توسعه اجتماعی چیست؟ باکره


ایده پیشرفت و توسعه همیشه با انسان همراه بوده است ، اما پس از رنسانس اروپا ، علاقه به مفاهیمی مانند پیشرفت و توسعه منجر به ظهور مفهومی به نام “توسعه” در جامعه و “توسعه اجتماعی” شد.

ابتدا باید درک کنیم که مفهوم توسعه به چه معنی است و تفاوت آن از رشد چگونه است مفهوم رشد به پیشرفت و پیشرفت جامعه در ابعاد مادی و عینی اشاره دارد ، در حالی که مفهوم توسعه شامل توسعه و پیشرفت جامعه از منظر کیفی است. تکامل تغییر ، رشد و توسعه است.

در قرن بیستم ، جامعه شناسان براساس اهداف خود به تعاریف بسیاری از توسعه دست یافتند ، اما به عنوان خلاصه ای از همه این تعاریف ، “توسعه اجتماعی” به دنبال بهبود وضعیت اجتماعی افراد در جامعه ای است که به دنبال تغییر است. در پارادایم های سنتی فرایندی استرس زا و ناکارآمد است و “توسعه اجتماعی” نیز می خواهد با شناسایی و تغییر وضعیت بتواند به یک الگوی ایده آل ، اعتقاد و اعتقاد برسد. نوآوری اجتماعی دستیابی به همه چالش های جامعه است. در واقع می توان گفت توسعه اجتماعی مفهوم جامعی است که بر همه جوانب زندگی متمرکز است. این شامل همه جنبه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و زیست محیطی جامعه است و توسعه اجتماعی به معنای مفاهیمی مانند نظم اجتماعی ، مشارکت اجتماعی ، تعلق و اعتماد اجتماعی است.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: توسعه اجتماعی چیست؟ باکره

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا