طریقه صحیح اندازه گیری فشار خون با دستگاه دیجیتال

تاریخ ارسال:

15 سپتامبر 2021

اندازه گیری و کنترل فشار خون یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ سلامتی است. در این مقاله ، ما روش صحیح اندازه گیری فشار خون با استفاده از دستگاه های دیجیتال را مطالعه می کنیم.
امروزه با معرفی فشارسنج های دیجیتالی در بازار و نهادینه شدن مصارف خانگی ، اندازه گیری فشار خون در خانه و محل کار به یکی از نیازهای روزمره تبدیل شده است. از آنجا که فشار خون اندازه گیری شده توسط خود یا دیگران می تواند مبنای قضاوت پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی قرار گیرد ، اندازه گیری دقیق ، صحیح و مطابق با استانداردها بسیار مهم است. بنابراین ، در این مقاله ، روش صحیح اندازه گیری فشار خون با استفاده از دستگاه های دیجیتال را مرور کرده و اصول این کار را مورد بحث قرار می دهیم ؛ لطفاً برای آخرین اطلاعات پزشکی ، مجله پزشکی Apple Health را دنبال کنید.

روش صحیح اندازه گیری فشار خون با تجهیزات دیجیتال
قبل از استفاده از دستگاه های دیجیتال برای اندازه گیری روش صحیح فشار خون ، بهتر است نکاتی را که می توان قبل از اندازه گیری فشار خون رعایت کرد ، بررسی کرد تا اندازه گیری دقیق تر انجام شود.
از فشارسنج دیجیتال مناسب استفاده کنید
اولین مسئله مهم در اندازه گیری فشار خون ، داشتن فشارسنج مناسب است. به طور کلی ، دستگاه بازو بر نوع مچ دست ترجیح داده می شود و بهتر است تا جایی که ممکن است نوع فیکس شده روی بازو را خریداری کنید. شما می توانید فشارسنج دیجیتال بازویی را با قیمت مناسب خریداری کنید. بنابراین بهتر است از خرید انواع ساعت مچی خودداری کنید. از سوی دیگر ، همه دستگاه های فشار خون دیجیتال باید هر چند وقت یکبار کالیبره و بررسی شوند. بهترین راه برای بررسی این دستگاه ها این است که هنگام مراجعه به مطب به دلیل معاینه یا دلایل دیگر ، دستگاه را با خود ببرید و از پزشک خود بخواهید یکبار از این دستگاه برای اندازه گیری فشار شما استفاده کند و از تجهیزات موجود در مطب برای اندازه گیری استفاده کنید. دوباره فشار شما مقایسه نتایج. به این ترتیب ، در صورت بروز خطا در دستگاه دیجیتال ، شخص از مشکل مطلع می شود.
همچنین بخوانید: اصول و روش های آزمایش خون برای جلوگیری از نارسایی کلیه

قرار دادن افراد در شرایط مناسب بدنی
مشکل دوم وضعیت جسمانی فرد هنگام اندازه گیری فشار خون است. متأسفانه ، از آنجا که بسیاری از پزشکان و پرستاران فشار خون را هنگام خواب فرد اندازه گیری نمی کنند ، مردم عادی از همان روش تقلید می کنند ، که روش درستی نیست. اگر می خواهید فشار خون را به طور دقیق و اصولی اندازه گیری کنید ، باید چند دقیقه به پشت استراحت دهید و سپس فشار خون خود را از بازوی چپ خود اندازه بگیرید. علاوه بر این ، بازوها باید هم سطح قلب و بدن باشند ، نه بالاتر یا پایین. اگر فشار خون برای تنظیم داروی بیمار یا شروع دارو اندازه گیری می شود ، باید دو بار در روز در زمان های مختلف اندازه گیری شود و نتایج اندازه گیری و تاریخ و زمان اندازه گیری ثبت شود. از طرف دیگر ، اگر فردی در حال استراحت نیست ، مانند بالا رفتن از پله ها یا احساس گرمای شدید ، ضربان قلب بیشتر از حد طبیعی است ، که ممکن است به اشتباه تصور کند فشار خون بالا رفته است.بنابراین ، بیمار باید استراحت کند و فشار خون باید بعد از عادی شدن ضربان قلب و ضربان قلب اندازه گیری شود.
از فشارسنج با اندازه کاف مناسب (بازوبند) استفاده کنید
اندازه کاف فشارسنج نیز باید با اندازه بازوی انسان مطابقت داشته باشد. برای افرادی که دارای بازوهای بسیار چاق هستند ، معمولاً غیرممکن است که از فشارسنج های معمولی با کاف های معمولی استفاده شود ، زیرا نمی توانند نتایج را به درستی نمایش دهند. این افراد به فشارسنج با دستبند بزرگ نیاز دارند. افرادی که کم وزن هستند نیز همین مشکل را دارند این افراد باید برای کودکان خود دستبند بزنند.
نحوه استفاده صحیح از دستگاه های دیجیتال برای اندازه گیری فشار خون
برای اندازه گیری فشار خون از تجهیزات دیجیتالی استفاده کنید. اگر می خواهید فشار خون را اندازه گیری کنید ، دراز کشیدن ممکن است کمی سخت باشد ، اما اگر هدف شما اندازه گیری فشار خون شخص دیگری است ، بهتر است از او بخواهید که به پشت بخوابد ، بنشیند یا دروغ بگوید. پایین بیایید و 3 تا 5 دقیقه ثابت بمانید.برای تثبیت ضربان قلب تا آنجا که ممکن است ، سپس کاف فشارسنج را در دست خود ببندید. دقت نحوه استفاده از دستگاه های دیجیتال برای اندازه گیری فشار خون تا حد زیادی به بسته شدن کاف در اطراف بازو مربوط می شود. به همین دلیل ، آستین لباس شخص باید کاملاً آزاد باشد و هیچ فشاری به بازوهای فرد وارد نشود. اگر شک دارید ، بهتر است آستین ها را کاملاً بردارید. کاف را به بازوی خود وصل کنید تا لبه پایینی آن 2.5 سانتی متر بالاتر از خط آرنج جلو باشد. اطمینان حاصل کنید که لوله در وسط بازوی شما قرار دارد تا سنسور در جای خود قرار گیرد. چسب کاف را روی بازو محکم کنید ؛ کاف باید به اندازه کافی روی بازو محکم باشد تا فقط دو انگشت اشاره و انگشت وسط بین بازو و بازو قرار گیرد. پس از سفت کردن کاف ، مطمئن شوید که هیچ فشاری بر روی پوست بازو یا بازوی شما وارد نشده است و کاف را خیلی محکم سفت نکرده اید و دو انگشت شما باید بتوانند زیر قسمت بالای کاف قرار گیرند. کاف را ببندید ، کمی صبر کنید و سپس دکمه شروع را در فشارسنج فشار دهید. ثابت بمانید و اجازه دهید دستگاه شروع به اندازه گیری کند. پس از اتمام اندازه گیری ، مانیتور روی صفحه دیجیتال فشار خون و ضربان قلب شما را نشان می دهد. اگر مانیتور فشار خون و ضربان قلب شما را نشان نمی دهد ، ممکن است دستگاه فشار خون را به درستی خاموش نکنید توصیه می شود کاف را باز کرده ، دوباره خاموش کرده و دوباره فشار خون خود را کاهش دهید.

همچنین بخوانید: بهترین راه پیشگیری از چاقی
پس از اندازه گیری فشار خون ، بهتر است تاریخ و ساعت را ثبت کنید. می توانید این کار را در یک اتاق مخصوص انجام دهید ، یا می توانید آن را در رایانه وارد کنید. برخی فشارسنج های دیجیتالی همچنین می توانند اطلاعات مربوط به تاریخچه اندازه گیری فشار خون را مستقیماً به رایانه وارد کنند.
کلمات اخر
امیدواریم در این مقاله سعی شود به روش صحیح اندازه گیری فشار خون با استفاده از دستگاه های دیجیتالی و نحوه بستن کاف فشارسنج و اندازه گیری فشار خون اشاره شود که این امر علاقه شما را برانگیخته است. اگرچه ما دستگاه دیجیتال را برای اندازه گیری فشار خون به طور کامل بررسی کرده ایم در این مقاله ، توصیه می شود که شما متخصصان مجرب (مانند پزشکان یا پرستاران با تجربه) برای بررسی عملکرد استفاده از فشارسنج دیجیتال برای اطمینان از صحیح و استاندارد بودن فشار خون خود حضور داشته باشید.همچنین بخوانید: بهترین روغن پخت و پز چیست؟
نظر شما در مورد دستگاه فشارسنج چیست؟ آیا فشار خون را در خانه اندازه گیری می کنید؟ قبل از خواندن این مقاله ، چقدر با روش اندازه گیری فشار خون آشنا هستید؟ آیا نحوه بستن کاف فشارسنج را آموخته اید؟ می توانید نظر خود را در این زمینه در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. دکتر فرزاد فهیم تاش
وب سایت پزشک خانواده
شبکه مهارتهای بالینی عملی

مسئولیت تمام محتوای وب سایت بر عهده منبع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا