انواع روش های کاشت مو بدون درد و جراحی در ایران

انجام کاشت مو در حاضر به عنوان یکی از چالش های عصر مدرن به شمار می آید. خیلی از افراد برای ایجاد زیبایی و رفع طاسی سر از آن استفاده می کنند.

درمان صد در صد ریزش مو با بهره گیری از تکنولوژی پی آر پی مو، امکان پذیر شده است. تزریق پی آر پی مو به عنوان یک روش بی خطر به حساب می آید که پلاسما را از خون شخص دریافت می کند. به علت استقبال بی نظیر افراد از روش های کاشت مو بدون درد، همواره روش های جدید، در حال گسترش است. در این مقاله به روش های مختلف آن می پردازیم.

روش های جدید کاشت مو

در ادامه این مقاله جدیدترین روش های کاشت مو را برای شما بیان می کنیم.

میکروگراف

میکرو کاشت یا میکروگراف، به عنوان جدیدترین و بروزترین روش کاشت مو در جهان شناخته شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این روش، اجرای مراحل کاشت و برداشت مو به صورت اتوماتیک است که باعث می شود عمل کاشت مو با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود. از جمله مزایای این روش می توان به عدم استفاده از تیغ های جراحی و عدم ایجاد هیچ گونه اسکار در محل کاشت اشاره کرد.

به این ترتیب، با استفاده از میکرو کاشت، به راحتی و بدون هیچ گونه آسیب جانبی، می توان به ترمیم و پر کردن نواحی کم مو اقدام نمود.

کاشت مو بدون جراحی با روش FUT

یکی از روش های رایج کاشت مو، کاشت بدون جراحی با استفاده از روش های پیوند فولیکولی موهای طبیعی است. روش FUT تنها یکی از این روش های پیوند مو است که در آن برای برداشت فولیکول های مو، یک نوار باریک از پوست سر جدا می شود که ممکن است پس از کاشت، ناراحتی و درد در ناحیه سر احساس شود.

کاشت مو با روش میکرو SUT

روش کاشت مو میکرو SUT به صورت بدون درد و خون ریزی، بدون نیاز به جراحی و بدون ایجاد جای زخم و بخیه انجام می شود. در این روش، موها با استفاده از یک دستگاه اتوماتیک به صورت میکرو و با سایزهای بسیار کوچک از قسمت های بانک مو برداشته می شوند، بدون اینکه دست انسان در این میان دخالت داشته باشد.

پس از جدا کردن گراف ها از یکدیگر و انجام طراحی لیزری خطوط مو با دقت بالای میلی متری در قسمت های طاسی مو، کاشته می شوند. این روش، یکی از بهترین و طبیعی ترین روش های کاشت مو بدون درد است که معمولاً در یک جلسه 8 ساعته توسط تیم پزشکی و متخصصین کاشت مو انجام می شود. با استفاده از این روش، می توان به طور طبیعی و با کیفیتی بالا، مشکل کمبود مو را رفع کرد و به داشتن یک ظاهر زیبا و جذاب دست یافت.

پی آر پی مو چیست؟

پلاسما، قسمت مایع خون است که مانند رودخانه ای است که بقیه قسمت ها و اجزای خون در آن وجود دارند. این مایع، علاوه بر اینکه برای حرکت همه اجزای تشکیل دهنده خون ضروری است، تنها پنجاه و پنج درصد از حجم کلی خون را به خود اختصاص داده است. بقیه ساختار خون از عناصری مانند انواع یاخته و پلاکت تشکیل شده است.

پلاکت، عنصری است که به همراه پلاسما برای درمان ریزش مو با روش پی آر پی به آن نیاز دارید. در پی آر پی مو مو ، پلاکت های موجود در پلاسما با تزریق مجدد به بخش هایی که نیاز به تقویت دارند، رشد و تقویت مو را فراهم می کند.

این اجسام ذره بینی علاوه بر کارهای دیگر، نقش مهمی در رشد و بازتولید سلول های بدن دارند و به عنوان یک نوع فاکتور رشد عمل می کنند. به این معنا که در فرایند رشد و بازسازی سلول ها به عنوان کاتالیزور یا تسریع کننده عمل می کنند.

کاربرد پی آر پی مو چیست؟

برای آشنایی بیشتر با روش پی آر پی در درمان ریزش مو، می توانید با برخی از کاربردهای کلی این روش آشنا شوید.

  • یکی از این کاربردها، رشد موهای جدید است. بسیاری از افراد به دلیل عوامل مختلفی مانند استرس یا عوامل ژنتیک، موهای خود را از دست می دهند و با مشکل کم پشتی و کچلی روبرو می شوند. در این شرایط، استفاده از روش پی آر پی می تواند درمان مناسبی برای این افراد باشد؛ زیرا این روش باعث رشد موهای جدید می شود.
  • کاهش روند و سرعت ریزش مو از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. یکی از کاربردهای مهم درمان با پی آر پی، کاهش ریزش مو است. استفاده از این درمان می تواند به جلوگیری از کم پشتی و کچلی کمک کند.
  • تقویت فولیکول های مو، یکی از راه های مهم در پیشگیری از ریزش مو است. ضعیف شدن فولیکول ها، اصلی ترین عامل در ریزش مو است. با استفاده از درمان پی آر پی، می توان این فولیکول ها را تقویت کرده و ریزش مو را بهبود بخشید.
  • افزایش ضخامت مو، یکی از مواردی است که بسیاری از افراد به طور طبیعی دچار آن می شوند؛ زیرا بسیاری از افراد تار موهای نازکی دارند که این موضوع باعث می شود موها کم پشت تر به نظر برسند.
  • ترمیم موهای آسیب دیده، یکی از نیازهای بسیاری از افراد در جامعه است. بسیاری از افراد دارای تار موهای آسیب دیده هستند که نیاز به ترمیم دارند. با استفاده از روش پی آر پی، می توان تار موها را تقویت کرده و آسیب دیدگی آن ها را درمان کرد.

آنچه خواندید

روش های کاشت مو با تراکم بالا و با توجه به نیازهای هر فرد به صورت حرفه ای انجام می شود. هر فرد نیازهای مختلفی در زمینه کاشت مو دارد که این نیازها به عواملی از قبیل میزان طاسی مو، بانک مو و ترجیحات شخصی بستگی دارد. بنابراین، برای انجام کاشت مو، بهتر است به مراکز تخصصی و معتبر در تهران مراجعه کنید تا با توجه به وضعیت موی خود و نیازهایتان، بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که از پی آر پی مو استفاده می کنند، نیاز کمتری به مکمل های تقویتی مو دارند زیرا PRP مو طبیعی ترین روش برای رشد و تقویت مو است. شما عزیزان می توانید با توجه به شرایط خود هر یک از روش های معرفی شده را استفاده کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا