حفظ زیبایی و سلامت پوست با رعایت 10 نکته ی تغذیه ای

یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین مسائل در رابطه با زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد موضوع پوست و سلامت پوست است که درگیری و دغدغه ی خیلی ها بخصوص خانم ها میباشد. اهمیت کیفیت پوست حتی میتواند روی کیفیت زندگی فرد تاثیر مثبت یا منفی بگذارد به همین منظور در این بخش از مطالب سایت بانوی ایران قصد داریم چند عامل و نکته ی اساسی در رابطه با سلامت پوست و داشتن پوست خوب و در نتیجه چهره ی شاداب و زیبا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چگونه پوست صاف و سالمی داشته باشیم؟

از جمله عوامل مختلفی که باعث مراقبت از پوست و داشتن پوست سالم و زیبا میشود موارد زیر است:

  • شستشوی صحیح مناسب با نوع پوست و حذف درست آلودگی ها و چربی های پوست
  • خواب کافی و نوشیدن آب زیاد
  • مرطوب سازی و جلوگیری از خشک شدن یا تحریک پوست
  • استفاده ی مداوم از ضد آفتاب با کیفیت و اس پی اف مناسب حتی در خانه و یا در روز های ابری
  • لایه برداری صحیح پوست به منظور حذف سلول های مرده و تحریک پوست برای رشد سلول های جدید
  • استفاده از ماسک های صورت متناسب با نوع چرب یا خشک پوست
  • و مهمترین نکته که اتفاقا موضوع اصلی این مطلب است مساله ی تغذیه ی مناسب و استفاده از مواد غذایی مفید برای پوست میباشد.

تاثیر تغذیه بر سلامت پوست

پوست صورت در عین حال که بخش زیادی از زیبایی چهره به آن بستگی دارد، در معرض انواع آلودگی ها و نور خورشید و لوازم آرایشی شیمیایی است و به مرور دچار لک، کدری ، چروک و چال میشود و بهترین راه درمان آن بجای هرعمل زیبایی یا استفاده از مواد شیمیایی روشن کننده، استفاده از غذاها و خوراکی های مفید برای پوست است تا شفافیت پوست و سلامتی آن را بازگردانده و معجزه ی تغذیه مناسب برای بدن را ببینید.

اگر نقش تغذیه و مواد خوراکی مصرفیتان را در حفظ زیبایی و شادابی پوست نادیده بگیرید هر چقدر روتین و مراقبت پوستی برای پوست خود در نظر گرفته و انجام دهید باز هم نمیتوانید جلوی برخی مشکلات پوستی که مربوط به تغذیه و سبک غذایی است را بگیرید؛ بطور مثال کبد چرب که ارتباط مستقیم با تغذیه دارد میتواند لکه ها و کدری هایی روی پوست ایجاد کند که هیچ روتین پوستی قادر به درمان آن نیست و یا کمبود برخی ویتامین ها که با حالت چهره و رنگ پوست خود را نشان میدهند تنها با تغییرعادات غذایی غلط و جایگزینی مواد مفید برای سلامت پوست امکان پذیر است.

10 نکته ی کلیدی تغذیه ای برای سلامت پوست

برخی از مواد غذایی و خوراکی های تاثیر گذار بر سلامت پوست را در ادامه برایتان آورده ایم تا با تاثیر تغدیه روی سلامت پوست به طور کامل آشنا شوید:

  1. میوه ها و سبزیجات : میوه و سبزی با تامین آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی بدن، باعث ترمیم پوست و روشنی و سلامتی آن میشود.
  2. چربی های سالم : پوست به چربی های سالم برای حفظ رطوبت و شادابی نیاز دارد این چربی ها را با مصرف آجیل و انواع دانه ها، آووکادو و روغن زیتون میتوانید به بدن برسانید.
  3. غلات : مصرف مواد غذایی فیبر دار میتواند به زیبایی پوست شما کمک کند با موادی مانند کینوا، جو دوسر و برنج قهوه ای میتوانید فیبر مورد نیاز بدن را تامین کنید.
  4. پروتئین های بدون چربی : مرغ، ماهی و حبوبات کمک کننده ی عالی برای بازسازی سلول های پوستی و ترمیم آسیب های پوستی است.
  5. دمنوش های گیاهی : انواع دمنوش های گیاهی باعث دفع سموم بدن و سالم تر و زیباتر شدن پوست میشود.
  6. ماهی های چرب : ماهی هایی مثل سالمون و ماکارل منبعی عالی برای اسیدهای چرب امگا3 هستند و اگر التهاب پوست داشته باشید به خوبی به برطرف شدن آن کمک میکند.
  7. ویتامین E و C : مواد غذایی حاوی ویتامین ای و سی از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کرده و بافت های آسیب دیده ی آن را نیز ترمیم میکند .
  8. آب : حفظ رطوبت پوست و عدم خشکی پوست از مهم ترین مسائل در سلامت پوست و پیشگیری از چروک شدن پوست میباشد و مصرف به اندازه ی آب باعث حفظ رطوبت و شادابی شده و به شدت از پیری پوست جلوگیری میکند .
  9. لبنیات کم چرب یا بدون چربی : کلسیم و ویتامین D نقش مهمی در سلامتی پوست دارد که میتوان با محصولاتی لبنی بدون چربی و یا کم چرب آن را فراهم کرد.
  10. سیر : همانطور که میدانید سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده است و مصرف آن شما را از شر چین و چروک صورت خلاص و پوستتان را جوان میسازد.

سخن پایانی

نکات ذکر شده دراین مطلب میتواند به شما کمک کند که پوستی سالم تر و شاداب تر داشته و درنتیجه ی آن چهره ی خوبی هم داشته باشید و با اعتماد بنفس و بدون نیاز به لوازم آرایشی در هر مکانی حضور یابید، همچنین شما را از عمل های زیبایی و پوستی با ریسک بالا و هزینه های زیاد بی نیاز میکند. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است با رعایت نکات تغذیه ای و مصرف مواد غذایی مفید برای پوست از مشکلات پوستی در آینده نیز میتوان به راحتی جلوگیری کرد پس حتما مواد غذایی ذکر شده را در برنامه غذایی خود و خانوادتان گنجانده و این اطلاعات را در اختیار عزیزانتان نیز قرار دهید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا