بایدها و نبایدهای رژیم غذایی کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید یک بیماری شایع غدد درون ریز در بدن است، به این معنی که تیروئید هورمون کافی برای نیازهای بدن تولید نمی کند. تیروئید یک تنظیم کننده مهم فعالیت متابولیک در بدن است (افزایش وزن معمولا اولین علامت کم کاری تیروئید است.) بنابراین مهمترین کاری که می توانید برای کاهش وزن و بهبود سلامت خود انجام دهید سلامت کلی شما کاهش وزن و مناسب است. رفتار. . بنابراین در این مقاله از سری مقالات پزشکی مجله سلامت اپل با استفاده از جدیدترین تحقیقات به بررسی بایدها و نبایدهای کم کاری تیروئید می پردازیم. با ما بمان.

با این حال، چند تغییر در رژیم غذایی شما می تواند به افزایش موفقیت شما در کاهش وزن کمک کند. به طور کلی، ترکیبی از رژیم غذایی منظم و دارو می تواند به بازیابی عملکرد تیروئید و کاهش علائم کمک کند. به همین دلیل افراد مبتلا به کم کاری تیروئید علاوه بر مصرف داروها باید از رژیم غذایی سالم برای کم کاری تیروئید استفاده کنند و برای تسریع بهبودی از مصرف غذاهایی که به کم کاری تیروئید آسیب می زند پرهیز کنند.

رژیم غذایی مفید برای کم کاری تیروئید

غذاهایی که به بیماران کم کاری تیروئید کمک می کند

بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، داشتن یک رژیم غذایی طبیعی و مغذی است. نگهدارنده ها، افزودنی ها و مواد شیمیایی تعادل هورمونی بدن را مختل می کنند و از جمله غذاهایی هستند که به تیروئید ناکارآمد آسیب می رسانند. گواتروژن ها یا ایزوسیانات ها فیتوکمیکال هایی هستند که تولید یا فعالیت هورمون های تیروئید را کاهش می دهند و عملکرد تیروئید را کاهش می دهند. این عناصر به دلیل خواص ساختاری خود، توانایی تیروئید را برای جذب “ید” کاهش می دهند.

رژیم غذایی مفید برای کم کاری تیروئید

در بین رژیم های غذایی و انتخاب مواد غذایی مفید برای کم کاری تیروئید، این سوال اغلب مطرح می شود که آیا سویا برای کم کاری تیروئید خطرناک است؟

سویا و خانواده محصولات آن مانند سویا، شیر سویا، پروتئین سویا و غذاهای مبتنی بر سویا مانند همبرگر، روغن سویا، لسیتین سویا، غذاهای سنتی مبتنی بر سویا (تمپه و توفو) اثر قوی ضد تیروئیدی دارند. (لسیتین ترکیبی است که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شود، اما خوشبختانه وجود آن اغلب روی بسته بندی ذکر شده است.)

دسته بعدی غذاهایی که به غده تیروئید آسیب می رسانند سبزیجات هستند.

سبزیجات به خصوص خانواده کلم ها به خصوص کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، خردل، تربچه، ترب و بادام زمینی اگرچه سرشار از مواد مغذی هستند، اما مصرف زیاد این سبزیجات باعث کاهش توانایی تیروئید در استفاده از ید و اختلال در عملکرد آن می شود. خاطرنشان می شود که خوردن بیش از حد این نوع سبزیجات می تواند باعث بیماری هایی شود که اغلب در رژیم غذایی روزانه افراد غیر معمول هستند.

دسته بعدی غذاهای ناسالم، گلوتن یا پروتئین گندم است که در محصولات غلات کامل مانند نان و پاستا یافت می شود. برای کاهش اثر ضد تیروئید، سعی کنید از غلات کامل یا محصولات حاوی فیبر استفاده کنید.

شیرینی ها و غذاهای شیرین هیچ تاثیری بر تیروئید ندارند. اما از آنجایی که یکی از عوارض کم کاری تیروئید کاهش متابولیسم در بدن است، مصرف زیاد این غذاها با رشد سریع همراه است. کافئین همچنین مانع از ورود هورمون ها به غده تیروئید می شود، بنابراین به شما توصیه می شود فقط آب بنوشید.

از سوی دیگر، برای داشتن بهترین رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید، بهتر است از رژیم غذایی کامل کربوهیدرات، سبزیجات بدون نشاسته، غذاهای پر پروتئین مانند ماهی، حبوبات، تخم مرغ (به ویژه سفیده تخم مرغ)، آجیل و بادام زمینی استفاده کنید. چنین. مانند کره بادام زمینی که انرژی می دهد و احساس سیری دارند و خودایمنی بدن را تحریک نمی کنند. این مواد مغذی به عضله سازی در بدن و مقابله با ضعف ناشی از کم کاری تیروئید کمک می کنند. داشتن منبع ناکافی مواد مغذی می تواند علائم تیروئید را بدتر کند. چون نیروی دفاعی خطرناک است.

3 ماده مغذی مفید برای عملکرد تیروئید

سه ویتامین (سلنیوم، روی و ید) برای عملکرد تیروئید مفید هستند:

  • ید یک ماده معدنی ضروری برای تولید هورمون های تیروئید است. بنابراین افراد مبتلا به کمبود ید بیشتر در معرض ابتلا به کم کاری تیروئید هستند. کمبود ید بسیار شایع است و یک سوم جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده که نمک یددار و غذاهای دریایی غنی از ید در آنها زیاد است، نادر است. اگر کمبود ید دارید، نمک یددار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا از غذاهای حاوی ید مانند جلبک دریایی، ماهی، شیر و تخم مرغ استفاده کنید. (به همین دلیل است که گفته می شود شیر برای تیروئید مفید است.)

  • سلنیوم به “فعال کردن” هورمون های تیروئید کمک می کند تا بدن بتواند از آنها استفاده کند. این ماده معدنی ضروری همچنین دارای مزایای آنتی اکسیدانی است، به این معنی که می تواند تیروئید را در برابر آسیب مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد محافظت کند. گنجاندن غذاهای سرشار از سلنیوم در رژیم غذایی شما یک راه عالی برای افزایش سطح سلنیوم است. این غذاها شامل آجیل، ماهی تن، تخم مرغ و حبوبات است. اما به خاطر داشته باشید که مکمل های سلنیوم نیز باید اجتناب شود، زیرا دوزهای بالایی از سلنیوم را فراهم می کنند و می توانند بسیار سمی باشند.
  • مانند سلنیوم، آنها به بدن کمک می کنند تا هورمون های تیروئید را “تحریک” کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهند که روی می‌تواند به بدن در تنظیم TSH کمک کند (TSH، هورمونی که به تیروئید دستور می‌دهد تا هورمون‌هایی را برای تیروئید ترشح کند.) کمبود روی در کشورهای توسعه‌یافته نادر است. زیرا مقدار زیادی روی در مواد غذایی وجود دارد. با این حال، اگر از کم کاری تیروئید رنج می برید، سعی کنید از غذاهای حاوی روی مانند صدف، گوشت گاو و مرغ استفاده کنید.

بهترین رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید

پیروی از دستورالعمل های بالا ممکن است بهترین رژیم کاهش وزن برای کم کاری تیروئید باشد، زیرا با تغذیه مناسب، آجیل، میوه ها و مغزها به خوبی مورد استفاده قرار می گیرند. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی با پروتئین بالا به سرعت بخشیدن به متابولیسم در بدن کمک می کند. به خاطر داشته باشید که اندازه هر وعده غذایی به سن، جنسیت، فعالیت بدنی و وضعیت سلامتی بستگی دارد، اما بهتر است در هر وعده غذایی موارد زیر را در نظر بگیرید.

بهترین رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید

بایدها و نبایدهای رژیم غذایی در کم کاری تیروئید

در حالت ایده آل، یک صبحانه سالم باید بیش از 25 درصد از نیازهای غذایی روزانه شما را تامین کند. این باید شامل میوه های تازه، غلات کامل، شیر کامل و منابع پروتئینی (مانند تخم مرغ) باشد. (خوردن شیر برای تیروئید مفید است و برای صبحانه توصیه می شود. البته شیر بدون چربی است!!)

باید شامل غلات کامل، سبزیجات، پروتئین های چرب و میوه ها باشد.

این باید شامل سبزیجات، غلات کامل، غذاهای دریایی یا منابع کم چرب پروتئین و میوه باشد.

اگر دوست دارید بین وعده های غذایی غذا بخورید، میان وعده های پخته شده و میوه های خشک گزینه های خوبی هستند.

در پایان

به یاد داشته باشید که بهترین رژیم برای کم کاری تیروئید رژیمی است که شما را از خوردن غذاهای سرخ شده باز دارد. همچنین توصیه می شود برای کاهش وزن از یک برنامه ورزشی منظم همراه با رژیم غذایی خود استفاده کنید. در حالی که نباید در کوتاه مدت انتظار کاهش وزن زیادی داشته باشید، ادامه رژیم غذایی سالم و ورزش منظم به شما کمک می کند. اگر کم کاری تیروئید به درستی درمان نشود، کاهش وزن دشوارتر می شود.

کالری شمار برای عملکرد کم تیروئید

شمارش کالری در غذا به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را پیگیری کنید

یکی از راه های کمک به رژیم غذایی و ورزش استفاده از کالری شمار یا نرم افزار است. در واقع، پیگیری همه چیزهایی که می خورید و می نوشید به شما کمک می کند تا یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم، پروتئین ها و کربوهیدرات های مغذی برای عملکرد بهتر تیروئید ضروری است.

پرسش و پاسخ:

  1. آیا کم کاری تیروئید با یبوست ارتباط دارد؟

بله، کم کاری تیروئید باعث کاهش متابولیسم در بدن می شود که باعث کاهش عملکرد طبیعی گوارشی بدن نیز می شود. اختلال در دستگاه گوارش و روده ها باعث یبوست می شود و افراد مبتلا به کم کاری تیروئید اغلب از یبوست مزمن رنج می برند.

  1. آیا رژیم غذایی چربی سالم داریم؟

بله، ماهی‌های چرب، دانه‌های قهوه، روغن زیتون و آووکادو به تعادل سطح چربی کمک می‌کنند و جزو غذاهای چرب سالم محسوب می‌شوند.

  1. چه مکمل های ید میدهید؟

با پیروی از یک رژیم غذایی منظم می توانید مقدار زیادی ید دریافت کنید و نیازی به مصرف ید اضافی ندارید. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد این ماده معدنی می تواند به غده تیروئید آسیب برساند.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا