مادر کرونایی و بچه شیرخوار

تاریخ انتشار: 29 آذر 1400

مادر-باور-کرونا-آنچه را باید انجام داد

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، با تمام مشکلات مرتبط با آن، سوالاتی برای مادران شیرده وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک مادر شیرده مبتلا به بیماری عروق کرونا باشد، چه باید بکند؟ آیا مادران شیرده باید به شیردهی ادامه دهند؟ آیا تا بهبودی باید از فرزندانش جدا شود؟ و. این مقاله از سری جدید پزشکی است سیب ما دیدگاه های خاصی را در مورد کرونا و مادران ایرانی در نظر می گیریم.

آنچه باید در مورد مادر و نوزاد کرون بدانیم

پاسخ‌های ویروس کرونا هنوز در حال به‌روزرسانی هستند و تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد. مهمترین نکات اثبات شده در این مورد عبارتند از:

  • زنان باردار و شیرده بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کووید-19 قرار دارند. زنانی که در حال حاضر به کووید-19 آلوده شده اند نیز احتمال بیشتری برای زایمان زودرس و مرگ دارند.
  • بیشتر نوزادان از مادرانی که در بدو تولد به کووید-19 آلوده شده بودند، متولد نشدند.
  • تست کووید – 19 برخی از نوزادان بلافاصله پس از تولد یک آزمایش خوب انجام می دهند. نمی توان گفت که آیا این نوزادان قبل، در حین یا بعد از تولد مبتلا شده اند یا خیر.
  • اکثر کودکان مبتلا به کووید-19 علائم خفیف یا بدون علامت دارند. همچنین گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از نوزادان به شدت به کووید-19 مبتلا شده اند.

مادر-کرونا-شیردهی

مراقبت از مادران و کودکان در بیمارستان

شواهد فعلی نشان می دهد که احتمال ابتلای نوزادان به کووید-19 کمتر از والدینشان است. به خصوص زمانی که والدین کارهایی مانند استفاده از ماسک و شستن دست های خود را انجام می دهند. اگر مادر شیردهی از تاج گذاری رنج می برد یا به دلایل دیگری نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد، باید تصمیم بگیرد که آیا فرزندش همراه او در بیمارستان است یا خیر.

نگه داشتن نوزاد در اتاق با مادر این مزیت را دارد که شیردهی را تسهیل می کند و به پیوند مادر و نوزاد کمک می کند. اگر مادر محدود به کووید-19 است و نوزادش نزدیک او است، بهتر است اقدامات زیر را برای کاهش خطر انتقال ویروس به کودک خود انجام دهید:

  • مادر باید حداقل 20 ثانیه قبل از در آغوش گرفتن نوزاد دست های خود را با آب و صابون بشوید. بدون آب و صابون، از ضدعفونی کننده دست حاوی حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید.
  • از ماسک صورت هر 2 فوت دورتر از کودک خود استفاده کنید.
  • کودک را تا 2 فوت دورتر نگه دارید.
  • با پزشک خود در مورد نحوه محافظت از کودک صحبت کنید، به عنوان مثال در مورد استفاده از محافظت فیزیکی (مانند قرار دادن نوزاد در انکوباتور).
  • در پایان دوران حبس مادر، دستها قبل از مراقبت از نوزاد هنوز باید شسته شوند. با این حال، هیچ اقدام دیگری لازم نیست. این احتمال وجود دارد که پس از پایان دوره حبس، ویروس به نوزاد تازه متولد شده یا سایر افراد نزدیک منتقل نشود.

اگر مادر پس از ابتلا به کووید-19 علائمی داشته باشد، دوره حبس او پس از موارد زیر به پایان می رسد:

  • 10 روز پس از شروع علائم اولیه؛
  • 24 ساعت بدون تب و بدون استفاده از داروی سل.

اگر هیچ علامتی وجود نداشت، 10 روز پس از یک معاینه خوب عروق کرونا، حبس کامل شد.

اگر مادر دارای سیستم ایمنی ضعیف یا نوع کووید-19 بالا باشد، دوره برای او متفاوت خواهد بود.

مراقبت از مادر و فرزند کرون در خانه

پروتکل های سلامت مادر با بیماری های عروقی مشابه پروتکل های دیگر است. بهتر است از سایر اعضای خانواده که مبتلا نیستند جدا شوید و تا زمان بهبودی مادر از نوزاد دیگری مراقبت کنید که واکسینه شده و در خطر ابتلا به ویروس کرونا نیست. شخصی که از کودک مراقبت می کند نیز باید قوانین بهداشتی را رعایت کند.

بهتر است از دستکش استفاده کنید، دست های خود را قبل از تماس با کودک خود بشویید و خود و فرزندتان را از نظر علائم خود تحت نظر داشته باشید. در صورت وجود علائم باید آزمایش کرونا انجام شود.

کرونا و مادران شیرده ایرانی

شواهد فعلی نشان می دهد که شیر مادر کمتر احتمال دارد ویروس را به نوزادان منتقل کند. به زنانی که در دوران شیردهی باردار هستند، در تلاش برای باردار شدن هستند یا ممکن است در آینده باردار شوند، توصیه می شود که واکسینه شوند. علاوه بر این، همه افراد 18 سال و بالاتر و همه افراد ذکر شده باید دوز تقویت کننده واکسن خود را دریافت کنند.

مادران باید قبل از شیردهی یا شیردهی دست های خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویند، حتی اگر مبتلا به کووید-19 نباشد. بدون آب و صابون از ضدعفونی کننده دست حاوی حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید.

مادران شیرده کرونا که قصد شیر دادن به فرزندان خود را دارند باید موارد زیر را انجام دهند:

  • شستن دست ها قبل از شیردهی؛
  • در دوران شیردهی و زمانی که کودک 2 فوت فاصله دارد از ماسک صورت استفاده کنید.

مادر-کرون-و-کودک

اگر مادری به کووید-19 مبتلا شده باشد و شیردهی را انتخاب کند:

  • در صورت امکان از پمپ سینه استفاده کنید.
  • هنگام شیردوشی از ماسک صورت استفاده کنید.
  • قبل از دست زدن به شیر یا بطری و قبل از شیردوشی دستان خود را با آب و صابون حداقل 20 ثانیه بشویید.
  • توصیه های مربوط به تمیز کردن مناسب پمپ را پس از هر بار استفاده دنبال کنید.
  • تمام قسمت هایی از پمپ که با شیر مادر در تماس است باید تمیز شوند.

به این فکر کنید که یک مراقب سالم به کودک شما شیر دهد. مراقبین باید به طور کامل واکسینه شوند (حداقل دو هفته پس از دریافت واکسن) و در معرض خطر ابتلا به کووید-19 نباشند. اگر مراقب در خانه زندگی کند یا در تماس نزدیک با مادر باشد اما به طور کامل واکسینه نشده باشد، ممکن است مبتلا شود.

یادداشت مخصوص

در نظر داشته باشید که نوزادان به خصوص در سال های اول و ماه های اول زندگی بیش از هر چیز به محبت و ارتباط والدین به خصوص مادران خود نیاز دارند که در صورت عدم انجام صحیح مشکلات جسمی و روحی زیادی در بدن ایجاد می شود. . آینده.

بنابراین علاوه بر تمام مشکلات مربوط به مراقبت از بیماری های قلبی و مادران ایرانی، برای اولین بار پس از بهبودی و اتمام دوران حبس، مادران باید مراقبت کامل از فرزندان خود را داشته باشند و تا حد امکان از نوزاد مراقبت کنند. به طور مستقیم با شیر مادر تغذیه می شود.

پرسش و پاسخ

  1. اگر مادر شیرده مبتلا به کرونا باشد چه باید کرد؟ مادران شیرده باید قوانین پیشگیری از بارداری را رعایت کنند و تا حد امکان تحت مراقبت مراقب واکسینه شده باشند که در خطر ابتلا به ویروس کرونا نیست.
  2. آیا شیر مادر باعث انتقال ویروس کرونا می شود؟ شواهد فعلی نشان می دهد که شیر مادر کمتر احتمال دارد ویروس را به نوزادان منتقل کند.
  3. آیا مادران شیرده می توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟ زنان باردار، شیرده، تلاش برای باردار شدن یا ممکن است در آینده باردار شوند، واکسینه می شوند.

منبع

https://www.cdc.gov

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا