سلامتی و پزشکی

روشهای درمان بی خوابی، از رفتار درمانی تا داروهای گیاهی

تاریخ ارسال:

19 ژوئن 2021

براساس مرکز کنترل بیماری ، 35 درصد بزرگسالان در ایالات متحده خواب کافی در طول روز ندارند. طبق بنیاد ملی خواب ، طول خواب سالم برای افراد 26 تا 64 ساله 7 تا 9 ساعت و برای افراد 65 تا 7 سال 7 تا 8 ساعت است. اما افراد مبتلا به بی خوابی نمی توانند به اندازه کافی در طول روز بخوابند که این می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشد. به همین دلیل ، در ادامه این مقاله ، ما قصد داریم آخرین روش های درمان بی خوابی و درمان این بیماری را با استفاده از اطلاعات پزشکی در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بی خوابی چیست؟
قبل از اینکه به سراغ درمان بی خوابی برویم ، این شرایط را تعریف می کنیم تا بتوانید آنها را بهتر درک کنید. بی خوابی یک اختلال خواب است. در این اختلال خواب ، بدون دلیل مشخص مشکل خوابیدن ، خواب ماندن یا زود بیدار شدن را خواهید داشت.
در بی خوابی حاد (کوتاه مدت) ممکن است فرد نتواند یک یا چند روز یا حتی یک هفته بخوابد.
انواع بی خوابی
برخلاف تصور عمومی ، بی خوابی اشکال مختلفی دارد و فقط به یک گونه محدود نمی شود. هر نوع اختلال نیاز به درمان جداگانه دارد. به طور کلی انواع بی خوابی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: بی خوابی اولیه و بی خوابی ثانویه. برای
بی خوابی اولیه
در این نوع بی خوابی ، مشکل بیمار توسط عوامل محیطی ایجاد می شود. دلایل اصلی بی خوابی عبارتند از:

استرس ناشی از وقایع مهم زندگی (طلاق ، مرگ نزدیکان ، تغییر شغل)
شرایط محیطی مانند نور ، گرما و سر و صدا.
تغییر در برنامه خواب ، مانند شیفت کاری یا بی خوابی به دلیل سفرهای طولانی.

استرس یکی از مهمترین دلایل بی خوابی اولیه است و بنابراین بی خوابی و استرس با هم درمان می شوند.
بی خوابی ثانویه
در بی خوابی ثانویه ، عوارض جانبی می تواند باعث اختلالات خواب شود. مانند آسم ، افسردگی ، آرتروز ، سرطان ، سوزش معده ، ناراحتی روده ، داروها یا مصرف موادی مانند الکل ، کافئین و تنباکو.
عوارض بی خوابی
ممکن است فکر کنید خواب کمتری می تواند باعث شود زمان کار ، بازی یا هر چیز دیگری بگذرانید و نیازی به رفع کمبود خواب خود نباشید. اما خوب است بدانید که این شرایط نه تنها انرژی شما را برای انجام کارهای مختلف کاهش می دهد ، بلکه می تواند سلامت و عملکرد صحیح بدن را نیز مختل کند.
اگر بی خوابی برطرف نشود ، این بیماری می تواند عوارض جانبی زیر را داشته باشد:

افزایش خطر برخی بیماری های پزشکی مانند سکته مغزی ، حمله آسم ، تشنج ، ضعف سیستم ایمنی بدن ، حساسیت به درد ، التهاب ، چاقی ، دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی.
افزایش خطر ابتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی ، گیجی و ناامیدی.
کاهش امید به زندگی.

روش های درمان بی خوابی.
اگر بی خوابی علت خاصی داشته باشد ، بهترین درمان از بین بردن یا کنترل علت اصلی آن است.بی خوابی کوتاه مدت ، که می تواند از یک روز تا یک هفته طول بکشد ، بدون درمان پزشکی و تنها با تغییر شیوه زندگی از بین می رود. از داروهای گیاهی برای استرس و بی خوابی استفاده کنید. در این بخش ، انواع مختلف و آخرین روشهای درمان بی خوابی را بیان خواهیم کرد تا اگر از بی خوابی رنج می برید ، می توانید درمان مناسب را برای شرایط خود انتخاب کنید.
رفتار درمانی برای بی خوابی
اگر مدتی بی خوابی داشته اید ، می توانید با استفاده از این روش ها از شر اختلال خواب خلاص شوید و دوباره یک خواب خوب داشته باشید. لازم به ذکر است که درمان بی خوابی در بزرگسالان و کودکان با استفاده از رفتار درمانی تفاوتی ندارد و استفاده از روش های زیر می تواند برای همه گروه های سنی مفید باشد:

سعی کنید هر شب در یک ساعت و شب مشخص بخوابید و هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و از چرت زدن در وسط روز خودداری کنید. با این رفتار شما می توانید خواب بدن خود را از نظر بیولوژیکی تنظیم کنید.
هنگام خواب از تلفن های همراه و کتاب های الکترونیکی استفاده نکنید. نوری که از آنها ساطع می شود ، در روند تنظیم خواب اختلال ایجاد می کند.
در انتهای روز از مصرف کافئین ، نیکوتین و الکل خودداری کنید. کافئین و نیکوتین محرک در نظر گرفته می شوند و از خواب جلوگیری می کنند. الکل همچنین می تواند شما را در نیمه شب بیدار کند و بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.
ورزش منظم داشته باشید. زمان ورزش را 3-4 ساعت قبل از خواب تنظیم کنید تا باعث اختلالات خواب نشود.
غذاهای سنگین را در پایان روز و نزدیک به خواب نخورید.
مکانی راحت ، تاریک ، ساکت و با دمای متوسط ​​برای خوابیدن انتخاب نکنید.
سعی کنید قبل از خواب آرامش خود را تا حد ممکن افزایش دهید. به عنوان مثال ، قبل از خواب به موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا دوش بگیرید.

داروی گیاهی برای مقابله با استرس و بی خوابی.
اگر از طریق رفتار درمانی نمی توانید بی خوابی و استرس را درمان کنید ، می توانید از داروهای گیاهی یا قرص های بی خوابی استفاده کنید. در آخرین درمان بی خوابی ، داروها به سه قسمت اصلی تقسیم می شوند. داروهای گیاهی ، داروهای بدون نسخه و داروها به نسخه نیاز دارند و هر سه مورد در این بخش آورده می شوند.
البته ، انواع مختلفی از قرص های خواب آور و قرص های خواب آور وجود دارد و تعداد زیادی قرص خواب آور در بازار داروهای ایالات متحده به فروش می رسد. نکته مهم در مورد این داروها این است که هر کلاس دارویی کاربردهای مختلفی دارد و به نوع آن بستگی دارد و وضعیت جسمی هر فرد. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از این محصولات در گروه های سنی خاص عوارض جانبی جدی دارند.
اینها برخی از محصولات دارویی و گیاهی در بازار ایالات متحده است که برای درمان بی خوابی حاد و مزمن استفاده می شود:

پنج نوع گیاهان آرامبخش و خواب آور که سالهاست در بسیاری از کشورها مورد بررسی و تأیید قرار گرفته و در درمان بی خوابی و بی خوابی استفاده می شود.
ملاتونین و تأثیرات مهم آن در تنظیم چرخه خواب و بیداری
منیزیم به عنوان یک مکمل غذایی موثر برای تنظیم خواب
تیامین به عنوان یک مکمل غذایی موثر برای آرامش و تنظیم خواب.
کمک های خواب بدون نسخه – گروه بزرگی از محصولات موجود در بازار بدون نسخه که نیاز به توجه ویژه ای هنگام انتخاب آنها در گروه های سنی مختلف دارند.داروهای خواب آور نسخه ای – دو دسته اصلی مواد شیمیایی تجویز شده شامل انواع داروهای عمومی و دارویی است.

در شماره بعدی مجله ، نگاه دقیق تری به این شش گروه مختلف از گیاهان و داروهای ذکر شده در بالا خواهیم انداخت.
در حقیقت! شاید برایتان جالب باشد این مقاله: تأثیرات خواب بر سلامت و زیبایی پوست
منابع: 1-olufunmilola A ، و دیگران. بیش از حد حاوی دیفن هیدرانین و do xylan که توسط dderadults برای بهبود خواب استفاده می شود 2017 9 (4): 808-817.NCBI –almnlmnih.gor در ژانویه 2020 از گزینه های پیشخوان استفاده شده است. ممکن است dinic.com در ژانویه 2020 مشاهده شود 3- مکمل های خواب آور. 5 مکمل خواب برتر 2020. مکمل های خواب خواب .com آخرین دسترسی ژانویه 2020

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا