سلامتی و پزشکی

اختلال پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس چیست و چگونه درمان می‌شود؟

بیماری پوست مرغ یکی از بیماری های خطرناک اما بسیار شایع است که می تواند تا حد زیادی بر سلامت و زیبایی پوست تأثیر بگذارد. در ادامه این مقاله ، ما قصد داریم این شرایط را بررسی کنیم و پوست مرغ ، علل و علائم آن و همچنین راهکارهای کنترل یا درمان این شرایط را تعریف کنیم. با ما بمان.

پوست مرغ چیست؟
کراتوز پیلاریس یا “اختلال پوست مرغ” یک بیماری شایع پوستی است که توسط عوامل ژنتیکی ایجاد می شود و باعث ایجاد جوش و لکه های اضافی روی پوست می شود. این جوش ها در واقع سلول های پوستی مرده ای هستند که خود را به فولیکول های مو متصل می کنند ، که در برخی موارد ممکن است قرمز یا قهوه ای باشد.

ظاهر پوست مرغ بیشتر در قسمت بازو ، ران ، گونه یا باسن دیده می شود. زائده های پوستی در هر کجا که فولیکول های مو وجود داشته باشد ظاهر می شوند و به همین دلیل است که هرگز این زائده ها را در کف پا یا دست ها نخواهیم دید.
بیماری پوست مرغ مسری نیست و معمولاً باعث درد ، خارش یا ناراحتی نمی شود. این شرایط همچنین در فصول سردتر ، زمانی که پوست خشک می شود و می تواند در دوران بارداری شدیدتر شود ، بیشتر دیده می شود.
درمان خاصی برای این بیماری پوستی ژنتیکی وجود ندارد ، اما چند روش برای بهبود آن یا جلوگیری از بدتر شدن آن وجود دارد. علائم آبله مرغان معمولاً تا سن 30 سالگی به طور طبیعی از بین می رود ، اما به دلیل تأثیری که این وضعیت بر زیبایی خواهد گذاشت ، بسیاری نمی توانند صبر کنند تا به آن سن برسند تا بهبود یابد.
علائم بیماری پوستی مرغ
قابل توجه ترین علامت آبله مرغان است و تقریباً هیچ علامتی از بیماری وجود ندارد که شما را قبل از بروز هشدار دهد. وقتی پوست شما مانند پوست مرغ شد (به همین دلیل به آن پوست مرغ می گویند) ، متوجه می شوید که این شرایط را دارید. با این حال ، برخی از افراد ممکن است علائم زیر را علاوه بر اختلال پوستی مرغ تجربه کنند:
صورتی یا قرمزی زائده ها
خارش یا تحریک پوست
خشکی پوست
زائده ها مانند کاغذ سنباده به نظر می رسند
چرا پوست مرغ تشکیل می شود؟
دلیل اصلی بروز کراتوز پیلاریس پوستی ، تشکیل کراتین ، نوعی پروتئین مو در منافذ پوست است. هنگامی که پوست مرغ دارید ، کراتین در منافذ پوست جمع شده و از باز شدن فولیکول های در حال رشد مو جلوگیری می کند. در نتیجه ، یک زائده کوچک در جایی ایجاد می شود که باید مو رشد می کرد.
دلیل تجمع و رسوب کراتین در منافذ پوست کاملاً مشخص نیست ، اما پزشکان علت آن را ژنتیک یا برخی اختلالات پوستی مانند درماتیت آتوپیک می دانند.
چه کسانی بیشتر در معرض خطر آبله مرغان هستند؟
بیماری پوستی مرغ در برخی از افراد با شرایط خاص بیشتر دیده می شود. این شرایط عبارتند از:

بعلاوه ، زنان و کودکان بیشتر از مردان بزرگسال مستعد ابتلا به کراتوز پیلاریس هستند.
احتمال آبله مرغان در همه گروه های سنی وجود دارد ، با این حال ، این شرایط در اواخر کودکی و در دوران بلوغ بیشتر دیده می شود. همانطور که گفته شد ، علائم آبله مرغان معمولاً قبل از اینکه به سن 30 سالگی برسند خود به خود از بین می روند و حتی در برخی افراد می توانند تا 20 سالگی از بین بروند.وصله های اضافی به دلیل تغییرات هورمونی در زنان باردار یا در حال رشد نوجوانان قرمز یا ملتهب می شوند.
درمان پوست مرغ
هیچ راه حل خاصی به نام درمان پوست مرغ وجود ندارد و پس از بروز آن ، بهترین درمان معمولاً صبر کردن تا از بین رفتن طبیعی آن است. با این حال ، برخی اقدامات می توانند برای کنترل و بهبود آن مثر باشند. با این حال ، دستیابی به یک پیشرفت کوچک ممکن است طولانی شود.
پزشک شما ممکن است از ترکیبات مرطوب کننده برای درمان پوست خشک و خارش دار برای درمان پوست مرغ استفاده کند. این مرطوب کننده ها همچنین می توانند به از بین بردن بافت پوست مرده و جلوگیری از گرفتگی فولیکول های مو کمک کنند.
درمان خانگی پوست مرغ
برخی از درمان های خانگی برای پوست مرغ وجود دارد که می تواند میزان زائده های ناشی از این بیماری را کاهش دهد. با این حال ، ذکر این نکته مهم است که هیچ درمان خاصی برای کراتوز پیلاریس وجود ندارد ، اما اگر روشی که کراتوز پیلاریس به پوست شما داده را دوست ندارید ، یکی از مراحل زیر می تواند کمی به شما کمک کند.
دوش آب گرم بگیرید
دوش آب گرم کوتاه ، البته یکی از توصیه های مناسب برای درمان پوست مرغ در خانه است. این می تواند انسداد منافذ پوست را باز کند و بافت مرده را تا حد زیادی از بین ببرد. توصیه می شود پوست را با حوله یا برس بشویید و زمان استحمام را کوتاه تر نگه دارید ، زیرا یک حمام طولانی می تواند روغن های طبیعی پوست را از بین ببرد.
لایه برداری
لایه برداری روزانه می تواند به از بین بردن بافت مرده پوست و بهبود ظاهر آن کمک کند. استفاده از انواع ماسک های لایه بردار یا لایه بردار ملایم با سنگ پا یا الیاف لایه بردار می تواند در بهبود بیماری پوست مرغ و کاهش ظاهر جوش ها روی پوست مفید باشد.
از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید
لوسیون های مرطوب کننده می توانند پوست خشک را مرطوب کرده و عملکرد سلول های پوست را بهبود بخشند.
لباس تنگ نپوشید
لباس تنگ می تواند باعث اصطکاک بین پوست و لباس شود ، که به نوبه خود تحریک پوست را افزایش می دهد.
آخرین کلمه
آبله مرغان یک بیماری شایع پوستی است که معمولاً در اواخر کودکی یا بزرگسالی ایجاد می شود و قبل از 30 سالگی خود به خود از بین می رود. در این بیماری که می تواند ناشی از اختلالات ژنتیکی یا هورمونی باشد ، زائده های بدون درد و بی ضرر بر روی پوست بدن ظاهر می شوند. درمان خاصی برای پوست مرغ وجود ندارد ، اما استفاده از برخی ترکیبات مرطوب کننده برای کنترل علائم و جلوگیری از پیشرفت اختلال می تواند موثر باشد.

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا