر است و حدود 80 درصد پوسته چربی و 20 درصد آب است. لوسیون ها یکی از نازک ترین، سریع ترین، سبک ترین و مناسب ترین محصولات برای کل بدن هستند.

لوسیون ها برای افراد مبتلا به آکنه مفیدتر هستند و باید پوست خود را تمیز کنند اما می خواهند منافذ پوست خود را باز کنند.

میزان آبرسانی کرم در حد لوسیون و روغن است و مخصوصا برای فصل زمستان مناسب است.

هم کرم ها و هم لوسیون ها برای صورت مفید هستند. تولیدکنندگان باید بین این سه نوع تمایز قائل شوند، بنابراین باید اخلاق آنها را نیز در نظر بگیرید.


روغن چگونه کار می کند؟

اگرچه لوسیون ها برای آبرسانی مفید هستند، اما برای پوست خیلی خوب نیستند.

در واقع تجمع چربی‌های ضروری روی پوست بیشتر از درمان آن برای پوست مضر است. اگر تصمیم دارید یک روغن ضروری برای پوست خود مصرف کنید، موادی که استفاده می کنید نباید بیش از 0.5 تا 2 درصد ضخامت داشته باشند.


مواظب دستات باش

یکی از محبوب ترین ها محصولات مراقبت از پوست مخصوص زمستان وازلین سفید را می توان قبل از خواب زیاد استفاده کرد.

اگر به محصولی بدون چربی نیاز دارید، از کرم استفاده کنید. علاوه بر این، من دو دستکش نخی را دوست دارم که مرطوب کننده را در شب انجام دهم.

دکتر هم توصیه می کند. کیم، اما شما زیاد به درمان ناخن های خود در زمستان فکر نمی کنید، زیرا آب زیاد روی ناخن ها باعث شکستن آن ها می شود.

وی همچنین مصرف مکمل های ویتامین بیوتین را توصیه کرد و گفت: استفاده از این مکمل ها ناخن اکثر بیماران را به کلی تغییر داده است.


شستن دست با شستن دست ترکیب می شود.

متاسفانه، زمستان های خشکسالی همزمان با فصل سرما و تب، زمانی که دست ها واقعا نیاز به ضدعفونی زیادی دارند!

برای اکثر افراد، ترکیب مواد ضدعفونی کننده باعث واکنش های تحریک کننده و تحریک کننده می شود. تا حد امکان از ضدعفونی کننده ها و ضدعفونی کننده های دست استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که بعد از آنها از مرطوب کننده ها استفاده کنید.


شامپو و نرم کننده را مرتب عوض کنید.

من می خواهم حقیقت آن را درک کنم زیرا آن را متفاوت می بینم. دکتر گفت. کیم که شامپو و لوسیون خود را مرتب عوض کنید تا در دام تبلیغات برند جعلی نیفتید.


پوست را برای پاکسازی (لایه برداری یا لیزر) آماده کنید.

اکنون که کمتر در معرض آفتاب قرار می گیرید، زمان خوبی برای پاکسازی پوستتان است، یعنی بعد از تابستان و زمان مراقبت از آن.

“من بیمارانی داشته ام که در طول زمستان دو دور پاک کننده شیمیایی نامرئی روی پوست خود انجام داده اند تا رنگ پوست خود را بازگردانند.” کیم

درمان های لیزری مانند لیزر فرکشنال CO2 به راحتی در ماه های سرد قابل تحمل هستند. به عبارت دیگر، او توصیه می‌کند که با یک لایه‌بردار قوی فیزیکی کنار بیایید، از داروهای ترکیبی رایجی که تجویز می‌شود، مانند کرم ترتینوئین، و پاک‌کننده اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک استفاده کنید و همچنین از یک مرطوب‌کننده ملایم استفاده کنید.


از شر اگزما خلاص شوید.

حدود 20 درصد از آمریکایی ها اگزما آنها رنج می برند و این روند در طول زمستان بدتر می شود و بارزتر است.

اغلب زمانی که پوست بسیار حساس و خشک است تحریک‌کننده‌تر می‌شود. بنابراین، با یک تغییر کوچک از شر اگزما خلاص شوید، مهم نیست که اگزما دست، پا، پلک یا سایر نواحی بدن شما را پوشانده باشد. اول از همه باید بدانید که آبرسانی برای پوست بسیار مهم است.

برای پیشگیری و درمان اگزما به جای لوسیون، کرم و روغن را توصیه می کنم. از آنجا که لوسیون ها (که حاوی آب بیشتری نسبت به چربی هستند) متغیر هستند و در واقع اگزما را تشدید می کنند، کرم ها و کرم ها این کار را نمی کنند.

دکتر هم توصیه می کند. کیم از محصولات معطر خودداری کنید، زیرا پوست مستعد اگزما را تحریک می کنند و واکنش را افزایش می دهند.

برای صابون ها نیز صابونی متعادل با یون های متعادل ارائه می دهد. اگرچه استفاده از روغن به صورت طبیعی نیست، اما بدانید که مقدار کمی از آن را می توان در مناطقی از پوست مبتلا به اگزما استفاده کرد.

همچنین، یک مطالعه در این زمینه نشان می دهد که یک محصول حاوی ملنیوم به بهبود اگزما کمک می کند. به یاد داشته باشید که این محصولات باید بلافاصله بعد از حمام زمانی که پوست شما خیس است استفاده شود!


چای سبز و خیار (نه خوراکی) را به مواد خود اضافه کنید.

آیا می دانید دو تا از محبوب ترین درمان های خانگی ساخته شده توسط Dr. که؟ خیار سرد برای درمان پف چشم و چای سبز برای آب. خیار سرد برای بهبود ورم چشم مفید است.

اگر احساس می کنید در زمستان باید خانه را با آب گرم آبیاری کنید، خیار سرد باید حتما انجام شود.

خیار دارای خواص ضد التهابی است، پوست را خنک نگه می دارد، تورم پلک ها را برطرف می کند و چون سرشار از آب است به خشکی پوست کمک می کند.

چای سبز نیز می تواند موثر باشد، چه به عنوان نوشیدنی و چه برای موضوع!

دکتر می گوید: “من دوست دارم پوستم را با یک لیوان بزرگ چای سبز داغ پاک کنم.” کیم و من همیشه به دنبال محصولات مراقبت از پوست با چای سبز هستم. این محصولات حاوی رتینوئیدهای موضعی (ویتامین A“آنها بسیار موثر هستند.”


شکلات را گرم کنید و آب ولرم آن را بنوشید.

وقتی در حمام آب غوطه ور می شود، به نظر می رسد پوست را تمیز می کند، در واقع حرکت پوست را مختل می کند.

ny از خشکی پوست خودداری کنید در صورت امکان زمان حمام را کوتاه کنید و به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید.


خشکی هوا را از بخاری تا بخور تنظیم کنید.

آیا پوست مستعد اگزما دارید یا فقط پوست خشکی دارید؟ دکتر. کیم معتقد است استفاده از بخور در اتاق ضروری است! در فصل سرد که باید از سیستم صوتی استفاده شود، هوای اتاق خشک و رطوبت کمتر از 5 درصد است.

این خشکی رطوبت پوست را از بین می برد. در طول تابستان رطوبت خانه به بیش از 25 درصد می رسد.


SPF را فراموش نکنید!

اگرچه فصل شنا به پایان رسیده است، اما به این معنی نیست که اثرات مضر نور خورشید کاهش یافته است.

وقتی صحبت از اسکی در برف می شود، که اشعه های خورشید را منعکس می کند و شما را بیشتر در معرض نور مضر خورشید قرار می دهد، استفاده از کرم ضد آفتاب قطعا ارزشش را دارد.

فراموش نکنید که هر دو تا سه ساعت یکبار عینک خود را تجدید کنید و در زیر نور آفتاب از آن استفاده کنید SPF بالای 30 سالگی استفاده کنید. من ترجیح می دهم از کرم ضد آفتاب استفاده کنم که مشکلی در آرایش ایجاد نمی کند! من آنها را دوست دارم و می توانید آنها را در هر داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی پیدا کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا